Att gråta till Buffy *spoilers hela Whedonverse*

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav XY » fre apr 13, 2007 3:36

Crashdummie skrev:Du ska bara veta.

Inte nog med lovebunnybranschen, det verkar som forumet har officiellt fått en egen krampimp ;)


Du talar till mig (väl?) och du tittar menande på mig. Är jag krampimpen? Du? Är det lovebunnyn självt som är krampimpen? Vad ÄR en krampimp? :eek: :)

Vi gör vad vi kan för att förstå och tolka er homo sapiens, men det är en sak att läsa teorier och fallstudier, och en annan att vara direkt involverad i interaktion. Ge mig tid. : )
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » fre apr 13, 2007 8:24

Som mysteries are better left unsolved :twisted:

Lugn, den inofficella krampimpen är arken du eller jag (fastän jag har visst fått uppdrag att dela ut en del kramarna) :eek:

En sak att studera människosläktet, en hel annan historia att studera BF:arna. Bästa att studera dem i deras naturliga miljö, bf-träffarna.

Frågan är dock om man vågar gå dit. Correction: frågan är om man nu väl bestämt sig för att gå dit, do you get out of there alive?

PS. Dunno om du vet, men det e en officiell storträff i gbg 27-29 april.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav angel1000 » lör apr 14, 2007 21:02

jag grätt en skvätt när Buffy dödade Angel i slutet av seasong två efter som Angel är en av mina favorit karaktärer.

sen var det väll the gift, the body.

i Angel så kan jag säga

I will remember you
Hero
You are welcome

älskar You are welcome men det var sorjligt för cordelia kom tillbaka för att säga ett sista farväll till Angel
angel1000
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 okt 2006

Inläggav XY » lör apr 21, 2007 20:33

Crashdummie skrev:Som mysteries are better left unsolved :twisted:


Förmodligen, men jag har en genetisk avvikelse som driver mig till att försöka lösa dem alla vare sig jag vill eller ej. :twisted:

En sak att studera människosläktet, en hel annan historia att studera BF:arna. Bästa att studera dem i deras naturliga miljö, bf-träffarna.

Frågan är dock om man vågar gå dit. Correction: frågan är om man nu väl bestämt sig för att gå dit, do you get out of there alive?

PS. Dunno om du vet, men det e en officiell storträff i gbg 27-29 april.


Nepp, det visste jag inte. Men känner mig fortfarande värnlös bland homo sapiens, även underkategorin BF:are. Tror jag. Eller är BF:arna annorlunda? Ni ser ut som människor och ni rör er bland människor. Och det där om att "get out of there alive" låter ju inte så lugnande. :)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » lör apr 21, 2007 22:41

Vi är snälla. Det är ok att vara blyg. Man behöver inte säga nåt, man får sitta i en soffa och vara tyst om man vill. Eller vad man nu känner för att göra. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav lilith » lör apr 21, 2007 22:59

XY skrev: Eller är BF:arna annorlunda? Ni ser ut som människor och ni rör er bland människor. Och det där om att "get out of there alive" låter ju inte så lugnande. :)

Ja. Lite mer högljudda, hämningslösa, känsliga, blyga, glada, tysta, roliga, omtänksamma, smarta, sansade, törstiga, smakfulla, stillsamma, ödmjuka, snälla, galna, än folk är mest. :)
Och DU är välkommen!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » sön apr 22, 2007 2:10

Jag kräver en XY på träffen, annars kommer jag sätta mig i ett hörn och tjura.

Åtminstone en liten stund.

Säg... fem minuter? Blir det ok?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » sön apr 22, 2007 20:23

XY skrev:Ni ser ut som människor och ni rör er bland människor. Och det där om att "get out of there alive" låter ju inte så lugnande. :)


Jag har änu inte kvalificerats som "ni", dvs en av dem - detta kommer att vara min första storträff, därmed börjar invigninsritualen (hence "getting out of there alive" referensen) :twisted:

Och jag håller med resten av BF:arna (Tin, lilith & adolvsson) - självklart ska du följa med! Jag själv ska droppa förbi snabbt på fredag, så haka på då. Don't worry, you just stick to me and I'll protect you ;)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » sön apr 22, 2007 22:52

Haha, ni är ju för goa. :lovebunny: Men jag måste avstå den här gången. Det går fler spårvagnar. : )
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » tis apr 24, 2007 0:14

No problem kiddo. Men bara så du vet, nästa gång kanske jag inte e där för att skydda dig

(jag kanske har gått över till dne mörka sida - invigningsritualen, remember)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » tis apr 24, 2007 1:20

Crashdummie skrev:No problem kiddo. Men bara så du vet, nästa gång kanske jag inte e där för att skydda dig

(jag kanske har gått över till dne mörka sida - invigningsritualen, remember)


Nästa gång kommer jag dit och räddar dig. Sedan kan vi tjäna storkovan på att skriva böcker och hålla föreläsningar om faran med buffylivet. Och driva en blog som heter "Buffy Watch".
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » tis apr 24, 2007 23:17

XY skrev:Nästa gång kommer jag dit och räddar dig. Sedan kan vi tjäna storkovan på att skriva böcker och hålla föreläsningar om faran med buffylivet. Och driva en blog som heter "Buffy Watch".


Ooooooh me likey! You're a fast learner, lil' grasshopper ;)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » tor apr 26, 2007 2:00

Crashdummie skrev:
XY skrev:Nästa gång kommer jag dit och räddar dig. Sedan kan vi tjäna storkovan på att skriva böcker och hålla föreläsningar om faran med buffylivet. Och driva en blog som heter "Buffy Watch".


Ooooooh me likey! You're a fast learner, lil' grasshopper ;)


Ibland, när jag är motiverad. :) Fast vi får skynda oss, medan "buffywatch" fortfarande är ledigt.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » tor apr 26, 2007 9:19

men måste inte ngn offra sig och infiltrera BF innan vi börjar skriva memoarer och hjälpböcker?

med ngn menar jag dig! ;)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » tor maj 03, 2007 3:27

Crashdummie skrev:men måste inte ngn offra sig och infiltrera BF innan vi börjar skriva memoarer och hjälpböcker?

med ngn menar jag dig! ;)


Först behöver jag göra lite rekognosering via nätet för att veta vad jag ger mig in på, samt hinna studera "humanity for dummies" och "become a human in 11 easy steps". För att kalibrera de parametrar man förväntas uttrycka i mänsklig interaktion. Fälterfarenhet är visserligen viktigt, men en för tidig exponering kan förstöra allting. Så, tillbaka till "become a human...".
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav somandra » lör maj 05, 2007 14:53

okej
äåt kass på namnen men det kom en liten tår i sista avsnitet av både s5 och s7
jo sista avsnitet av s3 också blev lite deppig när hon skickade angel till helvetet

sen tror jag inte det var mer blev lite deppig när oz stak men inget att gråta över
oz is the king
somandra
Demon Fodder
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 07 mar 2006

Inläggav Crashdummie » mån maj 07, 2007 17:04

XY skrev:
Crashdummie skrev:men måste inte ngn offra sig och infiltrera BF innan vi börjar skriva memoarer och hjälpböcker?

med ngn menar jag dig! ;)


Först behöver jag göra lite rekognosering via nätet för att veta vad jag ger mig in på, samt hinna studera "humanity for dummies" och "become a human in 11 easy steps". För att kalibrera de parametrar man förväntas uttrycka i mänsklig interaktion. Fälterfarenhet är visserligen viktigt, men en för tidig exponering kan förstöra allting. Så, tillbaka till "become a human...".


Errr ok... men å andra sidan, contradiction to study how to become a human when you wanna become a BF-member.

Jag överlevde dock storträffen! Men jag smet ut och flydde till venedig innan invigninsritaulen ala gå-över-glödande-kol och brännmärka ritualen började... 8)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Rombat » mån maj 07, 2007 17:49

Det är ingen fara. Det är bara eynosh som vi brännmärker. En gång för varje träff.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Crashdummie » mån maj 07, 2007 21:37

Men rätt ska ju vara rätt - han behöver inte brännmärka andra för att ärra dem för livet!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » ons maj 23, 2007 9:18

Crashdummie skrev:
XY skrev:
Först behöver jag göra lite rekognosering via nätet för att veta vad jag ger mig in på, samt hinna studera "humanity for dummies" och "become a human in 11 easy steps". För att kalibrera de parametrar man förväntas uttrycka i mänsklig interaktion. Fälterfarenhet är visserligen viktigt, men en för tidig exponering kan förstöra allting. Så, tillbaka till "become a human...".


Errr ok... men å andra sidan, contradiction to study how to become a human when you wanna become a BF-member.


OK. Jag har nu bytt mitt exemplar av "humanity..." mot "humanoid for dummies." Ni är väl humanoider åtminstone? Annars är det lite läskigt.

Jag överlevde dock storträffen! Men jag smet ut och flydde till venedig innan invigninsritaulen ala gå-över-glödande-kol och brännmärka ritualen började... 8)


Är 'brännmärkningen' bara en beskrivning av ritualen med att gå över glödande kod, eller en separat ritual? Jag får en bild av hur några håller fast någon medan en annan trycker ett glödande järn i pannan på den som fasthållen. Skrik, fräsande ljud, skratt. Järnet är format med bokstäverna BF. Ledaren säger "välkommen till BF. HAHAHAHA."
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » ons maj 23, 2007 10:31

Hmm jag tror det är två separata ritaler. Har som sagt inte bevittnat det själv, och de som har genomgått ritalen är benägna att hysscha ner händelsen - om det är pga hjärntvättning (ännu en ritual?), förträngning pga för smärtsam minne eller fri vilja vet jag inte.

Hmmm, ngn måste infiltrera BF och det illa kvickt.
E dock nyfiken var de brännmärker. Fick se bara armar men inget där... errr, then again, some mysteries are better left unsolved :eek:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav HeavyAlex » lör dec 19, 2009 0:11

Sista avsnittet , när spike säger att han äntligen känner sin själ..
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Säsong 5-The sacrifice

Inläggav Buff » lör dec 19, 2009 1:54

Helt klart Säsong 5 , the sacrifice när Buffy offrar sig , Och räddar jorden för ännu en Apokalyps...Musiken är ju helt magisk där... Skasista avsnittet var såklart heart touching...men finns såklart många... :oops:
Live fast die never
Användarvisningsbild
Buff
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 18 dec 2009

Inläggav love_buffy_4ever » tor dec 31, 2009 15:05

Jag brukar inte lipa till tv-program.. men jag grät till "i will remember you" (angel). och nån skvätt till "the gift".
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron