Att gråta till Buffy *spoilers hela Whedonverse*

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav caffeineaddict » tis jun 01, 2004 21:22

Inte helt oväntat är nog The Body-tråden det mest seriösa (och kanske även bästa) vi någonsin skapat på detta forum. Det kanske bara är jag, men det rör mig djupt att vi har vågat vara så öppna med varandra och inte bara skämtar och diskuterar lättviktigt hela tiden. Även om jag naturligtvis tycker väldigt mycket om det också (jag skulle väl knappast vara en sådan producent av dåliga och opassande skämt annars, eller hur? ;) ).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Angelus » tor jun 03, 2004 12:22

Själv berörs jah inte av "The Body" så mycket...vetefan varför men ne det avsnittet var inget specielt för mig dock så kom tårar när jag såg "the Prom" och "I will Remember you" Kanske säger endel om vad jag gillar/berörs mest av i serierna :)
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav Off » tor jun 03, 2004 12:50

Angelus: I will remember you för att du sa det där! (pun intended)

Alla som inte gillar det avsnittet är hemska människor.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Samoht » tor jun 03, 2004 12:52

Off skrev:Angelus: I will remember you för att du sa det där! (pun intended)

Alla som inte gillar det avsnittet är hemska människor.


Eller så har de en väldigt avancerad logik som balanserar på gränsen till det ologiska. ;)
"World is what it is. We fight, we die. Wishing doesn't change that."
Användarvisningsbild
Samoht
Minion
 
Inlägg: 186
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Hellmouth

Inläggav Angelus » tor jun 03, 2004 14:16

Nej missupfatta inte nu...visst avsnittet var vackert och ganska häftigt gjort osv och att...jah det som hände, hände var ju hemkst men det blev lixxom inga tårar för det. Hade tyckt ett ganska bra tag att det behövde hända för att vrida till serien så...nee avsnittet efter gillar vi mer när skymningen kom :)

ps. Sa alldrig att jag INTE är en hemsk människa :p

Love to you all!
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav Off » tor jun 03, 2004 14:20

Hmm mitt inlägg kanske missuppfattades. Jag menade att IWRY är enormt upp och sparka stjärt bra :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Angelus » tor jun 03, 2004 15:05

aha :)

Jo IWRY är förmodlligen ett av de tre bästa Buffy/Angel avsnitten ever!
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Re: Att gråta till Buffy *spoilers hela serien*

Inläggav XY » tor jan 04, 2007 21:39

sharatec skrev:En sak som har slagit mig är att Buffy är en av de få tv-serier som jag någonsin har börjat gråta när jag tittat på, och jag har sett i andra inlägg att jag uppenbarligen inte är ensam om det. Blev dock ändå lite nyfiken på vilka avsnitt ni tycker är så starka att tårarna börjar rinna...?


Många avsnitt. Åtminstone när jag tittar ensam eftersom vuxna pojkar inte borde gråta offentligt. 8)

Och här gav jag några exempel, men jag strök det eftersom jag inte vill bli extra observerad vid dessa ställen om jag någon gång skulle se på Buffy med någon/några av er. :P

BtVS är emotionellt intensiv på många ställen. Jag upplever i regel känslor starkare när jag ser på BtVS än jag gör angående saker som händer i mitt eget liv.
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav FearOfFour » tor jan 04, 2007 22:05

usch, jag är en sån där som kan storlipa till Simpsons, så att börja rada upp alla avsnitt jag har gråtit till är näst intill omöjligt. Men Angel har inte alls samma effekt på mina tårkanaler som Buffy har. Kan bara påminna mig om att jag grät när Doyle dog och när Angel bestämde sig för att inte vara människa. Hm. Och Buffy. Well.
Jag har antagligen varit tårögd under fler avsnitt än de jag inte varit tårögd under, haha.
Jag blir så djävla brudigt emotionell alldeles för lätt.
Spike: Why don't you rip her lungs out? That might make an impression.
Angel: Lacks... poetry.
Spike: Doesn't have to. What rhymes with lungs?
Användarvisningsbild
FearOfFour
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 12 dec 2006
Ort: Universum

Inläggav adolvsson » tor jan 04, 2007 22:59

Uppandet av den här tråden fick mig läsa igenom tråden för The Body igen. Kraftfulla grejer.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Isabella » sön jan 07, 2007 23:46

De avsnitten som jag börjar smågrina till är:
Becoming pt 2
The Prom
The gift
Chosen
I Will Remember You

:D
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Eisa » tis jan 09, 2007 12:18

jag har inga speciella avsnitt som jag alltid gråter till, det är olika varje gång. ibland kan jag börjar småsnyfta till en scen som jag aldrig tidigare tänkt på som sorglig. jag tror det är därför jag älskar buffy, varje gång jag ser om serien upplever jag nya saker.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav ftwtysken » tis jan 09, 2007 16:16

Håller med, men nu i den senaste omkollen har det varit hemskt svårt att hålla tillbaka tårarna. Beror antagligen på ett flertal saker, men i grund och botten beror det på att Buffy är drama på högsta nivå.
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav XY » tis jan 09, 2007 23:05

Eisa skrev:jag har inga speciella avsnitt som jag alltid gråter till, det är olika varje gång. ibland kan jag börjar småsnyfta till en scen som jag aldrig tidigare tänkt på som sorglig. jag tror det är därför jag älskar buffy, varje gång jag ser om serien upplever jag nya saker.


Det är delvis så för mig också. Det finns en viss variation som beror på flera saker, bland annat hur jag mår själv. Men det finns också ett antal scener som alltid får mig att gråta oavsett omständigheter.

(edit: lade till "så" i första meningen)
Senast redigerad av XY ons jan 10, 2007 0:17, redigerad totalt 1 gång.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav medundersåte » ons jan 10, 2007 0:11

Vilken sinnesstämning jag är i när jag ser avsnitten har stor betydelse, det känns som om jag fokuserar på olika saker vid varje omtitt. Det avsnitt som jag alltid gråter till är The Body, eftersom jag också har förlorat min mamma. I hela säsong 6 känns det som om gråten är nära hela tiden, särskilt Buffys försök att anpassa sig efter sin återkomst från himlen brukar alltid ge några tårar.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav ftwtysken » ons jan 10, 2007 19:01

kunde inte hålla tillbaka idag... när jag såg Entropy och (spoiler s6e18) Willow och Tara kysstes på slutet, eller snarare när Tara sa: Can't we just skip that and be kissing now... OMG
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Simon » ons jan 10, 2007 19:53

Det är konstigt för att jag.. tycks minnas att jag lipat en del, men det enda jag kommer ihåg är slutet på sjätte säsongen av Buffy, när Xander snackar ner Willow. När musiken kommer.. och.. hmm.. hmm nananaaaa. ooh.. when the... nananaaaaaaa... and the... hmm hmm hmm hmm nanaaaaa... Och så ser man Buffy krypa upp ur graven och bara nananaaaa.. prayer of St Francis med Sarah Mclahchhlahalhlan, nananaaaa. Då lipade jag.

Det är konstigt men jag ryser mest bara och liksom.. tittar intensivt vid tillfällen som är skitbra i Buffy. Där kan jag komma på flera tillfällen som jag känt ARGH vad bra, men sen har jag nog inte lipat så mycket. Kanske. Tror jag.

Förskräckligt att jag inte minns sånt.

I Angel så är det såklart.. ja.. There's not enough tiiime! Sötare och mer älskvärd Sarah Michelle Gellar får man verkligen rota efter.

Förresten så blev jag väldigt rörd av Chosen just på DVD när man faktiskt hör musiken ordentligt.

Nuu trillar det in..! När Dawn blir förfärad i The Gift också givetvis! Michelle Trattochberg är verkligen kanon i den scenen.

Ohh, ooh, och när Xander sitter på sjukan utan sitt öga, Willow nästan lipar och han säger att det får hon inte göra för då lipar han också. Och Simon med.

Ja och The Body när Anya pratar om... paj? Bakverk i alla fall.


Detta blev det i särklass rörigaste inlägget jag skrivit. Nåja. Lipar gör jag hyfsat ofta annars. Jag tror bestämt det inträffat i House, Bones, Veronica Mars (pappa/dotterscener, gah) och i första säsongen av Lost. Och i Trigun, jisses amanda, totalförstörd efter nivetvilketavsnitt.

Till och med i ****MEGAMAGNUMSPOILER**** Sonic X, när Sonic dör och väcks till liv av kaosemeralderna, hahaha, pinsamheeet!****RELIOPSMUNGAMAGEM!****

Man är verkligen mer liten flicka än man kan jag konstatera.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Capt. Peroxide » ons jan 17, 2007 17:30

* "Chosen", när Buffy reser sig efter svärdshugget och hånet från The First, svettig med ärr i pannan och alla potentials blir Slayers, och man får se småtjejerna runt världen som bara ”nu JÄVLAR...” Förtryckta som reser sig är något av det vackraste som finns.

* Under "Coda” i ”Once More With Feeling”

* Slutet på ”Smashed”
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Simon » ons jan 17, 2007 18:50

Tack och lov att någon puttade undan mina pinsamma avslöjanden som senaste inlägg!
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav carre » ons jan 17, 2007 21:11

:D

jag har bara gråtit en gång under hela btvs/ats och det är i "You're Welcome". fyfan vad den är sorglig!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav noike » ons jan 17, 2007 21:30

Jag vet inte jag. Chosen-ögonblicket där känns lite som ett försök till Frank Capra-sentimentalism fast utan det rätta handlaget. I teorin fungerar det, men inte riktigt när det omsätts i praktiken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav TheSlayerInMe » tor jan 18, 2007 10:30

Det finns ganska många avsnitt där tårarna hra runnit. Men dom jag kommer på dirket är väl:

The Gift
Chosen
The Body
Empty Places
Becoming part 2
Tabula Rasa
Grave

Det är dom jag kommer på nu ;)
If love is a crime, let me be guilty of loving Sarah Michelle Gellar <3
TheSlayerInMe
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 sep 2006
Ort: Lidköping

Inläggav XY » tor jan 18, 2007 16:11

ey skrev:jag har bara gråtit en gång under hela btvs/ats


Vi har en cylon bland oss. :D

Sorry. Don't kill me. 8)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav chibi_chan » ons jan 24, 2007 15:03

Jag gråter ganska ofta till Buffy och Angel. <.<

Becoming pt 2
The gift
chosen
I will remember you
The body


med mycket mera
Remember, always be yourself.....unless you suck.

- Joss Whedon
Användarvisningsbild
chibi_chan
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 25 feb 2006
Ort: Västerås

Re: Att gråta till Buffy *spoilers hela serien*

Inläggav herdware » fre jan 26, 2007 23:10

XY skrev:BtVS är emotionellt intensiv på många ställen. Jag upplever i regel känslor starkare när jag ser på BtVS än jag gör angående saker som händer i mitt eget liv.


Mhm, jag med... jag skyller det på att jag har pest i hjärnan - det är en gåva.

Eller så är man bara emotionellt skum/underutvecklad/snedvriden/...

Lite OT: (Eftersom man läst en hel del fanfiction) Läste en gång en diskussion om vilket OTP man hade beroende på ens persolighetstyp, om jag bara kunde hitta det!!! (argh)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Crashdummie » lör jan 27, 2007 20:15

Jag tror inte jag har gratit under ngn buffy avsnitt...

eller sa har jag varit sa starkt emotionellt paverkad att jag fortrangt det.. hmmmm :?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Re: Att gråta till Buffy *spoilers hela serien*

Inläggav XY » sön jan 28, 2007 12:25

herdware skrev:
XY skrev:BtVS är emotionellt intensiv på många ställen. Jag upplever i regel känslor starkare när jag ser på BtVS än jag gör angående saker som händer i mitt eget liv.


Mhm, jag med... jag skyller det på att jag har pest i hjärnan - det är en gåva.


Bra, jag började känna mig ensam med den egenskapen. Sa samma sak en annan gång i det gamla forumet och fick inga kommentarer, så. : )

Fast det sprider sig lite till mitt övriga liv. Jag blir lite mer känslosam i största allmänhet om jag har en ständig input av BtVS (eller någon annan intensiv tv-serie/film, även om BtVS fungerar bäst). Och omvänt, jag börjar känna mig avtrubbad efter ett tag utan denna input.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav XY » sön jan 28, 2007 12:29

Crashdummie skrev:Jag tror inte jag har gratit under ngn buffy avsnitt...


En cylon till. :) (spoiler Battlestar Galactica s1) Fast nu när jag har sett första säsongen av BG så vet jag iofs att cyloner kan gråta.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » sön jan 28, 2007 12:47

XY skrev:
Crashdummie skrev:Jag tror inte jag har gratit under ngn buffy avsnitt...


En cylon till. :) (spoiler Battlestar Galactica s1) Fast nu när jag har sett första säsongen av BG så vet jag iofs att cyloner kan gråta.


... med trasiga tarkanaler? :D

fick kolla pa wikipedia vad cylon e for ngt - "an advanced reptilian race who created the robots"?? Ewwww, flashback till serien V...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » sön jan 28, 2007 12:58

Crashdummie skrev:
XY skrev:
Crashdummie skrev:Jag tror inte jag har gratit under ngn buffy avsnitt...


En cylon till. :) (spoiler Battlestar Galactica s1) Fast nu när jag har sett första säsongen av BG så vet jag iofs att cyloner kan gråta.


... med trasiga tarkanaler? :D

fick kolla pa wikipedia vad cylon e for ngt - "an advanced reptilian race who created the robots"?? Ewwww, flashback till serien V...


Öhm, vänta lite nu, det där låter inte som en cylon som jag känner dem. Antingen så finns det fler typer av cyloner eller så har jag just blivit spoilad. Men jag vill inte ha någon förklaring om det innebär spoiling... vet mer om 2 säsonger.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron