Vilken Säsong gillar du bäst? **spoilers alla säsonger**

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Vilken Buffy Säsong gillar DU bäst?

Säsong 1
1
1%
Säsong 2
23
19%
Säsong 3
16
13%
Säsong 4
7
6%
Säsong 5
31
25%
Säsong 6
33
27%
Säsong 7
11
9%
 
Antal röster : 122

Inläggav caffeineaddict » mån jan 12, 2004 1:12

Nu när säsongssnacket är igång igen (och jag bara väntar på att bli bränd på bål eller förvandlad till en råtta då jag föredrar S2, S3 och S6 framför S5) så ville jag återanvända min gamla lista på (i stora drag) det som jag tycker är FEL med varje säsong.. :D Den tråden fick inte så mycket uppmärksamhet på sin tid (3 inlägg?), så jag vill gärna få igång den diskussionen igen, tyckte den var intressant.

Here it is, in all it's glory. Nu presenterad i sin "Director's Cut" med nya spoilermarkeringar och korrigerade stavfel! :D

Here we go:

(spoiler Buffy S1):S1: BÄTTRE BAKGRUNDSMUSIK! Christophe Beck borde ha varit med från början, hade älskat att höra vad han hade gjort med t.ex. Angel och Prophecy Girl. Skådespeleriet från birollerna kunde gärna ha varit bättre i vissa fall. Lite för mycket klysch-fyllda bad guys som bara känns fåniga (även om jag gillar The Master så finns det vissa drag hos honom som är lite "för mycket"). Tänker dock inte klaga på individuella avsnitt, för det tar lite för lång tid, och det är ju därför vi har episodtrådarna.

(spoiler Buffy S2):S2: Mer Xander/Willow (men det är ju ett konstant önskemål från min sida ). Oz glöms mellan Phases och Becoming och hade gärna fått liva upp tråkiga avsnitt som Killed By Death och Go Fish. Gärna lite schysstare specialeffekter i vissa fall (de halvtaskiga specialeffekterna är ju nästan det enda som hindrar Becoming från att vara PERFEKT).

(spoiler Buffy S3):S3: Mer klarhet i Buffy/Angel-förhållandet (jag tog upp det här och förklarade vad jag menade i The Zeppo-tråden för den som är nyfiken). Åter igen gnäller jag lite på specialeffekterna, främst i säsongsavslutningen. Mer Oz!

(spoiler Buffy S4):S4: Ojojoj, Initiative-arcen kunde ju faktiskt behövt ordentligt med arbete för att bli riktigt intressant... seriens sämsta säsongsarc. Och medan jag gillar det faktum att splittringen av The Scooby Gang är så pass subtil så kunde några fler hints här och där inte ha skadat. Och av någon anledning fick de ju Amber Benson att se ut som om hon var beroende av sömnpiller i hennes första avsnitt, vilket lätt kunde ha åtgärdats. Mer Giles och Xander! Och mer Oz i avsnitten innan han drog.

(spoiler Buffy S5):S5: Tja, nog fan införde de alldeles för många element och fåniga detaljer i den här arcen för att den ska fungera till fullo för mig... enkelhet och skärpa hade hjälpt den enormt. Tänker inte gå in på exakt kritik (finns för mycket), men många av alla fakta runt omkring Glory-Ben, Dawn, blod som öppnar och stänger portaler, The Knights of Byzanitum, munkar, trollhammare o.s.v. är ju motsägelsefulla och ibland rentutav korkade. Ibland känns det alltför mycket som storyn vred sig vart den än behövde för att få karaktärerna till en viss punkt. Vilket iofs leder till många fantastiska scener, men ändå inte hade behövt vara hälften så tillkrånglat.

(spoiler Buffy S6):S6: Problemen med Willow's Magic Addiction har ju tagits upp och diskuterats mycket genom tiderna. Jag tycker om idéen och gillar de sista Dark Willow-avsnitten skarpt. Men metaforen magi=knark kunde väl varit minst sagt något subtilare och inte behövt slå oss i huvudet med en trollhammare av uppenbarhet.

(spoiler S7):S7: Alldeles för lite fokus och tid spenderas på de tre huvudkaraktärer som inte heter Buffy eller Spike. För många logiska hål stora nog att köra lastbilar igenom finns. För många irriterande små potentials som springer omkring och skriker och gnäller (detta kanske var för att visa hur lugn och tålmodig Dawn hade blivit i jämförelse). Det borde ha varit Tara istället för Cassie i Conversations With Dead People (jag vet att jag inte skulle kritisera enskilda avsnitt, men det hade varit sååå underbart).

Såja, nu fick man ut sina anti-Joss-aggressioner för denna gång. Och i jämförelse med hur mycket serien gör underbart RÄTT så känns denna lista jämförelsevis liten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 1:15

Ohhh hinner inte svara på det här idag då jag måste upp tidigt imorgon. MEN OJ va du ska få dina fiskar varma när jag kommer hem efter tentan :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån jan 12, 2004 1:22

LOL! Undrar vad jag kan ha sagt som retade upp Off nu då? :D

Eller är det bara det faktum att jag hoppade på den uttjatade "Director's Cut"-trenden? ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 1:40

Säsong 3:
Mitt stora problem är att inget sticker ut, allt är väldigt säkert gjort utan några chansningar. Sedan efter The Prom känns Graduation 1&2 som ett antiklimax. Ett litet fneh i ett rum med avancerad studioutrusting.

Kritiken mot säsong 2, 6 och 7 håller jag med fullt ut på. Säsong fem, att saker och ting inte hänger ihop som de ska är och i fyran skiter jag i att säsong-arcen är skräp. Avsnitten är underbara ändå. Underbara!Utom "Where the Wild Things Are", den är en besvikelse med en eller två bra scener.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 16:33

Svar till Caffeine

Säsong 1,2 håller jag väl med dig men tycker det är lite småaktigt att klaga på effekterna. Känns lite som att sparka på någon som ligger ;) . Tycker det är bättre att de har råd att bygga upp fler platser i sunnydale som kulisser då det oftast är roligare att få se en större del av "världen" än att få se en orm som är helt perfekt. De jobbade ju faktiskt med en ganska lite budget.

s03 funderade jag aldrig på om det var några oklarheter i Buffy/Angel-förhållandet men nu kommer jag väl säkert tänka på det. DAMN YOU!

s04 Här vet jag att många inte håller med mig men jag tycker faktiskt the initiativearcen är riktigt intressant. Man får bekräftelse på att det inte bara är engelsmän i tråkiga kläder som vet om att det finns övernaturliga väsen + att jag tycker säsongen i sig innehåller väldigt många bra avsnitt. Är inte någon Rileyhatare som merparten av Buffytittarna brukar vara. Förstår inte riktigt vad du menar med mycket arbete för att göra den intressant heller. Vi har en Professor som försöker döda Buffy, ett forskargäng som sätter ett chipp i Spike (det vet vi ju hur mycket det påverkar serien efteråt) och vi har en ganska häftig avslutning där vi får lite überBuffy.

s05 Håller med om att riddarna är helt onödiga och hammaren känns väl som en liten nödlösning men att racka ner på s05 är för mig helt omöjligt med tanke på att det nästan inte finns ett avsnitt som kan räknas till de sämre under seriens gång. Angående Dawn och Ben-Glory så räcker förklaringarna ganska bra för mig. Vill du veta den exakta proceduren för att göra Dawn till människa eller har jag missuppfattat vad du menar?

s06 håller med fullständigt

s07 Skulle skrotat potentials ja men det hade varit knepigt att avsluta säsongen med bara grundgruppen känns det som. Svårt att säga så mycket då jag bara sett säsongen 1 gång också.


Edit: ohh inlägg 500 :D
Edit2: Hmm den där meningen stämde inte riktigt in, lite trött idag
Senast redigerad av Off mån jan 12, 2004 18:08, redigerad totalt 1 gång.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån jan 12, 2004 17:48

Off: Nog stämmer det att vissa av mina klagomål är lite "småaktiga", men likväl är de klagomål... Jag vet att budgeten i S1-S3 inte var den högsta, och naturligtvis kan jag därför acceptera och förstå varför effekterna inte är de allra bästa, men likväl tycker jag att det är lite irriterande ibland.

Och med tanke på allt som jag älskar med serien så är ju ändå dessa klagomålslistor väldigt korta. :)

(S5 spoiler):Jag tycker att "ursäkten" att det är meningslöst att leta logik i en serie som handlar om vampyrer är lite felaktig.. det bör ändå finnas en "intern logik" i serien som behöver följas för att inte händelser ska bli alltför absurda och oförklarliga (extrem-exempel: tänk dig t.ex. om Buffy helt plötsligt skulle kunna flyga, eller om Anya helt plötsligt fick ett hundhuvud på vänster axel, skulle du inte bli lite irriterad om det inte förklarades i handlingen? Skulle det kunna ursäktas med "leta inte efter logik i en serie om vampyrer"?) Antingen skulle hela handlingen i S5 förklarats bättre, eller så skulle den förenklats. IMHO, naturligtvis.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 18:01

Caffeine
Hmm uttryckte mig lite klumpigt. Vad jag menar är att du får gärna ha lite exempel på vad det är du vill ha förklarat bättre. Jag köper t ex rakt av "vi har skickat henne till dig hon var bara en boll av ljus innan men whatever-resonemanget" för jag känner inte att jag behöver veta några direkt detaljer bakom. Är det sådana saker du menar? Det jag menade med logiken (som jag nu tagit bort från förra inlägget då de lät fel) är att om det nu finns demoner som kan göra helt otroliga saker och Willow kan filea en kille bara sådär, varför öppnar inte blod då portaler osv.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sus@n » mån jan 12, 2004 18:15

JA jag gillar beer bad och inte Faith.. men förstår inte vad det har med det att göra för beer bad är ju Faith inte med i "You can't do that. It's wrong!" kommer från ett senare avsnitt nämligen who are you..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » mån jan 12, 2004 19:16

Spoiler S5:Okej, mer detaljerat: jag har inga problem med grejen i sig, jag köper också att de förvandlade The Key till Dawn. Vad jag hade velat ha förklarat (och nu känner jag redan att jag glömmer fler saker):

1. Om munkarna kan förvandla The Key till vadsomhelst, varför då förvandla henne till en människa som, well, kan blöda? Varför inte förvandla henne till en stolsdyna i ett skitigt garage i Egypten? Try finding it there, hellgod!

2. Om vi sen säger att, okej, munkarna kunde bara förvandla den till en människa (även fast detta aldrig sägs)... Varför, varför, varför flyr munkarna då från vart de än är när de gör trollformeln (kommer inte ihåg just nu) till Sunnydale av alla ställen? Herregud, deras mission in life var att hålla The Key IFRÅN Glory, och sen så flyr de direkt TILL Sunnydale så hon kan följa efter dem och bara "råka" springa in i Buffy och Dawn?

3. Om någon dödar Dawn innan hon används som The Key i ritualen så finns det inget att oroa sig över, right? Det var det som var Knights of Byzanitums mål? Så, munkjävlar, varför bryr ni er ens OM att "skydda" The Key? Det må låta kallblodigt, men ärligt talat, förvandla den till en ekorre och trampa på den! Problem solved! Även om de var tvungen att förvandla den till en människa, så skulle det inte ha varit en "riktig" människa om de inte hade satt in den i en familj och "roll" som med Dawn, och jag tycker tamefan att det är "justified" isf att skapa en människa och döda den för att rädda världen.

4. Ben och Glory. Glory jagade munkarna till Sunnydale i No Place Like Home, men Ben har ändå ett jobb på Sunnydales sjukhus (vilket borde ha tagit ett tag att få) i Out of My Mind? Ben har lyckats bli doktor trots att han under hälften av tiden förvandlas till en superbitch och förföljs av lepra-hober?

För ett tag sen skulle jag också ha klagat på Buffys "magiska" sätt att komma på att Dawn är gjord av henne i slutet på The Gift, men nu så köper jag att det var ett "leap of faith" i termens rätta betydelse och att även om de varit "vanliga" systar så hade liknelsen i blodet varit nog för att stänga portalen. Så jag klagar inte på det längre. Det är ett alldeles för bra avsnitt för att klaga.

Sen är jag ju rent allmänt inte överförtjust i första halvan av S5, bortsett från No Place Like Home (ironiskt nog avsnittet som står för de flesta av ovanstående problem) och Fool For Love. Och jag tycker nog faktiskt att både Buffy vs. Dracula och Into the Woods är bland de sämsta avsnitt som serien hade.


Uppdaterar eller lägger till om jag kommer på fler saker. :P


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 20:21

Sus@n: jo, jag vet att det kommer från det avsnittet. Men jag använde det för att belysa vad vi Faithister tycker om ogillandet av Faith.

Till kontentan kommer att det finns många som ogillar Beer Bad. Det är långt ner på rankningslistan över avsnitt. Så när du sa att du gillade det samt senare att du inte gillade Faith blev det helt enkelt för mycket. Våra hjärnor klarar inte av allt för många kontroversiella åsikter på en gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 20:38

Då det inte sägs hur trollformeln görs antog jag rätt och slätt att man behövde vara i närheten av saken man sysslade med magi mot (Varför dödade inte Willow Trion och försökte ta slut på allt liv från ett café i Paris medan hon drack en latte och åt en god baguette.)


Nu ställer jag mig på plankan självmant nästan men kan det inte vara så att energi måste omvandlas till något levande och då valde de att förvandla henne till något som någon "mäktig" skulle bry sig om att skydda. Att de då på väg till Sunnydale för att göra bollen till Dawn (se ovan) får Glory och gänget efter sig är väl inte så konstigt.

Visst det är ganska stora antaganden men så funkar det vet du :P

Angående varför de inte dödar henne direkt så är det väl helt enkelt för att s05 hade blivit ganska tråkig om Buffy patrullerade i 22 avsnitt och sen gick hem och kollade film med Xander och Willow. ;)

Så visst du har väl rätt i att där finns luckor men gör som jag och blunda för dem. Hade inte ens funderat på 75% av du tog upp så nu har du pajjat en hel säsong för mig :evil: :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 20:40

Off: Jag skulle tycka att det var hur skoj som helst att titta på film med Xander och Willow.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 20:46

noike
Det har du fan rätt i, va tänkte jag på :P
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 20:52

Off: hur har du fått Scooby under ditt namn? Fusk! Fusk!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sus@n » mån jan 12, 2004 20:59

noike skrev:Sus@n: jo, jag vet att det kommer från det avsnittet. Men jag använde det för att belysa vad vi Faithister tycker om ogillandet av Faith.

Till kontentan kommer att det finns många som ogillar Beer Bad. Det är långt ner på rankningslistan över avsnitt. Så när du sa att du gillade det samt senare att du inte gillade Faith blev det helt enkelt för mycket. Våra hjärnor klarar inte av allt för många kontroversiella åsikter på en gång.


ok.. förstår din synpunkt och så. Jag kan ge mig när det gäller Faith: hon är ok men ändå inte min favorit karaktär men jag jag ger mig inte när det gäller beer bad trots att jag vet att det inte är bland de bästa avsnitten utan tvärtom. Jag gillar verkligen humorn i det avsnittet "PARKER BAD", "BOY SMELLS NICE" osv. Men håller med Buffy "Parker Bad", vilket gör avsnittet något mindre bra.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 22:07

Hehe jo jag vet inte riktigt varför. Är de för att jag gick över 500 posts kanske. Har vår käre admin varit framme och lekt :P
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » mån jan 12, 2004 22:17

Jag tycker nog att S4 hittills har varit sämst...

fast det är ändå en BRA säsong ? snurrigt?!

bad things S4
- Adam
- Riley
- Initiative
- Angel är inte med


ja det är ungefär det.. :D så ni ser .. det är inte mkt som är dåligt med en säsong :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån jan 12, 2004 23:39

S4:Jag kände ett större hål efter Cordy än Angel när jag började se S4 faktiskt... Angel var inte så himla spännande när han inte var Angelus ändå. Gillar honom mycket mer i Angel än jag gjorde i Buffy.. Fast jag tyckte ändå att Buffy+Angel var bra såklart..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis jan 13, 2004 0:09

Word Gaspode. (vet inte varför spoiler, men ni började.)
Jag tyckte faktiskt att Buffy+Angel kändes utsletet och tråkigt i S3. Fram till the Prom. Cordelia lämnade ett hål, men lyfte samtidigt upp Angels stapplande steg i AtS.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » tis jan 13, 2004 0:51

nu blir jag tvungen att se The Prom IGEN!!!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis jan 13, 2004 1:24

Zaxx, du säger det som om det vore en dålig sak.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis jan 13, 2004 1:36

Zaxx hur många gånger e det nu? :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis jan 13, 2004 1:40

Off: när han kommer upp på tvåsiffrigt antal kan vi lugna ner oss...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » tis jan 13, 2004 1:42

4ggr... nu..

blir den 5:e ikväll då..

My love! :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav latarmig » lör jul 31, 2004 21:57

Den här tråden har legat nere sedan i januari. Det är hög tid att alla som registrerat sig sedan dess ger sin röst och talar om varför ni valt som ni gjort.

Är det inte dessutom en god idé att var och en av oss skriver en rangordning av säsongerna, inte bara röstar om vilken som är bäst?

Det står i och för sig ingenting i topic om spoiler, men ska vi kunna ha några vettiga (det vill säga, ingående) diskussioner om att den säsongen minsann visst är mycket bättre än den, så lär det bli nödvändigt att ha spoilerrisk för hela serien.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav malavel » lör jul 31, 2004 22:13

Röstade på 3:an, men s2, s4 och s5 är ungefär lika bra. s1 är sämst, sen kommer s7 och sen s6.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » lör jul 31, 2004 22:25

Måste ha röstat innan jag såg S7 för den är min personliga favvis - tillskillnad från många. I någon annan tråd har jag skrivit i exakt ordning hur jag rangordnar säsongerna.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » lör jul 31, 2004 22:31

sus@n skrev:Här kommer min rangordning av säsong 1-5 :D :) (som den är för tillfället)

1. Säsong 5 (p.g.a. spike och avsnitt som the body, the weight of the world, the gift m.fl.)

2. Säsong 4 (är en av de få pers som verkligen gillar Riley när han är som bäst... samt p.g.a. avsnitt som hush och håll i er....beer bad)

3. Säsong 2 (älskar många av säsong 2:s avsnitt. Speciellt passion och I only have eyes for you!)

4. Säsong 3 (gillar inte precis faith men säsongen har sina höjdpunkter bl.a. earshot och the prom)

5. Säsong 1 (anledningen till "sista" platsen är att säsongen är kort och att jag inte har sett den på ett tag p.ga. att jag har den på vhs istället för dvd... men den inledande säsongen är även den bra)

precis som för adolvsson så är det små marginaler och ändras efter humör....


Roligt att kolla tillbaka på vad man tyckte.. tydligen röstade jag på S5 då *hmm* visst, det var ett bra val då- men nu är 7 som sagt min favorit. Annars håller jag på vad jag har sagt för kommentarer förrutom det med Faith, hon är en favorit karaktär nu (efter s1 av Angel) Eliza är en bra skådespelarska.

Ny uppdaterad lista:

1. Säsong 7
2. Säsong 6
3.Säsong 5
4. Säsong 4
5. Säsong 3
6. Säsong 2
7. Säsong 1

Någon som la märke till att den går från 7 och ner? :) Väldigt små marginaler och jag är inte säker på att säsong 6 får andra platsen.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » lör jul 31, 2004 23:02

Vilken lista sus@n. Det innebär att när du ser serien från början så blir den bara bättre och bättre. Inte illa. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör jul 31, 2004 23:09

Min lista på förra sidan var ute och snurrade en del. Vet inte riktigt vad jag skulle ändra, men S7 är iaf bättre än S5. Sådeså!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron