Vilken Säsong gillar du bäst? **spoilers alla säsonger**

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Vilken Buffy Säsong gillar DU bäst?

Säsong 1
1
1%
Säsong 2
23
19%
Säsong 3
16
13%
Säsong 4
7
6%
Säsong 5
31
25%
Säsong 6
33
27%
Säsong 7
11
9%
 
Antal röster : 122

Inläggav madskellig » ons nov 09, 2005 19:18

ooh, listor :)

Personligen, med väldigt korta kommentarer, tycker jag så här:

1. (utan tvekan) S6, för den är så mörk, och så smärtsam, och Dark!Willow!
2. S7, För Andrew, "selfless" och den obehagligaste "bad guy" någonsin (Caleb)
3. S4, mest för Hush, Restless och Who are you. Inget Riley fan.
4. S5, The body och The gift är otroligt underbara, men som helhet lite ojämn.
5. S2, som helhet en otroligt bra säsong att maraton titta på, Innocence är en klar favorit
6. S3, Jag älskar Faith, men säsongen saknar dom riktiga höjdar avsnitten (fast "doppelgängland" och "lovers walk" sticker ut mest)
7. S1, mest för att någon säsong måste komma sist, "welcome to the hellmouth/the harvest" och "prophecy girl" kommer ändå med på min top 30 lista över de bästa avsnitten i serien.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Buffy_4ever » fre dec 30, 2005 15:34

1. Säsong 5
2. Säsong 6
3. Säsong 3
4. Säsong 4
5. Säsong 7
6. Säsong 2
7. Säsong 1
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav OhMySpike » lör dec 31, 2005 18:41

Jag tror faktiskt jag gillar säsong 2 mest :)
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav Echolls » tor jan 05, 2006 2:13

Jag måste börja med att tacka alla er som har skrivit i avsnittstrådarna. Det har varit ett nöje att läsa era kommentarer efter varje avsnitt. Anledningen till att jag inte har skrivit något där själv är för att det inte kändes som jag hade så mycket att tillföra. Men listor är för roliga att göra för att jag ska kunna motstå. :)

1. Säsong 5

Jag tror i alla fall att det är den säsong jag gillar bäst. Det krävs en omtitt av hela serien för att jag ska kunna vara säker, men som det känns nu så känner jag starkast för den. Mest tack vare Spike. Kommentarer överflödiga. Det är ganska typsikt att det är just Spike som är min favorit med tanke på att jag var helt säker på att jag skulle hata honom innan jag började titta på serien (hade bara sett en del bilder, fan arts och så). Jag höll fast vid det under säsong 2, men när jag såg honom igen i Lover's Walk så älskade jag honom från hans första scen. Även om det är först här, i säsong 5, som han blommar ut på riktigt för mig.

2. Säsong 2

Visst finns det många bottennapp, men underbara avsnitt som Becoming, BBB, Surpirse/Innocence, Halloween, Passion m.fl väger upp dem. Och efter omittar av ett antal avsnitt, så fullkomligt älskar jag Angelus/Spike/Drusilla. Andra ljusglimtar är Snyder, Xander/Cordy och Buffy/Angel.

3. Säsong 6

Spuffyrelationen är det jag gillar mest med den här säsongen (surprise). Även om jag tycker att det blev lite överdrivet mycket sexscener där ett tag. Jag gillar mer när de pratar. Speciellt i After Life som jag är otroligt svag för. Får tårar i ögonen bara jag tänker på alla Spikecitat. "Every night I save you." :cry: OMWF och Willow är andra orsaker till att den här säsongen är så bra.

4. Säsong 7

Det är väldigt jämnt mellan s3 och s7, men spontant känns det som om s7 tar fjärdeplatsen. Det var lite segt emellanåt med alla potentials, men jag älskar de sju sista avsnitten (dock inte Dirty Girls) och alla underbara Spuffyscener. Förutom Spike, så var Andrew en favorit under säsongen. Gillade honom inte alls under s6, men här var han riktigt rolig stundtals. Storyteller!

5. Säsong 3

Jag hade verkligen gillat den här säsongen om det inte hade varit för Faith. Jag fullständigt avskyr den karaktären! Känner mig lite udda eftersom alla på det här forumet verkar älska henne. Men så fort hon öppnade munnen första gången, så ville jag bara kasta något i väggen. Det är precis den typ av tjej som jag inte klarar av över huvud taget. Kanske skulle jag gilla henne mer om jag var kille? Det är mycket möjligt, men hon förstör i alla fall i princip hela säsongen för mig. Usch!

Men trots allt, så finns det många bra avsnitt den här säsongen. Bl.a. Lover's Walk som är ett av mina favoritavsnitt under hela serien. Och så älskar jag The Mayor (innan han teamar upp med Faith) och Snyder.

6. Säsong 4

Jag hatar the Initiative och jag hatar Riley, men en säsong som innehåller Something Blue och Hush kan inte vara helt värdelös.

7. Säsong 1

Alla avsnitt utom Angel och Prophecy Girl har jag väldigt svårt för. Det kanske blir annorlunda vid en omtitt dock.
Senast redigerad av Echolls tis nov 24, 2009 18:38, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav _Gunn_ » tor jan 05, 2006 13:38

2. Helt klart. Jag älskar Dru, Spike & Angelus tillsammans ;) s2 tycker jag också har dom bästa avsnitten som; Becoming (pt 2), Passion, Halloween, School hard..Ahh.. jag kan rabbla upp hur många som helst. Sen finns det ju mindre bra som - Ted.

sen kommer det i den här ordningen: 5, 6 , 3 , 7 , 4 , 1.
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 05 jan 2006

Inläggav noike » tor jan 05, 2006 14:26

Echolls skrev:Anledningen till att jag inte har skrivit något där själv är för att det inte kändes som jag hade så mycket att tillföra.

Dum anledning, även om den är förståelig. Även om det till stor del blir repetetioner av vad andra har skrivit så är jag övertygad om att det inte stämmer överrens helt och att något nytt kan komma ur det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav northlund » fre jan 06, 2006 13:57

Säsong 2 och 3 är helt klart bäst.
När Spike och Dru är med.
BUFFY & ANGEL
northlund
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 06 jan 2006

Inläggav sniffi » fre jan 06, 2006 14:16

Säsong 6 är min absoluta favorit! Som flera har skrivit här är den så underbart mörk,smärtsam och så handlar den om livets grundläggande förutsättningar. Döden som befrielse, livet som plåga och parallellen mellan sex och aggressivitet och destruktivitet i Buffys och Spikes relation är underskön. Scenen där de har sex och huset ramlar ner omkring dem är fantastisk, full av sorg, själslig smärta och en känsla av annalkande undergång.

Scenen där Buffy berättar för Tara om relationen till Spike är min favorit alla säsonger. När Tara vill ge henne förlåtelse börjar Buffy gråta och ber henne att inte göra det - alltså önskan om att bli bestraffad, mycket djuppsykologiska processer här! Jag blev hängiven Buffyfan efter att ha sett de första avsnitten i säsong 6, och har också sett serien "baklänges".

Missförstå mig inte, jag uppskattar inte bara det mörka, humorn i Buffy är suverän, speciellt trion i s6.
sniffi
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Djehuti » lör jan 07, 2006 4:13

Jävligt svårt att ranka, men...

1: Säsong V
Jag älskar Glory (:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: ), jag älskar avsnitt som The Gift, The Body & Fool for love (:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: ), säsongen har även en hel del variation och humor och därtill relativt få svaga avsnitt.

2: Säsong VI
OMG detta är tungt och deppigt men så jävla bra. Ett helt gäng lite annolunda men alldeles förträffliga avsnitt dessutom. Nästan etta.

3: Säsong III & VII
Trean håller en jämn hög nivå utan något särskilt svagt avsnitt men å andra sidan inte heller något kanonavsnitt som verkligen står ut i mängden. Borgmästaren och Faith förgyller. :) Sjuan är ett utmärkt slut på en utmärkt serie. En mäktig säsong som det känns att jag borde kolla igenom en gång till.

4: Säsong II & IV
Tvåan är ojämn med sin relativt svaga inledning (med undantag för det första avsnittet), men efter att Angel blivit Angelus tar säsongen fart och slutar med flaggan i topp. Fyran lider av en ganska svag huvudarc men det vägs upp av några underbara stand-alone avsnitt som Hush och Restless.

5: Säsong I
Ok ettan, du hamnar sist men konkuransen är stenhård. Charmig som få, men serien har inte riktigt tagit sin form ännu. Säsongsavslutningen är dock mycket bra.


Edit: Hehe, noterar att det var nästan exakt ett år sedan jag skrev min förra lista i den här tråden. Jag håller fortfarande mer om i stort sett allt som jag skrev då. :)
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav twistability » sön mar 26, 2006 23:15

Detta är efter att ha sett hela serien en gång (och vissa utvalda avsnitt 2-3 gånger)..

1. S5
2. S6
3. S3
4. S4
5. S2
6. S7
7. S1

Och då ska kanske tilläggas att jag tycker alla säsonger är bra och att detta förmodligen inte är den slutgiltiga ordningen.
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 16 mar 2006
Ort: Småland

Inläggav Forever Chosen » mån mar 27, 2006 0:31

Min lista ser ut som följer

1. Säsong 7 = En slayer armé, mycket Andrew, The First och Spike som är galen i en källare :D Dessutom ett väldigt starkt avslut med "Chosen"
Ett bättre sista avsnitt av en tv-serie får man leta efter.

2. Säsong 5 = Fullständigt älskar Glory som Big Bad, inte ett enda svagt avsnitt på hela säsongen säger väl allt?

3. Säsong 6 = En säsong som man både kan skratta och gråta till, stort plus för "OMWF" Smärta blandat med humor och The Trio :)

4. Säsong 3 = The Mayor! Den bästa skurken av dem alla! Alla scener med han och Faith är råbra. Faith är dessutom på alla sätt och vis lika intressant som Buffy som slayer

5. Säsong 2 = Spike och Drusillas intåg i serien gjorde mig intresserad av Buffy som serie. När Angel blir Angelus så blir det extra intressant. Skådespelarna börjar även bli varma i kläderna och bekväma med sina roller.

6. Säsong 4 = Av nån anledning så hamnar den här säsongen näst sist, den är egentligen inte dålig på det sättet den är bara lite ointressant. Förutom några riktigt bra avsnitt som de när Buffy och Spike ska gifta sig och givetvis "Hush". Riley har jag också svårt för, det är väl därför denna säsong hamnar näst sist

7. Säsong 1 = Förutom ett hyffsat pilot samt avsnitten "Angel" och "Prophecy Girl" så finns det inte mer som intressar mig. Några avsnitt är rent utsagt usla. Nostalgi värdet är dock stort.
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav noike » mån mar 27, 2006 0:42

Forever Chosen skrev:Ett bättre sista avsnitt av en tv-serie får man leta efter.

Angel, Freaks & Geeks, Dead Like Me, Arrested Development, Carnivále, Sports Night, Wonderfalls, Six Feet Under, Farscape, The Practice, Invader Zim, Spaced, Undeclared, The Prisoner, Firefly, The Tick.
Senast redigerad av noike mån mar 27, 2006 0:42, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav latarmig » mån mar 27, 2006 0:42

Forever Chosen skrev:ett väldigt starkt avslut med "Chosen"
Ett bättre sista avsnitt av en tv-serie får man leta efter.


Man behöver inte leta så länge. Sista avsnittet av AtS ("Not Fade Away") slår "Chosen" lätt. :-)

Hum... noike hann först.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » mån mar 27, 2006 0:43

latarmig skrev:
Forever Chosen skrev:ett väldigt starkt avslut med "Chosen"
Ett bättre sista avsnitt av en tv-serie får man leta efter.


Man behöver inte leta så länge. Sista avsnittet av AtS ("Not Fade Away") slår "Chosen" lätt. :-)

Hum... noike hann först.


ORD!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Forever Chosen » mån mar 27, 2006 0:45

noike skrev:
Forever Chosen skrev:Ett bättre sista avsnitt av en tv-serie får man leta efter.

Angel, Freaks & Geeks, Dead Like Me, Arrested Development, Carnivále, Sports Night, Wonderfalls, Six Feet Under, Farscape, The Practice, Invader Zim, Spaced, Undeclared, The Prisoner, Firefly, The Tick.


Angel och Firefly = håller med, vad är det andra för nått? ;)
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Zaxx » mån mar 27, 2006 0:48

Forever Chosen skrev:felpost


Men alltså... finns det ngn som kan tycka så? Vad är det som är så bra med Chosen (ok, det är inte dåligt, men ändå)?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Forever Chosen » mån mar 27, 2006 0:50

Kan inte ge nån vidare förklaring på varför Chosen är så bra? Det är det helt enkelt. Varför tror ni jag kallar mig Forever Chosen för?
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav caffeineaddict » mån mar 27, 2006 0:51

Zaxx skrev:
Forever Chosen skrev:felpost


Men alltså... finns det ngn som kan tycka så? Vad är det som är så bra med Chosen (ok, det är inte dåligt, men ändå)?


Skämt? Chosen FTW! Not Fade Away har ingen chans, ärligt talat. Bättre sista-avsnitt... Twin Peaks och möjligen 6FU.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån mar 27, 2006 1:01

Forever Chosen skrev:
noike skrev:
Forever Chosen skrev:Ett bättre sista avsnitt av en tv-serie får man leta efter.

Angel, Freaks & Geeks, Dead Like Me, Arrested Development, Carnivále, Sports Night, Wonderfalls, Six Feet Under, Farscape, The Practice, Invader Zim, Spaced, Undeclared, The Prisoner, Firefly, The Tick.

Angel och Firefly = håller med, vad är det andra för nått? ;)
Tv-serier, mång av dem nerlagda i förtid, många av dem fullständigt lysande. Titta på dem.

caffe: nje, Chosen befinner sig på flera ställen manusmässigt på Joss "Ted"-nivå, det hela lufts upp en hel del av småscener och skådespelarna. men som helhet? Nej. Det är inte ens ett topp 30-avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Forever Chosen » mån mar 27, 2006 1:10

noike skrev:Titta på dem.


Jag sitter redan för mycket framför datorn/teven. När jag blir pensionär lovar jag att ta igen alla tv-serier man missat ;)
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Tam » mån mar 27, 2006 1:12

Jag är på Chosens sida.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Forever Chosen » mån mar 27, 2006 11:35

Tam skrev:Jag är på Chosens sida.


Tack för det :D
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav buffymon » tor mar 30, 2006 9:53

Jag gillar Buffy bäst när det är som mörkast och mest komplext. I guess I´m a screwed up girl. lol
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav buffymon » tor mar 30, 2006 9:55

Zaxx skrev:
latarmig skrev:
Forever Chosen skrev:ett väldigt starkt avslut med "Chosen"
Ett bättre sista avsnitt av en tv-serie får man leta efter.


Man behöver inte leta så länge. Sista avsnittet av AtS ("Not Fade Away") slår "Chosen" lätt. :-)

Hum... noike hann först.


ORD!


Jag förstår inte ens hur man kan jämföra Angel med Buffy. Buffy är orginellt och kult. Angel...är inget av det. (duckar för flygande föremål)
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav CheeseGuy » tor mar 30, 2006 10:53

buffymon skrev:Jag förstår inte ens hur man kan jämföra Angel med Buffy. Buffy är orginellt och kult. Angel...är inget av det. (duckar för flygande föremål)

Jag tycker också att Buffy är en bättre serie för det mesta, men hur kan den vara mer kult än Angel? Och vad spelar det för roll i vilket fall som helst?

Och ja, Not Fade Away är bättre än Chosen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav buffymon » tor mar 30, 2006 10:57

CheeseGuy skrev:
buffymon skrev:Jag förstår inte ens hur man kan jämföra Angel med Buffy. Buffy är orginellt och kult. Angel...är inget av det. (duckar för flygande föremål)

Jag tycker också att Buffy är en bättre serie för det mesta, men hur kan den vara mer kult än Angel? Och vad spelar det för roll i vilket fall som helst?

.

det är klart det spelar roll. Alla småserier kan man inte automatiskt kalla kult-serier. det är viktigt det här 8)
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav CheeseGuy » tor mar 30, 2006 11:04

buffymon skrev:
CheeseGuy skrev:
buffymon skrev:Jag förstår inte ens hur man kan jämföra Angel med Buffy. Buffy är orginellt och kult. Angel...är inget av det. (duckar för flygande föremål)

Jag tycker också att Buffy är en bättre serie för det mesta, men hur kan den vara mer kult än Angel? Och vad spelar det för roll i vilket fall som helst?

.

det är klart det spelar roll. Alla småserier kan man inte automatiskt kalla kult-serier. det är viktigt det här 8)

Men du menar att Angel är sämre för att den (bland annat) inte är kult? Hur gör det serien sämre? Och om Buffy är kult så måste väl ändå Angel vara det också eftersom den har i stort sett samma tittare (för det har den väl?).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav buffymon » tor mar 30, 2006 11:18

CheeseGuy skrev:
buffymon skrev:
CheeseGuy skrev:
buffymon skrev:Jag förstår inte ens hur man kan jämföra Angel med Buffy. Buffy är orginellt och kult. Angel...är inget av det. (duckar för flygande föremål)

Jag tycker också att Buffy är en bättre serie för det mesta, men hur kan den vara mer kult än Angel? Och vad spelar det för roll i vilket fall som helst?

.

det är klart det spelar roll. Alla småserier kan man inte automatiskt kalla kult-serier. det är viktigt det här 8)

Men du menar att Angel är sämre för att den (bland annat) inte är kult? Hur gör det serien sämre? Och om Buffy är kult så måste väl ändå Angel vara det också eftersom den har i stort sett samma tittare (för det har den väl?).

jag var lite ironisk förut:-) Men om jag ska svara - "du menar att Angel är sämre för att den inte är kult?" ett litet bakvänt resonemang kanske:-) Angel är en sämre serie helt enkelt. Inte nödvändigtvis därför den inte är kult. Många dåliga serier har blivit kult-serier i det förflutna. Och varför måste Angel vara kult bara för att Buffy är det - det är ju två helt olika serier.
Men som sagt - jag var mest ironisk förut - det är ingen viktig fråga:-)
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav CheeseGuy » tor mar 30, 2006 11:34

buffymon skrev:Men om jag ska svara - "du menar att Angel är sämre för att den inte är kult?" ett litet bakvänt resonemang kanske:-)

Det var just det jag tyckte...

buffymon skrev:Angel är en sämre serie helt enkelt. Inte nödvändigtvis därför den inte är kult. Många dåliga serier har blivit kult-serier i det förflutna. Och varför måste Angel vara kult bara för att Buffy är det - det är ju två helt olika serier.

Som ses av samma grupp fanatiker.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav buffymon » tor mar 30, 2006 11:53

CheeseGuy skrev:
buffymon skrev:Men om jag ska svara - "du menar att Angel är sämre för att den inte är kult?" ett litet bakvänt resonemang kanske:-)

Det var just det jag tyckte...

hm..läste om mitt första inlägg och kan kanske förstå att du trodde att det var så jag menade. men för att förtydliga mig så menade jag att Buffy är en orginell serie och delvis pga det är en kultserie. Däremot tycker jag inte att Angel är särskilt orginellt (en man som räddar damer i nöd har man sett förut) och det är delvis därför Angel inte är kult. :)
Angel sticker inte ut på samma sätt som Buffy gör.

Sedan ses väl serien av samma människor till stor del (antar jag i alla fall) Men jag antar att många Buffy och Angel fans också tittar på Star trek eller Lost för den delen ;)
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron