Vilken Säsong gillar du bäst? **spoilers alla säsonger**

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Vilken Buffy Säsong gillar DU bäst?

Säsong 1
1
1%
Säsong 2
23
19%
Säsong 3
16
13%
Säsong 4
7
6%
Säsong 5
31
25%
Säsong 6
33
27%
Säsong 7
11
9%
 
Antal röster : 122

Inläggav love_buffy_4ever » fre jun 09, 2006 15:57

svårt o säga vilken säsong som är bäst... gillar alla, men skulle kunna avstå från säsong 1 och 4!
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav Tea » fre jun 09, 2006 17:26

Hmm, jag trodde jag hade svarat på den här, men tydligen inte, för jaghittar mej itne... däremot har jag redan röstat :D

Enligt mej blir Buffy nästan bättre och bättre:

1. Säsong 7
Vi känner karaktärerna, älskar deras egenskaper och förstår dom.
Här finns iofs the potentials som visserligen kan vara otroligt jobbiga... Men allt är bara SÅ bra

2. Säsong 6
Andrew... i massor...
Buffy kämpar sej igenom vardagen efter döden.
Willow hittar sin svaga punkt
Xander räddar dagen
Need I say more?

3. Säsong 5
Glory :lovebunny:
Och med avsnitt som The Gift och The Body... superbt

4. Säsong 3
Thats right, jag hoppade en säsong här
Faith, Cordelia, Angels dilemma, början på The first-arcen kan man väl oxå säga.
En elak borgmästare och Wesley :D

5. Säsong 2
Spike, Drusilla och Angelus.
Angelus är grym... Spike är lite teddybjörn redan här :P Men vi älskar honom för det...

6. Säsong 4
Den har ett par RIKTIGT bra avsnitt.
Restless, This years girl, Who are you, Hush, Something blue mm

7. Säsong 1
Innehåller visserligen Opius pjäsen, emn ¨åller itne måttet ändå. Otroligt bra som första säsong (mycket bättre än Angels först)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav buffymon » sön jun 11, 2006 22:44

en ganska lätt lista att skriva.

1. Säsong 6
2. Säsong 5.
3. Säsong 7.
4. Säsong 4.
5. Säsong.2.
6. Säsong.3.
7. Säsong 1.

Särskilt de två bästa säsongerna är lätt att välja ut. Sjätte säsongen är bäst efterom det är den mörkaste, mest komplexa och intressanta säsongen med mycket Spuffy.
På en andra plats kommer den 5 säsongen som jag tycker är den mest jämna säsongen av alla. Väldigt få dåliga avsnitt. Gillar alla utom Buffy v. Dracula.
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav Joamna » fre jul 14, 2006 10:06

Hm, förut sa jag alltid att jag tyckte bäst om säsong 6, men det har ändrats lite, inte att jag tycker den är dålig dock, den är fortfarande en av mina absoluta favoriter, men det är typ vissa saker speciellt i slutet som faktiskt drar ner den säsongen. Och nu står det mellan 3, 5 och 7 istället, och jag vet inte om det för att det är den jag sett minst eller för att den verkligen är bäst men jag gillar verkligen säsong 7, och jag egentligen aldrig ogillat den (trots att jag verkligen ogillande potentionalsarna (eh..) ) men det är först på senare tid som den blivit en favorit. Den är mörk på ett inte lika obvious sätt som säsong 6, och bara så sorglig..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eponinethen » fre jul 14, 2006 10:43

Flisa skrev:Och nu står det mellan 3, 5 och 7 istället

Hehe, jag även. De tre säsongerna är ju bara geniala, minst sagt. Säsong 7 är så mycket bättre nu än de tre första gångerna jag såg den, hehe.. Säsong tre måste ju vara den mest typiska BtVS-säsongen imo, med Faith och the Mayor etc., medans säsong 7 är så mörk och djup och mäktig (vilket jag inte alls märkte första gångerna jag såg den)...
Så jag måste nog säga säsong 3 eller 7, men just nu den senare..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav medundersåte » fre jul 14, 2006 12:50

Jag tycker säsong 6 är bäst, egentligen för att den sätter fokus på Buffy och hennes problem med att anpassa sig till att kuna leva i världen igen efter att ha blivit återupplivad. Dessutom är några av scenerna när hon tar sitt ansvar för hushållet så sorgliga. Det är säkerligen den sorgligaste säsongen med tanke på vad som händer, allting blir hela tiden värre för samtliga huvudpersoner. Det är så gripande att det får mitt hjärta att blöda.

Naturligtvis så håller alla säsonger högsta klass, men om jag måste välja så blir det alltså säsong 6.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Bästa säsong

Inläggav Evvelina__ » tor sep 28, 2006 14:44

Bästa säsong men Buffy och gänget är nog säsong 5 gör där kommer Spike på att han älskar Buffy ås det händer ganska mycket mellan dom men säsong 6 är också bra för att Buffy kmr tillbax och hon försöker rätta till sitt liv igen. oså så har man once more with feeling men jag röstar nog ändå på säsong 5 för buffy och spike känslan :)
Dean:No chick flick moments
Sam: fine...Jerk
Dean: Bitch
Evvelina__
Demon Fodder
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 14 jul 2006

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron