Buffy-litteratur

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Pazuzu » sön nov 28, 2004 21:31

sus@n skrev:
Zaxx skrev:
sus@n skrev:Har beställt Watchers Guide 1 :D . Planen är att kunna köpa VOL 2 och 3 Samt Angel Casefiles 1 o 2 efter julen.


Vart beställde du den?


SF bok, den fanns inte på bokus så det blev mitt andra val.


Adlibris har den för 178 inkl. frakt. Ett bra tips är http://www.pricerunner.se. :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav sus@n » sön nov 28, 2004 21:44

Inte så stor skillnad ändå: 204:- inklusive frakt på sf bok. Det är okej för mig.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » ons dec 15, 2004 16:57

Har nu beställt WG3, ACF1 och 2 samt Qoutable Slayer, och "How I survived my summervacation"

samt några andra böcker som inte är buffylitteratur :D Hittade tyvärr inte WG2 på varken bokus eller sfbok så det får bli en annan gång!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » ons dec 22, 2004 20:47

Tänkte att jag kan rescencera några av de böcker jag har och vad jag tyckte om dem. Jag börjar med Chosen.

Bild
Chosen; är som att läsa S7s avsnitt, eftersom boken handlar om S7 och är uppdelad i kapitel som har avsnittstitlarnas namn. Älskar man S7 och Buffy så är den värd att köpa annars så kanske det bara är bättre att bara se om S7.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tam » mån dec 27, 2004 23:26

Av dom här skönlitterära böckerna, vilka rekommenderas där? Jag har bara läst Little things och jag tycker inte om älvor. En del, stor nog att inte ignorera, i mitt nördskap för tv serien var inga jävla älvor. Men den var kul att läsa ändå, så jag vill läsa mer.

Bland serierna kan jag rekommendera Past lives och False memories. Och Tales of the slayers + T o t vampires. Men Fray var nog bättre.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » mån dec 27, 2004 23:32

Till er som inte läst Once more with feeling: The script book vill jag ge en julklapp i form av ett citat från Joss Whedons förord:
They said it couldn't be done.
They said it was too much, too expensive and difficult. That it would never come together - that I'd be laughed at. So, sadly, I put aside my plan to build a giant robot that eats hemorroids, and wrote some dinky musical instead.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Styx » lör jan 01, 2005 14:13

Tinkerbelle skrev:Hmm,gräver fram den här tråden igen för jag hittade en buffy-bok på cdon(!) för 79 kr.
Slayer: A Totally Awesome Collection of Buffy Trivia
Är det nån som vet om det är något att ha?


hur var det med den boken Tinkerbelle? var det nåt att ha eller inte??
Xander: No one is judging you. It's understandable. Spike is strong and mysterious and sort of compact but well-muscled...
Buffy: I am not having sex with Spike, but I'm starting to think you are.
Användarvisningsbild
Styx
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 sep 2004
Ort: Ume', Norrlands svar på The Hellmouth

Inläggav Tinkerbelle » lör jan 01, 2005 16:24

Styx skrev:
Tinkerbelle skrev:Hmm,gräver fram den här tråden igen för jag hittade en buffy-bok på cdon(!) för 79 kr.
Slayer: A Totally Awesome Collection of Buffy Trivia
Är det nån som vet om det är något att ha?


hur var det med den boken Tinkerbelle? var det nåt att ha eller inte??


jag tycker den var helt okej,en del intressant läsning..
jag gillade speciellt The complicated psyche,lives and loves of Spike,the second vampire with a soul
sen var det en hel del annat smått och gott också.
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Styx » lör jan 01, 2005 19:17

Tinkerbelle skrev:
Styx skrev:
Tinkerbelle skrev:Hmm,gräver fram den här tråden igen för jag hittade en buffy-bok på cdon(!) för 79 kr.
Slayer: A Totally Awesome Collection of Buffy Trivia
Är det nån som vet om det är något att ha?


hur var det med den boken Tinkerbelle? var det nåt att ha eller inte??


jag tycker den var helt okej,en del intressant läsning..
jag gillade speciellt The complicated psyche,lives and loves of Spike,the second vampire with a soul
sen var det en hel del annat smått och gott också.


så den är värd 79:-? funderar nämligen på att shoppa loss lite på CDON...jag tror jag börjar utveckla nån form av shoppolism....inte bra inte bra...
Xander: No one is judging you. It's understandable. Spike is strong and mysterious and sort of compact but well-muscled...
Buffy: I am not having sex with Spike, but I'm starting to think you are.
Användarvisningsbild
Styx
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 sep 2004
Ort: Ume', Norrlands svar på The Hellmouth

Inläggav Buffybot Wannabe » lör jan 01, 2005 20:19

Har nu beställt två böcker:

Spike & Dru: Pretty Maids All In A Row

och

Journals Of Rupert Giles Vol 1

Kommer väl snart hoppas jag, återkommer med recensioner!!!
Är speciellt nyfiken på "Giles-boken"!!!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Tinkerbelle » lör jan 01, 2005 20:26

Styx skrev:
Tinkerbelle skrev:
Styx skrev:
Tinkerbelle skrev:Hmm,gräver fram den här tråden igen för jag hittade en buffy-bok på cdon(!) för 79 kr.
Slayer: A Totally Awesome Collection of Buffy Trivia
Är det nån som vet om det är något att ha?


hur var det med den boken Tinkerbelle? var det nåt att ha eller inte??


jag tycker den var helt okej,en del intressant läsning..
jag gillade speciellt The complicated psyche,lives and loves of Spike,the second vampire with a soul
sen var det en hel del annat smått och gott också.


så den är värd 79:-? funderar nämligen på att shoppa loss lite på CDON...jag tror jag börjar utveckla nån form av shoppolism....inte bra
inte bra...

ja,jag tycker absolut att den är värd 79:-,och det är ju inte allt för mycket pengar precis..
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Magga » lör jan 01, 2005 21:39

Tam skrev:
Bland serierna kan jag rekommendera Past lives och False memories. Och Tales of the slayers + T o t vampires. Men Fray var nog bättre.



Ja, jag har faktiskt tänkt köpa False Memories, bra att den är bra :)
Själv har jag 3 serieböcker. Viva las Buffy, Slayer Interrupted!, och Uninvited Guests. Av dem är nog Slayer Interrupted! bäst. den handlar om hennes korta tip på Mentalsjukhuset.

Är väldigt nyfiken på Fray. Är de jättebra eller hur är den?
Berätta gärna lite om den.
Användarvisningsbild
Magga
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 aug 2004
Ort: Åsbro

Inläggav Tam » mån jan 03, 2005 0:39

Magga skrev:Är väldigt nyfiken på Fray. Är de jättebra eller hur är den?
Berätta gärna lite om den.

Ja rätt så jättebra skulle jag vilja säga. Direkt smart användning av mytologin och helt enkelt tuffa saker. Storyn: Framtiden. Melaka Fray är en proffstjuv. En stor monstertyp kommer och säger att hon är en slayer, nåt som inte funnits på några hundra år. Frays syster är polis och det är en sån där trasig syskonrelation. Det är ungefär samma typ av berättelser som joss brukar berätta. Fast med flygande bilar och saker. Tycker du om serietidningar så tycker du säkert om Fray.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Lipton » lör sep 03, 2005 9:59

Håller på och läser Heat av Nancy Holder det är en Buffy/Angel och den duger väl att läsa när man inte har några högre krav på det man läser, duger som lätt underhållning mao.
Hon får inte till karaktärerna så som man själv känner dem, Xander blir en barnslig typ som kommer med kommentarer i tid och otid som är menade att vara roliga men de gör honom mest irriterande. Det kan vara så också att den typen av humor inte gör sig i bokform.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Rombat » lör sep 03, 2005 11:55

Samma sak med Queen of the Slayers av NH. Tycker hennes skrivande mest går ut på att skina med alla trivia hon kan samt låta karaktärerna tänka tillbaka på grejjer som hon inte har skrivit. Och hennes teorier av vad som händer efter Chosen är nästan för töntiga.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Lipton » lör sep 03, 2005 13:15

Man får skippa vidare läsning av henne mao. Trivia kan man läsa bättre i en bok avsedd för det.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav MTL » sön sep 04, 2005 9:46

Jag tyckte faktiskt heat var en bra bok!
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav Lipton » sön sep 04, 2005 15:31

Jo den är ok, det är bara vissa saker som man hakar upp sig på, :) som alltid.
Tex, något händer, och nästan hela tiden frågar de sig kan de här ha något att göra med, och så nämner de något som hänt i tv serien och som inte alls har några likheter med det som händer för tillfället i boken, och man blir irriterad och tänker "varför skulle det ha något med det att göra?" eller så ser någon av karaktärerna något eller är med om något och så kommer de att tänka på något som hänt i tv serien vilket händer imo för ofta. Som Rombat skrev så blir det lite mycket trivia vältande.

Anya som blir illamående och håller på att kräkas när hon ser döda kroppar. Hur konstigt är det?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav chibi_chan » sön feb 26, 2006 0:31

Jag som trodde jag skulle vara räddaren och säga att nästan alla Buffyböcker finns på sfbokhandeln. Man kan antingen besöka de som finns. Stockholm och Göteborg, eller besöka hemsidan:

http://www.sfbok.se Sök böcker - Buffy så kommer det upp en komplett lista tror jag.

Ifall den bok du vill ha inte finns inne kan man be de beställa in den. Jag tycker det är bra priser på både böcker och frakt. Frakten tar dock några dagar. (det finns ca 90-100+ böcker, även angelböckerna inräknade.)

Jag har två buffyböcker
Oz: Into the wild och Seven Crows.

Jag ville ha Spike and Dru: pretty maids in a row. Men den var tyvärr slut, men Robert - han som beställer in böckerna från USA ska som sagt beställa den.
Remember, always be yourself.....unless you suck.

- Joss Whedon
Användarvisningsbild
chibi_chan
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 25 feb 2006
Ort: Västerås

Inläggav Nyx » sön feb 26, 2006 12:43

Hej Chibi_chan och välkommen hit! Jag håller på att läsa Pretty Maids.. just nu. Ska inte säga så mycket om den innan jag har läst hela, men so far so good.

Däremot tänkte jag varna för nyaste Spike-serien ("Old Wounds"). Den var tyvärr lika dålig som första serien ("Old Times") var bra. Old Wounds saknar totalt story och är uselt tecknad - i vissa rutor har de bara tagit något foto och målat lite streck på... Urk! Bild

Har också läst Spark and Burn av Diana Gallagher och blev lite besviken på att hon bara omberättar sånt som hänt i avsnitten. Det lilla som hon lägger till är heller inte särskilt intressant och hon felciterar en del repliker...

Riktigt bra är däremot Once Bitten An Unofficial Guide to the World of Angel av Nikki Stafford. Överraskande mycket som var roligt att läsa, även om man säkert inte håller med om hälften av hennes avsnittsanalyser. Det finns bl a en jättebra intervju om Wesley med Alexis Denisof (obs! man måste ha sett hela serien först).

Riktigt enormt jättebra är den tidigare nämnda Script Book till Once More With Feeling med manuset och roliga kommentarer från Joss och främst av allt för att den innhåller noter till sångerna! :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Demiurg » mån mar 20, 2006 12:26

Har just fått The Watcher's Guides Complete Box. Blev lite deppig i somras när jag tänkte köpa de tre delarna, eftersom del 2 verkar vara utgången - i alla fall enligt SF-bokhandeln. Så det här är kanske enda sättet att få tag på den just nu? Plus att man får en - box! Kan det bli bättre? Jo, det kan det antagligen, men det är en annan historia.

464:- på Bokus.

http://www.bokus.com/b/0743495314.html?pt=search_result
“Bored now.”
Användarvisningsbild
Demiurg
Minion
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 12 jun 2005
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » mån mar 20, 2006 14:10

^ Bild tack :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Demiurg » mån mar 20, 2006 18:05

sus@n skrev:^ Bild tack :D


Din önskan = min lag.

Bild
Bild
Bild
“Bored now.”
Användarvisningsbild
Demiurg
Minion
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 12 jun 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » mån mar 20, 2006 18:21

Givet köp.. tackar
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » ons maj 31, 2006 2:11

Äntligen ska en ledande Buffy-akademiker skriva en biografi över Joss Whedons liv och verk... David Lavery har tagit på sig det ambitiösa projektet. :)

http://davidlavery.net/Wonder_Boy
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » ons maj 31, 2006 3:04

Glorificus skrev:Äntligen ska en ledande Buffy-akademiker skriva en biografi över Joss Whedons liv och verk... David Lavery har tagit på sig det ambitiösa projektet. :)

http://davidlavery.net/Wonder_Boy

Där var en bild av Joss man inte brukar se på nätet och det, kantänka, av förståeliga skäl:
Bild
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons maj 31, 2006 3:11

adolvsson skrev:Där var en bild av Joss man inte brukar se på nätet och det, kantänka, av förståeliga skäl:
Bild

Han vill inte bli förväxlad med Dave Mustaine?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » ons maj 31, 2006 4:45

Hade den där bilden som avatar nån dag en gång. Kul bild.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav eriked » tor jun 01, 2006 0:19

Nyx skrev:Riktigt enormt jättebra är den tidigare nämnda Script Book till Once More With Feeling med manuset och roliga kommentarer från Joss och främst av allt för att den innhåller noter till sångerna!
juste.. måste komma till skott och inhandla denna, tack för påminnelsen!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » lör jun 03, 2006 0:20

var inne idag på sfbok och inhandlade OMWF-scriptboken så nu är jag en stolt ägare :)

*edit* fast boken var för hög så den fick inte plats i buffyskåpet. Så där krävdes det en omöblering men nu funkar det igen :D

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron