Charisma om Joss (CW: abuse)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Charisma om Joss (CW: abuse)

Inläggav noike » tor feb 11, 2021 0:11

Charisma har postat om hur hon behandlades av Joss under både Buffy och Angel, och... det är värre än vad som kommit ut tidigare.

Bild
Bild

ttps://twitter.com/AllCharisma/status/1359537746843365381

Och de andra stödjer henne i detta: https://twitter.com/btvsarchive/status/1359602899257548802


Oh, och Michelle Trachtenbergs kommentar på hennes instagram:
Thank you @sarahmgellar for saying this. I am brave enough now as a 35 year old woman....To repost this. Because. This must. Be known. As a teenager. With his not appropriate behavior....very. Not. Appropriate.


Så fuck Joss.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Charisma om Joss (CW: abuse)

Inläggav Tam » tor feb 11, 2021 21:49

:unlove:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Re: Charisma om Joss (CW: abuse)

Inläggav adolvsson » sön feb 14, 2021 21:08

Jag har tänkt, velat, skriva något om Joss och Ray Fishers anklagelser här men visste inte riktigt hur. För även om jag alltid vill tro på offret, och även om det har funnits rykten om Joss beteende under ganska många år, så är det lätt att hamna i försvarsställning. När det handlar om en idol och när det inte finns några tydliga påtagliga bevis.

Men inlägget från Charisma gör det om inte annat enklare att göra ett klart och tydligt ställningstagande: Joss kan dra åt helvete.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Charisma om Joss (CW: abuse)

Inläggav gaspode » mån feb 15, 2021 1:44

jo, det känns kanske som man tänkt att Joss inte är den han verkar utåt ända sen jag läste det hans fru skrev, men spikarna har naglats hårdare i kistan det senaste.
Lätt att tänka att hans beslut att lämna The Nevers var relaterat till något sånt här. Det är nog svårare att komma undan med det nu än för 20 år sen.

För jävla trist men fuck joss.

Mer från Michelle:

"The last. Comment I will make on this. Was. There was a rule. Saying. He's not allowed in a room alone with Michelle again," she wrote.



fy fan
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Charisma om Joss (CW: abuse)

Inläggav Rombat » fre feb 19, 2021 20:26

Jag får gilla de andra fantastiska människorna som gav mig Buffy, Angel Dollhouse och Firefly. Men den röven borde ha ett par tänder i bakfickan.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Spuffy » tis feb 23, 2021 19:15

gaspode skrev:jo, det känns kanske som man tänkt att Joss inte är den han verkar utåt ända sen jag läste det hans fru skrev, men spikarna har naglats hårdare i kistan det senaste.


Vad har hans fru skrivit?

Jag tycker det har varit lite svårt att acceptera/förstå/inse att en idol som jag haft på piedestal och där jag tyckt hans gestaltande av kvinnor varit så bra, visat sig vara ytterligare ett kräk. Förskräckligt. Fuck Joss.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » tis feb 23, 2021 19:23

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Charisma om Joss (CW: abuse)

Inläggav Spuffy » ons feb 24, 2021 1:59

Tackar.

Urk. Har inte läst ngt av detta förrän Charisma Carpenters inlägg. Fy.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron