Tips till Temafest: Buffy the Vampire Slayer

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Tips till Temafest: Buffy the Vampire Slayer

Inläggav Spuffy » lör sep 14, 2013 18:14

Nu i 10-årsglädjen sitter jag och min sämre hälft och spånar på om vi någon gång i framtiden, när vi har pengar och utrymmesmöjligheter, skulle kunna hålla maskeradfester när vi fyller år istället för vanliga fester. Ett möjligt sådant tema, som passar extra bra iom att det var via BF vi träffades, vore ju Buffyverse! Jag har ingen aning om det här någonsin kommer bli verklighet, men även om det bara är en fiktiv fest så kan det ju vara roligt att spåna lite kring hur ett sådant tema skulle kunna genomföras! Därför: SHOOT! Vad har ni för briljanta idéer?

Jag har själv inte hunnit fundera så mkt på detta än, men några tankar är:
- Självklart utklädnadskrav, kanske med specificerat till hälften av gästerna "good guys" och hälften "bad guys"
- Olika teman i varje rum - hittills har jag tänkt the Bronze, Once More With Feeling, Biblioteket, kanske Hellmouth? vad mer kan man hitta på?
- Självklart temakorrekta Canapéer/snacks - men vad kan man hitta på då? Buffalo wings, Onion flowers? Mer?
- Karaoke! Allsång!
- Självfallet playlists med bara Buffy-musik!
- Ett rum med storbildstv eller projektor där det ständigt pågår visning av väl valda avsnitt



Över huvud taget fler idéer från era fantastiska, kreativa, underbara människor? :)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav slugslinger » lör sep 14, 2013 20:22

Mat
“Doublemeat Palace” burgers

Lekar
“pin the stake on the vampire”
"Attack a vampire pinata with a stake"
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav Murnau » lör sep 14, 2013 23:01

Tycker det där låter rätt bra redan. Jag vill komma!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav gaia » sön sep 15, 2013 1:16

I second that!
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Tomas » sön sep 15, 2013 3:59

Rum med teman:
Bronze med bakgrundsmusik från några av de låtar som spelades i riktiga Bronze. Hög igenkänningsfaktor.
Pentagram målat på golvet (på ett ickepermanent sätt). Minimalistisk fear-demon osv.
Kyrkogård med gravstenar byggda av gråmålad kartong eller frigolitblock. Enstaka i mitten av rummet och de flesta längs med väggarna. Grön belysning av golvet och kolsyreis som rökmaskin?
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav MissKittyFantastico » sön sep 15, 2013 8:03

Kitten poker? :)

Ulrica och jag anordnade två träffar för kanal5-forumet och vi körde olika tävlingar. Kanske svårt för inte så inbitna fans.

Spike gillar varm choklad med minimarshmallows och Giles mushy peas.

Får att göra en enkel hellmouth på golvet med lite tejp, rött papper och kanske några plastfladdermöss.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron