Buffy anime på gång? med Joss iaf lite inblandad

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Buffy anime på gång? med Joss iaf lite inblandad

Inläggav brainslicer » tor jun 18, 2009 13:06

http://www.tvovermind.com/uncategorized ... -back/5625
Buffy’s Coming Back!
Posted by Scott Fogg on June 18th, 2009

I have a friend. A friend who, for now, shall remain nameless. I graduated from film school with this friend. When he graduated, he moved out to LA to persue the dream that is filmmaking. Ever since then, he’s been working his way up the corporate ladder. And just this week, what we have tentatively titled ”his big break” broke.

He was asked to help produce a new Buffy the Vampire Slayer animated series.

Details are still a little vague, but the show will (at least start off as) an adaptation of the Buffy comic books. He described the series as “motion comics.” Will they be taking the original artwork and frames, just adding motion and sound effects, like the Watchmen motion comic or will they prodce a more traditional animated show, using the comic books as storyboards, is not yet certain. And what comics, exactly, is also uncertain. Is it some of the original comics that were released during the show’s run? Or is it from Buffy’s “Season 8?” What is certain is that because they’re using the comic books as their starting point, all our favorite characters will be returning and this animated series will compliment the original series. Whether any of the original cast will provide voices is uncertain (though I’m doubtful). But Joss Whedon is involved.

As my friend put it, “Whedon’s involved, but not on an ‘in-the-studio’ kind of way. He will pop in at bench-marks and give the thumbs up to make the studio happen. Not as much involvement as any of us want, but its better than not any at all.”

Count me excited. I’ve long said I wished that Whedon and company would make the Buffyverse America’s response to Doctor Who.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav adolvsson » tor jun 18, 2009 13:36

Känns rätt ointressant. Jag tror inte det är bluff, det där med motion comics har väl fått lite småsurr borta i den amerikanska seriebranschen efter att det gick hyggligt för Watchmen på den punkten och det känns logiskt att Dark Horse vill vara med i leken och Buffy med sin fanbas känns som ett logiskt val, så det köper jag. Med det sagt, känns det ändå ungefär lika intressant som Watchmen-varianten gjorde. Det vill säga "o". Kom tillbaka när ni har något nytt att komma med, liksom.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brainslicer » tor jun 18, 2009 13:51

adolvsson skrev:Känns rätt ointressant. Jag tror inte det är bluff, det där med motion comics har väl fått lite småsurr borta i den amerikanska seriebranschen efter att det gick hyggligt för Watchmen på den punkten och det känns logiskt att Dark Horse vill vara med i leken och Buffy med sin fanbas känns som ett logiskt val, så det köper jag. Med det sagt, känns det ändå ungefär lika intressant som Watchmen-varianten gjorde. Det vill säga "o". Kom tillbaka när ni har något nytt att komma med, liksom.


Mmm, fast jag ser gärna säsong 8 så också, så jag slipper läsa tidningarna :), dock ännu hellre som anime om de skulle visa sig vara de.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav Rombat » tor jun 18, 2009 16:16

Jag hade gärna sett Joss orginalmanus till filmen (som senare blev serietidning) i rörligt format.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » tor jun 18, 2009 16:30

Rombat skrev:Jag hade gärna sett Joss orginalmanus till filmen (som senare blev serietidning) i rörligt format.

Absolut, fast då ordentligt animerad och inte som den motion comic-typ av grej det talas om här.

Och när jag jag ändå är inne på ämnet...
He described the series as “motion comics.” Will they be taking the original artwork and frames, just adding motion and sound effects, like the Watchmen motion comic or will they prodce a more traditional animated show, using the comic books as storyboards, is not yet certain.

... så förstår jag inte varför det på något sätt skulle vara oklart. Beskrivningen av det som "motion comics" gör det hela, åtminstone i kontexten av den anonyma vännen, väldigt tydligt. Snackar man om motion comics är det givet vad det handlar om och vad det handlar om är inte anime.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brainslicer » tor jun 18, 2009 16:58

hmmm, jo, stirrade nog för mycket på den andra raden
or will they prodce a more traditional animated show, using the comic books as storyboards, is not yet certain.

när jag slarvläste.... :oops:

...but still better than comics

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav noike » tor jun 18, 2009 18:17

brainslicer skrev:...but still better than comics

Nej. Comics rocks. Inte Buffy-serietidningen då men andra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor jun 18, 2009 20:00

brainslicer skrev:...but still better than comics

Jag är (föga förvånande) med noike på den här punkten. Om någonting brister, beror det på kreatören och innehållet, inte på mediet kreatören verkar i. Serietidningar är ett fantastiskt och gravt underskattat medium.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brainslicer » tor jun 18, 2009 20:17

Kanske, jag bara kan inte med dom. Hellre tar jag tex säsong 8 i bokform. Antagligen därför motion comics passar mig bättre, är ju nästan som audiobook om man blundar :)

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav noike » tor jun 18, 2009 20:44

Du har mina sympatier. Att lida av sequential illiteracy verkar smått otrevligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav brainslicer » tor jun 18, 2009 22:44

För att man inte gillar ett medium och föredrar ett annat?
...men du behöver inte tycka synd om mig, jag har inte lidit så värst mycket av de.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav noike » tor jun 18, 2009 22:53

Motion comics är för övrigt ett rätt värdelöst format som ignorerar styrkorna både hos animerat och serietidningar. Väldigt tråkigt att de hellre väljer det framför att göra det ordentligt — men samtidigt blir det väl rejält mycket billigare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor jun 18, 2009 23:12

brainslicer skrev:För att man inte gillar ett medium och föredrar ett annat?

Jag tror det är mindre för att du föredrar ett medium framför ett annat, och mer för att du dissar ett rakt över.

Jag menar, Spider-Man: Chapter One, saker som Rob Liefeld gör och för den delen din standardiserade superhjältehistoria är inte alls samma sak som Sandman, The Invisibles, Electra: Assassin, Queen & Country, Channel Zero, vad som helst illustrerat Dave McKean, och så vidare. Det finns en hel värld av underbar konst därute, i det specifika mediet.

Givetvis kan du ha bra orsaker till ditt tyckande, väl underbyggda åsikter baserad på ordentlig erfarenhet och så vidare, men det är väl inte konstigt om man reagerar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brainslicer » tor jun 18, 2009 23:56

Dissar helt gör jag väl inte. Bara intresset/hobbyn som saknas skulle jag säga. Att det finns bra saker där tvivlar jag inte på, som med allt annat. Men det kräver ju lite hobby/intresse.

Sedan har det väl mycket att göra med att jag ofta kan lyssna men inte titta på saker....så tex radioplays passa rätt bra, vilket ju liknar motion comics lite iom berättandet. Särskilt om det är bra gjort behöver man kanske inte ens titta så noga, bara lyssna.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav A bear » fre jun 19, 2009 13:27

OK, för oss som inte är helt bekanta med konceptet - "motion comics" är alltså rörliga bilder av en serietidning?

Alltså ungefär samma upplevelse som att, tja, läsa serietidningen? Fast med en icke-original-skådis som gör rösterna?

Och detta skulle göra tågurspårningen "säsong 8" mer intressant hur?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » fre jun 19, 2009 13:35

A bear skrev:OK, för oss som inte är helt bekanta med konceptet - "motion comics" är alltså rörliga bilder av en serietidning? Alltså ungefär samma upplevelse som att, tja, läsa serietidningen? Fast med en icke-original-skådis som gör rösterna?

Ja. Fast du får inte alls samma tid att se bilderna och detaljerna och sådant. Hela konceptet är så dumt att på något sätt måste Byrne Robotics ligga bakom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre jun 19, 2009 13:43

A bear skrev:OK, för oss som inte är helt bekanta med konceptet - "motion comics" är alltså rörliga bilder av en serietidning?

Ja. Exempel, en trailer för Astonishing X-Men #1 (hey, Joss-koppling) som officiell motion comic:



Alltså ungefär samma upplevelse som att, tja, läsa serietidningen? Fast med en icke-original-skådis som gör rösterna?

Typ ja. Fast med lite mer rörelse som egentligen inte tillför någonting eftersom bilden redan är tecknad och gjord för ett annat medium. Marvel har ett projekt igång, där dom gör motion comics för mediet motion comics redan från start, vilket låter aningen mer intressant, och antagligen fungerar bättre, även om det i slutändan på sin höjd blir fattig mans animerad film.

Och detta skulle göra tågurspårningen "säsong 8" mer intressant hur?

Ingen aning. Jag antar att, om man har problem med serietidningar som medium, blir det enda sättet att kunna ta "säsong 8" till sig överhuvudtaget, men det kommer knappast göra säsongen mer intressant eller mindre tågkrasch. Troligare är att det kommer göra upplevelsen ännu sämre, efter som, som sagt, allting redan är gjort för och anpassat till ett statiskt medium.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brainslicer » fre jun 19, 2009 15:23

Och detta skulle göra tågurspårningen "säsong 8" mer intressant hur?

Ingen aning. Jag antar att, om man har problem med serietidningar som medium, blir det enda sättet att kunna ta "säsong 8" till sig överhuvudtaget, men det kommer knappast göra säsongen mer intressant eller mindre tågkrasch. Troligare är att det kommer göra upplevelsen ännu sämre, efter som, som sagt, allting redan är gjort för och anpassat till ett statiskt medium.



typ så¨ja, påstår inte att det blir intressantare bara för det, men ger en möjlighet för de som av en eller annan orsak inte orkar ta till sig tidningarna att följa storyn, det betyder ju inte att serietidningar är skit eller mer eller mindre intressanta.
Det finns onekligen många bra saker i världen som jag saknar intresset att orka utforska

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav A bear » sön aug 23, 2009 0:37

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav brainslicer » fre jul 16, 2010 2:00

:devil: .....och nu är den tydligen här: start nästa vecka

http://whedonesque.com/comments/24337
Buffy the Vampire Slayer: Season 8 Motion Comic
While Joss Whedon's Dark Horse comic-book series 'Buffy the Vampire Slayer' is about to end - the five-issue finale begins in September - a special animated series (i.e., motion comic) kicks off this week, giving life to the first 19 issues. (It's based on the comic book based on the live-action TV show based on the 1992 movie. Got that?) Anyway, fans can now watch Buffy really tussle with the forces of evil. The first episode debuts on iTunes July 19,2010 (Fox Home Entertainment); DVD out this Fall.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav herdware » tis jul 27, 2010 11:57

Nu finns den tydligen på itunes.
Nodakskip skrev:I just wanted to say that the Buffy comic series is now starting as a "motion comic" on itunes. It has the same art as the comics but they used voices.

And I have to say I hate the voices.

The trailer for it is is free. But the first issue (only one out so far) is 1.99. So those who like season 8 have a new way to enjoy it, as long as you don't mind paying for it again and like crappy voice acting.

och
Charles Parker skrev:yeah this has been the subject of much discussion. Bad Voice-acting with non-union actors and several lines have been cut. No one is a fan that I can tell.

Tro't den som vill. Jag har inte sett trailern.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sfinx » tis jul 27, 2010 12:58

Bamse är motion comic alltså?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Mush » tis aug 03, 2010 23:41

Var kan man kolla trailern? Har inte hittat den på Jootoob.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Garim » tis aug 03, 2010 23:51

Den finns inte kvar längre, som jag kunde hitta. Vilket är bra, för den trailer jag såg var gräslig... Urusel voice-acting.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav brainslicer » ons aug 18, 2010 2:26

there...

and there

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav Mush » ons aug 18, 2010 15:35

Tack för trailerna. brainslice.

Hm, asså jo för det första säger jag bara LOL. Men slutet på andra trailern var fan lite,lite bra. Ska nog se första avsnittet ändå.
Senast redigerad av Mush ons aug 18, 2010 18:23, redigerad totalt 1 gång.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeavyAlex » ons aug 18, 2010 18:08

Nee.. Inget för mig detta.
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » ons aug 18, 2010 18:20

Sett två delar nu. Lite kul, man försöker göra det bättre än vad det är.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav brainslicer » fre aug 20, 2010 2:04

ahh, well, kanske man ser det senare nångång när alla episoder finns tillgängliga, eller om man läser.... återstår att se, men innan alla finns ute får de nog vara

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav Mush » ons okt 06, 2010 14:42

Känner verkligen av Buffy suget på senare tid. Vill inte kolla om serien än, sett allt för mycket. Blir Motion comic nr 4-10. Varför jag tycker dom är rätt bra nu..
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare