Ny Buffyfilm "äntligen" på gång...?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav noike » tor nov 25, 2010 0:31

Eller yttra orden "Mongolian Death Worm! Från Syfy Channel! Den måste ju vara bra!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön dec 12, 2010 17:57

Och castingrykterna för Buffy börjar. Först ut: Heather Morris.

Tydligen tycker de att hennes komisks tajming är "perfekt för Buffy" och att hennes bakrund som dansare kommer passa till stuntsen. Skitsnack! De vill bara locka till sig ung publik genom att få snålskjuts från Gleevagnen. Brittany är rolig, men Buffy she aint! Hon är inte mkt till skådespelare at the end of the day. Hon är alldeles för monoton för Buffy och jag tvivlar helt enkelt på att hon skulle kunna pull it off. Buffy utan Joss är katastrof nog, Buffy utan SMG är fan ett skämt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön dec 12, 2010 18:58

Om det är en origin-story (vilket väl egentligen är den delen som vore intressant att se göras bättre iom att allt vi har sett är korta flashes i Becoming och originalfilmen) så skew it young och ge det till Chloe Moretz. Visst risken är att det blir för mycket Hit-Girl över hela grejen då men det kan funka. Om något av det här kan funka.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön dec 12, 2010 22:30

Ska jag vara ärlig så var inte SMG speciellt bra i början av Buffy heller.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis dec 14, 2010 1:39

caffeineaddict skrev:Om det är en origin-story (vilket väl egentligen är den delen som vore intressant att se göras bättre iom att allt vi har sett är korta flashes i Becoming och originalfilmen) så skew it young och ge det till Chloe Moretz. Visst risken är att det blir för mycket Hit-Girl över hela grejen då men det kan funka. Om något av det här kan funka.

Det är inte en origin story.

In this new reboot, Buffy will no longer be in high school, but instead facing the same hardships that a lot of young college graduates have today in struggling to find a paying job and a healthy relationship.


Det är alltså Doublemeat Palace The Movie.

Också:
the tone will be more in step with the WB series that ran from 1997 to 2003, than it will the original 1992 feature film. The hope is to incorporate a neo-Valley Girl tone that will find this version of the character more in-line with her original Kristy Swanson incarnation

Nej, citatet är inte redigerat, de säger faktiskt att den BÅDE ska vara mer som serien än filmen och mer som filmen än serien.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » tis dec 14, 2010 5:08

Idioter! Varför vill de ha en Buffy som är mer som Kristy Swanson än SMG? Jag blir arg varje gång jag hör något om filmen. De där bröderna(?) med många Z i sina namn som sålde filmrättigheterna hoppas jag blir djupt straffade i nästa liv. Deras handling måste väl vara en synd - girighet!?

Jag är faktiskt lite förvånad över att Joss inte involverade sig själv på något sätt efter att det blev tydligt att en film *kommer* att hända. Skulle han inte hellre ha lite kreativ kontroll än låta de dra ner hans franchise längre ner i smutsen? Vilket jag inte kan låta bli att känna mig säker på att de kommer göra.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » tis dec 14, 2010 9:04

A bear skrev:Det är alltså Doublemeat Palace The Movie.

Bild
Lusten att leva blev plötsligt lite mindre. Hoppet om att världen någonsin kommer att bli bättre försvann. Bild
A bear skrev:Också:
the tone will be more in step with the WB series that ran from 1997 to 2003, than it will the original 1992 feature film. The hope is to incorporate a neo-Valley Girl tone that will find this version of the character more in-line with her original Kristy Swanson incarnation

Nej, citatet är inte redigerat, de säger faktiskt att den BÅDE ska vara mer som serien än filmen och mer som filmen än serien.

Bild
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav A bear » tis dec 14, 2010 9:37

HeY skrev:Jag är faktiskt lite förvånad över att Joss inte involverade sig själv på något sätt efter att det blev tydligt att en film *kommer* att hända. Skulle han inte hellre ha lite kreativ kontroll än låta de dra ner hans franchise längre ner i smutsen? Vilket jag inte kan låta bli att känna mig säker på att de kommer göra.

Han fick ju en inbjudan att vara med i bakgrunden lite grann - men det var alltså a) för 1 1/2 år sedan när det såg ut att vara herr och fru Kuzui som skulle göra filmen, b) väldigt uppenbarligen ögontjäneri från filmbolaget för att göra fansen glada, och c) just när han var upptagen med Dollhouse. Jag har inga problem med att han tackade nej till att sätta sitt namn på något han inte skulle ha kontroll över och som skulle bli uselt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » tis dec 14, 2010 16:10

Doublemeat Palace The Movie låter inte dumt. Gamla tanten med en människoätande kuk i kraniet remastered.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeavyAlex » tis dec 14, 2010 16:37

Rombat skrev:Doublemeat Palace The Movie låter inte dumt. Gamla tanten med en människoätande kuk i kraniet remastered.


Kunde inte sagt det bättre själv.
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » fre maj 13, 2011 1:09

SMG kallar filmen "dumbest idea I've ever heard"

video: (30s in i klippet)
http://www.wesh.com/r-video/27850847/detail.html

(jag visste inte hur mycket jag saknat henne förrän jag ser hennes reaktionsansiktsuttryck när hon säger "noooooo")
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » fre maj 13, 2011 8:09

:D FACE!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeavyAlex » tis maj 24, 2011 0:32

gaspode skrev:(jag visste inte hur mycket jag saknat henne förrän jag ser hennes reaktionsansiktsuttryck när hon säger "noooooo")


Hahha samma här, håller med varenda ord som hon säger... "that's the dumbest idea I've ever heard." :lovebunnier: :lovebunnier:

/Alex
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » sön jun 19, 2011 1:04

... länken funkade inte! :)

Här är en ny:

http://www.youtube.com/watch?v=TOiyLDsHHfw
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » fre dec 23, 2011 1:49

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav herdware » fre dec 23, 2011 5:30

Mja, på sätt och vis är jag nästan besviken. Någonstans innerst inne ville man se hur hemskt det blev.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare