Aktiva tittare?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Aktiva tittare?

Inläggav love_buffy_4ever » lör mar 21, 2009 14:25

Hejj, jag bara undrar om det är någon som fortfarande tittar aktivt på buffy?
Det gör jag, men jag känner mig ganska ensam med det :( Har givetvis alla säsongerna.
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav The Ankh » lör mar 21, 2009 14:26

Hehe, du e inte ensam. Jag är inne på omtitt varv.. öh, ingen aning, men tittas gör det definitivt!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Spuffy » lör mar 21, 2009 14:31

Jag tittar när min första-gången-tittande kompis är här, men hon bor i Finland just nu så det blir inte så ofta.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » lör mar 21, 2009 14:34

Jag hade ju min Whedonverse-omtitt maj-augusti 2007 och det kommer nog att dröja ett par år innan jag ger mig på serien igen. Inte för att jag inte vill titta utan för att jag vill undvika att nöta ut serien så som jag gjort med Red Dwarf. Jag älskar fortfarande RD och ser om avsnitt, men jag kan alla skämt utantill och det är inte lika kul då. Önskar att jag sett avsnitten cirka tjugo gånger färre än jag faktiskt har. (Oh, fantastisk mening! :D)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mr.Tweed » sön mar 22, 2009 10:58

Jag brukar titta igenom serien någon gång per år. Men det går givetvis i vågor. Ibland har man en Firefly-fas och ibland en Buffy-fas.

...och ibland, skäms jag att säga, så har man ett lite prassel på sidan med BSG eller någon annan trevlig serie. Men jag försöker undvika att min Buffybox märker det... ;)
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav iinehz » tor apr 16, 2009 19:02

love_buffy_4ever skrev:Hejj, jag bara undrar om det är någon som fortfarande tittar aktivt på buffy?
Det gör jag, men jag känner mig ganska ensam med det :( Har givetvis alla säsongerna.



SJÄLVKLART=D Jag ser säsongerna om &om & om & om & om igen hahah :)

sångavsnittet har jag däremot sett typ 10 gånger mer än alla andra avsnitt:P , någon mer som är helt kär i det avsnittet=D`??

alla säsongerna är ett måste :D
iinehz
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 mar 2009

Inläggav HeY » tor apr 16, 2009 19:46

AKS skrev:Jag hade ju min Whedonverse-omtitt maj-augusti 2007 och det kommer nog att dröja ett par år innan jag ger mig på serien igen. Inte för att jag inte vill titta utan för att jag vill undvika att nöta ut serien så som jag gjort med Red Dwarf. Jag älskar fortfarande RD och ser om avsnitt, men jag kan alla skämt utantill och det är inte lika kul då. Önskar att jag sett avsnitten cirka tjugo gånger färre än jag faktiskt har. (Oh, fantastisk mening! :D)


Samma här. Jag såg den med en vän (jag tog hennes Buffy-oskuld, så att säga ;) ) och sedan vi såg sista avsnittet (som jag också tror var 2007) har jag mer elr mindre inte sett ngt alls. Och jag planerar att vänta eftersom jag, som AKS, inte vill nöta ut serien. Angel tittar jag på ibland dock, jag och samma vän håller på att ta oss igenom den också - men det tar tid eftersom hon bor i Vänersborg för det mesta (skola där). Vi är dock inne på säsong 5 (nästa är Life of the party - tror jag?) så när det är klart blir det Angel paus också.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » sön apr 19, 2009 22:40

Personligen så har jag inte sett mer en nåt enstaka avsnitt (de flesta på bf-träffar) på flera år...
På många sätt är det konstigt, på andra sätt är det inte alls konstigt.

Förresten, Tranås... en smålänning till på bf!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » sön apr 19, 2009 22:47

herdware skrev:Förresten, Tranås... en smålänning till på bf!

Tror det måste vara en konstant mängd. En flyttar ut, en annan kommer till.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » tis apr 21, 2009 23:20

noike skrev:
herdware skrev:Förresten, Tranås... en smålänning till på bf!

Tror det måste vara en konstant mängd. En flyttar ut, en annan kommer till.

Tyvärr så verkar det ju så. Denna bor ju riktigt nära också.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Tittar om i lågfart.

Inläggav Buffylover72 » tor sep 24, 2009 19:28

Jag lägger in tre till fyra avsnitt på ipoden och tittar lite då och då. När de är färdigsedda så byter jag avsnitt. Jag är nu i mitten på säsong 3. Mycket behagligt sätt att kolla. Lite som att ta fram en godis påse och bara äta ett par godisar och sedan stoppa bort den igen. :)
Buffylover72
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 sep 2009

Inläggav Catfight » tor sep 24, 2009 21:48

Vi tittar på Buffy och Angel i stort sett konstant. Nu var det ett par veckor sen vi såg avsnitt, men det är mest för att jag har upptäckt att man kan streama TVprogram :) :oops:

Buffy är min snuttefilt så jag tittar alltid på det när jag mår dåligt eller är ledsen. Utan Buffy skulle jag inte överleva.
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav Nyx » sön sep 27, 2009 11:05

Jo, BtVS är min snuttefilt också! Jag var hemma och sjuk i veckan och då blev det väl ca 10 avsnitt - slutet på s2 och s5 - så gråtmaraton, förstås, men på ett bra sätt! :D Men jag har ett problem med Buffy och det är att det aldrig går att se bara ett avsnitt, har jag väl börjat så blir det lätt så att jag fortsätter hela natten!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Hajskaft » sön sep 27, 2009 15:04

Jag sålde alla mina Buffy boxar för ett tag sen i ett desperat behov av pengar, så det känns som en evighet sen jag såg det och de visar ju inte Buffy på tv heller.

Men nu har jag beställt hem hela samlingsboxen med all 7 säsonger, så då kommer jag se om hela serien, underbart.
Hajskaft
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 21 okt 2008

Inläggav noike » sön sep 27, 2009 18:07

Hajskaft skrev:och de visar ju inte Buffy på tv heller.

Jodå! På TV400 tror jag det var.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Hajskaft » sön sep 27, 2009 19:04

noike skrev:
Hajskaft skrev:och de visar ju inte Buffy på tv heller.

Jodå! På TV400 tror jag det var.



Då var det ju jävligt tråkigt att jag inte har den kanalen.. ;)
Hajskaft
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 21 okt 2008

Inläggav Catfight » tis sep 29, 2009 8:16

Hajskaft skrev:Jag sålde alla mina Buffy boxar för ett tag sen i ett desperat behov av pengar, så det känns som en evighet sen jag såg det och de visar ju inte Buffy på tv heller.

Men nu har jag beställt hem hela samlingsboxen med all 7 säsonger, så då kommer jag se om hela serien, underbart.



Jag skulle ALDRIG kunna sälja mina. Jag skulle hellre flytta hem till mamma och pappa igen än sälja dem. I loves them sooooo much
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav Hajskaft » tis sep 29, 2009 11:55

Catfight skrev:
Hajskaft skrev:Jag sålde alla mina Buffy boxar för ett tag sen i ett desperat behov av pengar, så det känns som en evighet sen jag såg det och de visar ju inte Buffy på tv heller.

Men nu har jag beställt hem hela samlingsboxen med all 7 säsonger, så då kommer jag se om hela serien, underbart.



Jag skulle ALDRIG kunna sälja mina. Jag skulle hellre flytta hem till mamma och pappa igen än sälja dem. I loves them sooooo much



Haha neej det trodde jag heller aldrig att jag skulle kunna göra, men jag gjorde det och jag kände mig ganska så smutsig efteråt det kan jag lova.
Hajskaft
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 21 okt 2008

Inläggav Murnau » tis sep 29, 2009 12:37

Catfight skrev:Jag skulle ALDRIG kunna sälja mina. Jag skulle hellre flytta hem till mamma och pappa igen än sälja dem. I loves them sooooo much

:lovebunny:
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Nyx » tis okt 06, 2009 23:39

Konversation hemma hos oss:

Jag: "Jag vet inte vad jag skulle rädda härifrån om det började brinna."
Min man: "Det vet jag. Du skulle ta Buffyboxen!"

True story. Sort of.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » sön nov 22, 2009 19:35

Jag har länge funderat på en omtitt. Och så insåg jag häromdagen att jag aldrig har sett hela serien i kronologisk ordning..! :eek:

Jag har sett alla avsnitt massor av gånger, men första gången jag såg Buffy fick jag inte tag på andra halvan av s2 förrän efter s5. Och när serien gått på tv har jag alltid missat nåt avsnitt, plus att jag aldrig sett mina dvd:er från början till slut. Så jag har alltså aldrig upplevt serien från 1x01-7x22. Galet! Måste åtgärdas snart.

Nyx skrev:Konversation hemma hos oss:

Jag: "Jag vet inte vad jag skulle rädda härifrån om det började brinna."
Min man: "Det vet jag. Du skulle ta Buffyboxen!"

True story. Sort of.

Jag har också tänkt den tanken. :D
"Om det börjar brinna räddar jag Buffyboxen och Bubbel."

(Min nalle.)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav MissKittyFantastico » sön nov 22, 2009 19:56

Glorificus skrev:Bubbel.

(Min nalle.)


Åh! vad gulligt. :lovebunny:

(Min nalle heter Nalle. Jag var inte ett så fantasifullt barn när det gällde namn.)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Angelusandbuffy » ons nov 25, 2009 12:37

Jag kåller på att titta på alla säsongerna nu de visar 2 avsnitt varje dag klockan 16:45 på tv400!- :D :) :o 8)
Angelusandbuffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 20 nov 2009
Ort: Sunnydale

Inläggav HeavyAlex » fre dec 18, 2009 23:57

Ja, sista avsnittet på tv400 gick idag :(
noike skrev:
Hajskaft skrev:och de visar ju inte Buffy på tv heller.

Jodå! På TV400 tror jag det var.
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » lör dec 19, 2009 0:30

Herregud, jag skulle nog brinna upp, medan jag samlade ihop allt som behövde räddas...

(Min nalle heter Farmor, för hon är äldre än mig.)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Buffy

Inläggav Buff » lör dec 19, 2009 1:58

Började kolla från första avsnittet när det började visas på tv400 i början av september och fastnade direkt,Och såg sista avnittet idag, Har aldrig någonsin blivit så tagen av en serie som denna...
Live fast die never
Användarvisningsbild
Buff
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 18 dec 2009

Inläggav Nyx » tor dec 24, 2009 0:15

Välkommen Buff! Du är på rätt ställe för jag tror vi så gott som alla här instämmer i det där om att bli tagen av tv-serien! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav love_buffy_4ever » tor dec 31, 2009 15:02

herdware skrev:Förresten, Tranås... en smålänning till på bf!


haha, smålänning jajemen! ;)
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav love_buffy_4ever » tor dec 31, 2009 15:03

Catfight skrev:Buffy är min snuttefilt så jag tittar alltid på det när jag mår dåligt eller är ledsen. Utan Buffy skulle jag inte överleva.


word! :)
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav love_buffy_4ever » tor dec 31, 2009 15:03

Nyx skrev:jag tror vi så gott som alla här instämmer i det där om att bli tagen av tv-serien! ;)

ohyes!
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron