Lista era topp tio Buffy-avsnitt! (SPOILERS ALLA SÄSONGER)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Garim » ons apr 26, 2006 21:35

CheeseGuy skrev:Välkommen, Viking! Och... oj, det var en annorlunda lista (med ett par avsnitt som jag inte tycker hör hemma i närheten av en sån lista), men det är bara kul.

caffeineaddict skrev:Resultaten av sammanställningen av alla listor är inne och presenterades igår på träffen. Videopresentationen finns här: http://gaspode.no-ip.info/upload/Buffyf ... /buffy.avi

Nu har jag äntligen sett den (ville vänta tills jag hade sett om serien). Helt underbar! Blev tårögd ett par gånger, och började till och med gråta lite under klippet från Something Blue. (Jag är inte ens direkt överförjust i Something Blue, men det är något speciellt med den första halvan av säsong 4 som alltid får mig att inse hur mycket jag älskar Buffy.)


Tack för den länken! Lysande, Så kul att se. Jag tänker inte ge mig in på att ranka avsnitten än... Jag har ju bara sett de flesta av dem en gång...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Taura-Tierno » sön maj 07, 2006 2:02

Sånt här är ju svårt, men jag gör väl ett försök. Och nu kör jag de tio bästa, utan någon direkt ordning, för det vet jag inte vad jag skulle ta.

1. Passion
2. Doppelganger
3. Hush
4. The Body
5. The Gift
6. Normal Again
7. Villains
8. Grave
9. Chosen
10. Once More With Feeling

Något sånt, i alla fall. Svårt att säga exakt.
Taura-Tierno
Demon Fodder
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 19 jun 2005

Inläggav madskellig » mån jul 17, 2006 4:13

Jag har tråkigt. Då jag har tråkigt gör jag listor. Observe:

10: The wish
Vilket jag alltid får försvara, men jag älskar detta avsnitt.
"World is what it is. We fight. We die. Wishing doesn't change that."


9: Graduation day pt. 1
Fighten mellan Buffy och Faith, Buffy frigör sig från the council, synd att pt.2 tappar så mycket.
"Shoulda been there, B, quite a ride."


8: Fool for love
Buffy säger till Spike "You're beneath me", sista scenen då Spike ändå försöker trösta Buffy... perfektion.
Oh, quickly! I'm the very spirit of vexation. What's another word for 'gleaming'? It's a perfectly perfect word as many words go but the bother is nothing rhymes, you see.


7: This year's girl
Min kärlek för detta avsnitt vet få gränser, liksom min kärlek för Faith.
"-Faith, these are innocent people"
"-No such animal"


6: Grave
Säsong 6 är min favorit säsong, och jag kan inte tänka mig ett bättre avslut på den. Plus Xander, han är ganska underbar.
"World gonna end... where else would I want to be?"


5: Hush
Genialiskt genomfört. The gentelmen är creepy, scenen då en av dom svävar förbi fönstret där Olivia står är en av de få tillfällen I Buffy jag ärligen blev skrämd.

4: Restless
Buffy är den enda TV serie där jag verkligen älskar drömsekvenser. The first slayer är underbar, originel säsongsavslutning.
Xander: "Buffy, are you sure you wanna play there? It's a pretty big sandbox."
Buffy: "I'm okay. It's not coming for me yet."
Xander: "I just mean... you can't protect yourself from... some stuff."
Buffy: "I'm way ahead of you, big brother."
Xander: "Brother?"


3: Who are you?
Faith, Faith och Faith... det är min motivation för detta avsnitts placering.
"Shut up. Do you think I'm afraid of you? You're nothing! Disgusting! Murderous bitch! You're nothing! You're disgusting!"


2: Once more, with feeling
Kan ses om hur många gånger som helst, helt omöjligt att bli less.
"Well, I'm not exactly quaking in my stylish yet affordable boots, but there's definitely something unnatural going on here. And that doesn't usually lead to hugs and puppies."


1: The Body
Detta kan nog vara mitt favorit avsnitt av TV överhuvudtaget, jag tror sällan jag blivit så påverkad av ett avsnitt förut. SMG ger sin absolut bästa rollprestation, alla är för den sakens skulle helt fantastiska.


Hedersomnämningar: Becoming pt. 2, The gift, Bring on the night, Intervention.
Senast redigerad av madskellig tis jul 18, 2006 2:03, redigerad totalt 4 gånger.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav eponinethen » mån jul 17, 2006 9:08

1. The Body: What can I say? Completely heartbraking, mhm.

2. Once More, With Feeling: Kul, underbart bra, hey Joss är ett geni..

3. The Gift: Starkt, snyggt, etc.

4. Graduation Day (both parts) : Faith, The Mayor, Buffy, Angel, awesome Willow.. Kunde knappt bli bättre..

5. Chosen: Awesome series finale, faktiskt.

6. Seeing Red: Sjukt bra, roligt, fint och sorgligt, mhm.

7. Hush: Genialiskt. Underbar musik. Några av de roligaste scenerna någonsin (mest involning Anya).

8. Restless: Wow. Mhm.

9. Bad Girls: Oh the hotness of Fufffy, eheh..

10. Triangle: Underbart mycket kul Willow/Anya dialoger, etc.

(Darn, fick inte ens nämna Dirty Girls, Faith, Hope & Trick, Tabula Rasa etc. etc.)
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån jul 17, 2006 9:43

madskellig skrev:6: Grave
Säsong 6 är min favorit säsong, och jag kan inte tänka mig ett bättre avslut på den. Plus Xander, han är ganska underbar.
World gonna end... where else would I want to be?



Ohho, min signatur, och nu tänker jag på scenen.....fan alltså vad bra.

Roligt med citaten efter varje avsnitt!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav mattek72 » mån jul 17, 2006 12:38

madskellig skrev:
7: This year's girl
Min kärlek för detta avsnitt vet få gränser, liksom min kärlek för Faith.

3: Who are you?
Faith, Faith och Faith... det är min motivation för detta avsnitts placering.



Vilka strålande motiveringar. :D
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav madskellig » mån jul 17, 2006 13:32

mattek72 skrev:
madskellig skrev:7: This year's girl
Min kärlek för detta avsnitt vet få gränser, liksom min kärlek för Faith.

3: Who are you?
Faith, Faith och Faith... det är min motivation för detta avsnitts placering.

Vilka strålande motiveringar. :D


hehe, skulle jag verkligen förklara varför jag placerat dessa avsnitt så pass högt så kunde jag nämna drömsekvenserna, The mayor, Willow och Tara i The Bronze, Scenerna utanför och i kyrkan...

Men det känns så onödigt då det räcker att säga: Faith.

:D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav mattek72 » mån jul 17, 2006 17:34

madskellig skrev:Men det känns så onödigt då det räcker att säga: Faith. :D


Det kan inte bli en bättre motivering. :D
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav spikesprincess » tis sep 26, 2006 20:28

Mina favoriter är:
1.School Hard
2.Lovers walk
3.Fool for love
4.Lies my parents told me
5.Something blue

Alla av samma anledning: Spike :twisted:
Övriga favoriter: Alla avsnitt med Spike i :D
Who's bad now?
Användarvisningsbild
spikesprincess
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 20 sep 2006

Inläggav buffymon » tor okt 05, 2006 22:17

spikesprincess skrev:Mina favoriter är:
1.School Hard
2.Lovers walk
3.Fool for love
4.Lies my parents told me
5.Something blue

Alla av samma anledning: Spike :twisted:
Övriga favoriter: Alla avsnitt med Spike i :D

I like you! :lovebunny:

sen gillar jag kanske de mörkare avsnitten bättre än Something Blue.

Min lista ser nog ut så här:

.
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav noike » fre jul 13, 2007 0:57

Reviderad lista för 13/7 -07! OMWF har nu -- hör och häpna -- knuffats ut.

1. Passion
1. Normal Again
3. Who Are You?
4-5. Becoming
6. the Gift
6. Bewitched, Bothered and Bewildered
8. Grave
9. Lover's Walk
10. Restless
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre jul 13, 2007 1:03

Ah! Ännu en med BBB på topp 10! Just ja, jag skulle ju uppdatera min lista jag också. Hm... Inga nya avsnitt där dock, men annan ordning. Återkommer.

EDIT: Här kommer min uppdaterade lista. Inom parentes de tidigare placeringarna à juli 2005 (se första sidan i denna tråd för motiveringar).

1. (1) Becoming Pts 1 & 2
2. (2) The Gift
3. (3) Passion
4. (6) Once More, With Feeling
5. (5) Bewitched, Bothered and Bewildered
6. (10) Fool for Love
7. (7) Intervention
8. (8 ) The Body
9. (9) Crush
10. (4) Something Blue
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre jul 13, 2007 1:25

Fan! FFL hade jag glömt bort. Kuken också.

Reviderad lista för 13/7 -07 #2! Den första räknas som samlarexemplar. Om du har den, spara den för den kan bli värdefull i framtiden.

1. Passion
1. Normal Again
3. Who Are You?
4-5. Becoming
6. the Gift
7. Bewitched, Bothered and Bewildered
8. Fool For Love
9. Grave
10. Lover's Walk
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Capt. Peroxide » fre jul 13, 2007 10:50

1. Who Are You
Sarahs spel i det här avsnittet är bara så underbart. Och hennes tal till Spike på the Bronze är ett av de sexigaste ögonblicken i Buffyverse:

I could ride you at a gallop till your legs buckled and your eyes rolled up, I've got muscles you've never even dreamed of, I could squeeze you till you popped like warm champagne and you'd beg me to hurt you just a little bit more and you know why I don't?

Because it's WRONG.


2. Once More With Feeling
Ett konsekvent genomfört mästerverk. Underbara sånger. Att alla sjunger själva och att det inte funkar så bra för vissa tycker jag bara höjer helhetsintrycket. Dessutom är slutscenen så otroligt romantisk.

3. Hush
"Konsekvent genomfört mästerverk" är en bra beskrivning av Hush också. Framför allt stumfilmsscenerna (alltså de som anspelar på klassisk stumfilm, typ när Spike reser sig upp från soffan och Xander tror att han bitit Anya).

4. Smashed
Misär-Buffy när det är som bäst. Sista tio minuterna är bland det bästa som spelats in i hela serien.

5. Chosen
OK. Ska man ha storslaget heroiskt drama är det lika bra att fläska på ordentligt. Chosen har alla krigsfilmsklichéer man kan önska sig och lite till. Underbar musik, fantastiska scener och uppvaknande slayers runtom i världen. Just de scenerna griper mig allra mest – brudarna som bara släpper vad de har för händer och går. Nu JÄVLAR.

6. Doppelgangland
Alyson Hannigan som finsk goth-tjej i en av hennes bästa roller. Hennes min av fasa i scenen där hon tvingas utstå Cordys tjat.

7. Graduation, pt 1
Faith är bortom all räddning, Buffy är beredd att gå över hennes lik för att rädda Angel. Har serien egentligen någonsin varit råare?

8. New Moon Rising
Kanske ett av de mest romantiska avsnitt som gjorts.

9. Faith, Hope and Trick
Så presenteras en av de bästa karaktärerna i Buffyverse för första gången. Och det slår genast gnistor mellan Buffy och Faith.

"What are you getting so strung out for, B?"

"Why are your lips still moving, "F"?"


En stund senare spricker Faiths självsäkra mask och skräcken tittar fram. Åååh, Eliza...

10. Dead Things
Ett av de avsnitt under säsong 6 när man frågade sig hur svart det egentligen kan bli i en syndikerad tv-serie. Hat och självförakt kopplat till sex i en fluffig popkulturell inramning. Briljant.

Utom tävlan: The Body
The Body är bortom resten av serien och så annorlunda att avsnittet inte går att rangordna. Bland det bästa som visats på reklam-tv någonsin. Och samtidigt ett avsnitt man ser en gång och aldrig mer.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav buffymon » lör jul 14, 2007 17:41

1. Fool For Love
Det absolut bästa avsnittet i hela serien. En tajt berättad storyline sprängfylld med information om Spike och avsnittet innehåller nästan endast mina två favoritkaraktärer; Spike och Buffy. Hela avsnittet består av makalösa scener, slagsmålet mellan Spike och Buffy i gränden bakom The Bronze och hur denna klipps ihop med återblickarna. James glänser som skådespelare och Spuffykemin är HOT!

2. Dead Things
Seriens absolut tyngsta avsnitt. Allt är mörkt och komplext med sexuella undertoner. Buffy blir aldrig mer intressant som karaktär än hon är i detta avsnitt. Och som vi får se Spike här - farlig, sexig, male lead - är så jag helst vill se honom.

3. Smashed
Delvis av samma motivering som för Dead Things. Spike och Buffy tar fram det sämsta och bästa hos varandra på en och samma gång och skådespeleriet är på topp. Och så 10 poäng till manusförfattarna för sexscenen i slutet när de låter Buffy vara den som tar initativet.

4. The Harsh Light of Day
Ett underskattat avsnitt i mitt tycke. Väldigt snyggt och effektivt berättat med många bra storylines. Spike och Dru är en otroligt underhållande kombination och att se Spike reta Buffy efter att hon har blivit dumpad är förvånansvärt roligt.

5. School Hard
Av så många anledningar. Spike kommer in i serien med Dru och skakar om hela Sunnydale. Särskilt så här efteråt, när man känner till Spikes fortsätta leverne, är detta ett nästan mäktigt avsnitt att se.
Scenen när han stalkar Buffy på The Bronze är en av mina favorita scener - någonsin. Sexigt och farligt på samma gång.


6. Crush
Dru´s back och Spikes lojalitet sätts på prov. Scenen med Dru, Harm, Buffy och Spike i Spikes källare är förbaskat priceless.

7. Intervention
Buffyboten är ju helt knasig och Spike är jobbigt patetisk så förstås blir det ett fantastiskt avsnitt.

8. OMWF
Jag känner att kommentarer är onödiga.

9. Tabula Rasa
Dito

10. Seeing Red
I konkurrens med Beneath You och Bargaining 1&2 så är jag till slut tvungen att välja detta avsnitt. ett otäckt avsnitt på många nivåer men jag gillar när manusförfattarna vågar ta risker med sina karaktärer. väldigt välspelat avsnitt med intressanta frågeställningar och man får se många av karaktärerna när de mår som allra sämst. Synd för dem, men det blir väldigt bra teve av det.
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav Catfight » tor jul 19, 2007 22:09

Jag fattar inte att ingen har valt the prom! Det avsnittet får mig att gråta varje gång jag ser det. Jag kan sätta på avsnittet precis innan Buffy får sitt paraply och ändå bara böla.....jag behöver inget mer än Jonathans tal och Buffys min, och Giles min och allt bara är så fint....faan. nu blir jag tårögd. å sen kommer Angel och dansar med Buffy....åh. fint.
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav The Ankh » tor jul 19, 2007 22:13

Åh! Välkommen nykomling! Och jag håller med, det är fan ett riktigt UNDERBART avsnitt! Nu vill jag se det. Det var länge sen.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav noike » tor jul 19, 2007 22:14

The Prom borde ligga rätt högt på Zaxx lista.

Hej och välkommen f'resten.
Vi har ett knippe presentationslänkar samlade på http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1409 ifall du inte vill vara okänd och skrämmande (det finns andra som har det som jobbbeskrivning här).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Catfight » tor jul 19, 2007 23:53

tack för tipset...nu har jag skrivit lite presgrejer så nu kan man lära känna mig lite bättre om man vill :)
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!
 
Inlägg: 1115
Blev medlem: 19 jul 2007
Ort: Linköping

Inläggav HeY » tor jul 19, 2007 23:56

Jag har funderat ett tag nu och jag tror att jag har kunnat få ihop en lista.

10. Tabula Rasa
Starkt helt igenom. Dramatisk början, komsik fortsättning och hjärtskärande slut - precis som Buffy ska vara!

9. Chosen
Fantastiskt slut på en fantastisk serie. Det är en 10 poängare för mig vid röstning, men hade skalan haft fler alternativ så hade det inte toppat de andra åtta avsnitten som kommer.

8. Passion
Olidligt spännande rakt igenom. En monolog (ja det blir det om man sätter ihop den!) av Angel som jag tycker är fantastiskt välskriven. Hjärtskärande död och en twist på slutet som får en att skrika!

7. Who Are You?
Faith is a good thing and Faith is all that I have in this episode. That's all that I've got to say. I will always have Faith!

6. Restless
Helt fantastisk stämning rakt igenom hela avsnittet. Det är kryptiskt, skruvat och fylt med ostiga händelser! Slutscenen får det att kännas så episkt på något sätt. Jag älskar det, rakt igenom.

5. Becoming, parts 1&2
Spänning som får en att glömma bort att andas, en apokalyptisk känsla som får en att tro att det aldrig kan bli bra igen, fantastiskt redigerat, underbar musik, underbart skript, romantiskt, episkt, minnesvärt ... and the rest is silence.

4. Once More With Feeling
Får mig alltid att brista ut i högsång (vilket kanske inte gör grannarna så glada) och nästan aldrig har en musiktext känts så betydelsefull och stark. Where do we go from here? Jag inte och tittar på Greese iaf!

3. Dead Things
"I'm wrong, tell me that I'm wrong. Please don't forgive me." En utav SMGs starkaste stunder i hela Buffyverse IMO, och ett av det mörkaste, kanske det mörkaste avsnittet av de alla. Jag älskar det!

2. The Body
Aldrig har jag sett en serie där en hel cast är så begåvade att de kan ge såhär mycket känsla i ett och samma avsnitt. Helt otroligt och bättre blir det inte. Det finns bara en anledning till att det inte är nummer 1 och det beror på att det sticker ut så mycket från resten av serien. Kalla mig galen, men det är min anledning.

1. The Gift
Jag är mållös!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre aug 10, 2007 11:04

Jag brukar inte göra om min topp 10-lista så här ofta, men det är dags nu. De tio avsnitt jag har listat några inlägg upp har varit de avsnitt som legat på min topplista sedan dvdforum-tiden. 2003 mao. Men nu är det dags att göra det enda rätta och låta Graduation Day Pt 1 ta plats på tio i topp! Det är ju ett förbaskat bra avsnitt och bättre än Something Blue som nu blivit utslaget. I övrigt ser topplistan likadan ut som för en månad sen.

1. (1) Becoming Pts 1 & 2
2. (2) The Gift
3. (3) Passion
4. (6) Once More, With Feeling
5. (5) Bewitched, Bothered and Bewildered
6. (10) Fool for Love
7. (7) Intervention
8. (8 ) The Body
9. (9) Crush
10. (-) Graduation Day Pt 1
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » fre aug 10, 2007 17:18

Fin blandning av "klassiker" och underdogs. Håller med om att dom överträffar Something Blue allihop. Och så tycker jag om att se The Gift högt upp. Den borde nog klättra något steg om jag skulle uppdatera.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav carre » fre aug 10, 2007 19:01

vart är normal again?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav AKS » fre aug 10, 2007 21:46

Ojdå, på plats 15-25 skulle jag tro. Jag älskar avsnittet, men det är så mycket kärlek som måste doseras ut då det gäller Buffy.


Fin blandning av "klassiker" och underdogs.


Danke!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör aug 11, 2007 1:25

AKS skrev:Ojdå, på plats 15-25 skulle jag tro. Jag älskar avsnittet, men det är så mycket kärlek som måste doseras ut då det gäller Buffy.

Jag vet vad du menar. En hundra lista låte3r som det enda som går utan att bli alldeles nojig över utelämnanden, men å andra sidan. Göra en 100-lista? Urk.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör aug 11, 2007 9:36

Ja, håller med. Fast som sagt: lite jobbig att göra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör aug 11, 2007 11:55

Jag gjorde ju faktiskt en 144-topp en gång i tiden, men tror den skulle behöva uppdateras lite. Gjorde faktiskt en sån där videopresentation till den med (typ 3½ timme lång), men i betydligt sämre kvalitet. Framförallt var ljudet jobbigt. Hade inte lärt mig hantera konvertering mellan olika ljudcodecs på vettigt sätt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav brat » lör okt 13, 2007 22:18

Har en gammal Buffy topp10 också... liksom med Angel topp10 känns övre halvan mycket mer säker än nedre halvan. Det finns så många bra avsnitt som inte ryms... jobbigt.

1. Once More With Feeling 6x07
2. The Gift 5x22
3. Doppelgängland 3x16
4. Becoming, pt2 2x22
5. Chosen 7x22
6. Tabula Rasa 6x08
7. Storyteller 7x16
8. Intervention 5x18
9. Fool For Love 5x07
10. Something Blue 4x09
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav dark_angel » ons dec 26, 2007 1:51

Triangle, jag vet inte varför.'

Det neutrala Buffy-fanet skulle nog säja de sockersötade ansnitten Hush och OMWF.

Men alla har sina personliga favoriter
Jag gillar att rita med kritor, se på film och vara i dockrummet och lyssna på Bamsekassetter
Användarvisningsbild
dark_angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 apr 2004

Inläggav Bite Me » sön jan 06, 2008 20:30

Jag vill bara omnämna Fear, Itself (jag kan ha missat om den är med på någons lista, men hey, det är 11 sidor people!) Humor, humor och snygg utveckling/förtydligande av nästan alla karaktärer. Mumma!
"Xander, don't speak latin in front of the books"
Användarvisningsbild
Bite Me
Minion
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 28 dec 2007
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron