Buffy petition.

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Buffy petition.

Inläggav Skytteflickan88 » mån aug 04, 2008 21:00

Vi på slayalive.com vill att den planerade animerade serien för Buffy och vampyrerna ska blir av, som serie eller direkt till DVD. Om ni inte vet vad jag pratar om så skrevs ca 7 avsnitt, satta sent i säsong 1, och Joss Whedon visade ett klipp för flera networks men ingen ville producera serien. Som du ser på det här klippet så är det synd att det inte blev av. Alla skådespelarna, utom SMG, var redo att spela in sina karaktärers röster.

http://www.youtube.com/watch?v=yy3BWX9N6Xw

Var snälla och skriv under den här, ifall ni vill se mer Buffy: http://www.thepetitionsite.com/1/slayal ... fyanimated

PS. Jag tror att det går bra att skriva utan adress, eller hitta på en adress.
BUFFY: I'm suffering the afterness of a bad night of badness.
WILLOW: You didn't. Not with Parker again.
BUFFY: No, with four really smart guys.
WILLOW: Four? Oh. Ow.

Beer Bad
Användarvisningsbild
Skytteflickan88
Minion
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 03 jul 2006
Ort: Avesta

Inläggav A bear » mån aug 04, 2008 21:41

Kan vi inte skriva på en petition om en riktig icke-animerad fortsättning i stället? Känns ungefär lika sannolikt tyvärr...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Skytteflickan88 » mån aug 04, 2008 21:54

Det finns många såna också, men det här verkar mera troligt att skådespelarna vill göra/har tid att göra.
BUFFY: I'm suffering the afterness of a bad night of badness.
WILLOW: You didn't. Not with Parker again.
BUFFY: No, with four really smart guys.
WILLOW: Four? Oh. Ow.

Beer Bad
Användarvisningsbild
Skytteflickan88
Minion
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 03 jul 2006
Ort: Avesta

Inläggav AKS » mån aug 04, 2008 22:53

Jag vill inte ha en fortsättning på Buffy. Tycker att serien fick ett bra slut och ångrar nästan att jag ö.h.t. började läsa serietidningarna. Bara de första fem dock, men nej... För mig är Buffy S1-S7. Jag behöver inte mer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » tis aug 05, 2008 0:08

The animated series skulle väl aldrig bli en fortsättning utan utspela sig under de första säsongerna men innehålla Dawn.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » tis aug 05, 2008 0:13

Um... okej? Till det under spoilern. Ja, iofs det är väl som det ser ut i allas minnen eftersom S1-S4 enligt det vi sett av serien inte hänt på exakt samma sätt för karaktärerna i serien fr.o.m. S5. Alltid har ju Dawn funnits med på ett hörn i deras värld.

Men likväl. Serien kan gärna få vila i frid för min del. Det är världens bästa serie, men bara därför behöver inte jag nytt material hela tiden. Jag ser fram emot Dr Horrible-DVD:n och Dollhouse i stället.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tis aug 05, 2008 0:25

Jag tror inte AKS behöver oroa sig. ;) Även om det enligt ryktet finns ett par manus klara så är det ju inte direkt det stora, kostsamma arbetet... det ska ritas och animeras och göras röster (av skådisar som har andra karriärer att tänka på) och säljas in hos någon också. Och om de inte hittade någon som ville betala för serien för fem år sen när originalet fortfarande gick på TV är det svårt att tänka sig att det skulle vara mer intressant nu, namninsamlingar eller inte. Men lycka till ändå, skytteflickan.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Skytteflickan88 » tis aug 05, 2008 12:33

Ja, hoppas kan jag ju göra. Vi trodde ju aldrig att vi skulle få säsong 8, så hoppas och tjata kan jag göra.
BUFFY: I'm suffering the afterness of a bad night of badness.
WILLOW: You didn't. Not with Parker again.
BUFFY: No, with four really smart guys.
WILLOW: Four? Oh. Ow.

Beer Bad
Användarvisningsbild
Skytteflickan88
Minion
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 03 jul 2006
Ort: Avesta

Inläggav Tinwiel » tis aug 05, 2008 19:43

Jag håller med AKS.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron