mini-con i Uppsala

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

mini-con i Uppsala

Inläggav gaia » ons apr 16, 2008 17:34

Uppsala Watchers Council eller The Joss Whedon Watchers
presenterar i samarbete med
Fyrisskolans lärares kulturförening
ett
BUFFY the Vampire Slayer
MINI-CON


Söndagen den 27 April klockan 12.00
startar detta mini-con med temat FUN WITH MAGIC i syfte att underhålla, presentera Buffy och undersöka om det finns underlag och intresse för flera Buffy-Cons.

Vi visar sex avsnitt, ett vardera från säsong 2-6, och bonusavsnittet Once More With Feeling, i kronologisk ordning. Avsnitten är dessutom valda för att avspegla olika aspekter av denna förstklassiga serie och Joss Whedons vision.

Plats: Fyrisskolan i Uppsala och dess filmsal utrustad med stor duk och biografstolar.
Fyrisskolan är belägen i hörnet Götgatan-Luthagsesplanaden.

Pris: GRATIS!

Anmälan:
Evenemanget är helt gratis, dock vill vi ha din anmälan senast Torsdagen 25 April.
Anmäl dig till:
Jhonny Therus. tel: 073-0741688, email: jtpunsch@yahoo.com


Prelemenärt schema

12.00 - ca 14.30
Inledning och sedan visning av serien, avsnitten:
-Bewitched, Bothered and Bewildered. Säsong 2
-Doppelgängland. Säsong 3
-Hush. Säsong 4

14.30 – 15.00
Paus. Förhoppningsvis med fikaförsäljning.

15.00 – ca 17.30
Visning av avsnitten:
-Family. Säsong 5
-Tabula Rasa. Säsong 6
-Once More With Feeling. Säsong 6.

Är det inte fint varje gång man ser sånt här så säg :lovebunny:
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » ons apr 16, 2008 17:37

Då är jag i Norrköping ju. :\
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » ons apr 16, 2008 18:10

Oj men fel helg. Det där verkar mysigt, plus kunna vara med och visa intresse för mer. Jag hade åkt upp. Hälsat på Aron och Lotta samtidigt, det hade varit kul. Dom får jag ju visserligen träffa ändå den helgen, men ändå. Som sagt. Synd.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons apr 16, 2008 18:15

Det hade varit jättekul en annan helg. :(


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spuffy » ons apr 16, 2008 18:15

En jättebra grej men som redan påpekats fel helg... Kom till Norrköping istället gaia!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » ons apr 16, 2008 18:24

Jag vet inte jag. Det här kommer låta jättetråkigt men... Fokuset tycks ligga mer på att titta på avsnitten än att umgås -- detta är det stora problemet jag har med nästan alla media-cons (Red Dwarf, the Prisoner och brittiska Buffy-kongresser undantagna). Då kan man ju titta hemma.

Men initiativet är det inte fel på alls.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Ankh » ons apr 16, 2008 18:31

Varför ingen avsnitt från säsong 7=??
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav JRT » ons apr 16, 2008 18:36

Avsnitten är dessutom valda för att avspegla olika aspekter av denna förstklassiga serie och Joss Whedons vision.


Det vet jag inte? Det första jag tänkte på är att det verkar som det främst är mer humorinriktade avsnitt som ska visas. Det tycker inte jag ger rätt bild av serien, men träffen kanske endast riktar sig till inbitna fans och då är det möjligt att det gör mindre.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav gaia » ons apr 16, 2008 21:38

Spuffy skrev:En jättebra grej men som redan påpekats fel helg... Kom till Norrköping istället gaia!


Hade varit jättekul att åka till Norrköping men har tenta två dagar senare *suck*, så jag kommer att sitta med min kurslitteratur den helgen (och kanske lite på Katte också då och titta på buffy i bioformat). Tyckte bara att det var en kul grej som borde uppmärksammas speciellt eftersom de kanske skulle kunna tänkas dra igång nåt lite större nästa gång om det dyker upp folk. Hoppas alla får det kul i Norrköping.

:popcorn:
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav gaia » ons apr 16, 2008 21:40

The Ankh skrev:Varför ingen avsnitt från säsong 7=??


Ingen aning, ska väl understryka att jag inte har något med det här mini-conet att göra, bara glad över det faktumet att det görs något sånt nära mig. :)
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav gaia » ons apr 16, 2008 21:46

JRT skrev:
Avsnitten är dessutom valda för att avspegla olika aspekter av denna förstklassiga serie och Joss Whedons vision.


Det vet jag inte? Det första jag tänkte på är att det verkar som det främst är mer humorinriktade avsnitt som ska visas. Det tycker inte jag ger rätt bild av serien, men träffen kanske endast riktar sig till inbitna fans och då är det möjligt att det gör mindre.


Själv hade jag nog velat ha med the body t.ex., men vet inte om det är helt inriktat på humor, hush skulle jag inte kalla humor direkt
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Mr.Tweed » tis apr 22, 2008 19:37

Eftersom det är jag som annordnar det hela så kanske jag kan klargöra lite av frågetecknen.

Temat är Fun with Magic! vilket ger en hel del humoristiska avsnitt. Detta då en av tankarna bakom det hela var att börja lätt med just lite roligare avsnitt eftersom detta bara är ett "prov-con", men de är oxå valda för att avspegla lite av seriens olika aspekter osv. Och ja, fokuset är defenitivt avsnitten, inte så mycket umgänget eftersom jag tog för givet att minst hälften av alla som dök upp skulle redan vara bekanta genom de olika sällskap vi skickade utskicket till.

Med tanke på hur fort utskicket hamnade här så kanske till och med du gaia är med i något. ;)

Men lite uppmärksamhet är alltid kul. Vi får se vad det blir av det hela, det är ju trots allt ett väldigt opretantiöst första försök vars syfte som sagt är att underhålla och undersöka intresset för vidare, mer utvecklade, saker. Vi gör alla vad vi kan för att få lite mer Buffy i vår tillvaro. :)
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Mush » ons apr 23, 2008 21:22

Oh jädrar jag är ju i uppsala den här helgen :)
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mr.Tweed » tor apr 24, 2008 19:33

Intressant. Slumpen spelar ofta stor roll här i livet, när det gäller avgörande ögonblick... ;)
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron