Buffyprojekt (SPOILERS FÖR BUFFY!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Buffyprojekt (SPOILERS FÖR BUFFY!)

Inläggav DarthRosenberg » tis mar 18, 2008 13:42

Jag har en idé om att använda Buffy i ett projektarbete i in utbildning. Skulle därför behöva hjälp med att hitta ett avsnitt där Buffy kastas in i en gravsten av en vampyr och gravstenen går sönder. Jag vet att detta finns, men inte var det finns. Har inte tid att sätta mig och titta igenom alla avsnitt för att hitta det jag letar efter, så därför hoppas jag att någon kan tipsa mig om var det finns. Jag är säker på att någon här vet det. Tacksam för svar!
Bored now...
Användarvisningsbild
DarthRosenberg
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 14 maj 2005
Ort: Skåne

Inläggav caffeineaddict » tis mar 18, 2008 13:45

DarthRosenberg skrev:Jag har en idé om att använda Buffy i ett projektarbete i in utbildning. Skulle därför behöva hjälp med att hitta ett avsnitt där Buffy kastas in i en gravsten av en vampyr och gravstenen går sönder. Jag vet att detta finns, men inte var det finns. Har inte tid att sätta mig och titta igenom alla avsnitt för att hitta det jag letar efter, så därför hoppas jag att någon kan tipsa mig om var det finns. Jag är säker på att någon här vet det. Tacksam för svar!


Å jösses, hjälp.... jag vill säga 6.18: Entropy? Men nu blev jag tokigt osäker och kan säkert vara fel ute. Nån kommer kunna hjälpa dig. Är inte det här en typisk JRT-fråga? ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav DarthRosenberg » tis mar 18, 2008 13:58

caffeineaddict skrev:
Å jösses, hjälp.... jag vill säga 6.18: Entropy? Men nu blev jag tokigt osäker och kan säkert vara fel ute. Nån kommer kunna hjälpa dig. Är inte det här en typisk JRT-fråga? ;)



Vem/vad är JRT? :oops:
Bored now...
Användarvisningsbild
DarthRosenberg
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 14 maj 2005
Ort: Skåne

Inläggav caffeineaddict » tis mar 18, 2008 14:00

DarthRosenberg skrev:
caffeineaddict skrev:
Å jösses, hjälp.... jag vill säga 6.18: Entropy? Men nu blev jag tokigt osäker och kan säkert vara fel ute. Nån kommer kunna hjälpa dig. Är inte det här en typisk JRT-fråga? ;)



Vem/vad är JRT? :oops:


JRT är en medlem på forumet med ett SJUKT detaljminne för vilken replik/scen/o.s.v. som kommer från vilket avsnitt. Så antingen hon eller nån annan kommer säkert kunna det. Ha bara lite tålamod.

Och jag skäms lite över att jag inte minns det, nu tror jag inte det är Entropy längre (tror jag blandar ihop det med att The Trios vampyrjagarfordon kör sönder gravstenar där?)... fan då, vet ju att jag brukar reagera på den scenen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Mr.Tweed » tis mar 18, 2008 14:14

Är inte det i Seeing Red, avsnittet då Spike försöker förgripa sig på stackars Buffy. Anledningen till att hon gör så dåligt med motstånd är ju att hon är skadad. Möjligen är det då gravstenen stryker med. :?
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » tis mar 18, 2008 14:16

Mr.Tweed skrev:Är inte det i Seeing Red, avsnittet då Spike försöker förgripa sig på stackars Buffy. Anledningen till att hon gör så dåligt med motstånd är ju att hon är skadad. Möjligen är det då gravstenen stryker med. :?


Du har rätt. Fan också, ett avsnitt fel. :P


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav DarthRosenberg » ons mar 19, 2008 8:25

Mr.Tweed skrev:Är inte det i Seeing Red, avsnittet då Spike försöker förgripa sig på stackars Buffy. Anledningen till att hon gör så dåligt med motstånd är ju att hon är skadad. Möjligen är det då gravstenen stryker med. :?


Supertack! Det kommer bli jättebra.
Bored now...
Användarvisningsbild
DarthRosenberg
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 14 maj 2005
Ort: Skåne

Inläggav Mr.Tweed » ons mar 19, 2008 13:33

Får man lite nyfiket undra vad du behövde just den scenen till?
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav DarthRosenberg » tor mar 20, 2008 7:44

Jag pluggar fysik och senare i vår ska vi har en veckas projektarbete om vad vi vill. Tänkte filura lite på hur mycket kraft det egentligen krävs för att en gravsten ska gå sönder och om den vanlig människokropp klarar av att kastas in i gravstenen med den kraften. Nu är Buffy visserligen inte en vanlig människa och klarar därför av det mesta (en ursäkt som alltid funkar ;)), men jag tycker att det hade varit intressant att veta hur hårt hon egentligen kastas. Sen ska det presenteras på ett snyggt sätt och då är den scenen också bra att ha.
Bored now...
Användarvisningsbild
DarthRosenberg
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 14 maj 2005
Ort: Skåne

Inläggav caffeineaddict » tor mar 20, 2008 9:33

Haha! :D Det brukar jag också fundera när jag ser den där scenen. Kul idé. Berätta resultaten här sen, okej?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Mr.Tweed » tor mar 20, 2008 13:51

Riktigt seriösa Buffy-studies alltså!

Berömvärt. :)
Berätta hur det går, det våre kul att höra vad du kommer fram till.
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » tor mar 20, 2008 17:11

Måste väl bero lite på vilken typ av sten... Och varifrån den kommer. Diabas är ju hårt men skört, medans röd granit kanske är mjukare men mer robust. Grå granit ännu mer... Jag är skadad av jobbet.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » tor mar 20, 2008 20:15

Rombat skrev:Jag är skadad av jobbet.

Vänta bara tills vi börjar prata Buffyskyltar!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » fre mar 21, 2008 0:05

Nggh, här är man omnämnd och allt och så missade jag det här. Jag visste svaret i alla fall... 8)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav DarthRosenberg » fre mar 21, 2008 11:43

caffeineaddict skrev:Haha! :D Det brukar jag också fundera när jag ser den där scenen. Kul idé. Berätta resultaten här sen, okej?


Jag lovar. Men det blir inte förrän senare i vår, om jag ens får med mig någon på det. Vi måste nämligen jobba i par.
Bored now...
Användarvisningsbild
DarthRosenberg
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 14 maj 2005
Ort: Skåne


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron