Mitt Buffy-projekt

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Mitt Buffy-projekt

Inläggav fripp21 » mån mar 17, 2008 12:21

Hejsan. Jag ska starta ett litet Buffy-projekt och jag behöver er hjälp! Jag hyser den allra största respekt för er samlade kunskap om BtVS.

Ok, så har jag äntligen fått en kompis på kroken att börja titta på Buffy. Jag vill involvera, introducera och till slut diskutera... :P
Trots att jag har väldigt många vänner som numera sett och därmed uppskattar Firefly har det varit lite svårare att få dem intresserade av Buffy (nja, mycket faktiskt). Nu verkar det dock som att O är sugen på att ge serien en chans. Jag har lovat att ordna en best-of BtVS på ca 30-40 avsnitt. Om han gillar serien kommer jag givetvis ordna så att han får se hela serien, något som jag vet att många av er kommer att rekommendera.

Ett likanden resonemang fördes av Niklas i en tråden "Om man bara vill se det viktigaste ur säsong 1" i avdelningen "Buffy Säsong 1"

Jag vill övertyga O om seriens förträfflighet. Jag vet att han gillar Firefly skarpt och han uppskattar känslan mellan skådespelarna, dialogen och humorn, men också de dramatiska och känslostormande bitarna. Så jag vill prioritera de Buffy-avsnitt som passar in på den beskrivningen, troligen kommer många stand-alone-avsnitt att väljas bort, och man bör fokusera på de "viktiga" och dramatiska avsnitten. Givetvis måste seriens humor och karaktärsutveckling också komma med.

Jag har funderat på följande lista av avsnitt från de första tre säsongerna (fet stil är i princip "klara"). Är detta ett bra urval? Det är lite för många avsnitt, så vilka kan man ta bort? Vilka har jag missat?

1x12 Prophecy girl
2x01 When she was bad ???? (Dark Buffy)
2x03 School hard ??? (Intro Spike + Dru)
2x06 Halloween
2x07 Lie to me ?? (Angel, Spike, bra avslutningsscen, alla ljuger)
2x13-14 Surprise / Innocence
2x15 Phases ??????? (Nja)
2x17 Passion
2x21-22 Becoming

3x04 Beauty and the beasts ?? (men are beasts)
3x06 Band candy
3x08 Lover walk

3x09 The Wish ?? (It’s a wonderful life)
3x12 Helpless ?? (Mr. Giles/Buffy)
3x13 The Zeppo ??? (Xander-centric, kul)
3x16 Doppelgängland
3x17 Enemies ?? (lura Faith, twist)
3x18 Earshot ??? (roligt, Buffy hör tankar)
3x20 The prom
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån mar 17, 2008 12:29

Jag kan vara emot tanken i sig, lite grann (när jag skulle indoktrinera syrran, dajacke och perlingon gjorde jag istället så att jag hoppade över de allra värsta avsnitten och lät dem se det mesta). Men om du nu är inne på den här idéen så tycker jag faktiskt oavsett att det blir nödvändigt att köra Welcome to the Hellmouth/The Harvest. Kanske även Angel. Hoppar man in i Prophecy Girl utan att veta mer om karaktärerna kommer den aldrig slå en lika hårt.

(edit) Och spontant, skippa Phases, Beauty and the Beasts, och kanske även The Zeppo (jag älskar iofs Zeppo men tror också att man behöver har lärt känna Xander bättre innan för att "förstå den", inte bara via de avsnitt du valt). Om du känner att du får plats finns det en ganska ordentlig poäng med att ha med Grad Day också även om det inte är de allra bästa avsnitten.

Jag måste dock få säga att jag tror att om han fastnar för Innocence/Passion/Becoming så som en vettig person bör så är han nog redo att köra om allt från början och se allt sen.
(/edit)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån mar 17, 2008 12:35

Jag är också emot idén, men hrm, jag hoppade å andra sidan över en och en halv säsong Supernatural. (Ursäkten är givetvis att Supernatural verk urkass i början och aldrig blir i närheten av Buffy-klass, men det vet i fan om det hjälper egentligen.)

Jag skulle plockat bort Beauty and the beasts. Det är ett tråkigt avsnitt. Sedan är jag inte heller riktigt säker på hur bra avsnitten med Faith fungerar att ses i fel ordning eller inte alls.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav fripp21 » mån mar 17, 2008 13:30

Schysste kommentarer.

Det tål att tänkas på att inte ta med Faith-avsnitten (i oordning). Den var bra!

Det får också räcka med säsong 1-3 tänker jag, om han vill ha mer får han köra alla! :)

Angående Säsong 1 så vet jag inte riktigt.
"Welcome to the Hellmouth" är klart bättre vid en andra titt, när nostalgin slår till med full kraft. "Prophecy girl" såg jag igår med detta projekt i tankarna, och jag tycker det funkar som ett starkt första avsnitt... (Buffy: They say how he's gonna kill me? Do you think it'll hurt?) :cry:
CheeseGuy är inne på samma resonemang i ovan nämnda tråd. Det är lite som att "Serenity - the pilot" givetvis är klart bästa intro till Firelfy, men att jag tror att "Out of gas" skulle vara ett otroligt bra förstaavsnitt för en observant åskådare.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Mr.Tweed » mån mar 17, 2008 13:45

Beroende lite på vad han har för filmpreferencer så kan Welcome to the Hellmouth och de andra tidiga avsnitten vara bra. Nämligen, påpeka att Joss:es avsikt med första säsongen var att utgå från teen-skräckisar både i plot och produktion och sedan vända allt upp och ned. Alla skräckfilms-clichér finns med i första säsongen (blondinen som blir inlurad i skolan t.ex.) till och med ljussättningen och kameravinklar är tagna från den genren.

Som vi alla vet förändrades showen ganska mycket med säsong 2 då fokuset skiftade till mer karaktärbaserade storys och många av skräckfilmsklicherena blivit avverkade. Tänker man på denna vinkling så blir första säsongen betydligt roligare och klurigare, så om han även gillar den genren kan detta vara ett säkert kort att locka med. Själv har jag fått både en och annan teen-slash fan att fastna i Buffy-träsket genom det.

*MOHAHAHAHAH* :twisted:
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Nyx » mån mar 17, 2008 21:42

Jag tror att Prophecy Girl/When She was Bad kan funka som en utmärkt introduktion till serien. Säsong 2:s höjdaravsnitt är de som har störst chans att få henom att fastna för serien så jag tycker att du väljer rätt där. Sedan måste sägas att hur bra de än är så är Halloween, Band Candy och The Zeppo standalones och man måste känna karaktärerna rätt väl för att tycka att det är kul när de beter sig atypiskt. Håller också med caffe om att man kan hoppa över Phases och Beauty and the Beasts, kanske med en liten förklarande kommentar om Oz (om du har R2:dvderna så finns ju dessutom utmärkta recaps innan avsnitten vilket gör det lättare att hoppa över avsnitt).

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tis mar 18, 2008 13:18

Du får inte visa The Prom innan människan redan tycker om serien och har börjat om från början. Då blir jag ledsen i ögat.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Mr.Tweed » tis mar 18, 2008 13:27

Nyx skrev:...(om du har R2:dvderna så finns ju dessutom utmärkta recaps innan avsnitten vilket gör det lättare att hoppa över avsnitt).


Skiljer sig R1 och R2 dvd:erna åt alltså? Det har jag aldrig hört förrut.
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » tis mar 18, 2008 13:36

Mr.Tweed skrev:
Nyx skrev:...(om du har R2:dvderna så finns ju dessutom utmärkta recaps innan avsnitten vilket gör det lättare att hoppa över avsnitt).


Skiljer sig R1 och R2 dvd:erna åt alltså? Det har jag aldrig hört förrut.


Joo, i de senare säsongerna har du den STORA skillnaden att R2 är i widescreen och R1 4:3. Tänker inte dra upp den debatten igen, men så är det. Annars är det alltså så att "Previously On"-segmenten bara finns på R2, de är bortklippta på R1. Finns även nåt litet censurklipp i Dead Man's Party på R2-utgåvan och lite olika extramaterial.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Mr.Tweed » tis mar 18, 2008 14:21

Skillnaden i widescreen/inte ws kände jag till men inte det andra.
Märkligt. Jag har alltid trott att Buffy var så gott som lika över de flesta utgåvor. Det enda jag viste sedan tidigare är att någon utgåva har kommentatorspår på Wild Things (tror jag det var) med Joss och Seth Green, men inte andra.

Finns det någon trevlig sida där alla skillnader i t.ex. extramaterial finns listat? Extramaterial är ju viktigt.

Men jag får snart veta hur R1 varianten ser ut eftersom jag nyss bestälde The Choosen boxen från Amazon. Ahhaaaa! *förnöjt stön*
Den är ju extra billig nu när dollarn dessutom har sjunkit i värde, inte ens 600:- Å Angel-boxen är ännu billigare! :P :P :P
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » tis mar 18, 2008 14:24

Mr.Tweed skrev:Finns det någon trevlig sida där alla skillnader i t.ex. extramaterial finns listat? Extramaterial är ju viktigt.


http://www.dvdcompare.net/ för allt sånt, inte bara när det gäller Buffy.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav fripp21 » tis mar 18, 2008 16:08

Jag har R1-boxen "The chosen collection" med 40 discar, fast jag har nog kvar en kopia av R2 också. Man kanske kan använda den korta intervjun med Joss om "Welcome to the Hellmouth" som intro?

Zaxx jag lovar att vara mycket observant och avbryta experimentet så fort Olof är mottaglig att se alla avsnitten i strikt ordning från början. Jag hoppas att detta inte ballar ur helt, likt Stanford Prison Experiment. Det kanske slutar med att han beskyller mig för att pajjat hans tittarupplevelse med BtVS. :eek: Men skämt åsido, han är helt klart rejält nyfiken, men oftast när jag börjar snacka Buffy frågar han "Hur många avsnitt är det totalt?" "Inte så många, typ 144" -> RIDÅ.

Den här idén kom till mig när jag tänkte på de rysliga fallgropar som ändå finns i säsong 1, speciellt för en newbie.

Jag undrar hur många på detta forum som verkligen har sett de 144 avsnitten i strikt ordning första gången de såg avsnitten? Jag misstänker att de flesta här såg serien på tv först och att man då missade ett eller annat avsnitt... ?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis mar 18, 2008 16:10

fripp21 skrev:Jag undrar hur många på detta forum som verkligen har sett de 144 avsnitten i strikt ordning första gången de såg avsnitten? Jag misstänker att de flesta här såg serien på tv först och att man då missade ett eller annat avsnitt... ?


Jag hade sett hälften av tre S2-avsnitt nån gång mitt i natten på TV4 (Lie To Me, Killed By Death, Becoming Part One), men det var långt innan jag började se serien från början. Och när jag väl hade börjat med det så fortsatte jag och såg alla i korrekt ordning (inkl. att växla mellan Buffy/Angel-avsnitt så att crossover-avsnitten fungerade).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spuffy » tis mar 18, 2008 16:16

I min Buffy-introduktion till mina klasskamrater kör jag stenhårt på att det ska vara i rätt ordning. Sen är det i och för sig bara en som jag egentligen riktar mig till, övriga har hängt på först efter andra gången och därmed missat ett par avsnitt, vilket de som inte kan komma när det är titt också gör, men hon jag började med får se precis alla. Jag är sträng där.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav caffeineaddict » tis mar 18, 2008 16:18

När jag introducerade syrran och Perke hoppade jag inte många alltså... tror det var Teacher's Pet, I Robot och Reptile Boy. Kanske något mer. Och I Fall to Pieces, Expecting och She i Angel S1.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav fripp21 » tis mar 18, 2008 16:19

caffeineaddict skrev:
fripp21 skrev:Jag undrar hur många på detta forum som verkligen har sett de 144 avsnitten i strikt ordning första gången de såg avsnitten? Jag misstänker att de flesta här såg serien på tv först och att man då missade ett eller annat avsnitt... ?


Jag hade sett hälften av tre S2-avsnitt nån gång mitt i natten på TV4 (Lie To Me, Killed By Death, Becoming Part One), men det var långt innan jag började se serien från början. Och när jag väl hade börjat med det så fortsatte jag och såg alla i korrekt ordning (inkl. att växla mellan Buffy/Angel-avsnitt så att crossover-avsnitten fungerade).


Aha, bra. :D Du såg dem på dvd eller tv? Aha, nu vet jag... avi? För övrigt, hur många gånger har hela serien gått på svensk tv egentligen? Visade TV4 den först och sedan Kanal 5?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis mar 18, 2008 16:25

fripp21 skrev:Visade TV4 den först och sedan Kanal 5?


Mmm, men TV4 visade bara de första tre säsongerna (och de visade de väl flera gånger på olika konstiga tider? De åkte ju först dit i Granskningsnämnden när de försökte visa den riktad till skolungdomar på eftermiddagarna, så det blev mest mitt i natten efter det). TV4+ körde väl en bit på S4 men kom inte långt innan Kanal 5 tog över. Visade Kanal 5 den en eller två gånger? Nån som minns? Jag minns iaf att de körde varje avsnitt två gånger per dag, censurerat på kvällen och ocensurerat mitt i natten.

Och ja, jag såg avi första gången (och t.o.m. mpg när jag kom ikapp DVD-släppen, det här var innan HDTV-ripparnas och XviD:ens tid!). Sen köpte jag boxarna kort därefter.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav fripp21 » tis mar 18, 2008 16:28

Spuffy skrev:I min Buffy-introduktion till mina klasskamrater kör jag stenhårt på att det ska vara i rätt ordning. Sen är det i och för sig bara en som jag egentligen riktar mig till, övriga har hängt på först efter andra gången och därmed missat ett par avsnitt, vilket de som inte kan komma när det är titt också gör, men hon jag började med får se precis alla. Jag är sträng där.


Sitter du med och ser alla avsnitten med henne? Det har jag också tänkt göra, men jobb och sambos och sånt kommer i vägen ibland.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » tis mar 18, 2008 16:37

fripp21 skrev:Jag misstänker att de flesta här såg serien på tv först och att man då missade ett eller annat avsnitt... ?

Usch vilken hemsk bild du målar upp!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav fripp21 » tis mar 18, 2008 16:40

caffeineaddict skrev:
fripp21 skrev:Visade TV4 den först och sedan Kanal 5?


Mmm, men TV4 visade bara de första tre säsongerna (och de visade de väl flera gånger på olika konstiga tider? De åkte ju först dit i Granskningsnämnden när de försökte visa den riktad till skolungdomar på eftermiddagarna, så det blev mest mitt i natten efter det). TV4+ körde väl en bit på S4 men kom inte långt innan Kanal 5 tog över. Visade Kanal 5 den en eller två gånger? Nån som minns? Jag minns iaf att de körde varje avsnitt två gånger per dag, censurerat på kvällen och ocensurerat mitt i natten.

Och ja, jag såg avi första gången (och t.o.m. mpg när jag kom ikapp DVD-släppen, det här var innan HDTV-ripparnas och XviD:ens tid!). Sen köpte jag boxarna kort därefter.


Före sommaren 2005 när jag råkade se Firefly var jag nästan helt ren från Joss. Det enda jag hade sett från Whedon-verse var brottstycken här och där från BtVS. Ni vet hur det är när man sitter och blippar mellan kanalerna och kastar bort värdefullt liv/tid. En del serier fastnar man magnetiskt vid. Jag fastnar alltid på West wing (går på Hallmark nu, va?). Buffy? Näpp, aldrig. Jag var inte det minsta intresserad! Kanske förutfattad mening på grund av tidpunkten den visades, eller nåt. Jag såg bland annat att Willow hade väldigt svarta ögon (S6), att hon var ihop med en tjej (borde roa min kopi) och att Buffy blev utröstad som ledare (S7).
Efter Firefly gick det upp ett ljus för mig och jag var tvungen att se allt Joss hade gjort, så oavsett vad jag tyckte om säsong 1 när det begav sig så såg jag allt med en fan boys skimmer över ögonen. Det var bra, bara för att det måste vara bra. Typ. Nu i efterhand vet jag att serien faktiskt är bra, men den är inte bäst i början, inte på långa vägar.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » tis mar 18, 2008 16:46

noike skrev:
fripp21 skrev:Jag misstänker att de flesta här såg serien på tv först och att man då missade ett eller annat avsnitt... ?

Usch vilken hemsk bild du målar upp!


Vadå??? Avsnitt som både är sönderklippta och fulla av reklamavbrott?? Hehe, jag har sett en del lustiga gamla kommentarer från forumets tv-tittare.

Jag har lyckligtvis aldrig sett en enda helt avsnitt på tv... 8)
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav gaspode » tis mar 18, 2008 16:53

Jag såg ströavsnitt på fyran, antagligen mest från S2, men jag vet faktiskt inte, sen köpte jag dvd-boxarna tills jag kom till S7 som jag var tvungen att ladda ner i diverse odugliga versioner... utvecklingen har verkligen gått framåt på den fronten!
SVCD var det bästa, för de kunde jag kolla på med min dvd-spelare. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis mar 18, 2008 16:55

fripp21 skrev:
noike skrev:Usch vilken hemsk bild du målar upp!

Vadå??? Avsnitt som både är sönderklippta och fulla av reklamavbrott?? Hehe, jag har sett en del lustiga gamla kommentarer från forumets tv-tittare.

Sönderklippta är en sak, men det ursäktar inte beteendet att missa avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav fripp21 » tis mar 18, 2008 16:58

gaspode skrev:Jag såg ströavsnitt på fyran, antagligen mest från S2, men jag vet faktiskt inte, sen köpte jag dvd-boxarna tills jag kom till S7 som jag var tvungen att ladda ner i diverse odugliga versioner... utvecklingen har verkligen gått framåt på den fronten!
SVCD var det bästa, för de kunde jag kolla på med min dvd-spelare. :)


Gudars, vem är Sarah Silverman? Bekant till dig, kan du introducera mig?? :rolleyes:
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav lilith » tis mar 18, 2008 17:18

Jag halkade in i säsong 6 när det gick på kanal 5. Och fastnade. Tror faktiskt inte det hade gått att övertyga mig med de första säsongerna alls. Så alla planer med "titta från början" hade misslyckats med mig iaf.
När jag började titta på allvar upptäckte jag att jag redan visste precis vilka alla var och antagligen strötittat på delar av avsnitt ganska mycket ändå, antagligen på kanal 5, utan att gilla det så mycket. När jag sen köpte boxen och såg allt från början var det första (och väl enda, tror jag) avsnittet jag kände igen Inca Mummy Girl, av alla avsnitt. :D

Jag tyckte inte att mitt tittande blev det minsta förstört över att vara spoilad av hur det skulle gå långt senare i serien. Tror det bästa alltid är att låta någon man vill övertyga se det man tror den personen kommer att tycka bäst om (några avsnitt bara). Oavsett var i serien det är. OM inte personen ifråga är anal med att se allt i rätt ordning alltid.
Senast redigerad av lilith ons mar 19, 2008 2:31, redigerad totalt 1 gång.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis mar 18, 2008 18:02

jag såg från början.. för att syrran hade tjatat med mej på BF.. åsså tjatade hon vidare om att jag inte kunde va me här utan att ha sett.. nu har jag sett.

ergo: tjat funkar annars
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav Spuffy » tis mar 18, 2008 19:30

fripp21 skrev:
Spuffy skrev:I min Buffy-introduktion till mina klasskamrater kör jag stenhårt på att det ska vara i rätt ordning. Sen är det i och för sig bara en som jag egentligen riktar mig till, övriga har hängt på först efter andra gången och därmed missat ett par avsnitt, vilket de som inte kan komma när det är titt också gör, men hon jag började med får se precis alla. Jag är sträng där.


Sitter du med och ser alla avsnitten med henne? Det har jag också tänkt göra, men jobb och sambos och sånt kommer i vägen ibland.

Ja, det gör jag, men det betyder tyvärr att tittandet går väldigt långsamt framåt pga att vi båda har väldigt mkt annat för oss. Vi började i höstas och har bara sett till halva s2 ungefär. Vi ska dock öka tempot lite nu, men sen blir det uppehåll hela sommaren för att sen fortsätta projektet till hösten, förhoppningsvis i ett bra tempo.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Mr.Tweed » ons mar 19, 2008 13:46

caffeineaddict skrev:
Mr.Tweed skrev:Finns det någon trevlig sida där alla skillnader i t.ex. extramaterial finns listat? Extramaterial är ju viktigt.


http://www.dvdcompare.net/ för allt sånt, inte bara när det gäller Buffy.


Tackar! Det där var ju en riktigt trevlig sida.


Jag brukar oxå favorisera att titta på avsnitten i ordning första gången, men när det gäller att konvertera folk till Buffy så är alla medel tillåtna.
Jag upprepar:
Alla medel tillåtna! 8)
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav noike » ons mar 19, 2008 14:03

Man kanske borde skaffa sig en konverteringssoffa. De sätter sig bekvämt och sedan helt plötsligt har de pinnar i ögonen och läderstraps runt armarna ala A Clockwork Orange.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Fucking Easterbunny » ons mar 19, 2008 14:31

noike skrev:Man kanske borde skaffa sig en konverteringssoffa. De sätter sig bekvämt och sedan helt plötsligt har de pinnar i ögonen och läderstraps runt armarna ala A Clockwork Orange.


bara dom inte klär ut sej till mimare, dricker mjölk och pratar på vers
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron