Intressant info angående Buffy på femman...

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Intressant info angående Buffy på femman...

Inläggav Peak » fre jan 09, 2004 2:11

Om det stämmer vill säga:

http://pub18.ezboard.com/fdawsonscreek2 ... =604.topic

Hoppas kan man ju alltid, så att man kan glömma fyran... ;)
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav caffeineaddict » fre jan 09, 2004 2:13

Skönt, skönt... jag hoppas som sagt bara att informationen blir tydlig och klar om att avsnitten som kommer sändas på eftermiddagarna är klippta, så att inte folk skräms bort av en serie som verkar "rörig" därför att allt saknas så fort det berörde sex eller våld... *mutter, mutter*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre jan 09, 2004 2:50

Oj sjukt härligt å se. 5an är nu officiellt min nya favoritkanal. Ska de visa alla säsongerna med ett avsnitt om dagen så är det verkligen hur bra som helst.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Peak » fre jan 09, 2004 3:12

caffeineaddict skrev:Skönt, skönt... jag hoppas som sagt bara att informationen blir tydlig och klar om att avsnitten som kommer sändas på eftermiddagarna är klippta, så att inte folk skräms bort av en serie som verkar "rörig" därför att allt saknas så fort det berörde sex eller våld... *mutter, mutter*


Blir det BBC-cutten (vilket jag tror) så är det väl inte så fasligt mycket som klipps bort vad jag vet.

Inte samma hemskheter som Channel 4 gjorde mot Angel iaf (där 5 minuter totalt kunde saknas i ett avsnitt).
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Peak » fre jan 09, 2004 3:24

Titta vad jag hittade... ;)

Går visserligen från säsong 3 och uppåt, men det kan ge en indikering på vad BBC ansåg vara för magstarkt för den tidiga tiden:

http://www.cuts.freeserve.co.uk/Buffy/index.html

Kolla vad de stackars engelska Angel-fansen fick stå ut med.. :(

http://www.cuts.freeserve.co.uk/Angel/inthedark.html

Trots 4:30 mintuer klippta fick de i slutändan ändå inte visa avsnittet.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Tinder » fre jan 09, 2004 6:27

Fattas nu bara att även Angel får en chans i Svensk TV också. Skulle vara skysst om de lyckades på nått sätt samsända Angel med Buffy som de gjorde i USA.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav noike » fre jan 09, 2004 11:08

Eftersom TV4 har köpt in Angel så skulle det ha gått. Men i och med att det var TV4 så gick det naturligtvis inte i praktiken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Peak » fre jan 09, 2004 11:18

Eller som de uttrycker det i tittarinformationen:

I USA har man sänt serierna så att handlingen i vissa avsnitt av Buffy och vampyrerna sammanfaller med handlingen i Angel. Kommer TV4 och TV4 Plus också göra dessa ”crossovers”?

Nej, tyvärr inte. För att detta ska vara möjligt måste säsong fyra av Buffy och vampyrerna sändas samtidigt i TV4 Plus som den första säsongen av Angel sänds i TV4. Eftersom Buffy redan påbörjades i TV4 Plus nu under hösten 2003 och Angel inte startat ännu kommer avsnitten inte sammanfalla. Både TV4 och TV4 Plus har dessutom så pass många program i lager att vi inte kan låta dem vänta bara för att synka ihop dessa serier.


De skyller alltså på att de lagt över serien på fyra + :rolleyes:
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav adolvsson » lör jan 10, 2004 1:38

Alltså, TV4:s ursäkt är ju så lam att jag bara vill bita någon. Kanal5 har redan en hel hög med bra serier och en massa plastprogram men har ändå tid att klämma in Buffy. 5 dagar i veckan. Två ggr om dagen. På bra tider. Och TV4 har inte ens med TV4+ inräknat tid att visa Buffy på vettig tid, eller Buffy och Angel efter varandra överhuvudtaget? Smells like bullshit, if you ask me.

Anyhoo. Då kanske det inte är någon omöjlighet att de köpt/kommer köpa Angel också. Att TV4 hade massa ovisade säsonger av Buffy var ju uppenbarligen inget hinder. Go femman, go femman, goooo femman!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jan 10, 2004 1:50

Ja, TV4... Don't get me started.

Det var dock *mycket* bra nyheter om Buffy hos femman! nu är det supporttittande som gäller framöver...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör jan 10, 2004 1:50

Allt är Farmens fel. Jag har inte belägg för att det är så, men det är Farmens fel alltihop. Att de visar repriser på dokumentärer klockan 20:00 på en tisdag spelar också in.

(Helt off topic: Det finns ett barnprogram på ettan som heter Pi. Jag vill bara tala om att det inte har något gemensamt med filmen med samma namn. Snacka om besvikelse.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Whistler » lör jan 10, 2004 2:00

Synd att man inte har en sån där box som mäter tittarsiffror. Så man kan stödja femman lite :)
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav Zaxx » lör jan 10, 2004 2:02

eftersom det bara är ett 1000tal som sitter med den dära mätboxen.. borde vi inte kunna ta reda på vilka dessa är.. muta dem o sen få

va 2.000.000 att se Buffy S1 ep1 ???
:D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » lör jan 10, 2004 2:04

Måste muta någon så jag kan få tag i en sån box. Inte ha på tv:n nån gång förutom när de visas Buffy på 5an. Å så ser man både klippta och oklippta.
m0hahahahahaha
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » lör jan 10, 2004 2:13

HAHAHA noike, hade blivit mörkrädd om barnprogrammet haft nått med filmen att göra. En suverän film men kanske lite väl mysko och obehaglig stämning för att ha som barnprogram. Fast man ska ju aldrig säga aldrig, vilse i pankakan och storpotäten var ju också tydligen barnprogram en gång i tiden...
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav noike » lör jan 10, 2004 2:14

Off: du hade varit starkare än vad jag hade varit om en sådan box hade funnits här. Jag skulle skaffat en annan billig tv till den och sedan satt den inprogrammerad på att visa en bisarr blandning program bara för sakens skull.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör jan 10, 2004 2:15

Alldeles nyss visades den längsta Buffytrailer jag sett. Xander fick in en replik, Cordy "kör bil"... Den var riktigt kul att se!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Veidit » mån jan 12, 2004 0:56

oh ja underbar trailer nästan lika vacker som AKS :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Whistler » fre jan 16, 2004 20:25

Expressen skriver om Buffy i bilagan idag (fredag). Första sidan fick hon pryda tom. eller egentligen Sarah då men.
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav AKS » fre jan 16, 2004 22:11

Ja, då blir det till att köpa imorgon då!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » lör jan 17, 2004 1:21

Jag har fortfarande lyckats missa all reklam för Buffy på 5an. Går det hela tiden eller?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » lör jan 17, 2004 18:27

såg den bilagan när jag var i Butiken idag.. så otroligt FUL hon såg ut på den bilden :( :evil:
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » lör jan 17, 2004 18:39

Tyckte det var en ok bild men snacka om att jag blev besviken så jag såg hur lite om buffy det stod :x
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Whistler » sön jan 18, 2004 1:49

Off: Jepp går rätt ofta lät femman stå på några timmar för att få se den och kördes 2 ggr under den tiden iaf.
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav Off » sön jan 18, 2004 4:39

MEHHH. Jaja nu ska jag fan kolla på 5an hela söndagne å har jag inte sett den då vet jag inte vad jag gör!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » sön jan 18, 2004 4:54

Off: Men! Men! Så kan du ju inte göra, då missar du ju Lost in La Mancha på SVT2 16:35.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinder » sön jan 18, 2004 7:09

vad stod det i expressen om Buffy?
Hoppas nu att fler ger serien en chans men är lite rädd att många missar en massa avsnitt då serien går en (två) ggr om dagen på vardagarna och alla inte sitter klistrade vid tvn varje dag. Hellst då jag anser att Buffy är just en sådan serie som det e viktigt att man ser alla avsnitt (eller de flesta i alla fall) för att kunna riktigt uppskatta den.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav sus@n » sön jan 18, 2004 10:58

alla avsnitt självklart!!!! måste säga att 5:an är gör bra genom att sända varje vardag för då behöver man inte vänta 1v för nytt avsnitt.. själv har jag inte 5:an men det spelar inte mig någonroll för jag har s 1-5 på dvd och s 6-7 är förhandsbokade! tycker det är mycket bättre att ha på box för det finns många fördelar :) bl.a. att man låg före tv4 hela tiden och det kommer nog ta ett tag innan 5:an har kommit så långt som s6 om dom nu ens har rättigheterna!!!! Vad jag skulle vilja se är Angel för jag har inte de boxarna än och eftersom jag köper swe-boxar kan jag inte köpa Angel :(
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Zaxx » sön jan 18, 2004 20:18

gå in o läs...

man kan tex se in i framtiden... man kan läsa en artikel som publicerades 19:e Jan 2004 ... det är ju grymt bra :D

kul att läsa deras sammanfattningar om Skådespelarna mm :D

http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=4172
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav pfant » sön jan 18, 2004 20:37

Såg ni det här på sidan som Zaxx länkade till?

Vill du hjälpa till och göra världens bästa Buffy-sajt? Vi söker dig som älskar Buffy och älskar att skriva. Kanske vill du hjälpa oss med krönikor, senatse nytt om skådisarna eller skriva veckoresumeér?
Maila till redaktionen@kanal5.se.
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare