Em goes fangirl big time: London -07

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Em goes fangirl big time: London -07

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 11, 2007 1:00

By request: Reseberättelse, London -07

Känsliga läsare varnas. Väldigt mycket "me me me" och ett viss mått starstruckness.

Hela resan var fantastiskt. Jag hade jättekul nästan hela tiden. Visst är det lite jobbigt att vara tillsammans med andra människor hela dygnet runt och jag blev nog lite kinkig ibland, men jag hoppas att de andra förlåter mig in time. De andra är för övrigt Teza, Malin, Ida och Eve. Teza jobbar just nu i London.

James hade konsert på onsdagen, ett exklusivt mingel på torsdagen en konsert på fredagen och så var han på konventet Collectormania under helgen. Vi satsade på att se fredagens konsert och på att gå på konventet på söndagen då han även skulle ha ett Q&A.

Ida kom redan på onsdagen till Göteborg, så Ulrica och jag mötte upp henne och hade lite Supernaturalkväll som uppvärmning. Dagen efter åkte Ida och jag in vid lunchtid till stationen för att hämta upp Eve och Malin och åka mot flygplatsen. Jag var lite grumpy för att Ulrica inte skulle följa med. Fast sedan fick jag en jättefin present av Eve, en Smile Time-tröja. Jag blev jätteglad! Efter lite lunch bar det iväg till LONDON!!! Vi kom till Stansted och fick ta tåg till London. Teza mötte oss vid stationen och hjälpte oss hitta till vårt jättetrevliga och fina vandrarhem, som låg mitt emot British Library.

Konserten var i Union Chapel i Islington ungefär fem minuters promenad från Teza och en tunnelbanestation från vårt vandrarhem. Himla praktiskt. Dessutom så hade de gått ut med att man inte fick börja köa förrän kl 16 vilket var jättebra. Förra gången vi var i London för att se James tillbringade vi större delen av dagen med att köa i olika omgångar. Inte så kul. Nu kunde vi åka iväg till Oxford Street och shoppa på förmiddagen och äta lite lunch och fixa i ordning oss och vi han med ett besök på British Library, där jag blev alldeles knasig av lite böcker och pulsen slog lite extra hårt. Det fanns en jättestor fastkedjad plåtbok som man kunde sitta i. Det gjorde jag. Påminde lite om de där böckerna med tänder i Harry Potter.

Som ”förband” på konserten spelade en kille som hette Dan Akio. Han var faktiskt riktigt bra och lite söt också. I pausen som var innan James skulle spela köpte vi hans singelskiva och fick den signerad. Malin sa att han var bättre än James, så på hennes skiva skrev han ”I think you´re great”, på Eve´s skiva skrev han ”Great hair” och på min ”Wow! You´re tall”. Hmpf! :)

Teza passade på att busa lite med manager-Steve och vi blev tillsagda att tjata på James att han skulle börja spela in den nya skivan för material fanns det, men han hade bara inte fått ändan ur, så att säga. Teza lyckades fota spellistan som låg och skräpade på mixerbordet.

Sedan kom James in. Han var bra som vanligt. Tycker man hör att han blir bättre och bättre på att sjunga och han verkade glad och avslappnad. Han sjöng rätt många låtar som inte finns med på albumet, en del av dem var sådana som jag hörde förra gången han var i London, som Finer than gold. Och äntligen fick jag höra Katie live. Han har visst inte velat spela den utan band tidigare har jag hört, men nu gjorde han det i alla fall.

Nästa dag var stora shoppingdagen. Vi var på Forbidden Planet. För de som inte vet, så är det ungefär som SciFi-bokhandeln fast mycket större. Jag råkade handla. Det var inte meningen, men han tittade på mig med sina oskyldiga blå ögon och då kunde jag inte säga nej, så nu har min puppet-Angel fått en kompis. Jag är inte riktigt klok!

Ida och jag snabbturistade oss igenom British Museum medan de andra shoppade vidare på Virgin Megastore vid Picadilly.( Not A British Museum, but THE British Museum. Det är lag på att man måste säga så om museumet nämns. Joho så är det.)

På lördagkvällen så gick Teza, Eve och jag och såg Spamalot. Det är musikalversionen av Monty Python´s The Holy Grail. Den var jättebra. Hur rolig som helst. Kan verkligen rekommendera den. Jag tänkte på Hanna när fransmännen gjorde narr av Kung Arthur. :)

På söndagen var det då dags att åka till Milton Keanes för ett besök på Collectormania. Efter visa förseningar och ersättningsbuss kom vi i alla fall dit. Konventet var mitt inne i ett köpcentrum. Fanns massor med utställare och prylar att köpa. Fast vi hade ju vårt mål inställt från början. James. Så då var det bara till att börja köa. Det var lite nervöst faktiskt när man började närma sig. Han stod bakom ett plank så man såg honom inte förrän man själv klev runt hörnet i princip och då var han bara plötsligt där. Kändes en aning overkligt faktiskt. Den här människan som man sett på avstånd tittar en plötsligt djupt in i ögonen, tar ens hand (han är tvåhandsgreppare btw) och säger ”Hello my darling how are you?” Jag tror jag lyckades klämma fram ett ”Fine how are you?” i alla fall. Tror jag. Det enda jag kan koncentrera mig på är ögonen och hur varma och mjuka händer han har. Så blir man omfamnad och fotografen tar ett kort, jag börjar dra mig åt sidan, men fotografen var inte nöjd, så jag får kliva tillbaka in i James armar och så tar fotografen ett kort till och efter det så virrar jag på nåt sätt ut ur båset till mina kompisar som väntar på andra sidan. Knäna var lite gleléiga efteråt.

Sedan var det bara att ge sig in i gröten av utställare medan vi väntade på att det skulle bli vår tur att få hälsa på ASH och få hans autograf. Han var jättetrevlig och ställde snällt upp när ett gäng knasiga svenskor alla ville fotas med honom. Det var nästan lite synd om de andra skådisarna som satt runt omkring för ingen ville komma till dem. ASH satt mellan killen från polisskolan som kan göra konstiga ljud och Chewbacca.

När vi stod i kön så hörde vi i högtalarna att om man ville få James autograf så var det dags att skynda på, så det blev språngmarsch dit och så hälsade vi på honom igen. I kön passade vi på att ta lite foton på Charisma Carpenter som satt och skrev autografer vid bordet bredvid. Ida ville inte gå in en gång till så vi tog med ett foto för James att signera åt henne också och så fick Teza honom att säga ”Hello Ida” medan hon filmade honom med kameran. Fast innan dess så sa hon till James vad vi alla gått och tänkt på ”Wow you have really warm and soft hands” då smilade han på det där busiga sättet han har och sa ”I know”. Teza är min hjälte nu, hon säger precis vad hon tänker.

Sedan ville Malin gå och få Mark Lutz autograf. Han satt bredvid George Hertzberg (Adam). De var jätteroliga. George ställde sig på knä lite då och då när folk ville fotas med honom, för han är så himla lång och så åt han på en klubba hela tiden. Både Mark och George bad folk lämna fram kreditkort eller ID-kort så de kunde skriva av namnen rätt och dessutom så skrev de knasiga saker på ett stort papper som satt bakom dem. Om Malin skrev Mark att hennes Prison ID var nr nånting och på fotot skrev han något om att hon skulle akta sig för polisen. Måste säga att det nästan var roligast att träffa dem, för de verkade ha kul med fansen och var lite mer som ”oss”. James, Charisma och ASH körde lite mer löpande band kändes det som. Det här var personligare och därför bättre.

Det här var inte slutet på dagen. Nu bar det av till en annan lokal där James skulle ha ett Q&A, Det var en långsmal lokal, så vi såg väl inte jättebra, men det gjorde inte så mycket. Det var väldigt intressant att lyssna på i alla fall. Först så ställde Steve lite frågor om olika rykten som går och han försökte genera James så mycket som möjligt. Det var kul, men James fann sig rätt väl. Sedan fick fansen ställa frågor. Han svarade på det mesta faktiskt. Mer än när det gällde hans barn så var det stopp. Fast lite sa han i alla fall. Någon frågade hur han klarar att balansera jobbet med att vara ensamstående förälder. Jag kan inte redogöra för exakt vad han sa, men det var fint i alla fall. Det finns säkert något transcript någonstans av frågestunden. Intresserade får leta upp det. Det var i alla fall många bra frågor om allt från vilken musik som han vill ska spelas på hans begravning och hur han kände i den där otäcka badrumsscenen i säsong sex av Buffy till lite mer snuskiga frågor. Som jag redan har skrivit i Supernatural-tråden så frågade Teza en fråga om ryktet om att han ska vara med i Supernatural, vilket han inte ska. Ännu en gång, Teza är min hjälte.

Ja, sedan var det bara att ta sig till London igen för att hämta ut väskor krama Teza hejdå och åka till flygplatsen. Vårt plan skulle gå kl 7 på morgonen så vi fick tillbringa natten på Stansteds flygplats kalla stengolv. Lite av tiden gick åt till att titta på när Ida och Malin spelade Buffy-spelet som jag tagit med mig hemifrån. Jäpp. Galen var ordet.

Strax före tio på måndagen landade vi i Göteborg där min lilla mamma hämtade oss och så fick jag krama Eve, Ida och Malin hejdå och åka hem till mig för att äntligen sova lite.

Jag måste säga att innan jag såg James, så var jag helt ”fjortis” över Spike, men det ändrades när jag såg honom på riktigt. Plötsligt var han en verklig person och det var istället respekt för honom som skådespelare som tog över. (Jag såg honom då uppföra en kortversion av Macbeth som var helt lysande.) På senaste tiden så har jag varit mer ”Blä! Han är ful. Konstig haka har han och irriterande skratt.”, men nu är jag lite tillbaka i fangirligheten som ni märker. Han är fortfarande inte så snygg på foton, men i verkligheten är han det och det är ju det som räknas. 8)

Hmm… När jag läste igenom det här så insåg jag att jag började gå över i presens när det blev som mest spännande. Knasigt.
Senast redigerad av MissKittyFantastico fre maj 11, 2007 1:12, redigerad totalt 1 gång.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HippieSpellan » fre maj 11, 2007 1:03

haha dockan ser lite snuskig ut=D men du verkar ha haft en helt fantastisk helg mkf! det är du värd
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Re: Em goes fangirl big time: London -07

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 1:05

MissKittyFantastico skrev:på min ”Wow! You´re tall”. Hmpf! :)

Du skulle sagt till honom att det är jänkare som är små.

Ni verkar ha haft riktigt kul. Trots allt köandet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 1:07

HippieSpellan skrev:haha dockan ser lite snuskig ut=D

Beror nog på var den pekar på Buffy-figuren.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre maj 11, 2007 1:15

Verkar ju ha varit jätteroligt, Emelie. :) Jag älskar att läsa såna här resebeskrivningar och det pirrar ju lite i magen av tanken på att träffa Tony. Och de andra. Men mest Tony.

Och jag kunde inte sluta le under hela tiden jag läste texten. Nog mest åt den här bilden iofs, den kan landa högt på en topp över Sötaste Bilderna Någonsin: http://i202.photobucket.com/albums/aa10 ... G_1075.jpg :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » fre maj 11, 2007 1:18

Tänkte du på mig när...? Haha, aha, du menar "i will fart in your general direction". :D Tack, isåfall, det var fint sagt.

Och "Emelie-är-sur"-bilden är bedårande. :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 1:19

caffeineaddict skrev:Nog mest åt den här bilden iofs, den kan landa högt på en topp över Sötaste Bilderna Någonsin: http://i202.photobucket.com/albums/aa10 ... G_1075.jpg :D

Broody Emilie. Borde göras som en sådan där mjukdjursdocka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre maj 11, 2007 1:26

Tinwiel skrev:Och "Emelie-är-sur"-bilden är bedårande. :lovebunny:


Ni två är ungefär lika bra på att fejka surhet. :D gallery2.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1801


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 11, 2007 1:34

Hanna och jag är bäst på fake grumpy face.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav rain » fre maj 11, 2007 8:40

Har fått höra att James luktade läder :) av annat folk. Jag vet inte vad James sa till mig vid fotograferingen min tankegång var inte den bästa vid de tillfället den var mer åt panik hållet som tur är åker man med härliga vänner och jag lyckades hålla mig lugn tills på tåget tillbaka in till Lodon igen stupid sociala fobi.

btw Im Ida :)
Användarvisningsbild
rain
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 04 nov 2005

Inläggav forever » fre maj 11, 2007 16:51

och jag bara undrar..vad hände med den där frågan du lovade att ställa till James från mig?!! :eek:


Du är bäst! Ni är bäst! och jag har ångest och stora blåmärken i pannan..*skrivbordet är hårt*.

Nästa gång (för visst blir det en gång till?!) så kan inga ropingclinics i världen hindra mig..
:lovebunny:
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 11, 2007 17:06

forever skrev:och jag bara undrar..vad hände med den där frågan du lovade att ställa till James från mig?!! :eek:


Du är bäst! Ni är bäst! och jag har ångest och stora blåmärken i pannan..*skrivbordet är hårt*.

Nästa gång (för visst blir det en gång till?!) så kan inga ropingclinics i världen hindra mig..
:lovebunny:


Vi hade ju fått svar på den frågan redan innan det var dags för Q&A. Nästa år blir det förhoppningsvis en turné och då ska han besöka England, Tyskland och Frankrike. Ny skiva kommer förhoppningsvis redan till jul.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav forever » fre maj 11, 2007 17:20

jo men du lovade och jag ville så gärna he det personliga svaret och se framför mig när du glatt viftade med handen!

"James...."
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav rain » fre maj 11, 2007 17:34

:lovebunny: :lovebunny: till Ulrica

Jag är med på nästa resa....
Användarvisningsbild
rain
Minion
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 04 nov 2005

Inläggav Crashdummie » lör maj 12, 2007 15:03

Awwwww låter som en underbar resa MKF! :lovebunny: känns nästan som jag vore där med er - maybe next year?

vad var frågan forever?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav lilith » mån maj 14, 2007 13:56

Jätteroligt att läsa Emelie, och fina bilder också. Blev riktigt avundsjuk...

Måste påpeka: Charisma var jättefin på bilden ni tagit! Mycket sötare än jag sett henne på länge (kan hon vara gravid?).
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Oxytocin » mån maj 14, 2007 14:18

Charisma var verkligen skitsnygg på kortet!
Grooooo! va söt han är! Kan han inte komma och bo hos mig...? Jag kan ha honom i ett skåp och ta fram ibland när jag har tråkigt. :lovebunny:

Jag är så avis på er. Lyckliga er! Och va kul att du skriver så mycket om vad ni gjorde, känns nästan som att jag var där med er. Fast ändå inte, sorgligt nog.
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav Crashdummie » mån maj 14, 2007 14:53

so close yet so far...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Oxytocin » mån maj 14, 2007 15:01

Crashdummie skrev:so close yet so far...


So close no matter how far... couldn´t be much more from the heart... :D
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav Crashdummie » tis maj 15, 2007 14:08

Metallica :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

Älskar den låten, nothing else matters

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Nyx » tis maj 15, 2007 22:23

Verkligen underhållande läsning MissKitty! Jag gillade de interaktiva elementen när man klickar sig fram mellan bilderna - det känns lite som man själv fick vara med om resan, om än bara som en tjuvkikande fripassagerare! :D Stort tack för den fina berättelsen!
Roligt att se James, ASH och Charisma mfl så välmående och, IMO, jättesnygga. :lovebunny:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » mån maj 21, 2007 21:41

jag vill fortfarande veta vad forever ville att MKF skulle fråga... hmmm

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron