Värsta Big Bad... (Spoilers alla sesonger)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Bigaste bad:e

The Master
0
Inga röster
Spike
0
Inga röster
Angelus
6
18%
Mayor Richard Wilkins
5
15%
Faith
0
Inga röster
Adam
1
3%
Glory
5
15%
The trio
2
6%
Dark Willow
2
6%
First Evil
12
36%
 
Antal röster : 33

Värsta Big Bad... (Spoilers alla sesonger)

Inläggav JillValentine » sön mar 11, 2007 1:59

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Vilke Big Bad är det biggaste badasta? Hehe...




    :twisted: JillValentine :twisted:
Senast redigerad av JillValentine sön mar 11, 2007 14:26, redigerad totalt 1 gång.
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 11, 2007 11:57

Jag röstade på The First, eftersom det lyckades vara riktigt creepy, driva folk till självmord och mord och så.

Annars var Willow den av de som hotade Sunnydale som faktiskt röjde loss ordentligt, utan att ta en hel säsong på sig. De flesta av seriens andra Big Bads har ju varit rejält överskattade. Glory var en gud, men lyckades ändå inte särskilt bra. Det var en massa snack om hur grym och brutal Angelus var, men det slutade ändå mest vid guldfiskar uppträdda på en sytråd och liknande små spratt. Trion verkar inte ens ha haft några Big Bad-ambitioner, utan fungerade mest som katalysator för att släppa loss EvilWillow.

Sanningen är ju att vi ändå accepterar en halvklantig Big Bad som Glory, eftersom hela Big Bad-biten inte är särskilt intressant egentligen. De händelseförlopp olika Big Bads utlöser leder till intressanta saker, men Buffy är ju ingen äventyrsserie utan en serie om relationer. Jag tror det är därför vissa av mina jämnåriga kompisar har så svårt att förstå vad jag ser i Buffy – de hänger upp sig på koreograferade slagsmål med vampyrer och extremt fåniga monster, istället för att lyssna på dialogen och följa hur relationerna utvecklas mellan huvudkaraktärerna.

Förresten Jill, kan du lite snabbt slänga in ett "spoilers alla säsonger" i din rubrik?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » sön mar 11, 2007 12:02

Hm, röstade på the First, men tänkte värsta som sämsta... :) Annars är det ju Angelus som tar priset!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Jodokast » ons apr 04, 2007 11:42

Angelus lätt men beror mycket på hur David Boreanz spelar honom. Han är kusligt övertygande i säsong 2. Sen finns det season baddies som har gjort värre grejer än honom. Men han försökte verkligen krossa buffys hjärta och vad kan vara värre än det. :eek:

Edit: Preacher i säsong 7 är riktigt grym också men han är ju mer en hantlangare. Men återigen så är det skådespelaren som gör karaktären grym inte manuset.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Crashdummie » ons apr 04, 2007 13:07

Röstade på First Evil... varför, se Capt. Peroxide svar... han för min talan.. hehehe

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav JillValentine » tor apr 05, 2007 22:45

Jodokast skrev:Angelus lätt men beror mycket på hur David Boreanz spelar honom. Han är kusligt övertygande i säsong 2. Sen finns det season baddies som har gjort värre grejer än honom. Men han försökte verkligen krossa buffys hjärta och vad kan vara värre än det. :eek:


Du har så rätt så rätt.

Och jag tycker David är bätre på att spela Angelus enn Angel. I allafall i Buffy. Det blir väl mer att lira på typ.

Fast Angel är bäst.
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

Inläggav Capt. Peroxide » tor apr 05, 2007 23:02

Alltså... Vem har röstat på The Trio?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Crashdummie » tor apr 05, 2007 23:31

Capt. Peroxide skrev:Alltså... Vem har röstat på The Trio?

Allvarligt? *fniss*

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav carre » tor apr 05, 2007 23:34

fniss? de är ju de läskigaste av alla, helt vanliga människor som tycker det är ok att våldta, utnyttja och döda, särskilt kvinnor. tycker jag läskigare än självmord jag.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav caffeineaddict » tor apr 05, 2007 23:35

Känns ganska legitimt, eftersom Trion inkluderar Warren. Så om vi diskuterar vilka som faktiskt var "ondast" så känns det som ett helt logiskt val. Kanske inte MITT val, men inte oförståeligt.

Och om vi bara diskuterar "bästa Big Bads" så kommer Trion rysligt nära.

EDIT: Carmen came and stole my point!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Crashdummie » tor apr 05, 2007 23:45

My bad - det enda jag tänker på när jag hör Trion är när de bodde i källaren medan mamman skrek att de skulle tagga ner....

.. samt den lilla blondes försök att bevisa att han är ond i den 6:e säsongen?

Hmmm, som sagt, har tyvärr inte sett alla delar av Buffy, och i de delar jag såg var dom ganska harmlösa.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav caffeineaddict » tor apr 05, 2007 23:56

Crashdummie skrev:Hmmm, som sagt, har tyvärr inte sett alla delar av Buffy


Oj, det hade jag faktiskt missat. :eek:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 16:43

JillValentine skrev:
Jodokast skrev:Angelus lätt men beror mycket på hur David Boreanz spelar honom. Han är kusligt övertygande i säsong 2. Sen finns det season baddies som har gjort värre grejer än honom. Men han försökte verkligen krossa buffys hjärta och vad kan vara värre än det. :eek:


Du har så rätt så rätt.

Och jag tycker David är bätre på att spela Angelus enn Angel. I allafall i Buffy. Det blir väl mer att lira på typ.

Fast Angel är bäst.


Ja det är antagligen så, Angel i säsong 1-2,5 spelas ju väldigt minimalistiskt får man säga fram till ett visst avsnitt där han får lite mer hjälp av karaktären. Fast jag tycker inte att David får till det på samma sätt när han ska spela Angelus i tredje säsongen för att lura Faith eller i sin egen serie då blir det bara överspel. Den enda gången det funkar förutom säsong 2 är när han käkar lyckopillret i säsong ett av Angel.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 16:43

JillValentine skrev:
Jodokast skrev:Angelus lätt men beror mycket på hur David Boreanz spelar honom. Han är kusligt övertygande i säsong 2. Sen finns det season baddies som har gjort värre grejer än honom. Men han försökte verkligen krossa buffys hjärta och vad kan vara värre än det. :eek:


Du har så rätt så rätt.

Och jag tycker David är bätre på att spela Angelus enn Angel. I allafall i Buffy. Det blir väl mer att lira på typ.

Fast Angel är bäst.


Ja det är antagligen så, Angel i säsong 1-2,5 spelas ju väldigt minimalistiskt får man säga fram till ett visst avsnitt där han får lite mer hjälp av karaktären. Fast jag tycker inte att David får till det på samma sätt när han ska spela Angelus i tredje säsongen för att lura Faith eller i sin egen serie då blir det bara överspel. Den enda gången det funkar förutom säsong 2 är när han käkar lyckopillret i säsong ett av Angel.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 16:45

ey skrev:fniss? de är ju de läskigaste av alla, helt vanliga människor som tycker det är ok att våldta, utnyttja och döda, särskilt kvinnor. tycker jag läskigare än självmord jag.


Håller med! Avsnittet när de hypnoitiserar Warrens ex. är riktigt otäck. Sällan amerikanska ungdomar framställs på det sättet.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav noike » mån apr 09, 2007 17:31

caffeineaddict skrev:EDIT: Carmen came and stole my point!

Exakt här med.

The First känns väldigt mycket som fransmännen i MP and the Holy Grail: "Go away or I shall have to taunt you a second time!" Bara Adam lyckas vara sämre och det enbart för att han var så överdjävulskt tråkig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 17:43

mmmm Adam var riktigt tråkig han kunde ha blivit riktigt grym men den filosofiska övertonen blir tyvärr alltför dominant.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Crashdummie » mån apr 09, 2007 22:28

caffeineaddict skrev:
Crashdummie skrev:Hmmm, som sagt, har tyvärr inte sett alla delar av Buffy


Oj, det hade jag faktiskt missat. :eek:


Ehum sowwie, varnade att jag inte e en riktigt harcore Buffy fan...

... än! :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav angel1000 » fre apr 20, 2007 19:48

röata på Angelus älskar han som ond :D

hehe nja hans spelar bra som Angelus i sesong fyra av Angel då är han bara så bra :)
angel1000
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 okt 2006

Inläggav sharatec » fre maj 11, 2007 1:24

Det blev the First här, mest bara... därför. Har i sanningens namn en hel del att göra med att jag verkligen älskar säsong 7, och att jag tycker att the First funkar förvånansvärt bra för att vara en motståndare som kunde ha blivit så fruktansvärt fånig...

Sedan är ju Warren alltid otäck, förstås.

Och borgmästaren.

Och Angelus, i sina bästa stunder...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Eisa » fre maj 11, 2007 10:44

jag håller med ey, warren är den läskigaste av de läskiga.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Oxytocin » fre maj 11, 2007 10:48

Eisa skrev:jag håller med ey, warren är den läskigaste av de läskiga.


Du är ju så snabb. Jag kan i princip gå in i (nästan) alla trådar och skriva "Jag håller med Eisa".
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav Eisa » fre maj 11, 2007 10:50

:D
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 11, 2007 11:15

Jag röstade på trion, eller egentigen Warren. Anledning? Samma som redan nämnts tidigare. Han är människa. Ingen tvingar honom att göra det han gör. Han bara gör det för att han kan. Fy på honom.

Otäckaste big bad tycker jag nog att prällen är. Särskilt på grund av den är Xander-scenen. Fast han räknades visst inte som big bad i den här omröstningen.

(Otäckaste Bad of the week: Gnarl.)

(Favorit-bad: Kanske the Mayor.)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Crashdummie » fre maj 11, 2007 14:34

MissKittyFantastico skrev:Jag röstade på trion, eller egentigen Warren. Anledning? Samma som redan nämnts tidigare. Han är människa. Ingen tvingar honom att göra det han gör. Han bara gör det för att han kan. Fy på honom.


Mmm, thats some scay sh*t! :eek:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav WildCrawler » mån maj 21, 2007 20:49

Richard Wilkins ofc
WildCrawler
Demon Fodder
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 06 nov 2006
Ort: Eksjö


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron