Snälla ge er de blir ingen säsong 8 !!!! (SPOILERS ALLT!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav noike » mån feb 12, 2007 14:19

A bear skrev:noike får hantera de där avsnitten när folk ska dö. Han är väl mest Tim Minearsk av oss.


Stop, you're making me blush.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » mån feb 12, 2007 14:20

noike skrev:
A bear skrev:noike får hantera de där avsnitten när folk ska dö. Han är väl mest Tim Minearsk av oss.


Stop, you're making me blush.

"Snälla ge dig" heter det!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » mån feb 12, 2007 14:30

A bear skrev:
noike skrev:
A bear skrev:noike får hantera de där avsnitten när folk ska dö. Han är väl mest Tim Minearsk av oss.


Stop, you're making me blush.

"Snälla ge dig" heter det!


INT. Correction room

Lots of nazis stor the room. a bear looks surprised.

[NAZIS]
WHAZ IST LOOSE?

[A BEAR]
IT'S A SONG BY THE STOOGES, AND THIS SCENE HAS THE WORST SUBTEXT EVER WRITTEN IN SO HORRIBLY PLAIN VIEW. BUT THEN AGAIN, AS THE PLAYER SO RIGHTFULLY SAID, "IN MY EXPERIENCE MOST THINGS END IN DEATH."

A bear throws himself at the machinery and dies.

[A BEAR]
AAAAARRRRRGHHHH!

[HEADNAZI]
Thiz ist not ze bathroom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav carre » mån feb 12, 2007 18:28

A bear skrev:ey - fightkoreograf.


alla sparkar kalle i skrevet? vilken fest!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav forever » mån feb 12, 2007 18:29

ey skrev:
A bear skrev:ey - fightkoreograf.


alla sparkar kalle i skrevet? vilken fest!


nej!
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav eynosh » mån feb 12, 2007 18:36

forever skrev:
ey skrev:
A bear skrev:ey - fightkoreograf.


alla sparkar kalle i skrevet? vilken fest!


nej!

JA!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav adolvsson » mån feb 12, 2007 18:39

A bear skrev:Vi ska hitta sysslor till alla!

Oh, oh, jag vill vara arbetsledare och peka åt folk! Jag behöver inte ha nåt ansvar, bara jag får peka.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Snälla ge er de blir ingen säsong 8 !!!!

Inläggav sp1keout » mån feb 12, 2007 20:38

buffy_angel skrev:Snälla ge er de blir ingen säsong 8 !!!!


Förlåt för-att (läs: ifall) jag antydde på det.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån feb 12, 2007 20:40

adolvsson skrev:
A bear skrev:Vi ska hitta sysslor till alla!

Oh, oh, jag vill vara arbetsledare och peka åt folk! Jag behöver inte ha nåt ansvar, bara jag får peka.

Om du vill peka så finns det också fackföreningsrepresentativ. Skillnaden är att man pekar med fingerpistoler.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » mån feb 12, 2007 21:21

Ok, jag vill regissera.
"En gång till, med känsla!"
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav caffeineaddict » mån feb 12, 2007 22:40

Av den enkla anledningen att jag aldrig hört någon annan här tala om saken, så antar jag att jag är mest lämpad för redigeringsarbetet?

Fast om Bolvik-castingen var korrekt är det väl iofs jag som ska spela Xander eller Andrew. Eller så gör vi dem till en demonhybrid i säsongsöppnaren, Xandrew, så får jag spela båda två.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån feb 12, 2007 22:42

caffeineaddict skrev:Fast om Bolvik-castingen var korrekt är det väl iofs jag som ska spela Xander eller Andrew. Eller så gör vi dem till en demonhybrid i säsongsöppnaren, Xandrew, så får jag spela båda två.

Du kan spela bägge var för sig. Som Van Damme gjorde i Double Impact, fast du får ha peruk och ögonlapp i ena fallet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån feb 12, 2007 22:47

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Fast om Bolvik-castingen var korrekt är det väl iofs jag som ska spela Xander eller Andrew. Eller så gör vi dem till en demonhybrid i säsongsöppnaren, Xandrew, så får jag spela båda två.

Du kan spela bägge var för sig. Som Van Damme gjorde i Double Impact, fast du får ha peruk och ögonlapp i ena fallet.


Kan dock bli lite krångligt och ganska snuskigt om vi drar ihop en Xandrew-ihop-parning och jag helt plötsligt måste ha QaF-scener med mig själv...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån feb 12, 2007 22:49

caffeineaddict skrev:
noike skrev:
caffeineaddict skrev:Fast om Bolvik-castingen var korrekt är det väl iofs jag som ska spela Xander eller Andrew. Eller så gör vi dem till en demonhybrid i säsongsöppnaren, Xandrew, så får jag spela båda två.

Du kan spela bägge var för sig. Som Van Damme gjorde i Double Impact, fast du får ha peruk och ögonlapp i ena fallet.

Kan dock bli lite krångligt och ganska snuskigt om vi drar ihop en Xandrew-ihop-parning och jag helt plötsligt måste ha QaF-scener med mig själv...

Kreativ klippning och standins.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån feb 12, 2007 22:56

forever skrev:
ey skrev:
A bear skrev:ey - fightkoreograf.


alla sparkar kalle i skrevet? vilken fest!


nej!


Tack, söthjärta. :)

Så... alla utom Ulrica sparkar Kalle i skrevet? Om jag nu ska spela Andrew skriver ju manuset till det avsnittet nästan sig själv.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Snälla ge er de blir ingen säsong 8 !!!! (SPOILERS ALLT!

Inläggav Drullan » ons feb 14, 2007 22:11

buffy_angel skrev:Ja jag skulle bli totalt överlycklig om det kom en ny sesong !! Men det kommer de inte att göra för de första har du gått alldeles för lång tid sedan sista avsnittet spelades in å för de andra så kommer de aldrig få alla de viktiga skådespelarna att ställa upp. De har gått vidare med sina kariärer å liv. Folk får tycka att jag är en glädjedödare men så läser man tex sesong 8 ! å så tror man att de kommit en ny sesong men det e bara löst ösketänkande å blir deppig igen. Jag tycker att buffy är världens bästa serie alla katigorier och har räddat mig i många deppiga stunder ! Men jag inser att det e slut även om de e tungt så e de så.....inse .....


Nej själv klart kommer det inte en ny säsong... :|
Men man kan ju säga att ett litet slut blev i angel ;)
Bloody hell
Drullan
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 feb 2007

Inläggav Spuffy » lör feb 17, 2007 0:15

hihihihi sanna älskar den här tråden.- den är undearbat. vi tänker däremot ALDRIG GE OSS! ALDRIG!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav The Buffster » lör feb 17, 2007 1:18

Spuffy skrev:hihihihi sanna älskar den här tråden.- den är undearbat. vi tänker däremot ALDRIG GE OSS! ALDRIG!!!!!!!!!!!

just det. aldirg.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav carre » lör feb 17, 2007 1:19

snälla, ge er nu.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav sp1keout » lör feb 17, 2007 2:47

ey skrev:snälla, ge er nu.


Vi har väntat i fyra år, vi kan vänta fyra till! -sjunger-
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » lör feb 17, 2007 2:56

sp1keout skrev:
ey skrev:snälla, ge er nu.


Vi har väntat i fyra år, vi kan vänta fyra till! -sjunger-

JA!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav eriked » lör feb 17, 2007 11:49

Spuffy skrev:hihihihi sanna älskar den här tråden.- den är undearbat. vi tänker däremot ALDRIG GE OSS! ALDRIG!
Det är en härlig tråd!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav brainslicer » sön feb 18, 2007 18:21

Spuffy skrev:
sp1keout skrev:
ey skrev:snälla, ge er nu.


Vi har väntat i fyra år, vi kan vänta fyra till! -sjunger-

JA!


tiden går fort när man sjunger :D
http://www.mtv.com/overdrive/?id=1552711

how about a slayer 2010 :twisted:
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav Crashdummie » lör feb 24, 2007 21:45

ey skrev:snälla, ge er nu.


neeeeeeva...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav somandra » fre maj 04, 2007 21:11

s 8 blev i serie format i stället det jag undrar är om det blir någon buffy tv-film eller om det dog helt ut.var även mycket snack om att både giles och spike skulle få egna serier vilket hade varit roligt specielt n serie med spike:-)

det var mycket skvaller runt deta när man la ner buffy sen angel bara ett år senare vilket inte gjorde fansen glada sen blev ju inte Serenity specielt långlivad och filmen är ju själv stående men den kändes rätt präsad mycket aktion men det verkade som om dom ville ha in hela serien i en film vilket inte var någon höjdare, men en sak som var trevlig var alla fighting senerna som var gryma:-)

och om jag har många stav fel får ni ha över sende med det då jag har deslyxsi eller hur fan man nu stavar det
oz is the king
somandra
Demon Fodder
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 07 mar 2006

Inläggav noike » fre maj 04, 2007 21:15

somandra skrev:s 8 blev i serie format i stället det jag undrar är om det blir någon buffy tv-film eller om det dog helt ut.var även mycket snack om att både giles och spike skulle få egna serier vilket hade varit roligt specielt n serie med spike:-)

Nej. Som det ser ut nu är alla spinoffer för film och tv döda. Det kan bli en möjlig serietidningsfortsättning av Angel liknande den Buffy fick, men det ser ut att bli allt.

Välkommen hit förresten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav somandra » lör maj 05, 2007 14:42

Tack

vilken deppig nyhet bara dom inte tror det går att vänta en massa år för att sen släppa spin.off och tv filmer för det är ju inte alla som har grepat serien så hårt som vi här;-)
oz is the king
somandra
Demon Fodder
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 07 mar 2006

Inläggav gaia » ons apr 16, 2008 22:10

caffeineaddict skrev:Ja! Castingen kom vi ju ungefär fram till i Bolvik.

(spoiler Buffy S5) Vi får föra tillbaka Joyce eller ha många flashbacks så att Anosheh får något att göra.


Är alla roller redan tagna jag skulle kunna spela nästan vilken roll som helst bara för att få känna mig som en scooby, fast helst skulle jag vilja spela anya, hmm det vore ju inte första gången en karaktär kom tillbaka från de döda
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

buffy och vampyrena

Inläggav BuffySpike » fre apr 18, 2008 10:19

buffy_angel skrev:Ja jag skulle bli totalt överlycklig om det kom en ny sesong !! Men det kommer de inte att göra för de första har du gått alldeles för lång tid sedan sista avsnittet spelades in å för de andra så kommer de aldrig få alla de viktiga skådespelarna att ställa upp. De har gått vidare med sina kariärer å liv. Folk får tycka att jag är en glädjedödare men så läser man tex sesong 8 ! å så tror man att de kommit en ny sesong men det e bara löst ösketänkande å blir deppig igen. Jag tycker att buffy är världens bästa serie alla katigorier och har räddat mig i många deppiga stunder ! Men jag inser att det e slut även om de e tungt så e de så.....inse .....


Jag vet vad du menar. jag har nästan alla säsonger och jag blir lika glad varje gång jag kollar. Jag vill att det kommer flera säsonger. Jag är en av dom största fansen som finns, Buffy är den bästa serien som finns. Jag älskar när Buffy o´ch Spike har sex i säsong 6 avsnitt Smashed, Gone, Doublemeat palace, death things, older and far away och as you were . vad tycker du om dom avsnitterna. Vilka är din favorit avsnitt svara snart.
Ps/ jag har ingen att prata med när det gäller Buffy och vampyrena alla tycker att det är dårligt eller att jag pratar för mycket om det men jag bara älskar henne jag kan inte hjälpa mig själv. ha det bra.
kram Ida
BuffySpike
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 apr 2008
Ort: Ringarum

Inläggav HeY » lör apr 19, 2008 19:40

BuffySpike skrev:Jag älskar när Buffy o´ch Spike har sex i säsong 6 avsnitt Smashed, Gone, Doublemeat palace, death things, older and far away och as you were


Tack! Jag har alltid undrat vilka avsnitt det är.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron