Buffy score/musik (smått nördig och ointressant tråd)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Buffy score/musik (smått nördig och ointressant tråd)

Inläggav herdware » ons nov 08, 2006 19:30

Är det bara jag som är miljöskadad som tycker att 16 Horsepower hade passat jättebra in som bakgrundsmusik i serien? (Särskilt i säsong 2-3.) Speciellt låtar som Black Soul Choir, Bad Moon Risin' (cover) och Coal Black Horses.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav ftwtysken » tor nov 09, 2006 17:43

Jag fullkomligen älskar Sixteen Horsepower och Woven Hand... men har lite svårt att föreställa mig deras musik i Buffy...
Lite för eget, lite för mörkt (även för de mörkaste Buffy-stunder) Men jisses vad jag älskar David Eugene Edwards röst... (skyndar mig att sätta på en 16HP-skiva)
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav herdware » tor nov 09, 2006 18:50

ftwtysken skrev:Jag fullkomligen älskar Sixteen Horsepower och Woven Hand... men har lite svårt att föreställa mig deras musik i Buffy...
Lite för eget, lite för mörkt (även för de mörkaste Buffy-stunder) Men jisses vad jag älskar David Eugene Edwards röst... (skyndar mig att sätta på en 16HP-skiva)

Mja, iofs var det länge sedan jag såg BtvS nu, men jag fick bara känslan av att under patrulleringarna vore det finemang. Hmm, får prova att sätta på i bakgrunden när jag får hem mina DVD:er. Och ja, fantastisk röst som passar oerhört bra till deras musik. Har dock inte hört Woven Hand.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Re: Buffy score/musik (smått nördig och ointressant tråd)

Inläggav XY » sön dec 31, 2006 4:36

16H är bland de bästa. Sackcloth'n'Ashes kan mycket väl vara min favoritskiva (Harms Way, Heel on the Shovel... ops, nu måste jag lyssna).

Fast som bakgrundsmusik hade det nog inte fungerat. Det låter bara inte som bakgrund. Det skulle möjligen kunnat fungera på the Bronze som ett liveband.
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Re: Buffy score/musik (smått nördig och ointressant tråd)

Inläggav Zaxx » sön dec 31, 2006 4:37

XY skrev:16H är bland de bästa. Sackcloth'n'Ashes kan mycket väl vara min favoritskiva (Harms Way, Heel on the Shovel... ops, nu måste jag lyssna).

Fast som bakgrundsmusik hade det nog inte fungerat. Det låter bara inte som bakgrund. Det skulle möjligen kunnat fungera på the Bronze som ett liveband.


XY kommer bli storpostare... det känner jag på mig!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Buffy score/musik (smått nördig och ointressant tråd)

Inläggav XY » sön dec 31, 2006 4:51

Zaxx skrev:XY kommer bli storpostare... det känner jag på mig!


Japp, så kanske det blir. Vad som är säkert är att jag är en stor fan av BtVS, Angel och Firefly, så jag är åtminstone på rätt ställe. : )

Plus att man förmodligen tröttnar på att vara Demon Fodder efter ett tag, så jag har inget val.
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Re: Buffy score/musik (smått nördig och ointressant tråd)

Inläggav herdware » fre jan 26, 2007 23:16

XY skrev:16H är bland de bästa. Sackcloth'n'Ashes kan mycket väl vara min favoritskiva (Harms Way, Heel on the Shovel... ops, nu måste jag lyssna).


Personligen så föredrar jag nog "Hoarse", men fan... får nog lyssna en gång till för atta vara säker.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Re: Buffy score/musik (smått nördig och ointressant tråd)

Inläggav XY » sön jan 28, 2007 12:10

herdware skrev:
XY skrev:16H är bland de bästa. Sackcloth'n'Ashes kan mycket väl vara min favoritskiva (Harms Way, Heel on the Shovel... ops, nu måste jag lyssna).


Personligen så föredrar jag nog "Hoarse", men fan... får nog lyssna en gång till för atta vara säker.


Den enda låten på skivan som jag inte är förtjust i är "Red Neck Reel". Övriga är alla riktigt bra, ungefär i den här ordningen:

#1.
Heel of the Shovel
Harm's Way

#2.
Seen what I Saw
Black Soul Choir
Scrawled in Sap
Horse

#3
Ruthie Lingle
Black Bush

#4.
Övriga... förutom Red Neck Reel då, som hamnar på #5.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron