Buffy passar mest med? (SPOILER HELA BÅDA SERIERNA!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Vem passar Buffy bäst ihop med?

Angel
15
38%
Spike
20
50%
Riley
2
5%
Parker
3
8%
 
Antal röster : 40

Buffy passar mest med? (SPOILER HELA BÅDA SERIERNA!)

Inläggav TheSlayerInMe » ons okt 04, 2006 19:08

Vem passar Buffy egentligen bäst ihop med? Antagligen har ni redan haft den här disskutionen förrut men det skadar väl inte att ha den igen :P

Mina teorier lyder så här:
Säsong 1 och halva säsong 2 är det ju självklart Angel!!
Sen när han blir ond så sviker han ju henne as mycket. När Riley kom in sen så tycker alla att dom 2 är "meant to be", men jag hatar Riley så han åker ut för min del. Sen kommer den stora frågan: Spike då? Jag hade svårt att acceptera honom i början men sen gillar dom ju varandra mer och mer. Men faktum är att han har ju faktiskt också svikit henne flera gånger. När jag tittar på säsong 6 och 7 så har jag tänkt förryt att det är ju helt klart Buffy och Spike som är gjorda för varandra...Men man märker när Angel kommer och hälsar på Buffy att det är en gnista mellan dom hela tiden och det kommer det alltid att vara. Så mitt slutgiltliga svar är Buffy och Angel! ;)

How about you guys...?

Sen finns det ju alltid sånna här "små-dejter" som t.ex. Scott. Men jag räknar inte med dom. För jag menar: Big Deal...? Dom 3 andra är har ju lite större "mening" om man säger så. Jag vet inte vad ni tycker men det är i alla fall min åsikt...
If love is a crime, let me be guilty of loving Sarah Michelle Gellar <3
TheSlayerInMe
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 sep 2006
Ort: Lidköping

Inläggav A bear » ons okt 04, 2006 19:28

Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons okt 04, 2006 20:18

Jag associerade helt fel. Mina tankar gick mer åt "Buffy passar bäst med:

a vin
b pizza
c en stadig whisky
d sex
e godis
f chips"

Medan man tittar på det alltså...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav adolvsson » ons okt 04, 2006 21:20

Jag tror myten Buffy & Angel är större än dom själva, det är en viktig del av showen, men är dom verkligen menade för varandra? Skulle dom någonsin kunna fungera ihop? Är svaren på dom båda frågorna det minsta kompatibla? Jag vet inte.

Buffy och Spike passar ihop som legoklossar med playmobil - det kan fungera med våld, ett litet tag, men i längden är det inte mer än en rosaskimrande illusion. Den enda Spuffy jag gillar och accepterar är BF-medlemmen.

Själv står jag benfast på Rileys sida. Framför allt i S5, när han verkligen kom till sin egen rätt, när det kändes som om han började hitta sig själv. En egen identitet. Riley och Buffy hade kunnat göra underverk tillsammans. Sanna mina ord, bröder och systrar, sanna mina ord.

Fast när allt kommer till den berömda tavelkritan tycker jag nog ända att Buffy passar allra bäst med absolut ingen alls. Hon är en ledare, det är ensamt på toppen, Buffy är en ensamvarg. En ensamvarg med nära vänner, det ger jag er, men ändå. Finns det någon helt rätt för henne har han inte introducerats ännu.

Eller jo, Riley då, fast under omständigheterna kan det ju bli lite krabbigt.

Eller Clem. Alla älskar Clem.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » ons okt 04, 2006 21:49

Angel 5x20
The Immortal
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav A bear » ons okt 04, 2006 22:05

Matt skrev:Angel 5x20
The Immortal

Trodde du skulle säga Ilona. Det vore en slashidé det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav lilith » ons okt 04, 2006 22:44

Har inte provat alla Binchys alternativ.
Återkommer.

Faktiskt håller jag med om neeestan allt adolvsson säger. Jag älskar ju Spuffy, av de anledningar adolvsson nämner: de är okompatibla. Riley? Neeh.

Hon passar bäst ensam.

Jag kan se henne med Faith också....Baith.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Illyria » ons okt 04, 2006 22:51

Angel. Annars ensam.

Eller ett alternativ till säsong 6: Bangelus.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons okt 04, 2006 23:00

Ensam för satan. När Buffy är ihop med någon så blir båda efter ett tag så olidligt tråkiga. Utom Parker så, där hann det aldrig gå så långt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav ftwtysken » ons okt 04, 2006 23:06

vem som helst, UTOM Riley

Kan verkligen inte med honom... aaaarrghhh
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Matt » ons okt 04, 2006 23:10

Buffy passar bäst med mig.
Matt och Buffy skulle bli det vackraste paret någonsin.
Muffy
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav carre » tor okt 05, 2006 0:57

Riley! han är ju så kär!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav gaspode » tor okt 05, 2006 1:40

Matt skrev:Muffy

Eller Butt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor okt 05, 2006 2:11

Matt skrev:Buffy passar bäst med mig.
Matt och Buffy skulle bli det vackraste paret någonsin.
Muffy

"Muffin the Vampire Baker: the best way to dispose vampires are to make them into a steak."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav carre » tor okt 05, 2006 9:38

gaspode skrev:
Matt skrev:Muffy

Eller Butt.


a din ja!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav buffymon » tor okt 05, 2006 10:56

Riley? Riley?
Eewwwwwwwwwww
Riley klarar inte av att ha en tjej som är starkare än honom själv. Han borde ha blivit halshuggen i första avsnittet han var med i. Eller snubblat över en tröskel och råkat få sina ögon utpetade.

hey - what can I say, I´m not a Riley fan :D :D

Spike och Buffy är jämlikar och det är bara med honom som hon släpper loss helt och hållet. Och så har de bra sex. Vad mer behövs? ;)

Bangel...hm..jag var en Bangelfan från början. Episkt, storslaget. Men senare i säsongerna så insåg jag att det var ganska tråkigt.

Buffy och Clem...jawohl. Förresten varför bara tvåsamförhållande. Spike/Clem/Buffy kunde säkert ha blivit lyckliga ihop! :eek:
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav adolvsson » tor okt 05, 2006 11:12

buffymon skrev:Spike och Buffy är jämlikar och det är bara med honom som hon släpper loss helt och hållet. Och så har de bra sex. Vad mer behövs? ;)

Jämlikar? Hah, I say! Kanske fysiskt (fast inte ens det tror jag på - om inte annat håller jag upp Olafs stora klubba (fallos, homerotik!) som bevis), kanske tillfälligt under en viss neråtperiod i Buffys liv, men annars absolut inte. Spike är för det mesta en patetisk och svag karaktär som är underordnad Buffy, en position han för övrigt verkar uppskatta. Vilket kanske låter hårt och som om jag avskyr Spike, men så är det inte (även om jag tycker att han är lite väl överanvänd i senare säsonger), det gör honom däremot i mina ögon till en intressantare karaktär. Killen är tragisk och i allra högsta grad ett barn av sin tid, och inte som de någon annan vampyr.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav buffymon » tor okt 05, 2006 12:41

adolvsson skrev:
buffymon skrev:Spike och Buffy är jämlikar och det är bara med honom som hon släpper loss helt och hållet. Och så har de bra sex. Vad mer behövs? ;)

Jämlikar? Hah, I say! Kanske fysiskt (fast inte ens det tror jag på - om inte annat håller jag upp Olafs stora klubba (fallos, homerotik!) som bevis), kanske tillfälligt under en viss neråtperiod i Buffys liv, men annars absolut inte. Spike är för det mesta en patetisk och svag karaktär som är underordnad Buffy, en position han för övrigt verkar uppskatta. Vilket kanske låter hårt och som om jag avskyr Spike, men så är det inte (även om jag tycker att han är lite väl överanvänd i senare säsonger), det gör honom däremot i mina ögon till en intressantare karaktär. Killen är tragisk och i allra högsta grad ett barn av sin tid, och inte som de någon annan vampyr.

Men karaktären Spike är ju väldigt olik från säsong till säsong, till och med från avsnitt till avsnitt. Ibland är han patetisk, ibland är han dödlig. I säsong sex, då han och Buffy blir ihop, är han mestadels det senare. Han är inte längre en lika patetisk figur som han var i de tidigare säsongerna och skämten på hans bekostnad duggar mindre tätt. Det står ju även klart att han kan skada Buffy när chipet inte funkar. I den säsongen tycker jag helt klart att Spike framstår som hennes like - när de slåss så vinner ingen och Spike är också den ende som tycks förstå henne. Han har varit med om samma sak som Buffy.
Det som jag gillar med Spike och som för mig känns jämställt är att han gillar att hon är The Slayer, att hon har makt. Den skrämmer honom inte. Det kanske tom är ett av de främsta skälen till att han älskar henne?

I should get a hobby.... 8)
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav noike » tor okt 05, 2006 13:55

Buffy i säsong 6 är inte helt på topp, hon är deprimerad hela tiden och mår dåligt av att se Spike. Och Spike tycker att det är kul att de slåss. Spike i s6 är i mångt och mycket samma person som i säsong 5 med den skillnaden att Buffy inte längre vädjar till att han ska ska framhäva sina "goda" sidor. Kort och gott, s6 är mer av ett rövhål än Spike s5.


(Åh, vad jag älskar s6.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor okt 05, 2006 14:10

buffymon skrev:Men karaktären Spike är ju väldigt olik från säsong till säsong, till och med från avsnitt till avsnitt. Ibland är han patetisk, ibland är han dödlig. I säsong sex, då han och Buffy blir ihop, är han mestadels det senare. Han är inte längre en lika patetisk figur som han var i de tidigare säsongerna och skämten på hans bekostnad duggar mindre tätt. Det står ju även klart att han kan skada Buffy när chipet inte funkar. I den säsongen tycker jag helt klart att Spike framstår som hennes like - när de slåss så vinner ingen och Spike är också den ende som tycks förstå henne. Han har varit med om samma sak som Buffy.
Det som jag gillar med Spike och som för mig känns jämställt är att han gillar att hon är The Slayer, att hon har makt. Den skrämmer honom inte. Det kanske tom är ett av de främsta skälen till att han älskar henne?

Se, det där sista är ett utmärkt exempel på var våra åsikter går isär. Jag är nämligen övertygad om att han inte älskar henne, att han inte kan älska henne, att det bara är en fix idé som kommer sig från den han var som människa. "Kärleken" är dessutom viktigare än objektet. När Drusilla dumpade honom, fanns Harmony. Eftersom Buffy fanns där, en stark närvaro i hans liv, när Harmony fanns i bilden blev hon ett naturligt föremål för Spikes besatthet.

Jag argumenterar att utan själen kunde inte Spike älska, och han hann aldrig ha själen tillräckligt länge i BtVS för att den skulle hinna göra någon riktig nytta. Det han gör (jag går inte igenom det närmare nu, för det har varit uppe för diskussion här på forumet ett antal gånger förut), med få eller inget undantag, för Buffy eller för hennes vänner & familj (vilket i längden också alltid är något han gör för Buffy) kan alltid (i mina ögon) kopplas till hans behov av att bli älskad eller till hans föreställning att han är kapabel till att älska.

Jag förnekar inte att han känner en attraktion till Buffy, hon är ju trots allt en riktig pingla, men det är i så fall bara ytligt. Hon var ett passande objekt för hans besatthet, hans vampyrvariant av Cecily, ännu en Drusilla eller Harmony. Varken mer eller mindre.

Därför är han fortfarande lika svag och patetisk som han alltid har varit. Samma oförbätterliga, tragiska, karaktär. Det är först med själen som han har chans till förbättring, men det kommer ta tid, och förutom extra galenskap är det i stort sett (förutsatt att jag inte glömmer nåt litet) inget vi ser hända i Buffys sjunde säsong. Tänk bara på hur lång tid det tog för Angel, att någon som Spike skulle hinna fixa till sig över en sommar känns föga troligt.

Vad gäller slagsmålen hade jag tänkt säga i stort sett samma sak som noike, med tilläget att hon verkar bära på en dödslängtan som knappast heller ger henne lust att fightas fullt ut.

Och nej, han förstår henne inte, det är bara så någon som älskar eller ska vara ett stöd beter sig, så då gör han det också.

I should get a hobby.... 8)

Why, this ain't good enough for ya?:)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor okt 05, 2006 14:12

Förresten - spoilervarning i trådtiteln kanske vore en tanke? Vi brukar väl ändå ha det i den här typen av trådar i allmänna avdelningen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 05, 2006 14:16

adolvsson skrev:Förresten - spoilervarning i trådtiteln kanske vore en tanke? Vi brukar väl ändå ha det i den här typen av trådar i allmänna avdelningen.


Fixat, och så lade jag till det uppenbart korrekta alternativet i omröstningen. Parker Abrams Can't Lose.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor okt 05, 2006 14:19

caffeineaddict skrev:Fixat, och så lade jag till det uppenbart korrekta alternativet i omröstningen. Parker Abrams Can't Lose.

:big grin:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Isabella » tor okt 05, 2006 15:02

Jag har ju alltid gillat Bangel så då väljer jag såklart Angel :)
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Rombat » tor okt 05, 2006 15:03

Vu har så mycket att tacka Parker för så han förtjänar en Buffy.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav buffymon » tor okt 05, 2006 15:55

Rombat skrev:Vu har så mycket att tacka Parker för så han förtjänar en Buffy.

vi borde ha en omröstning om vem Buffy passar bäst ihop med och med vem Buffybot passar ihop med. Parker kunde få Buffyboten.
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav Rombat » tor okt 05, 2006 16:05

buffymon skrev:
Rombat skrev:Vu har så mycket att tacka Parker för så han förtjänar en Buffy.

vi borde ha en omröstning om vem Buffy passar bäst ihop med och med vem Buffybot passar ihop med. Parker kunde få Buffyboten.
Tror redan Zaxxen har dibbs där.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav buffymon » tor okt 05, 2006 16:12

Rombat skrev:
buffymon skrev:
Rombat skrev:Vu har så mycket att tacka Parker för så han förtjänar en Buffy.

vi borde ha en omröstning om vem Buffy passar bäst ihop med och med vem Buffybot passar ihop med. Parker kunde få Buffyboten.
Tror redan Zaxxen har dibbs där.

ah, men det borde gå att masstillverka dem eller? Det borde vara en mänsklighet att ha en Buffybot.
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav JRT » tor okt 05, 2006 17:12

adolvsson skrev:Själv står jag benfast på Rileys sida. Framför allt i S5, när han verkligen kom till sin egen rätt, när det kändes som om han började hitta sig själv.


Ähh, Fishboy och GI-Jane-stolpskottet han dök upp med i s6 förtjänar varandra. Hu.

Ska det vara tillsammans så ska det vara Buffy & Angel men annars tycker jag att båda karaktärerna är bäst när de är ensamma.

(Inte-direkt-spoilers Angel s3)

ANGEL:I've been a solo-act most of my two hundred fourty plus years. And when I wasn't? Never turned out well. I like being alone."


CORDELIA: We don't live in normal circumstances. - I mean, what are the odds of any of us actually finding someone out there who can deal with the kind of stuff we have to deal with? I don't know. Maybe we *are* meant...

WESLEY: For each other?

CORDELIA: Actually I was gonna say 'to be alone.'
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav mattek72 » tor okt 05, 2006 17:13

Röstade på Angel.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron