Omröstning, skådespelare!

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Vem gillar du mest?

Sarah Michelle Gellar
16
21%
James Marsters
16
21%
Alyson Hannigan
11
15%
David Boreanaz
4
5%
Michelle Trachtenberg
0
Inga röster
Seth Green
1
1%
Eliza Dushku
6
8%
Nicholas Brendon
4
5%
Anthony Stewart Head
17
23%
 
Antal röster : 75

Inläggav adolvsson » sön okt 08, 2006 3:43

Spuffy skrev:Det går utför när man dricker.

:D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » sön okt 08, 2006 13:23

Blää. Vadå "Hej, Jag heter Angel, jag gjorde en spinoff men inte fan var jag populär för det", bläää!!! =(
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön okt 08, 2006 13:32

sp1keout skrev:Blää. Vadå "Hej, Jag heter Angel, jag gjorde en spinoff men inte fan var jag populär för det", bläää!!! =(

Jag älskar Angel, och jag gillar verkligen DB, men inte fan är han i närheten av bästa skådisen, som pollen handlar om.

Dessutom handlar pollen om btvs och inte serien Angel, där DB blev helt okej.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Eisa » ons okt 11, 2006 16:22

jag röstade SJÄLVKLART på SMG, det hade inte funnits någon serie utan henne. och jag som själv spelar teater har henne som en stark, den största förebilden.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav buffymon » ons okt 11, 2006 16:54

Spuffy skrev:Jag har inte kunnat bestämma mig alls när jag varit nykter, men nu när jag fortfarande är berusad efter en underbar helkväll kändes det bra att rösta på James... Jag vet dock inte om det innebär att jag röstade på den person jag helst vill ha sex med eller på den jag tycker är bästa skådis. Det går utför när man dricker.

hahaha
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav Averno » mån okt 16, 2006 23:22

Jag glömde faktiskt en av mina absoluta favoriter i mitt förra inlägg. Tyvärr är hon lätt att glömma i sin blyga försynta gestaltning och det är Amber som jag tycker skänker Tara ett sådant djup och trovärdighet. Hon får ett dussin rosor och 5 stycken :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: av mig..

Synd bara att hon kom in så sent och lämnade så tidigt..
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav Oncemorewithfeeling » fre okt 27, 2006 16:48

Spuffy skrev:Jag vet dock inte om det innebär att jag röstade på den person jag helst vill ha sex med eller på den jag tycker är bästa skådis. Det går utför när man dricker.


Därför röstade jag nykter men nyvaken. ;) Jag ville rösta på James men jag tycker nog faktiskt att SMG är bredare i sin roll. Däremot gillar jag inte SMG i något annat, hittills, än just Buffy. Därför gäller detta tyckande enbart Buffy men det ska bli spännande att se om hon kan leverera i sina andra mer eller mindre nya filmer.
Oncemorewithfeeling
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 16 okt 2006

Inläggav herdware » tor nov 09, 2006 19:47

Spuffy skrev:Jag har inte kunnat bestämma mig alls när jag varit nykter, men nu när jag fortfarande är berusad efter en underbar helkväll kändes det bra att rösta på James... Jag vet dock inte om det innebär att jag röstade på den person jag helst vill ha sex med eller på den jag tycker är bästa skådis. Det går utför när man dricker.


He. Hur är det nu man brukar säga inom fanfiction om ens OTP... den man ser sig själv som och den man vill sätta på.

Nick får inte så många röster ser jag, han blev ganska dåligt utnyttjad i serien och är en väldigt bra skådis, jag (och fler med mig) tror han skadade sin karriär istf att stärka den iom att fortsätta i BtVS efter ~S3. Ryktet säger ju att han var sugen på att hoppa då men "behövde jobbet".
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav WildCrawler » fre nov 10, 2006 0:49

Man röstar ju på Seth såklart =)
WildCrawler
Demon Fodder
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 06 nov 2006
Ort: Eksjö

Inläggav Isabella » fre nov 10, 2006 13:57

Stackars Michelle T :P Ingen har ju röstat på henne. Jag är fortfarande osäker. Antingen blir det David eller Alyson. Om Charisma hade varit med hade jag röstat på henne, men hon finns ju inte med så det blev lite krångligare. Men Jag tar nog och röstar på Alyson..
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Binchy » fre nov 10, 2006 14:06

Michelle har ju en rätt otacksam roll; en gnällspik och en snorunge som dyker upp från ingenstans och stör alla andras liv. Sen är rollen väl skriven för typ en nioåring, och spelas av en tonåring. Kan inte ha varit lätt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav CheeseGuy » fre nov 10, 2006 14:56

Binchy skrev:Michelle har ju en rätt otacksam roll; en gnällspik och en snorunge som dyker upp från ingenstans och stör alla andras liv. Sen är rollen väl skriven för typ en nioåring, och spelas av en tonåring.

Verkligen inte, inte något av det. I och för sig verkar de flesta tycka det... Vad är det för 14-16-åringar folk jämför Dawn med egentligen? Jag tycker att hon är en fullkomligt realistisk, och faktiskt hyfsat vettig, tonåring. Michelle däremot är väl en av de mindre bra skådespelarna i serien.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Eisa » fre nov 10, 2006 14:59

att nick skulle varot dålig utnyttjad vet jag inte, jag tycker han var duktig. jag tvivlade aldrig på hans karaktär, han var så naturlig för mig att jag inte ens funderade på hans skådespeleri, han bara var xander.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Tob » fre nov 10, 2006 18:39

CheeseGuy skrev:
Binchy skrev:Michelle har ju en rätt otacksam roll; en gnällspik och en snorunge som dyker upp från ingenstans och stör alla andras liv. Sen är rollen väl skriven för typ en nioåring, och spelas av en tonåring.

Verkligen inte, inte något av det. I och för sig verkar de flesta tycka det... Vad är det för 14-16-åringar folk jämför Dawn med egentligen? Jag tycker att hon är en fullkomligt realistisk, och faktiskt hyfsat vettig, tonåring. Michelle däremot är väl en av de mindre bra skådespelarna i serien.


Jag håller nog med CG. Otacksam roll, möjligtvis i den mån att hon är lätt att störa och irritera sig på men ändå så är karaktären trovärdig och Michelle tycker jag överlag gör ett bra jobb med karakätren.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » fre nov 10, 2006 19:38

Eisa skrev:att nick skulle varot dålig utnyttjad vet jag inte, jag tycker han var duktig. jag tvivlade aldrig på hans karaktär, han var så naturlig för mig att jag inte ens funderade på hans skådespeleri, han bara var xander.


Ja, så tycker jag också.

Angående Michelle så är hon väl en ok skådis... fast ibland så funkar det inte riktigt, så jag håller med Cheeseguy, hon är en av de mindre bra skådisarna. Ibland tycker jag inte att Amber gör så bra ifrån sig heller. Eller jag vet inte. Samtidigt som jag tycker att hon är perfekt som Tara och ger karaktären den värme som gör att man bara måste älska henne, så sitter inte alltid alla repliker så klockrent. Speciellt inte i början. Men jag älskar Tara ändå, och det Amber gör med rollen, men som skådis är hon inte lika stabil som många av dom andra.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » fre nov 10, 2006 19:56

Håller definitivt med om Amber. Kunde inte alls med henne i början.
Hon blir, som de flesta, bättre med tiden, samtidigt som man också vänjer sig också. Vissa grejer som man kanske störde sig på blir ju som en del av karaktären efter ett tag istället.

Michelle har jag inte funderat så mycket över, hon är väl helt okej. Stör mig aldrig nämnvärt på hennes skådespelande iaf. Hon är långt ifrån bäst dock.

Nicky, som jag väl nämnde tidigare, var den som varit klockrent Xander rakt igenom, och är verkligen värd ett hedersomnämnande, även om jag tror att jag röstade på ASH...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav herdware » lör nov 11, 2006 16:49

gaspode skrev:...även om jag tror att jag röstade på ASH...

OT skämt: Welcome to ASH, we're sorry you are here.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Crashdummie » ons nov 15, 2006 23:28

Var nära att rösta på James Marsters av uppenbarliga skäl (åtminstone om du är en tjej) men ASH är en underbar skådis... har ni sett honom i "Little Britain"? Klockren! :D
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav noike » ons nov 15, 2006 23:36

Crashdummie skrev:Var nära att rösta på James Marsters av uppenbarliga skäl (åtminstone om du är en tjej) men ASH är en underbar skådis... har ni sett honom i "Little Britain"? Klockren! :D

Just LB kan vara det sämsta han har agerat i och VR 5 var riktigt dåligt bortsett från just ASH. Spooks, Dr Who, Two Guys and a Girl var däremot bra serier.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » fre nov 17, 2006 23:16

Crashdummie: KOOONSTIGT att just du tänkte rösta på JM. Det är konstigare att du faktiskt inte gjorde det...

:D
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Crashdummie » lör nov 18, 2006 15:51

noike - Har faktiskt inte sett ASH i så många serier (förutom en liten roll i Hotell Babylon - euwwww). Ansåg bara att han levde upp (den fördomsfulla) rollen som en stel britt i LB

Binchy - hehehe eller hur! Det e nog snarare så att jag är smittened by Spike snarare än JM, men det visste du väl redan

;)
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

skådespelare

Inläggav buffy_angel » mån dec 25, 2006 23:34

Den bästa måste jag nog säga att sarah är hon var helt lysande när Faith hade bytt kropp med henne då visade hon verkligen sin storhet. Hon är ju grym även i kärleksscener då man inte kan nått annat än att gråta med, hon e lysande och utvecklades med sin karaktär hon var nog en av d första anledningen att jag började följa serien från början. Hon e grym..
hej ! alla buffy älskare där ute ! skulle vilja chatta med någon som förstår sig på min kärlek till denna geniala serie .....
buffy_angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 jan 2006

Inläggav sus@n » tis dec 26, 2006 9:59

Alyson Hannigan för hon är fantastisk på att spela sårbar. När hon gråter får man rysningar över hela kroppen.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Capt. Peroxide » mån jan 22, 2007 19:00

Röstade på SMG. Fast bara för att ni hade glömt Emma Caulfield :cry:
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Crashdummie » lör jan 27, 2007 20:30

Capt. Peroxide skrev:Röstade på SMG. Fast bara för att ni hade glömt Emma Caulfield :cry:


Hon var cool!

BTW, good link! var tvungen att stracklasa!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav sp1keout » tis feb 06, 2007 2:31

gaspode skrev:
sp1keout skrev:Blää. Vadå "Hej, Jag heter Angel, jag gjorde en spinoff men inte fan var jag populär för det", bläää!!! =(

Jag älskar Angel, och jag gillar verkligen DB, men inte fan är han i närheten av bästa skådisen, som pollen handlar om.

Dessutom handlar pollen om btvs och inte serien Angel, där DB blev helt okej.


För att besvara någoting väldigt gammalt:
Ja, möjligen. Förvisso. Men vill minnas att jag skrattade en hel del åt/med honom... men det var nog mest i hans serie, kanske. Karaktär, och skådespelarinsatser är svåra att urskilja, på många plan. Tycker ändå att han kanske borde fått lite fler röster... Men nu var det ju Buffy-serien vi pratade om. Och...

Ja, där är ju Giles bäst... givetvis.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis feb 06, 2007 2:44

sp1keout skrev:
gaspode skrev:
sp1keout skrev:Blää. Vadå "Hej, Jag heter Angel, jag gjorde en spinoff men inte fan var jag populär för det", bläää!!! =(

Jag älskar Angel, och jag gillar verkligen DB, men inte fan är han i närheten av bästa skådisen, som pollen handlar om.

Dessutom handlar pollen om btvs och inte serien Angel, där DB blev helt okej.


För att besvara någoting väldigt gammalt:
Ja, möjligen. Förvisso. Men vill minnas att jag skrattade en hel del åt/med honom... men det var nog mest i hans serie, kanske. Karaktär, och skådespelarinsatser är svåra att urskilja, på många plan. Tycker ändå att han kanske borde fått lite fler röster... Men nu var det ju Buffy-serien vi pratade om. Och...

Nja, i Buffy tycker jag att 3 röster på David är 3 för mycket när vi snackar om "bästa skådespelare".

I Angel är han dock som sagt helt okej. Även om jag aldrig skulle rösta på honom i den serien heller så har jag förståelse för att han kan få en del röster där.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav forever » tis feb 06, 2007 13:35

hmm, svårt val..

James är alltid James, ASH bra, Aly bättre, SMG bra och dåliga prestationer, hmm varför har inte Nick fått fler röster..that settles it! Soft spot for losers..

Nick får min röst eftersom han är den som genomgående gör en bra biroll..aldrig för mycket utrymme men spelar alltid bra.
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav XY » tis feb 06, 2007 17:48

SMG. Fast de är (nästan) alla riktigt bra, och många av dem går igenom perioder i BtVS när de uppträder helt annorlunda mot deras vanliga uppträdande.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » tis feb 06, 2007 17:54

Jag röstar inte i denna. Den är fel.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare