En rejäl riktigt STOR omkoll!

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Capt. Peroxide » mån feb 26, 2007 15:02

Crashdummie skrev:
Capt. Peroxide skrev:Jag har ju kollat säsong 2-5 i ett sträck de senaste veckorna (och 6-7 innan dess). Jag fastnar liksom och ser 6 avsnitt i stöten. Man blir hjärntvättad, och jag måste kämpa för att inte ta upp Buffy i alla möjliga sammanhang – särskilt med kompisar som inte direkt älskar serien...


Det där låter väldigt ambitiöst - undra hur många hardcore BF:are som finns här...
Tro mig, ambition har inget med saken att göra. Det handlar om beroende. Efter säsong 5 var jag tvungen att se om säsong 6 igen, och i dag har jag klämt "Doublemeat Palace" bara för att vara förbi det kassa avsnittet. Hoppa över finns liksom inte på kartan.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Crashdummie » mån feb 26, 2007 16:00

Capt. Peroxide skrev:
Crashdummie skrev:
Capt. Peroxide skrev:Jag har ju kollat säsong 2-5 i ett sträck de senaste veckorna (och 6-7 innan dess). Jag fastnar liksom och ser 6 avsnitt i stöten. Man blir hjärntvättad, och jag måste kämpa för att inte ta upp Buffy i alla möjliga sammanhang – särskilt med kompisar som inte direkt älskar serien...


Det där låter väldigt ambitiöst - undra hur många hardcore BF:are som finns här...
Tro mig, ambition har inget med saken att göra. Det handlar om beroende. Efter säsong 5 var jag tvungen att se om säsong 6 igen, och i dag har jag klämt "Doublemeat Palace" bara för att vara förbi det kassa avsnittet. Hoppa över finns liksom inte på kartan.


Ojdå... låter farligt. Måste finnas ngn stödgrupp som vi kan anmäla dig till.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Capt. Peroxide » mån feb 26, 2007 17:36

Crashdummie skrev:
Ojdå... låter farligt. Måste finnas ngn stödgrupp som vi kan anmäla dig till.
Trodde jag var med i en?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav eriked » mån feb 26, 2007 20:47

Doublemeat Palace tycker jag är ganska
charmigt. Fast iofs ingen höjdare dock

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » tor mar 01, 2007 16:46

Capt. Peroxide skrev:
Crashdummie skrev:
Ojdå... låter farligt. Måste finnas ngn stödgrupp som vi kan anmäla dig till.
Trodde jag var med i en?


Nope, du lindades bara in i falsk trygghet min vän... :twisted:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Jodokast » ons apr 04, 2007 11:53

Jag känner igen mig så sjukt mycket i vad folk skriver härinne. Jag skulle vilja kolla om hela Buffy men tyvärr skulle jag bli så oerhört uppslukad att det skulle ta tid ifrån andra saker.

Kom ihåg när jag såg lost på samma sätt första gången då ville man bara slänga sig på fjärrkontrollen och spola emmellanåt för att det är så ojämmt tempo. Där kan man tala om kvalitetsskillnad.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Crashdummie » ons apr 04, 2007 13:02

Går nog periodvis - men sedan finns det ett tiotal hardcore BF:are som alltid har ngt att skriva.

Måste själv erkänna, det är buffy relaterade inlägg utgör en ytterst liten del av min kvot :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Kickan » mån aug 06, 2007 19:43

Jag är så jääääkla långsam, så jag har NU kommit till 'disharmony'.

Jag har läst trådarna om avsnitten runt om, men inte sett någon annan kommentera det faktum att vi inte alls ser några konsekvenser av att Angel var i Sunnydale på Joyces begravning i AtS? Finns det någon förklaring på det, eller har jag missat nåt?
-It's staking time, really. Don't you think?
Användarvisningsbild
Kickan
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 13 sep 2005
Ort: göteborg

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron