Buffy och Angel i utländsk media

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Buffy och Angel i utländsk media

Inläggav AKS » ons apr 19, 2006 18:14

Okej, hittade ingen tråd som passade för den lilla grej jag har här, men att skapa en helt egen tråd för det hade varit absurt. Alltså skapade jag denna nya tråd. Om vi redan har en så får nån gärna peka åt vilket håll jag ska gå för att hitta den för jag har gjort mitt bästa, men inte lyckats finna någon.

---

Tyckte att detta var lite kul att läsa. Wentworth Millers (Prison Break) första professionella jobb var på Buffy och detta har han att säga:

What was your first professional job?

It was a guest star role on Buffy The Vampire Slayer back in 1997. It was one of my favourite shows, so to find myself on a back lot doing stunt work with Sarah Michelle Gellar and David Boreanaz was a treat.


Som om jag inte gillade honom innan. :lovebunny:

http://www.metro.co.uk/fame/interviews/ ... page_id=11
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » ons apr 19, 2006 20:08

huh? trodde han bara varit med i "Go Fish!" och den är väl från 98? eller de kanske spelade in den tidigare elelrså sviker hans minne..eller så sviker mitt

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » ons apr 19, 2006 20:27

*kollar upp lite* Original airdate 05/05/1998 Men det hindrar ju inte att dom spelade in det innan nyår.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav AKS » fre apr 21, 2006 9:23

Buffy the Vampire Slayer och Angel nämns i Matt Roushs blogg:

http://community.tvguide.com/thread.jsp ... =700000868

As promised in my “Ask Matt” column, here are some responses to a recent question remarking on how rare it was for drama series to go out on a creative or popular high. The theory being that hit dramas routinely overstay their welcome and tend to limp off the air, well past their peak and often with precious few original cast members remaining. As might be expected from my readership, Buffy the Vampire Slayer ranked high among those that went out with head held high. A sampling of responses follows. Feel free to play along in the Comments area.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre maj 05, 2006 23:23

They's crazy! I artikeln länkad till nedan anses Angels sista avsnitt vara en av de sämsta serieavslutningarna någonsin. Ja, de snackar mest om att serien inte fick tid att avslutas på ett bra sätt, men ändå... Not Fade Away är ju alldeles fantastiskt!

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-bestw ... 1072.story
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » fre maj 05, 2006 23:27

AKS skrev:They's crazy! I artikeln länkad till nedan anses Angels sista avsnitt vara en av de sämsta serieavslutningarna någonsin. Ja, de snackar mest om att serien inte fick tid att avslutas på ett bra sätt, men ändå... Not Fade Away är ju alldeles fantastiskt!

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-bestw ... 1072.story

Haha, det är så vansinnigt att jag inte ens kan störa mig på det. Not Fade Away är nog den bästa serieavslutningen jag har sett.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Garim » fre maj 05, 2006 23:37

AKS skrev:They's crazy! I artikeln länkad till nedan anses Angels sista avsnitt vara en av de sämsta serieavslutningarna någonsin. Ja, de snackar mest om att serien inte fick tid att avslutas på ett bra sätt, men ändå... Not Fade Away är ju alldeles fantastiskt!

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-bestw ... 1072.story


Bah! Dom fattar ju ingenting...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » sön maj 07, 2006 18:24

Eftersom IMDb är utländsk media: man kan nu betygsätta även tv-serier på IMDb. BtVS och AtS har redan en del röster medans exempelvis Veronica Mars och Prison Break inte ännu har fem röster. Släng iväg en tia på BtVS, vet jag!

http://www.imdb.com
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön maj 07, 2006 19:03

AKS skrev:Eftersom IMDb är utländsk media: man kan nu betygsätta även tv-serier på IMDb. BtVS och AtS har redan en del röster medans exempelvis Veronica Mars och Prison Break inte ännu har fem röster. Släng iväg en tia på BtVS, vet jag!


Desto viktigare: man kan rösta individuellt på varenda avsnitt. DEN funktionen kommer bli användbar!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön maj 07, 2006 19:36

Oh, så långt gick inte jag. IMDb arbetar verkligen för att bli en bra och användbar TV-databas också. Trevligt!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön maj 07, 2006 19:42

AKS skrev:Oh, så långt gick inte jag. IMDb arbetar verkligen för att bli en bra och användbar TV-databas också. Trevligt!


De måste bara snabbt lägga till en knapp så man kan skapa en ballot för en series alla avsnitt, för vem fan orkar gå igenom varenda BtVS-sida och lägga en röst? Det kommer säkert snart.

Och jo, det är helt klart ett steg i rätt riktning.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön maj 07, 2006 19:44

Bra idé, caffeine! Den funktionen bör absolut läggas till IMDb (och tv.com också för den delen).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » sön maj 07, 2006 19:49

Det är bara synd att stället är så fullt av idioter. Jag skulle vilja ha en funktion för att dölja kommentarer och forum och sådant istället.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » sön maj 07, 2006 19:55

Ja, det är oerhört låg standard på inläggen i forum och så. Trådar spårar ofta ut i dissningstävlingar. De skulle behöva 2000 fler moderatorer för att ordna upp det hela. Iofs har nu forumen fått den "stilen" och det blir nog svårt att komma ifrån vad än IMDb gör. Jag är så glad att det finns forum som Buffyforum och TWoP där det är klass på inläggen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » sön maj 07, 2006 20:01

AKS skrev:Jag är så glad att det finns forum som Buffyforum och TWoP där det är klass på inläggen.


hahaha. ja, klass är det först ordet jag tänker på när det gäller BF ;)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav AKS » sön maj 07, 2006 20:08

Hehe, se på avsnittstrådarna! Ofta många bra inlägg som är ett nöje att läsa. Alla heta diskussioner utan att man börjar säga saker som "Yo' mama's fat so shut the fuck up!!" etc. Det är stil och klass på detta forum.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » tis maj 23, 2006 13:55

slänger in den här tror jag... 2 Reklamer för 1-800 Collect med Buffy tävling. rätt roliga tycker jag. Från typ '98-'99 tror jag
http://www.youtube.com/watch?v=jm7-wH27 ... h%20gellar

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » fre jun 16, 2006 11:03

Whedonesque.com 18 april -06:
Batty Legislation
"Assemblyman Lloyd Levine's office began promoting his Vampire Slayer Act of 2006 on Friday, which seemed like perfect timing: It also was the birthday of Sarah Michelle Gellar, the actress who played Buffy, the vampire slayer, on the hit television show.
Instead of regulating use of Gilroy garlic, the bill requires appliance makers to label how much energy their products consume while in standby mode. Appliances that drain energy while inactive are dubbed "vampires."

It was one of the first bills highlighted by new Levine communications director Alex Traverso, who's leaving Assembly Speaker Fabian Núñez's press office.

Will Traverso advise his new boss to show up in committee wearing a Dracula costume?

"He is a pretty flashy dresser, but I don't know if he'd go in with a cape with a popped collar and slick his hair back," Traverso said. "But I wouldn't put it past him. Last year, he asked members to bark 'aye' " for a canine-related bill."

:D

16 juni -06:
DailyTech skrev:Vampire Slayer Act of 2006 Approved by California Assembly
Even though the Vampire Slayer has a funny name, it has a serious goal

The Vampire Slayer Act of 2006 has been approved by the California Assembly. AB1970, a bill proposed by Assemblyman Lloyd Levine, would force companies to put labels on devices that tell consumers how much energy is being used while the device is in standby mode. AB1970 supporters claim that the average household will pay an additional $200 per year due to electronics on standby. However, not everyone is pleased with the Vampire Slayer Act -- the Consumer Electronics Association, Electronic Industries Alliance and the American Electronic Association believe the bill will ultimately confuse consumers.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » fre jun 16, 2006 11:29

:D Men undras varför den fick namnet Vampire Slayer Act?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » fre jun 16, 2006 11:45

AKS skrev::D Men undras varför den fick namnet Vampire Slayer Act?

Man kan ju fantisera om att den som kom på det är ett Whedon-fan. 8)

Och från första citatet: "Appliances that drain energy while inactive are dubbed 'vampires.'" Lagen ska ju försöka minska förekomsten av såna "vampyrer". ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » fre jun 16, 2006 12:02

Ja, helt klart ett fan och jag slarvläste för jag missade det om 'vampires' i första citatet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » fre jun 16, 2006 12:22

Herrejävlar, Glory, det är är ju fullständigt lysande! :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis jun 20, 2006 2:34

Joss!!! Hans tal (med introduktion av Meryl Streep!) på Equality Now i maj. Wow. :lovebunny:

http://www.youtube.com/watch?v=cYaczoJMRhs

Han är rätt fantastisk...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Nyx » tis jun 20, 2006 2:48

Glorificus skrev:Joss!!! Hans tal (med introduktion av Meryl Streep!) på Equality Now i maj. Wow. :lovebunny:

http://www.youtube.com/watch?v=cYaczoJMRhs

Han är rätt fantastisk...

BildOMJ!
Gotta love the guy! :lovebunny:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis jun 20, 2006 2:56

Glorificus skrev:Joss!!! Hans tal (med introduktion av Meryl Streep!) på Equality Now i maj. Wow. :lovebunny:

http://www.youtube.com/watch?v=cYaczoJMRhs

Han är rätt fantastisk...

Jag har bara lyssnat på introduktionen än så länge, och måste säga... Meryl Streep. Hyllar. Joss. Och nämner såväl Buffy som Firefly.

:lovebunny:

Det gav mig faktiskt sådana däringa härliga rysningar. Vilken kvinna!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis jun 20, 2006 2:58

Lovebunnies i överflöd till Joss! Även om han inte tycker det är något att hyllas för.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis jun 20, 2006 9:13

Det allra sista han sa: "Because you're still asking me that question" var helt klart det bästa han sa ävem om i princip allt han sa var bra. Joss, kom tillbaks till TV!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis jun 20, 2006 11:30

Rätt fenomenalt faktiskt. I love that man, oh so much.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » tis jun 20, 2006 14:50

Glorificus skrev:Joss!!! Hans tal (med introduktion av Meryl Streep!) på Equality Now i maj. Wow. :lovebunny:

http://www.youtube.com/watch?v=cYaczoJMRhs

Han är rätt fantastisk...


Så häftigt! Det finns inga ord för hur mycket jag avgudar den mannen alltså :lovebunny:

Och vilken fin introduktion.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Garim » tis jun 20, 2006 15:55

Man kan ju inte annat än att älska den mannen. Joss är så suverän.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron