Buffy och Angel i utländsk media

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav AKS » fre jan 25, 2008 17:07

noike skrev:Den yngre Dito i A Guide to Recognizing Your Saints? Jao. Han kan agera, är inte så känd och har en del pinsamma saker på sin resumé som kanske gör honom åsidosedd. Bra mycket bättre än de i artikeln även om han kanske har haft en lite för lång karrär ändå.


Ja, det har han helt klart. Med Disturbia och Transformers så är han för "stor" nu, även om jag inte tror att han är hälften så känd nu som han kommer att vara om fem år. Jag gillar grabbhalvan som sagt och tror att han kommer att ha en fin karriär framöver.

Men jag måste erkänna att jag inte tänkte på hur känd eller okänd han är då jag kunde se honom som Xander. Jag tror bara att rollen skulle passa honom väldigt bra och att han skulle kunna göra rollen väldigt bra.

(Och alla som påminner någon om John Cusack får plus i min bok.)


Amen to that!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre jan 25, 2008 17:07

caffeineaddict skrev:Det är väl lite det som är problemet, det där gick ut på att fylla rollerna med folk som redan var kända, och det var banne mig så gott som inga BtVS-skådisar innan BtVS.

Nej. Det är det jag menar. Whedonverse är uppbyggt av folk som är helt okända och oprövade tilkl kanske en eller två måttligt småkända från en sitcom knappt någon såg (hej Nathan!). Ska man göra det här ordentligt ska man se tv-filmer och dagssåpor och serier som lades ner nästan direkt -- men det vill inte folk för de tycker det är mycket roligare att namedroppa kändisar som alla känner till.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre jan 25, 2008 17:15

AKS skrev:
noike skrev:Den yngre Dito i A Guide to Recognizing Your Saints? Jao. Han kan agera, är inte så känd och har en del pinsamma saker på sin resumé som kanske gör honom åsidosedd. Bra mycket bättre än de i artikeln även om han kanske har haft en lite för lång karrär ändå.


Ja, det har han helt klart. Med Disturbia och Transformers så är han för "stor" nu, även om jag inte tror att han är hälften så känd nu som han kommer att vara om fem år.


Om ett halvår. Indiana Jones baby!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre jan 25, 2008 17:31

Haha, det hade jag totalt glömt bort. Jodå, han är bara i början den lille sötnosen. Believe you me. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre jan 25, 2008 17:48

Har inte Shia Lebeouf redan börjat ha problem med lagen då? 5 år = prison?
Bortsett från det så gillar jag honom också, men denna castingen var nog bland det roligaste jag har sett. Jag gillar många av skådespelarna men i dessa roller? Aldrig! KB som Faith!? Jag hånskrattar med dig AKS!

Fast den jag tycker är roligast är nog America Ferrera som Willow. YIKES!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jan 25, 2008 17:56

HeY skrev:Har inte Shia Lebeouf redan börjat ha problem med lagen då? 5 år = prison?

Va? Femåring i fängelse? Har du drömt? Riktigt så hårt har fängelseindustrin inte blivit.

Fast om han har förflutet som ungdomsbrottsling så borde det snarare vara en fördel. Mycket mindre risk att droga ihjäl sig än barnskådespelare och liknande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » fre jan 25, 2008 17:58

noike skrev:
HeY skrev:Har inte Shia Lebeouf redan börjat ha problem med lagen då? 5 år = prison?

Va? Femåring i fängelse? Har du drömt? Riktigt så hårt har fängelseindustrin inte blivit.

Fast om han har förflutet som ungdomsbrottsling så borde det snarare vara en fördel. Mycket mindre risk att droga ihjäl sig än barnskådespelare och liknande.


Om 5 år...................

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » fre jan 25, 2008 18:02

:D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » fre jan 25, 2008 18:05

HeY skrev:Om 5 år...................

Men säg det då. Herre gud, man ska inte behöva trycka in godtyckliga ord här och vara som förändrar innebörden i det som sagts.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » fre jan 25, 2008 18:08

noike skrev:
HeY skrev:Om 5 år...................

Men säg det då. Herre gud, man ska inte behöva trycka in godtyckliga ord här och vara som förändrar innebörden i det som sagts.


När det pratades om Shia här så sades det "om 5 år är han jättestor" då fortsatte jag med 5 år = fängelse. Kanske borde citerat, men jag trodde det inte skulle behövas.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jan 25, 2008 18:10

HeY skrev:När det pratades om Shia här så sades det "om 5 år är han jättestor" då fortsatte jag med 5 år = fängelse. Kanske borde citerat, men jag trodde det inte skulle behövas.

Det förstås, men då kan du inte ha meningen "Har inte Shia Lebeouf redan börjat ha problem med lagen då?" innan. Meningar bygger på varandra. För helvete.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » fre jan 25, 2008 18:10

Jag uppfattade det som att han hade dömts till fem års fängelse. (Vilket iofs är ungefär vad alla inblandade i Disturbia förtjänar.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » fre jan 25, 2008 18:17

noike skrev:
HeY skrev:När det pratades om Shia här så sades det "om 5 år är han jättestor" då fortsatte jag med 5 år = fängelse. Kanske borde citerat, men jag trodde det inte skulle behövas.

Det förstås, men då kan du inte ha meningen "Har inte Shia Lebeouf redan börjat ha problem med lagen då?" innan. Meningar bygger på varandra. För helvete.


Jag är trött. Så trött att jag inte kan beskriva det. Så om du ursäktar mina korta meningar så får du en kaka.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » fre jan 25, 2008 18:22

Bästa sättet att vinna över noike på sin sida. Erbjuda kakor. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » fre jan 25, 2008 18:43

HeY skrev:Så om du ursäktar mina korta meningar så får du en kaka.


Rombat skrev:Bästa sättet att vinna över noike på sin sida. Erbjuda kakor. :D


Curses! Jag tror vetskapen om en av mina svaga punkter har spridit sig till alldeles för många.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre jan 25, 2008 22:55

Rombat skrev:Bästa sättet att vinna över noike på sin sida. Erbjuda kakor. :D


Coz cookie rhymes with nookie...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre jan 25, 2008 22:59

"You want a coike" låter dock mer som inbjudan till snusk.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre jan 25, 2008 23:49

caffeineaddict skrev:"You want a coike" låter dock mer som inbjudan till snusk.

:eek: Eh, jag menar 8) :devil:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Capt. Peroxide » lör jan 26, 2008 0:35

Hm. Det mest komiska är väl att Kristen Bell redan HAR spelat reserv-Buffy?

Jag har mycket svårt att se den här scenen utan att få en helt annan serie i tankarna...

http://www.youtube.com/watch?v=GkDYQt-wRVM
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » lör jan 26, 2008 14:45

Live 'Buffy' Reunion Set for March

Fast de verkar inte ha bekräftat några deltagare än. Men det kan ju bli bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons feb 06, 2008 8:30

SMG ska nu komma till den reunion som nämns ovan så det kan bli intressant.

Other cast members repping the cult hit at the March 20 panel discussion include Amber Benson, Nicholas Brendon, Emma Caulfield, Eliza Dushku, Seth Green, James Marsters and Michelle Trachtenberg, as well as series creator Joss Whedon.

http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800032491
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön feb 10, 2008 13:00

När jag letade efter texten till Voxtrots Your Biggest Fan, för att citera i låttråden, snubblade jag över den här recensionen av EP:n med samma namn och:
Caitlin McGuire skrev:Some of the lyrics off Your Biggest Fan tug at my heartstrings in a way my heartstrings haven't been tugged at since Buffy was cancelled; the three songs on the album sting like a tragic love story, or maybe just the background of my high school romance.

:D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis mar 18, 2008 21:43

Inte för att detta är media, men av nån anledning kom jag idag in på West Memphis Three-fallet. jag vet inte hur, men jag började läsa artiklar och påmindes om att jag sett en dokumentär om detta fall. Paradise Lost tror jag den hette och den var bra. I princip kan det ju anses vara säkert att de tre männen (tonåringar då det hände) är oskyldigt dömda för mord på tre pojkar och de håller på att ta upp fallet igen efter att ny teknisk bevisning kommit fram.

I alla fall... Jag var inne på sidan som arbetar med att de ska bli frikända och vad dyker jag på där? Jo, Buffyrelaterade saker.

Här är Jessie Misskelleys önskelista på Amazon:
http://www.amazon.com/gp/registry/regis ... 91Q0WN9XFK

Här är de DVD:er man kan köpa för att skänka pengar till organisationen:
http://www.wm3.org/live/howtohelp/films ... DVD&page=1

Som sagt, ganska så random och oväntat, men what the hell... tänkte att jag skulle dela med mig. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis mar 18, 2008 22:22

AKS: Det där är helt sjukt, och båda dokumentärerna (missa inte Paradise Lost 2 om du inte sett den!) är så jävla skrämmande och upprörande. Kommer ihåg att jag också blev lite besatt av hela historien när jag först såg dem.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis mar 18, 2008 22:29

Jag tror inte jag har sett tvåan... Ska se om jag hittar för nedladdning.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis mar 18, 2008 22:32

AKS skrev:Jag tror inte jag har sett tvåan... Ska se om jag hittar för nedladdning.


Den var lite småknepig att hitta vill jag minnas. Säg till om jag ska fixa den åt dig? Kan ta en liten stund dock, men så kan du ta den via hubben sen.

EDIT: Hah, nu för tiden fanns den minsann överallt på Pirate Bay. :) Inget behov för mig att stajla.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis mar 18, 2008 22:33

caffeineaddict skrev:Kommer ihåg att jag också blev lite besatt av hela historien när jag först såg dem.

Lite svårt att inte bli det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre mar 21, 2008 10:33

Buffypanelen på Paleyfestivalen:
http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800035980
http://www.thefutoncritic.com/rant.aspx?id=20080320
http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... 62b73b383c

:D :D:
Michelle Trachtenberg: "Nick's just jealous because I'm taller than him now." Nicholas Brendon: "Yeah, well...I have bigger boobs. So there!"
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre mar 21, 2008 11:50

Yeeesh... Brendon lider fortfarande av att inte kunna hålla käften under andras frågor och tro att han är mycket roligare än vad han är. Det kallar det Ericbalfourism, men får jag föreslå Michaelscottism? :?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre mar 21, 2008 11:51

Ja, jag läste det där jag också och tyckte att det lät mycket trist. Att han inte lär sig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron