Snyggaste/Fulaste frisyren? ;) *Spoiler alla avsnitten*

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav noike » mån okt 09, 2006 0:05

DARKY skrev:Allvaligt när vi ändå är inne på hår, Angels hår gör mig förvirrad... (spoiler angel s4) När han varit borta i hundra år i en annan dimension och kommer tillbaka har han samma frisyr som när han försvann och samma sak när han legat under vattnet i typ tre månader i säs 4... Växer inte hans hår eller???

Jo, men han använder en massa hårprodukter. Fastställs i Angel-serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön okt 15, 2006 11:46

eriked skrev:ser ju nästan ut att vara nån förlegad metalsångare från 80s :D


Hehe, jo det gör det verkligen. Jag vet inte varför jag gjorde den, det bara kändes som en kul sak. (har inte hållit på med manipulationer så mycket, det är ganska kul!)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav chibi_chan » ons jan 24, 2007 15:10

Angel: Komiskt fult i tillbakablicken under 80talet? när han lyssnar på "Mandy". XD
Remember, always be yourself.....unless you suck.

- Joss Whedon
Användarvisningsbild
chibi_chan
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 25 feb 2006
Ort: Västerås

Inläggav angel1000 » fre apr 20, 2007 20:12

mm vampyr hår växer inte.

inne på frisyrer mm gillar buffy's frisyr i sesong 3 the prom den var så snygg på henne.


cordelias hår i sesong tre var inte så snyggt därimot
angel1000
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 okt 2006

Inläggav lilith » lör apr 21, 2007 13:29

angel1000 skrev:mm vampyr hår växer inte.

Inte? I Buffyverse? Har det fastställts, i så fall när?
Har själv tänkt på det...
Jag försöker se Giles hår framför mig utan att lyckas. Hur ser det ut? Jag kommer att bli tvungen att sätta på ett avsnitt.
SMGs fulaste hår: Det där hårt storlockiga i s4, när hon började dejt Riley. Gräsligt, det passade inte alls hennes ansikte. Det var första gången jag la märke till hennes näsa....
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tam » lör apr 21, 2007 14:57

Jodå. Visst växer vampyrhår. Förutom när Angel lyckas hålla tillbaka sånt med sina såna skillz.
(spoiler AtS s4) Hade varit ett intressant sammanträffande om Angel hade haft långt hår i AtS 4x01 samtidigt som Spike hade det i BtVS 7x01.

Jag gillar Buffys lugg i 3x10 Amends. Och ogillarCordelias tantfrisyr slutet AtS s3.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » lör apr 21, 2007 15:01

Tam skrev:Jodå. Visst växer vampyrhår. Förutom när Angel lyckas hålla tillbaka sånt med sina såna skillz.

Det är hårprodukterna han använder som gör det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Capt. Peroxide » lör apr 21, 2007 17:00

En frisyr som var riktigt misslyckad var Buffys korkskruvslockar i gästspelen i Angel S1. Kanske inte fulast i hela B'verse, men bara så fel. En jävligt snygg frisyr har den mörka av Cordys kompisar i "Expecting" (AtS S1E12).

Annars – Amanda i BtVS S7E12. En sån där gräslig "hej-jag-är-katolik-och-får-inte-klippa-mig"-mittbena.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Capt. Peroxide » lör apr 21, 2007 17:04

lilith skrev:SMGs fulaste hår: Det där hårt storlockiga i s4, när hon började dejt Riley. Gräsligt, det passade inte alls hennes ansikte. Det var första gången jag la märke till hennes näsa....


OMG SMG:s näsa! Den lade jag märke till allra första gången jag såg henne. Alltså, den sortens näsa kan nästan få mig att gå med på att judarna ÄR Guds utvalda folk. Tanken på alla amerikanska övremedelklassjudetjejer som TAGIT BORT sina semitiska näsor och ersatt dem med tråkiga raka gör mig mycket ledsen.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Tinwiel » lör apr 21, 2007 17:14

Hm.... jag har aldrig tänkt på den näsan som ett semitiskt drag.. den är nog bara SMG-näsa...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Capt. Peroxide » lör apr 21, 2007 17:24

Tinwiel skrev:Hm.... jag har aldrig tänkt på den näsan som ett semitiskt drag.. den är nog bara SMG-näsa...


Ehm... Barbara Streisand?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » lör apr 21, 2007 17:27

Capt. Peroxide skrev:
Tinwiel skrev:Hm.... jag har aldrig tänkt på den näsan som ett semitiskt drag.. den är nog bara SMG-näsa...

Ehm... Barbara Streisand?

Fast hon har ju mer stereotypt gigantkran. SMGs är bara udda och lite småkantig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » lör apr 21, 2007 17:29

noike skrev:
Capt. Peroxide skrev:
Tinwiel skrev:Hm.... jag har aldrig tänkt på den näsan som ett semitiskt drag.. den är nog bara SMG-näsa...

Ehm... Barbara Streisand?

Fast hon har ju mer stereotypt gigantkran. SMGs är bara udda och lite småkantig.


Precis.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Capt. Peroxide » lör apr 21, 2007 17:29

noike skrev:
Capt. Peroxide skrev:
Tinwiel skrev:Hm.... jag har aldrig tänkt på den näsan som ett semitiskt drag.. den är nog bara SMG-näsa...

Ehm... Barbara Streisand?

Fast hon har ju mer stereotypt gigantkran. SMGs är bara udda och lite småkantig.


Udda och småkantig funkar också. It's all good!
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav A bear » lör apr 21, 2007 18:57

noike skrev:
Capt. Peroxide skrev:
Tinwiel skrev:Hm.... jag har aldrig tänkt på den näsan som ett semitiskt drag.. den är nog bara SMG-näsa...

Ehm... Barbara Streisand?

Fast hon har ju mer stereotypt gigantkran. SMGs är bara udda och lite småkantig.

Men det är väl tillfixat? Har för mig att den var betydligt mer Streisand när hon var yngre...?

Vilket jävla ämne egentligen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav lilith » lör apr 21, 2007 22:47

Capt. Peroxide skrev:En frisyr som var riktigt misslyckad var Buffys korkskruvslockar i gästspelen i Angel S1. .

Exakt de lockarna jag menade! Vad tänkte hon på???
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » sön apr 22, 2007 2:07

noike skrev:Fast hon har ju mer stereotypt gigantkran. SMGs är bara udda och lite småkantig.

Och rörlig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön apr 22, 2007 2:18

A bear skrev:
noike skrev:Fast hon har ju mer stereotypt gigantkran. SMGs är bara udda och lite småkantig.

Men det är väl tillfixat? Har för mig att den var betydligt mer Streisand när hon var yngre...?

Vilket jävla ämne egentligen.

Jag har ingen aning. Kan någon leta reda på en bild från förr? Helst ska den vara i gråskala och ha voice-over med svart-på-vitt-mannen.

Sådana här ämnen gör att jag ibland ser fram emot whedontrådarna lite extra. För det är så ofatt bart dumt egentligen, dumt=bra ungefär som tidiga filmer av vansinniga regissörer som Sam Raimi.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Capt. Peroxide » sön apr 22, 2007 13:41

När exakt satte doktorn skalpellen i Sarahs schnozz då? Så man vet var man ska leta. Före eller efter I Know What You Did?

Fast den tog visst ett tag att växa ut?

Bild

Den här borde vara gammal nog, men det syns ganska dåligt:

Bild

Kolla för övrigt in skolfotona på bland andra Boreanaz och Marsters på samma sida!

http://www.voote.com/jsp/WAppServerPage.jsp?TransID=RVOTES00&VoteID=1470

Förresten, med bilden nedan tror jag att jag helt enkelt konstaterar att jag inte bryr mig om hon gjort ett nosejob eller inte. Äkta eller ej – it's spectacular...

Bild
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Crashdummie » sön apr 22, 2007 20:05

Therealbuffy skrev:Älskar Spike`s frilla i säsong 7..då när det är lite tillrufsat*grrr*


*homer simpson dräggel*

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Tinwiel » sön apr 22, 2007 21:55

*skrattar åt bilden på Nick Brendon*. Så söööt!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » mån apr 23, 2007 8:02

Jag har ofta hört rykten om SMG noosejob. Själv har jag aldrig trott på det, och de där bilderna övertygade mig inte heller. Jag tycker nästan ser likadan ut på alla tre, nästipper går typ lite neråt och allt det där. Sedan när jag jämför näsan mellan S1 och S7 på promo bilderna ser jag inte heller någon skillnad. Kanske är jag blind, kanske är de som säger att det är ett noosejob blinda, i vilket fall kan jag konstatera en sak: SMG is hoooot :D :rolleyes:

Jag har bara en grej jag vill klaga på: Du må vara brunett, men blek håret. Du må vilja komma ifrån Buffy rollen, men acceptera att det kommer du aldrig. Dina fans kommer alltid associera dig med Buffy och de som ser dina filmer är antagligen Buffy-fans, vad glad över att du har fans. Om du vill komma från rollen är det inte håret du ska ändra på, du ser faktiskt yngre ut i blont! Är inte det positivt i Hollywood? Välj bättre roller, kanske mer drama roller eller ngt, så kommer man kanske sluta associera dig lika mycket med Buffy. Men om du är med i hundratals skräckfilmer, blir jagad av monster och springer omkring och skriker så kommer vi inte sluta skrika till monstren "Sluta jaga min Buffy".

Och ja, jag tror att SMG läser detta så låt mig va! :evil: :rolleyes:

EDIT: Men ja, fulaste frisyren var det. Hmm. Buffy säsong 1 kanske? Nja, jag tycker inte hon är så ful då men på henne är det nog säsong 1 jag tycker om minst.
Riley när han först är med, det är inte snyggt med det långa tycker inte jag, han passar bättre i det korta han har senare.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån apr 23, 2007 17:23

HeY skrev:Själv har jag aldrig trott på det, och de där bilderna övertygade mig inte heller. Jag tycker nästan ser likadan ut på alla tre, nästipper går typ lite neråt och allt det där. Sedan när jag jämför näsan mellan S1 och S7 på promo bilderna ser jag inte heller någon skillnad.

En gång för alla - näsan lever. That's a fact, Jack!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » tis apr 24, 2007 0:09

adolvsson skrev:En gång för alla - näsan lever. That's a fact, Jack!


Pinocchio?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav adolvsson » tis apr 24, 2007 0:12

Crashdummie skrev:Pinocchio?

Lite, fast det är svårt att avgöra exakt vad det är i Sarah Michelles fall som får hennes näsa att reagera.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Capt. Peroxide » tis apr 24, 2007 0:26

HeY skrev:Jag har bara en grej jag vill klaga på: Du må vara brunett, men blek håret. Du må vilja komma ifrån Buffy rollen, men acceptera att det kommer du aldrig. Dina fans kommer alltid associera dig med Buffy och de som ser dina filmer är antagligen Buffy-fans, vad glad över att du har fans. Om du vill komma från rollen är det inte håret du ska ändra på, du ser faktiskt yngre ut i blont! Är inte det positivt i Hollywood? Välj bättre roller, kanske mer drama roller eller ngt, så kommer man kanske sluta associera dig lika mycket med Buffy. Men om du är med i hundratals skräckfilmer, blir jagad av monster och springer omkring och skriker så kommer vi inte sluta skrika till monstren "Sluta jaga min Buffy".


Tycker (som kanske framgått) att bilden ovan där hon har uppsatt brunt hår och en fantastisk näsa är HOT. Så, nej, det behövs ingen blekning. Däremot kanske lite andra sorters roller. Kom igen, SMG är bra skådis nog att klara andra grejer än spökjagarkomedier och skräckfilm! Jag tänker på när Lisa Kudrow plötsligt INTE var knasig massös i "The Opposite of Sex" – samtidigt som Christina Ricci bara fortsatte spela Wednesday Addams.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Crashdummie » tor apr 26, 2007 9:27

Men SMG har ju spelat lite annorlunda och udda roller förutom.. som tex rödhåriga Daphne i Schooby gänget :D Och så var hon med i The Grudge... men ok, buffy vibbar där. Men Cruel Intentions, eller Simply Irresistible.

Ha, trivia kunskap - läste precis att hon gör rösten för April O'Neil i TMNT! Coolt!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Rombat » tor apr 26, 2007 15:13

Crashdummie skrev:Ha, trivia kunskap - läste precis att hon gör rösten för April O'Neil i TMNT! Coolt!
Hon gör en bra April. Mysig.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Capt. Peroxide » tor apr 26, 2007 15:52

Kolla länken i min signatur. Lite annorlunda än Buffy.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Crashdummie » tor apr 26, 2007 22:56

Capt. Peroxide skrev:Kolla länken i min signatur. Lite annorlunda än Buffy.


Uhu, tell me abt it. Jag stör mig dock på texten - tyskisch, men ändå inte.. holländska?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron