Bästa Scooby Gang stunder - SPOILERS hela serien

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Bästa Scooby Gang stunder - SPOILERS hela serien

Inläggav sus@n » mån jan 23, 2006 14:24

Jag skulle gärna vilja veta vilka stunder ni anser är de bästa "VÄN" stunderna? Skriv gärna avsnitt och vilken stund. Jag hade nämligen tänkt att göra en video och det hade varit en stor hjälp.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav eynosh » mån jan 23, 2006 14:32

Checkpoint, 3-4 minuter från slutet. När Buffy läxar upp the council
Once more with feeling, sista minuten av I´ve got a theory, speciellt Giles blick när Buffy sjunger "Hey I´ve died twice".
Sista scenen av 5x22 när alla står kring Buffys kropp.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav sus@n » mån jan 23, 2006 14:39

NU BEHÖVER JAG SPECIELLT STUNDER MELLAN CORDY & BUFFY
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav eynosh » mån jan 23, 2006 14:40

The Prom?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav sus@n » mån jan 23, 2006 14:41

När i The Prom?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav A bear » mån jan 23, 2006 14:43

Typ...

Scenen mellan Xander och Willow på sjukhuset i "Empty Places".

Vad som helst från "Pangs".

Konstiga-indiska-musikalen-scenen i "Reptile Boy".

Slutscenen i "The Wish".

Mobba-Mr-Maclay-gruppscenen från "Family".

Xander och Willows boxningsmatch i "The Body".

Willows och Buffys kaffestund i slutet av "Dead Man's Party"

?

EDIT: Ah, Cordy och Buffy. Något från "Out Of Mind, Out Of Sight"? "Welcome To The Hellmouth" (klassrumsscenen)?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Nyx » mån jan 23, 2006 14:47

Jag gillar när de är i timmerstugan i Homecoming och Cordy fäktar med stekspaden. Härligt ögonblick! :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » mån jan 23, 2006 14:49

Så här långt har jag tänkt när det gäller Cordy & Buffy vilket är videon jag tänkt göra först (förslag på hela Scooby gruppen är fortfarande bra att ha för framtiden)

Out of Mind, Out of Sight
Prophecy Girl ( när Cordy räddar Buffy med bilen)
When She Was Bad (Cordy säger till Buffy att lägga av att vara en Bitch)
Halloween (ngt när Cordy ser Buffy helt konstig)
Reptile Boy
Go Fish (när de ser Xander)
Anne: När Buffy kommer tbx
Homecoming
The Wish
& från Angel i "I will remember you"

Fler förslag tack!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav eynosh » mån jan 23, 2006 14:54

Nyx skrev:Jag gillar när de är i timmerstugan i Homecoming och Cordy fäktar med stekspaden. Härligt ögonblick! :D


AHHHH, varför sa jag The prom. Var ju självklart Homecoming jag menade.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav ladymorganlefay » mån jan 23, 2006 16:26

oh, Family.
Buffy: You're right. If you want Tara, take her. You just gotta go through me.
Mr Maclay: What?
Buffy: You heard me. You want to take Tara away from here against her will, you gotta go through me.
Dawn: And me!
Mr Maclay: What is this, a joke? You think I'm going to be threatened by two little girls?
Dawn: You don't wanna mess with us.
Buffy: She's a hair-puller.
Giles: And it's not just two little girls you're dealing with.
Xander: You want Tara, you gotta deal with all of us.
Spike: Except me!
Xander: 'cept Spike
Spike: I don't really care what happens.
Mr Maclay: We are Tara's blood-kin. Who are you to interfere in her affairs?
Buffy: We're family. (Edit)

Jag grinar NU, när jag läser det!!!
ojojoj, stor underhållning
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: 25 maj 2005
Ort: visby---sthlm---sumpan

Inläggav A bear » mån jan 23, 2006 16:42

sus@n skrev:Så här långt har jag tänkt när det gäller Cordy & Buffy vilket är videon jag tänkt göra först

Fler förslag tack!

O! "Helpless"! Scenen där Cordelia räddar Buffy från rebound guy, och den där hon ramlar in mitt i Giles och Buffys gräl.
CORDELIA: What's going on? Oh, God. Is the world ending? I have to research a paper on Bosnia for tomorrow, but if the world's ending, I'm not gonna bother.
GILES: You can't walk home alone, Buffy. It isn't safe.
BUFFY: I don't know you.
CORDELIA: Did something take her memory? He's Giles. GII-ELS. He hangs out here a lot.
BUFFY: Cordelia, could you please drive me home?
CORDELIA: Of course.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » mån jan 23, 2006 18:03

ladymorganlefay skrev:oh, Family.

Ett av mina absoluta favoritavsnitt. Efter S5 kom ut på dvd hade noike vänligheten att spela in några avsnitt åt mig på en vhs-kassett, jag bad honom för att stilla min abstinens. Avsnitten var Hush, Restless, The Body, The Gift och just Family. En episod i gott sällskap.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Gordo » mån jan 23, 2006 20:02

I Helpless har du ju också scenen i biblioteket när Buffy frågar Cordy om hon kan få åka med henne hem.

I First Date när Buffy och Willow pratar om Wood och när Xander kommer in, fint ögonblick.

Eller i Chosen när hela gänget står och pratar innan striden.

Cordy och Buffy i WttH när Cordy låter Buffy läsa ur hennes bok.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån jan 23, 2006 20:05

ladymorgan, jag älskar och scenen från Family och blir alldels tårögd när jag tänker på den.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav ladymorganlefay » ons jan 25, 2006 11:56

Tinwiel skrev:ladymorgan, jag älskar och scenen från Family och blir alldels tårögd när jag tänker på den.


ja! den är så... Scooby. (gud va jag grina sist när jag titta på det avsnittet). Ska nog kolla om ikväll.
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: 25 maj 2005
Ort: visby---sthlm---sumpan

Inläggav gaspode » ons jan 25, 2006 12:37

flyttar tråden till allmänt om btvs
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Therealbuffy » ons jan 25, 2006 19:29

Scenen i Primeval när dom gör formel som gör Buffy till allihopa typ...det är juh lite fint :)
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav Mudbath » ons jan 25, 2006 23:18

Chosen:
När Buffy, Willow, Xander och Giles står och skämtar om att dom ska ut och shoppa när det hela är över. De fyra är ju hjärtat i the Scoobygang.. det är ett fint ögonblick. Även fast de skämtar :)
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Binchy » tor jan 26, 2006 0:01

Vänner i svårare ögonblick har vi ju i Revelations, när gänget har en Intervention för Buffy, efter att de fått reda på att Angel är tillbaka.


Och så har vi ju:

Gwendolyn Post, Mrs: "The fact is, there is talk in the Council that you have become a bit too... American"
Giles: "Me??"
Buffy: "Him???"
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Nyx » tor jan 26, 2006 0:31

Jag bara älskar scenen i Doppelgangland när levande Willow kommer in i biblioteket. Särskilt Giles reaktion ;) . Bless his little British tweed heart! :lovebunny:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tor jan 26, 2006 0:47

Tillhör Giles scooby-gänget, det vill säga är det skillnad på "the scooby gang" och "the slayerettes"?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Nyx » tor jan 26, 2006 0:58

latarmig skrev:Tillhör Giles scooby-gänget, det vill säga är det skillnad på "the scooby gang" och "the slayerettes"?

Absolut Giles=scooby om du frågar mig. Skulle ha svårt att benämna honom "slayerette" men jag använder över huvud taget inte den benämningen för något. ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tor jan 26, 2006 1:27

Giles är definitivt ingen slayerette. När Willow kallar sig själv och Xander för det ("The Witch" (1x03)) så är det för att markera att Buffy är den som bestämmer och står i förgrunden medan hon och Xander kan hjälpa till i bakgrunden. Giles har däremot en officiell funktion och är snarare den som bestämmer (Buffys frigörelse från alla band har ännu knappt börjat).

Därmed håller jag med om att Giles är en scooby. Den termen är ännu (1x03) inte myntad i det här sammanhanget och när det väl händer ("What's My Line Part 1 (2x09)), så har Giles blivit en scooby.

Nästa fråga är väl i så fall om Buffy är en scooby eller om hon är ledaren medan de andra är scoobiesar. Där är jag mer kluven. Givet att "scooby" betyder "ett gäng som arbetar tillsammans", så är Buffy inte självklart med. Annorlunda uttryckt: Arbetar Buffy tillsammans med de andra, eller arbetar de åt henne?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tor jan 26, 2006 1:33

latarmig skrev:Nästa fråga är väl i så fall om Buffy är en scooby eller om hon är ledaren medan de andra är scoobiesar. Där är jag mer kluven. Givet att "scooby" betyder "ett gäng som arbetar tillsammans", så är Buffy inte självklart med. Annorlunda uttryckt: Arbetar Buffy tillsammans med de andra, eller arbetar de åt henne?

Jag skulle nog säga att Buffy är en scooby, om det är just den grejen som gör skillnad. Buffy är skälet till att de andra kommer med i det hela, men de stannar kvar i demonjägeriet lika mycket av egna skäl.
WILLOW: Actually, this isn't about you. Although I'm fond, don't get me wrong, of you. The other night, you know, being captured and all, facing off with Faith. Things just, kind of, got clear. I mean, you've been fighting evil here for three years, and I've helped some, and now we're supposed to decide what we want to do with our lives. And I just realized that that's what I want to do. Fight evil, help people. I mean, I-I think it's worth doing. And I don't think you do it because you have to. It's a good fight, Buffy, and I want in.

De gånger Buffy på allvar är ute ur leken under en längre tid - mellan s2/s3 och s5/s6 - fortsätter ju gänget göra jobbet även utan henne; kanske inte fullt så effektivt, men det verkar aldrig vara något allvarligt snack om "Jaha, Buffy är död, nu lägger vi ner." The mission is what matters, och det är mer än bara Buffy. Utifrån den synvinkeln skulle jag säga att hon är en scooby with benefits. Eller nåt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sus@n » tor jan 26, 2006 13:53

Kramar Cordelia någonsin Buffy? Det hade varit det perfekta slutet på min video.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Gordo » tor jan 26, 2006 14:00

A bear skrev:
WILLOW: Actually, this isn't about you. Although I'm fond, don't get me wrong, of you. The other night, you know, being captured and all, facing off with Faith. Things just, kind of, got clear. I mean, you've been fighting evil here for three years, and I've helped some, and now we're supposed to decide what we want to do with our lives. And I just realized that that's what I want to do. Fight evil, help people. I mean, I-I think it's worth doing. And I don't think you do it because you have to. It's a good fight, Buffy, and I want in.


Ville bara säga att jag älskar den scenen!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tor jan 26, 2006 14:56

Skriver det här också:

Okej:

Sång: Lessons learned (Carrie Underwood)
Personer: Cordy & Buffy

SPOILER SÄSONG 3 + ANGEL SÄSONG 1

Handling: Buffy & Cordys relation under säsong 1-3 plus ngt klipp från Angel. Jag spoilermarkerar om någon inte vet att Cordy lämnar serien. Mitt mål med videon var att fram deras relation som systrar men jag tvivlar på att det har lyckats.

http://rapidshare.de/files/11863724/buffycordy_0001.wmv.html
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav chibi_chan » sön feb 26, 2006 0:19

Om ingen hunnit säga det.

Jag tycker om scenen när Willow, buffy och Xander ligger i buffys säng och Joyce passar upp på dem. Det är i slutet på killed by death.
Remember, always be yourself.....unless you suck.

- Joss Whedon
Användarvisningsbild
chibi_chan
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 25 feb 2006
Ort: Västerås

Inläggav Forever Chosen » tis feb 28, 2006 2:53

Mudbath skrev:Chosen:
När Buffy, Willow, Xander och Giles står och skämtar om att dom ska ut och shoppa när det hela är över. De fyra är ju hjärtat i the Scoobygang.. det är ett fint ögonblick. Även fast de skämtar :)


Jag tänkte skriva i stort sätt likadant, men du skrev det så bra. Det är kanske det bästa ögonblicket någonsin i Buffy på nått sätt?
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron