Hela Paketet! (favoritögonblick) Spoilers alla säsonger

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Hela Paketet! (favoritögonblick) Spoilers alla säsonger

Inläggav Lady_N » sön jan 01, 2006 19:22

Om ni fick välja det ni tycker var BÄSTA ögonblicket...från (div. säsonger) vad skulle det vara?


Det var tyvärr huuuur längesen som helst jag såg 1,2&3e tyvärr.

så ni får gärna vara med och friska upp minnet :)



4e dock - Something blue ... jag är sjukt fixerad vid den här Buffy&Spike grejjen. Tyckte det va sjukt gulligt,även om det var Will's förtjänst *s*

5e
Fool for love , den var mysig :) Eller varenda avsnitt då Spike gick som katten kring het gröt runt Buffy är roande tycker jag :) Spec. när han dyker upp i hennes sovrum *S* Sen Intervention är bland dom roligaste :) B-bot ruled ! 8) "You're right. He's evil. (She smiles.) But you should see him naked.
I mean really!"
;)


6e
Den är rätt grym,lite hårdare än dom tidigare tycker jag . Allt från början , med hennes "uppståndelse" och allt ... Känslosam säsong måste jag säga . Tabula Rasa var SJUKT rolig , då Willow har vart igång med sina spells igen :) och hela gänget blev en aning vilsna :rolleyes: ...Joan & Randy Giles :D :D :D ...de finns mkt kul där ! Warren & Ligan ,dom störde jag mig sjukt på...nog för att det var skoj att det dök upp lite "human-demons" ...men man blev ju så arg för att dom skapat sånt kaos!! :eek: Warren,helst då ...blä :? men bra grym säsong!

7e
Har jag dock inte börjat på än , men vet på ett ungefär hur det kommer gå till, och misstänker att det kommer bli jädrans känslosamt för min del i slutet ...p.g.a denna fixering :D Men jag tror nog knappast att jag kommer va besviken på det sättet, är bergssäker på att de blir ett fint slut ;) :lovebunny:



Är nog en hel del som jag ej nämnt , men dock ej glömt ;)

tack för mig 8)
Bloody Hell
Användarvisningsbild
Lady_N
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 jan 2006

Inläggav eynosh » sön jan 01, 2006 20:14

Mina ögon blöder, alldeles för gult inlägg o_O.

Bra iniativ annars =).

Spoiler S5
Älskar slutminutrarna av Checkpoint där Buffy läxar upp the council. Det är något tilltalande i scenen. Om det är Buffys "modjo" eller omgivningens blickar vet jag inte, men absolut tycker jag att det är en av dom varmaste scenerna.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Lady_N » sön jan 01, 2006 20:15

Eynosh skrev:Mina ögon blöder, alldeles för gult inlägg o_O.

Bra iniativ annars =).

Spoiler S5
Älskar slutminutrarna av Checkpoint där Buffy läxar upp the council. Det är något tilltalande i scenen. Om det är Buffys "modjo" eller omgivningens blickar vet jag inte, men absolut tycker jag att det är en av dom varmaste scenerna.




håller med ,det var bra grymt gjort :) en gång för alla :eek: :D
Bloody Hell
Användarvisningsbild
Lady_N
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 jan 2006

Inläggav Buffy_4ever » ons jan 04, 2006 14:27

S1 : Prophecy Girl. Bra avsnitt där Buffy nästan dör , eller hon gör ju det...

S2 : School hard. Spike and Druuu :)

S3 : Graduation Part 1&2. Jag tycker att Graduation är bäst för att Faith hamnar i koma. Buffy och Faith bråkar ihjäl sig. *Asg* . Borgmästaren tar det sista steget och strular med Sunnydale High school.

S4 : Hush . Bra , lite läskigt när The Gentlemen gör sitt. Bra gjort också.

S5 : The gift . Sorligt och bra. När blodet rinner ner från Dawn och öppnar låset i luften , så blev jag arg. Haha. Det avsnittet är jätte sorligt. Likt Titanic. :)

S6 :Once more with Feeling , ett bra avsnitt som jag kollar på just nu. Roligt och höra när dom sjunger.

S7 : Chosen , ett jätte bra moment där Angel kommer tillbaks. Och det är sorligt och glatt på slutet. Det gillar jag!

Varför måste man sätta för spoiler på S5-S7? Det har visats förut Buffy ju.[/i]
Senast redigerad av Buffy_4ever fre feb 10, 2006 20:49, redigerad totalt 1 gång.
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons jan 04, 2006 14:38

En liten tanke; varför inte skriva (spoilers) i trådnamnet, så slipper man spoilermärka i inläggen?

Edit, verkar som om någon annan tänkte samma sak som jag...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav CheeseGuy » ons jan 04, 2006 14:41

Buffy_4ever skrev:Varför måste man sätta för spoiler på S5-S7? Det har visats förut Buffy ju.

För att det faktiskt finns folk här som inte har sett hela serien. ALLT (det gäller alla säsonger) som avslöjar något ska spoilermarkeras, om det inte finns en spoilervarning i trådens titel.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » ons jan 04, 2006 15:25

Ja, vi vill vara ett forum där man kan bli medlem och känna att man kan besöka trådar utan att riskera att bli spoilad om en massa saker. Man ska ha kunnat sett bara Welcome to the Hellmouth och ändå vara här och umgås. Det är en av de stora fördelarna med vårt forum, tycker jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lady_N » tor jan 05, 2006 17:44

Binchy skrev:En liten tanke; varför inte skriva (spoilers) i trådnamnet, så slipper man spoilermärka i inläggen?

Edit, verkar som om någon annan tänkte samma sak som jag...




Ja ursäkta mig...är inte så van med det här...ny som det kanske märks

men nån verkar ju ha fixat till det nu så .
Bloody Hell
Användarvisningsbild
Lady_N
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 jan 2006


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron