Galen i Buffy

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Binchy » tis feb 28, 2006 17:02

Jana skrev:Var köper man halvsäsongsboxar??? jag har aldrig sett några

Jag hade refan sett alla avsnitt när det gick på kanal 5. Den största till att jag köpte säsong 4 var nog att jag inte hade sett Hush eller restless då. Och eftersom jag hade hört väldigt många kommentarer av olika människor om de avsnitten kände jag mig lite borta om jag inte såg dem.


Nu vet ju jag inte var man kan köpa saker i Stockholm, men på MovieLine här i Göteborg har jag sett dem, och de kan mycket väl ha en hemsida man kan köpa ifrån. *går och letar på nätet* Attans, bara för hämtning i butik. Du funderar inte på en tripp till Götet? :D

Har du sett de tidigare säsongerna så är det helt OK. Blev bara lite konfunderad över att börja med fjärde.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Jana » tis feb 28, 2006 17:20

Det är lite långt eftersom jag bor i Stockholm..

Tyvärr är jag väldigt dålig med allt som har med internet och nedladdning att göra!

Så jag får väl spara pengar eller så kanske jag kan låna säsong 4 av angel av någon jag känner...
Användarvisningsbild
Jana
Demon Fodder
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 25 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tis feb 28, 2006 21:28

Buffy_4ever skrev:Jag har alla säsonger av Buffy , två säsonger av Angel ,ska köpa 3,4,5 när jag har råd...
Jag kollar på Buffy-maraton. Jag började Fredagen 17 Februari. Ligger nu på 4x20 The Yoko Factor (1). Väldigt kul...


Bra jobbat!

Men dra gärna ut på det litegrann... du kommer ångra dig att du inte har ngt kvar sen när du är klar! :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » tis feb 28, 2006 21:49

Zaxx skrev:
Buffy_4ever skrev:Jag har alla säsonger av Buffy , två säsonger av Angel ,ska köpa 3,4,5 när jag har råd...
Jag kollar på Buffy-maraton. Jag började Fredagen 17 Februari. Ligger nu på 4x20 The Yoko Factor (1). Väldigt kul...


Bra jobbat!

Men dra gärna ut på det litegrann... du kommer ångra dig att du inte har ngt kvar sen när du är klar! :)


Lyssna på Zaxx, han är en klok man! Andra och tredje och tolfte gången kan man skynda på lite, för att komma till godbitarna fort. (Fast det finns ju så gott om godbitar, så just det är ingen anledning att skynda...)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Demiurg » mån mar 13, 2006 21:24

Det är en märklig galenskap. Har just avslutat mitt andra Buffy-maraton på mindre än ett år - och känner en närmast metafysisk tomhetskänsla så här efteråt. (Upptäckte Buffy väldigt sent - förra våren.)

Det enda jag kan likna det vid är känslan när jag läst slut på Ringen-trilogin (som jag läser med några års mellanrum sedan mitten på 70-talet). Det känns som om en hel värld rycks undan från en.

Ack ja. Helst vill jag börja om från början på en gång - men det går ju inte heller. Måste åtminstone låtsas ha ett liv....

Fast, ehrm, nu har jag börjat på mitt andra Angel-maraton.
“Bored now.”
Användarvisningsbild
Demiurg
Minion
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 12 jun 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » mån mar 13, 2006 22:54

Demiurg skrev:Ack ja. Helst vill jag börja om från början på en gång - men det går ju inte heller. Måste åtminstone låtsas ha ett liv....

Fast, ehrm, nu har jag börjat på mitt andra Angel-maraton.


Jag tror det finns två grupper människor på detta forumet:

1) De som har ett liv utanför BF (ofta nämner man det inte för andra isåfall)

2) BF är ditt liv.

Bara att kryssa i :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Isabella » tis mar 14, 2006 22:07

Jag har max sett 3 skivor på en dag. occh då var jag ledig. Annars blir det väl en skiva per dag, ibland 1. Har lånat varje säsong av buffy så jag kollar på en säsong på högst en vecka. Min kompis har kollat på Buffy ett ehlt dygn nästan efter att ha varit bortrest i några dagar ^^
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav latarmig » tis mar 14, 2006 22:17

Zaxx skrev:Jag tror det finns två grupper människor på detta forumet


Det tror jag med:

1. De som tjuvhåller på vartenda avsnitt i dödsförskräckelse över att serien någon gång kommer att ta slut.

2. De som ställer in oväsentligheter som arbete, mat och sömn, och tittar i ett kör tills serien är avslutad.

Tomheten när allt är över kommer ingen av grupperna undan.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis mar 14, 2006 22:20

latarmig skrev:
Zaxx skrev:Jag tror det finns två grupper människor på detta forumet

Det tror jag med:
1. De som tjuvhåller på vartenda avsnitt i dödsförskräckelse över att serien någon gång kommer att ta slut.
2. De som ställer in oväsentligheter som arbete, mat och sömn, och tittar i ett kör tills serien är avslutad.
Tomheten när allt är över kommer ingen av grupperna undan.

Skillnaden är att grupp två kommit på det här med att man kan se om serien medan grupp ett snarare verkar tro att allt raderas efter de är klara.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis mar 14, 2006 22:24

noike skrev:
latarmig skrev:
Zaxx skrev:Jag tror det finns två grupper människor på detta forumet

Det tror jag med:
1. De som tjuvhåller på vartenda avsnitt i dödsförskräckelse över att serien någon gång kommer att ta slut.
2. De som ställer in oväsentligheter som arbete, mat och sömn, och tittar i ett kör tills serien är avslutad.
Tomheten när allt är över kommer ingen av grupperna undan.

Skillnaden är att grupp två kommit på det här med att man kan se om serien medan grupp ett snarare verkar tro att allt raderas efter de är klara.


Precis. Jag har sett serien fyra gånger (och har precis påbörjat en femte) i fyra olika hastigheter och kan meddela att ju snabbare desto bättre.

EDIT: Det där fick det precis att låta som att jag har typ sett den i slow-motion en gång och snabbspolat en gång o.s.v. men ni förstår vad jag menar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Galen i Buffy

Inläggav Buffythevampireslayer » sön mar 26, 2006 21:18

Jag har kollat på Buffy en hel helg! många många gånger! i sommras en hel vecka! en zombie framför TV:n! :)

Buffy_4ever skrev:Hej.
Igår satt jag och kollade på Buffy från kl 12-20. Jag såg tio avsnitt. Från Säsong 4. Avsnitt 8-18. Någon annan som kollat på Buffy en hel dag? Någon annan som blivit en Zombie framför TV:n?
Buffy the vampire slayer "Spike"
Buffythevampireslayer
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 mar 2006
Ort: Sjöbo

Inläggav AKS » sön mar 26, 2006 21:36

Well, då jag såg Angel S3 första gången (för en del år sedan) så såg jag 10 eller 11 avsnitt på en dag. Det var sommar och ljust ute, så jag satt bakom neddragna, mörka persienner en hel dag. :)

Välkommen, Buffythevampireslayer!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » sön mar 26, 2006 21:38

Avatarenavatarenavabattraavvoloahgflakfjkdiiiiii!!!!!!!!!!IIIIIIIIIIIHHHH!!! Cordy is BACK!!!

ÅH! Vad jag saknat henne! Det är liksom inte samma Gudinna utan Cordy! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav AKS » sön mar 26, 2006 21:46

Vad trevligt att du blev så glad, Ai! Det gör mig glad. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » sön mar 26, 2006 21:47

AKS skrev:Vad trevligt att du blev så glad, Ai! Det gör mig glad. :)
:lovebunny:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav CheeseGuy » sön mar 26, 2006 21:49

AKS skrev:Det var sommar och ljust ute, så jag satt bakom neddragna, mörka persienner en hel dag. :)

Det där känner jag igen. Jag såg Buffy säsong 5 - 7 och hela Angel på det sättet -- kanske inte elva avsnitt varje dag, men i alla fall fem-tio stycken. Det var nog tur att det tog så lång tid att ladda hem allt så jag fick en paus mellan varje säsong.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Re: Galen i Buffy

Inläggav Zaxx » mån mar 27, 2006 0:41

Buffythevampireslayer skrev:Jag har kollat på Buffy en hel helg! många många gånger! i sommras en hel vecka! en zombie framför TV:n! :)

Buffy_4ever skrev:Hej.
Igår satt jag och kollade på Buffy från kl 12-20. Jag såg tio avsnitt. Från Säsong 4. Avsnitt 8-18. Någon annan som kollat på Buffy en hel dag? Någon annan som blivit en Zombie framför TV:n?


Frågan lyder:

Hur hittade du hit? ;)

Välkommen!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare