Galen i Buffy

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Galen i Buffy

Inläggav Buffy_4ever » tis dec 27, 2005 19:35

Hej.
Igår satt jag och kollade på Buffy från kl 12-20. Jag såg tio avsnitt. Från Säsong 4. Avsnitt 8-18. Någon annan som kollat på Buffy en hel dag? Någon annan som blivit en Zombie framför TV:n?
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Re: Galen i Buffy

Inläggav noike » tis dec 27, 2005 19:47

Buffy_4ever skrev:Hej.
Igår satt jag och kollade på Buffy från kl 12-20. Jag såg tio avsnitt. Från Säsong 4. Avsnitt 8-18. Någon annan som kollat på Buffy en hel dag? Någon annan som blivit en Zombie framför TV:n?


16 avsnitt går att få in utan problem på en dag. Hade jag inte varit en sådan där som har ett militant sömnbehöv så hade det nog gått att se mycket mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » tis dec 27, 2005 19:53

Vad innebär militant sömnbehov?

6 timmar sömn räcker gott och väl. 1 timme/avsnitt (då inkluderas pauser), så 18 avsnitt går att få in utan några större problem.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » tis dec 27, 2005 20:09

Tob skrev:Vad innebär militant sömnbehov?

6 timmar sömn räcker gott och väl. 1 timme/avsnitt (då inkluderas pauser), så 18 avsnitt går att få in utan några större problem.


Men sedan behöver man mat också, och 16 avsnitt brukar det bli i och med att posten inte levererar posten med dvdboxarna förrän runt 12-tiden.

Militant sömnbehöv är när man måste sova några timmar per dygn och har väldigt svårt att gå över vara vaken mer än 20 timmar i sträck även med hjälpmedel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ai » tis dec 27, 2005 20:12

Mer än fyra timmars sömn är galna extravaganser! :rolleyes:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » tis dec 27, 2005 21:18

Ai skrev:Mer än fyra timmars sömn är galna extravaganser! :rolleyes:


Spoken like a true parent... oh, wait, you ARE a parent. :D

10 avsnitt? Pffft, det är ju bara två och en halv skiva. Tre skivor har jag klämt på en dag, det är jag säker på. Kanske lite mer, någon gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Buffy_4ever » tis dec 27, 2005 21:19

Okej , Jag har ont i ryggen från igår
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Buffy_4ever » tis dec 27, 2005 21:23

Undra om någon har kollat på Säsong 1-7 i streck. *asg*
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis dec 27, 2005 21:25

Från en och samma serie är mitt rekord tyvärr inte Buffy-relaterat. Såg nämligen 14 avsnitt från 24 S1 på en dag en gång.

Dock har jag sett 14 (eller kanske 13) avsnitt från både Buffy och Angel på en och samma dag en gång, när jag såg dem för första gången.

12 avsnitt har jag tagit ett antal gånger, främst under det stora Buffy-maratonet julen 2004-2005.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Buffy_4ever » tis dec 27, 2005 21:30

caffeineaddict skrev:12 avsnitt har jag tagit ett antal gånger, främst under det stora Buffy-maratonet julen 2004-2005.


Buffy maraton förra året? Jag missade väl det! :rolleyes:
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis dec 27, 2005 21:30

Buffy_4ever skrev:
caffeineaddict skrev:12 avsnitt har jag tagit ett antal gånger, främst under det stora Buffy-maratonet julen 2004-2005.


Buffy maraton förra året? Jag missade väl det! :rolleyes:


Jag hade ett alldeles eget maraton, här i mitt vardagsrum. Så, jo, förmodligen missade du det. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Buffy_4ever » tis dec 27, 2005 21:32

aha! Då förstår jag :oops:
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Gordo » tis dec 27, 2005 21:33

När jag fick min Buffybox såg såg jag säsong 1 & 2 utan sömn. Det tog drygt ett dygn om jag inte missminner mig.

Det var tider det, första gången jag såg s.1 och andra gången s.2. De gick bara inte att sluta titta

Åh, jag kommer att sakna de glada dagarna då jag var student!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis dec 27, 2005 21:35

caffeineaddict skrev:
Buffy_4ever skrev:
caffeineaddict skrev:12 avsnitt har jag tagit ett antal gånger, främst under det stora Buffy-maratonet julen 2004-2005.


Buffy maraton förra året? Jag missade väl det! :rolleyes:


Jag hade ett alldeles eget maraton, här i mitt vardagsrum. Så, jo, förmodligen missade du det. :)


Tror inte att caffe var helt ensam om att ha maraton just då. Det var ju ungefär då Buffy-boxen kom. Och jag var nog inte ensam om att få den i julklapp (tack, maken!)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » tis dec 27, 2005 21:36

Gordo skrev:När jag fick min Buffybox såg såg jag säsong 1 & 2 utan sömn. Det tog drygt ett dygn om jag inte missminner mig.


Bisarrt jävla coolt! Annars tror att forumetrekordet innehavs av (om jag inte missminner mig) Johannah som såg Angel S3-S4 (och kanske även lite av S5?) utan att sova och var vaken i sisådär två dygn? Ungefär så var det iaf. Minns inte riktigt detaljerna. Måste leta upp dem.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Buffy_4ever » tis dec 27, 2005 21:36

Gordo skrev:När jag fick min Buffybox såg såg jag säsong 1 & 2 utan sömn. Det tog drygt ett dygn om jag inte missminner mig.



Man blir som en Zombie när man kollar på Buffy. :!:
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Gordo » tis dec 27, 2005 21:37

caffeineaddict skrev:
Gordo skrev:När jag fick min Buffybox såg såg jag säsong 1 & 2 utan sömn. Det tog drygt ett dygn om jag inte missminner mig.


Bisarrt jävla coolt! Annars tror att forumetrekordet innehavs av (om jag inte missminner mig) Johannah som såg Angel S3-S4 (och kanske även lite av S5?) utan att sova och var vaken i sisådär två dygn? Ungefär så var det iaf. Minns inte riktigt detaljerna. Måste leta upp dem.


All heder till Johannah!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tis dec 27, 2005 21:39

Nackdelen är ju bara när man ser så där mycket efter varann så flyter allt i hop och man kommer inte i håg vad som hände i vilket avsnitt, och så blir det ganska tjatigt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » tis dec 27, 2005 21:40

Lipton skrev:Nackdelen är ju bara när man ser så där mycket efter varann så flyter allt i hop och man kommer inte i håg vad som hände i vilket avsnitt, och så blir det ganska tjatigt.


Håller med, en skiva eller två är rätt lagom.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Buffy_4ever » tis dec 27, 2005 21:41

Lipton skrev:Nackdelen är ju bara när man ser så där mycket efter varann så flyter allt i hop och man kommer inte i håg vad som hände i vilket avsnitt, och så blir det ganska tjatigt.


Lipton : Är det Jensen Ackles på din avatar? Han var min favorit i Våra bästa år.
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis dec 27, 2005 21:44

Lipton skrev:Nackdelen är ju bara när man ser så där mycket efter varann så flyter allt i hop och man kommer inte i håg vad som hände i vilket avsnitt, och så blir det ganska tjatigt.


Kan faktiskt hålla med om det, om det är första gången man ser avsnitten. Smashed och Wrecked och mitten på Angel S3 var ihopblandade som sjutton i mitt huvud efter första gången.

Att maratona under omtitter är inga större problem dock. Eller, två-tre säsonger skulle nog vara det, men upp till tolv avsnitt går oftast fint.
Senast redigerad av caffeineaddict tis dec 27, 2005 21:46, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tis dec 27, 2005 21:45

Gordo skrev:
caffeineaddict skrev:
Gordo skrev:När jag fick min Buffybox såg såg jag säsong 1 & 2 utan sömn. Det tog drygt ett dygn om jag inte missminner mig.


Bisarrt jävla coolt! Annars tror att forumetrekordet innehavs av (om jag inte missminner mig) Johannah som såg Angel S3-S4 (och kanske även lite av S5?) utan att sova och var vaken i sisådär två dygn? Ungefär så var det iaf. Minns inte riktigt detaljerna. Måste leta upp dem.


All heder till Johannah!


Satt precis och tänkte på det, men kom inte ihåg hennes nickname och gav mig ut i Angel trådarna för att söka. Men det stämmer. Minst sagt imponerande, minns det ganska väl, man gick och lade sig då hon kanske var i mitten av S3 och på förmiddagen dagen efter så var hon en bit in i säsong 4. Sen drog hon avsnitt efter avsnitt....och man skakade lite lätt på huvudet....sov mänska!

Mitt "rekord" är nog ganska vagt. Skulle tippa på att det ligger kring 7-8 avsnitt per dag. Har svårt att se alltför många på en gång, har lättare för att fokusera på avsnitten om jag tar en mer eller mindre lång paus mellan varje avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Lipton » tis dec 27, 2005 22:05

Buffy_4ever skrev:Lipton : Är det Jensen Ackles på din avatar?


The one and only.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav latarmig » tor dec 29, 2005 0:32

Buffy_4ever skrev:Undra om någon har kollat på Säsong 1-7 i streck.


För ett par år sedan när jag precis laddat ner hela BtVS såg jag rubbet i följd - dock inte utan sömn.

Jag gick upp på morgonen tittade på avsnitt efter avsnitt hela dagen, tog en paus för middag kollade igen fram till runt fyra på natten. Stupade i säng, ställde klockan för att inte sova för länge och gjorde om samma procedur nästa dag. Jag kommer dock inte ihåg hur många dagar det tog att se alla sju säsongerna.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » tor dec 29, 2005 12:32

Buffy_4ever skrev:Undra om någon har kollat på Säsong 1-7 i streck. *asg*


När jag fått Buffy-boxen i julklapp förra året, så såg jag den ena säsongen efter den andra, jag såg ingenting annat förrän hela boxen var sedd. Men jag sov ju och gick och handlade och träffade folk lite då och då. Jag var dock arbetslös, så jag kunde ju ägna hela dagarna åt Buffy.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav sus@n » tor dec 29, 2005 13:06

Måste erkänna att fast jag är/var galen i Buffy så har jag aldrig sett mer än max 3 avsnitt på en rad...
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 15:21

Hej, Jag är Buffyalcoholic. hahha jag är helt gaaaaaalen i buffy 8)
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Re: Galen i Buffy

Inläggav Lady_N » sön jan 01, 2006 15:26

Buffy_4ever skrev:Hej.
Igår satt jag och kollade på Buffy från kl 12-20. Jag såg tio avsnitt. Från Säsong 4. Avsnitt 8-18. Någon annan som kollat på Buffy en hel dag? Någon annan som blivit en Zombie framför TV:n?



haha,ja ... det känner jag igen :) dom här boxarna verkar ha låst mig totalt :rolleyes: not that I mind :oops: ;) vinter ändå ju 8)
Bloody Hell
Användarvisningsbild
Lady_N
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 jan 2006

Inläggav Johannah » sön feb 05, 2006 4:08

Lipton skrev:Nackdelen är ju bara när man ser så där mycket efter varann så flyter allt i hop och man kommer inte i håg vad som hände i vilket avsnitt, och så blir det ganska tjatigt.

Jag tycker att serier SKA ses i typ ett sträck. Det är ju det bästa. Allt flyter ihop och man har inte koll på vad som hände i exakt vilket avsnitt, visst. Men det är väl inte det viktiga? För mig är det mer viktigt att vara "inne" i en serie. Det blir så mycket mer intensivt.

När jag kollade igenom Angel säsong tre och fyra (tror jag det var?) exempelvis så var det otroligt intensivt och jag skrattade, skrek och grät om vartannat. Det är tjusningen med serier för mig.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Nyx » sön feb 05, 2006 10:05

Det är väldigt svårt att sluta se när man har kommit in en omgång. Maratontittandet har en enorm tjusning för alla övergripande trådar blir så tydliga och som Johannah sa så lever man sig verkligen in i seriens värld. I måndags natt såg jag och min väninna huvuddelen av Angel s2 (16 avsnitt). I fredags kom hon tillbaka och vi såg säsongsavslutningen plus långt in på säsong 3, totalt 21 avsnitt. Har man bara coca-cola, te och lite mat till hands så klarar man sig rätt länge utan sömn! Sen att omvärlden tycker att man är helgalen det får man ta, helt enkelt! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron