Fan/Fanatism

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Fan/Fanatism

Inläggav BLAH » sön sep 11, 2005 19:13

Buffy/Angel serierna är sevärda, bra verklighetsflykt ibland. Dock kan jag inte förstå er fanatiker som surfar runt här. Säkerligen personen/arna som startat denna site. inte alla här men de flesta är så besatta i serierna här så man börjar ju fundera vilket liv ni egentligen lever. Har en polare, vars lillasyster på 18 år var på en av era "Buffyträffar". Denna skedde i Umeå och när jag fick höra vad ni hade för er, man undrar hur ni inte kan finna det pinsamt. Amerikanska snacks och dyligt, tjejen som bodde där hade en stor planch på Sarah direkt man kom in och värst av allt, fick man namnbrickor där man kunde skriva sitt favorit citat. En hel hög främlingar som bara sedan sitter och tittar igenom avsnitt. Jag menar hallå!? Jag står vid det jag sa, serien är bra men det är en skillnad mellan att vara ett fan och fanatiker. Det sistnämnda är mer eller mindre är vad jag möjligen håller på att poängtera. Nästan är det så att det är sektträffar ni har.

Två saker till också, Riley är nog den mest meningslösa, patetiska och karaktärlösa figurerna i de båda serierna. Sen stör jag mig på den dåliga fantasin producenterna har haft när det kommer till att variera handlingar till de båda serierna. Jag menar det finns möjlighet att skriva en hel lista på avsnitt som påminner om varann.

Serierna kanske inte är så bra ändå?! (Tänker efter)
Tack för ordet iövrigt, och får man ge ett tips, sök hjälp.
MVH/Patrice 24 år
BLAH
Demon Fodder
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 04 sep 2005

Inläggav Langtry » sön sep 11, 2005 19:14

Kan någon vänlig moderator moderera lite?
:eek:

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav BLAH » sön sep 11, 2005 19:20

hm... :cry:
BLAH
Demon Fodder
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 04 sep 2005

Inläggav eynosh » sön sep 11, 2005 19:20

Yipii! En efterträdare till nolberg. Lite mer konstruktiv verkar hon däremot vara.

Patrice:
Jag tycker synd om dig om du inte har något i ditt liv som du har fördjupat dig i. Vår fanatism kring buffy skiljer sig inte ett dugg med tex kyrkförsamlingar.
Nästan är det så att det är sektträffar ni har.

Klart som fan. På samma sätt är fotboll min religion.

Jag menar det finns möjlighet att skriva en hel lista på avsnitt som påminner om varann.

Kallas för arc lilla gumman/gubben.

För övrig är folket på BF några av dom skönaste jag har träffat/haft kontakt med.
Senast redigerad av eynosh sön sep 11, 2005 19:25, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tob » sön sep 11, 2005 19:24

Har egentligen ingen aning om hur Buffy träffarna i Umeå har fungerat i praktiken, men generellt sett, ser jag inget problem med att folk med gemensamt intresse träffas på ett eller annat sätt. Visst får man tycka att serien är översakttat, men det är ändå ett forum för personer som mer eller mindre dyrkar Joss Whedons skapelser du befinner dig på, inte helt underligt att vissa då kan uppfattas som fanatiska.

Själv tycker jag serierna är ren och skär briljans. Nöjer mig vid det. Variera handlingen i serien eller mellan serierna? vad du än menar så håller jag inte med. För mig är det inte dem övergripande storyarcsen som känns mest intressant, utan vad som händer med karaktärerna, och på den punkten tycker jag inte det känns särskilt repetativt.

Så, hade det inte vart för att du hade spammat halva forumet med samma tråd, hade jag kunnat ta dig på allvar. Nu blir det mest...nja...det var ju lustigt.

EDIT: Eynosh: Ej nolberg...däremot en efterträdare till Lestat kanske.
Senast redigerad av Tob sön sep 11, 2005 19:27, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav BLAH » sön sep 11, 2005 19:25

Kyrförsamlingar? vilken liknelse..
Hursomhelst, förstå mig rätt, ni är säkerligen OM man lär känna er, trevliga. men vi har ju alla våra omedvetna problem och beroenden.
Förresten, är/var Nolberg präst? 8)
BLAH
Demon Fodder
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 04 sep 2005

Inläggav A bear » sön sep 11, 2005 19:27

Tycker Nolberg var mycket roligare. Och han begrep hur ett forum fungerar. Det är inget kul med artiga troll.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eynosh » sön sep 11, 2005 19:28

A bear skrev: Det är inget kul med artiga troll.


Tihi.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Ai » sön sep 11, 2005 19:30

"Sök hjälp"? För vaddå?

Ärligt blir jag lite trött på folk som inte verkar ha nåt bättre för sig än att regga sig och kliva in i olika forum bara för att klanka ner på användarna på dessa forum. Dessutom genom att starta sju likadana trådar.

Jag tror säkert att du, Patrice är en vettig och trevlig människa innerst inne, men det känns inte som om du är särskilt öppen emot andras intressen och livsstilar.

Nej, nollan var inte präst. Nollan är ett troll.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav BLAH » sön sep 11, 2005 19:32

Har ingen ambition att bli tagen på allvar med tanke på den okonventionella kritik (Tankar) man ville dela med sig men "spammningen" var delvis ett misstag. Lång laddningstid. Därför blev det för många på angel säsong 5 forumet.
BLAH
Demon Fodder
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 04 sep 2005

Inläggav eynosh » sön sep 11, 2005 19:32

Även 4 likadana trådar i Angel S5 forumet. Bitte..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » sön sep 11, 2005 19:33

Eynosh skrev:Vår fanatism kring buffy skiljer sig inte ett dugg med tex kyrkförsamlingar.


Det där med fotboll kan jag ge dig men det där ovan är fan en förolämpning. Man kan inte likna ett intresse för en tv-sere för religion. Skämtsamt kanske, men i sådana fall borde du formulera om dig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » sön sep 11, 2005 19:33

Att träffa folk med samma intresse och göra det man tycker är roligt. Planscher på väggen! Hmm det låter helt fruktansvärt ju.

*Springer iväg och tar ner Manchester United-flaggan från väggen*

*Ringer och ställer in innebandy-matchen*

Puh nu slapp jag hamna i sektfällan.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav BLAH » sön sep 11, 2005 19:34

..antar du inte talar till mig.. :|
BLAH
Demon Fodder
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 04 sep 2005

Inläggav Ai » sön sep 11, 2005 19:35

BLAH skrev:Har ingen ambition att bli tagen på allvar med tanke på den okonventionella kritik (Tankar) man ville dela med sig men "spammningen" var delvis ett misstag. Lång laddningstid. Därför blev det för många på angel säsong 5 forumet.


Din sk kritik är inte speciellt okonventionell. Rätt vanlig faktist. Men osakligt grundad.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav AKS » sön sep 11, 2005 19:37

Jag måste ta ner min filmaffisch för Rebel without A Cause nu... Jag är ju uppenbarligen ett fanatiskt James Dean-fan! Folk som kommer in i min lägenhet kommer att bedöma mig efter det. Eller vänta... Nej, det är bara folk som Patrice som gör det. Lyckligtvis finns det hittills inga sådana peeps i min umgängeskrets. Phew!

Äh, tycker att detta är så onödigt. Vi träffas här pga ett gemensamt intresse, men det är *utgångspunkten* för vår gemenskap på detta forum. Vi diskuterar allt mellan himmel och jord här.
Senast redigerad av AKS sön sep 11, 2005 19:40, redigerad totalt 2 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » sön sep 11, 2005 19:37

Nu fick du det fel noike. Det är skillnad mellan fotboll och buffy. Fotboll var religionen, men buffy skiljer sig inte med kyrkförsamlingar (inte med religion) i det avseendet att vi är en grupp som har samma intresse. Vi sitter och diskuterar kring vad vi tycker är viktigt, allt från buffy till zaxx´s syster.

Jag ser kyrkförsamlingar på samma sätt som bf, att folk från olika samhällsgrupper samlas och fördjupar sig i ett ämne som har enat dom under den stund dom umgås.

Nu blir det nog lite klarare, hoppas jag.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » sön sep 11, 2005 19:41

Eynosh skrev:Jag ser kyrkförsamlingar på samma sätt som bf, att folk från olika samhällsgrupper samlas och fördjupar sig i ett ämne som har enat dom under den stund dom umgås.


Då skiljer vi oss. Jag ser kyrkförsamlingar som en grupp med en gemensam tro som inte skiljer sig nämnvärt mellan medlemmarna. BF däremot är med samma liknelse mer som om några kristna, muslimer, hinduer, buddister, shintoister och varför inte ne liten mormon i hörnet som träffas. En församling behöver inte vara intresserad av religion -- de behöver bara tro på den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » sön sep 11, 2005 19:46

Jag förstår inte riktigt din poäng. Givetvis kan ett intresse för något gå för långt, det gäller ju i princip vad som helst, men inte fan är det något fel med att människor med ett gemensamt intresse träffas och har trevligt.

Denna skedde i Umeå och när jag fick höra vad ni hade för er, man undrar hur ni inte kan finna det pinsamt. Amerikanska snacks och dyligt, tjejen som bodde där hade en stor planch på Sarah direkt man kom in och värst av allt, fick man namnbrickor där man kunde skriva sitt favorit citat. En hel hög främlingar som bara sedan sitter och tittar igenom avsnitt. Jag menar hallå!? Jag står vid det jag sa, serien är bra men det är en skillnad mellan att vara ett fan och fanatiker. Det sistnämnda är mer eller mindre är vad jag möjligen håller på att poängtera. Nästan är det så att det är sektträffar ni har.
På vilket sätt är detta värre än t ex en fotbollsmatch? (Eller vilken sport som helst egentligen.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav eynosh » sön sep 11, 2005 19:46

noike skrev:
Eynosh skrev:Jag ser kyrkförsamlingar på samma sätt som bf, att folk från olika samhällsgrupper samlas och fördjupar sig i ett ämne som har enat dom under den stund dom umgås.


Då skiljer vi oss. Jag ser kyrkförsamlingar som en grupp med en gemensam tro som inte skiljer sig nämnvärt mellan medlemmarna. BF däremot är med samma liknelse mer som om några kristna, muslimer, hinduer, buddister, shintoister och varför inte ne liten mormon i hörnet som träffas. En församling behöver inte vara intresserad av religion -- de behöver bara tro på den.


Jag ser buffyn som tron just nu. Vi tycker alla att buffy är bra, Joss är gud och Angel blev nerlagd för tidigt. Sen att vi har olika åsikter om tex avsnittet "she".. Även bibeln är svårtolkad ibland.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav JRT » sön sep 11, 2005 19:49

Jag har just insett vad tragisk jag är. Jag har några stora intressen som jag lägger ner tid på och då och då delar med andra, varesig det nu handlar om att skriva på forum eller kliva upp mitt i natten för att åka på hundutställningar/tävlingar och träffa folk som delar mitt största intresse. Nu känner jag mig verkligen nedslagen, att jag inte har förstått förrän nu vad tragiskt det är. Jag ska genast bättra mig och skaffa mig ett lagom mått av normala mainstream Svenssonintressen. :eek:

Blah-ha, du som är så intresserad av vårat forum att du hittat hit, registrerat dig och skrivit ett långt inlägg, sök reda på fanatikertråden. Tror inte det finns någon fanatiker här som skäms över sitt intresse för serierna. Du får gärna specificera dig, vem ska söka hjälp, varför och för vad?
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav noike » sön sep 11, 2005 19:52

Eynosh skrev:Jag ser buffyn som tron just nu. Vi tycker alla att buffy är bra, Joss är gud och Angel blev nerlagd för tidigt. Sen att vi har olika åsikter om tex avsnittet "she".. Även bibeln är svårtolkad ibland.


Nejdå. Det finns faktiskt folk här som inte anser att Buffy är det bästa som gjorts i tv-väg (*host,wonderfalls! host*), att Joss automatiskt inte gör allt bra (andra arcen i Astonishing X-Men är riktigt usel) och att Angel lades ner vid rätt tidpunkt (men de som tycker det är galna).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön sep 11, 2005 19:53

noike skrev: att Joss automatiskt inte gör allt bra (andra arcen i Astonishing X-Men är riktigt usel)


Burn, stupid, c**t! Burn!!!

Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön sep 11, 2005 19:55

AKS skrev:
noike skrev: att Joss automatiskt inte gör allt bra (andra arcen i Astonishing X-Men är riktigt usel)


Burn, stupid, c**t! Burn!!!

Hehe.


Tänk dig Reptile Boy, utan Bollywood-tittandet i början. Ja, på den nivån är det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Pazuzu » sön sep 11, 2005 19:56

Värst vad det händer saker när man är borta från forumet. :eek: Mitt inre bubblar nästan över när jag läser sådant här, och det känns som det finns massor att säga i försvar, men min argumentationsförmåga är inte särskilt övertygande. Jag överlåter debatten åt er andra istället. :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav eynosh » sön sep 11, 2005 19:56

noike skrev:
Eynosh skrev:Jag ser buffyn som tron just nu. Vi tycker alla att buffy är bra, Joss är gud och Angel blev nerlagd för tidigt. Sen att vi har olika åsikter om tex avsnittet "she".. Även bibeln är svårtolkad ibland.


Nejdå. Det finns faktiskt folk här som inte anser att Buffy är det bästa som gjorts i tv-väg (*host,wonderfalls! host*), att Joss automatiskt inte gör allt bra (andra arcen i Astonishing X-Men är riktigt usel) och att Angel lades ner vid rätt tidpunkt (men de som tycker det är galna).


Men du förstår mig lite bättre nu iaf. Även Gud hade sina brister.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav AKS » sön sep 11, 2005 19:57

noike skrev:Tänk dig Reptile Boy, utan Bollywood-tittandet i början. Ja, på den nivån är det.


Låter som att the Joss kan bättre...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön sep 11, 2005 19:58

AKS skrev:
noike skrev:Tänk dig Reptile Boy, utan Bollywood-tittandet i början. Ja, på den nivån är det.


Låter som att the Joss kan bättre...


Yeah, the fucker broke my heart.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön sep 11, 2005 20:01

Att ha ett intresse, större eller mindre, behöver inte betyda fanatism heller. Jag kan inte säga att det inte finns någon här som är fanatisk/sjukligt intresserad av BtVS, Angel eller annat, men att dra alla över en kam går inte.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Gordo » sön sep 11, 2005 20:09

AKS skrev:Äh, tycker att detta är så onödigt. Vi träffas här pga ett gemensamt intresse, men det är *utgångspunkten* för vår gemenskap på detta forum. Vi diskuterar allt mellan himmel och jord här.

Håller med till 100%, jag är så glad att jag har hittat hit.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron