Vampyrers ålder & Utseende?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Vampyrers ålder & Utseende?

Inläggav Therealbuffy » ons jun 22, 2005 22:31

Har nu suttit här och funderat...det sägs juh att alla som är vampyrer inte åldras en dag.Blir man vampyr som 20 så ser man ut som en 20-åring i all evig tid. Men....the Master och kakistos då?? såg verkligen the master ut som han gör när han blev vampyr(den fula fladermus näsan ;) )?? och kakistos var juh så gammal att han hade fått klövar....Kan nån förklara detta för mig??
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav A bear » ons jun 22, 2005 22:44

Det sägs lite om det i extramaterialet till s2. Vad Joss hävdar är tydligen att vampyrer visserligen inte åldras, men att vampyrismen med seklerna påverkar kroppen så att den muterar. Med tanke på att de flesta vampyrer vi ser - den äldsta är väl Darla - ser 100% mänskliga ut när de vill så kan man ju räkna ut att både The Master och Kakistos är... VÄLDIGT gamla.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Therealbuffy » ons jun 22, 2005 22:55

A bear skrev:Det sägs lite om det i extramaterialet till s2. Vad Joss hävdar är tydligen att vampyrer visserligen inte åldras, men att vampyrismen med seklerna påverkar kroppen så att den muterar. Med tanke på att de flesta vampyrer vi ser - den äldsta är väl Darla - ser 100% mänskliga ut när de vill så kan man ju räkna ut att både The Master och Kakistos är... VÄLDIGT gamla.


Ok låter lite vettigt men då måste juh kakistos varit den älsta vampyren vi sett då...ime klossingarna. Lr finns det nån ännu äldre???? :eek:
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav A bear » ons jun 22, 2005 23:07

De muterar väl på lite olika sätt, och i olika takt. The Master ser ju inte speciellt mänsklig ut han heller. (Angel s1, s5)
Den där fånige vampyrbossen som Angel bränner opp i "City Of" ser ju också lite annorlunda ut, han är väl rätt gammal? Och så The Prince Of Lies alias Nosferatu förstås...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Ai » fre jun 24, 2005 6:25

Från Angelavsnittet Darla i andra säsongen. (Jag spoilermärker inte - för det är väl inte egentligen nån spoiler i repliken)

Darla: The Master has grown past the curse of human features.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav BePatient » sön jun 26, 2005 13:29

När det gäller ålder så har Spike ett intressant replikskifte med nån obetydlig vamp i säsong 2. Nåt i stil med:
"... it'll be greater than the crufixion. I should know, I was there."
Spike: "Oh, please. If everyone who says they were at the crucifixion, actually were, it would've been bloody Woodstock."
Detta bör ju påvisa att bara ett fåtal har levt så länge. Har för mig att det insinueras nånstans där också att Mästaren var där eller åtminstone att han levt så pass länge, men jag kanske missminner mig.
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav Lipton » mån jun 27, 2005 21:29

Sen har vi ju Balthazar, han var väl också vampyr? tjock som få. Man undrar ju hur de kan bli feta av att leva på blod, de måste ju vara väldigt hälsosamt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nicole » tor jun 30, 2005 22:09

Men fy va hemskt de måste vara att bli vampyr när man är typ fem år. man åldras ju nt på utsidan men mognar väldigt mycket på insidan. när man blir äldre börjar man ju tänka på ett helt annorlunda sett. man börjar oxå tänka på sex...men om man är en vampyr som ser ut som en femåring lär ju de behovet aldrig stillas. dom personerna man är kär i (om nu vampyrer kan bli kära)är antagligen för gamla för ett förhållande med en femåring. ingen tar en på allvar. och de blir nog svårare att hitta människor att äta. för de första hur lockar en femåring me ngn till en ödslig plats och för de andra de kanske nt blir så lätt att slå ner peronen lr ens nå upp till halsen.
de känns som om ja bara har svammlat dom sista fem minuterna men ja hoppas att ja har lyckats förmedla mina tankar och att de nt låter alltför tossigt.
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion
 
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Nicole » tor jun 30, 2005 22:09

kom precis på att i En vampyrs bekännelser finns där en liten vampyrflicka
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion
 
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Ai » tor jun 30, 2005 22:16

Nicole skrev:kom precis på att i En vampyrs bekännelser finns där en liten vampyrflicka

Precis vad jag tänkte skriva! :D

En annan sak Nicole, och snälla ta det här på ett bra sätt. Jag vill jättegärna läsa vad du skriver men det tar ungefär dubbelt så lång tid än normal för mig att göra det eftersom du inte skriver ut orden. Skulle vara jättebra om du skrev ut 'jag' istället för 'ja', 'det' istället för 'd' och 'inte' istället för 'nt'. Jag får läsa om flera meningar många gånger för att förstå allt. Snälla? :lovebunny:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Nicole » tor jun 30, 2005 23:40

ok. nu försöker jag men det känns fel haha. mitt dator språk har formats efter många nätters msn chattande.


kan oxå vara min grötiga skånska som göra att vissa vokaler och konsonanter försvinner :D
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion
 
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Ai » tor jun 30, 2005 23:47

Nicole skrev:ok. nu försöker jag men det känns fel haha. mitt dator språk har formats efter många nätters msn chattande.


kan oxå vara min grötiga skånska som göra att vissa vokaler och konsonanter försvinner :D


;)

Jodå, många nätter på msn och icq känns bekant.

Men jag uppskattar verkligen att du försöker.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » fre jul 01, 2005 12:30

Håller med Ai (what else is new :D ).

Claudia i Interview with the Vampire åldras ju mycket riktigt i huvudet, men inte i kroppen. När hon och Louis är i Paris är de två ju främst ett kärlekspar, snarare än två kompisar. Så Louis verkar kunna se bortom utseendet.

I Anne Rices värld blir vampyrerna mer och mer som stenstoder ju äldre de blir; vitare, hårdare, står emot solen bättre, och behöver dessutom blodet mindre. NB: behöver alltså, suget efter blod är lika starkt. De får svårare att smälta in i människohopar, för de nästan lyser, så de utsätter sig för solen med jämna mellanrum för att få lite "solbränna".
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Therealbuffy » lör jul 09, 2005 17:35

Lipton skrev:Sen har vi ju Balthazar, han var väl också vampyr? tjock som få. Man undrar ju hur de kan bli feta av att leva på blod, de måste ju vara väldigt hälsosamt.


Var Balthazar verkligen vampyr?? Skulle inte han blivit aska när han blev "kokt" i sitt "badkar" av Buffy då?? :?:
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare