Hur gå tillväga när man skall omvända ngn?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav carre » fre dec 16, 2005 21:33

noike skrev:Du kan få vara forumets variant på den där fåniga maskotarna som danasr på amerikanska idrottsjippon. Även om de inte är med och gör något annat än dansar så är ju allt deras förtjänst -- på något konstigt vis.


sounds like the laziest way to go.


i like it!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Gordo » lör dec 17, 2005 11:57

I jul ska jag försöka få min moster att bli en av oss. Jag har funderat lite fram och tillbaka på vilka avsnitt som jag ska visa henne och har väl mest funderat på avsnitt från s.1. Men i torsdags hemma hos Ankh sa Nyx: Varför inte börja med s.5. Och ja, varför inte?

Så det får helt enkelt bli s.5. Jag hoppas, hoppas att jag kommer att lyckas.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » lör dec 17, 2005 13:22

VINCE skrev:äh...glöm det. ;) Min kommentar byggde på citatets ironi. Det kanske inte var roligt, men det lät roligt i mitt huvud. ;)


Öh, ahaaaaa! Nu fattar jag! Var väl trött efter jobbet då, sitta och mata in priser för sjötransporter från Asien till USA hela dagarna är inte det mest inspirerande man kan göra...

VINCE skrev:Förresten Binchy. Latin meningen "Praeterea censeo Bushadministrationem esse delendam". Vad betyder det?


Egentligen går sentensen "För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras". Men eftersom Kartago nog redan är förstört, så ändrade jag det nyligen till "För övrigt anser jag att Bushadministrationen bör förstöras" (dvs avsättas), och hoppas att grammatiken inte är alltför galen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » lör dec 17, 2005 13:50

Binchy skrev:Egentligen går sentensen "För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras". Men eftersom Kartago nog redan är förstört, så ändrade jag det nyligen till "För övrigt anser jag att Bushadministrationen bör förstöras" (dvs avsättas), och hoppas att grammatiken inte är alltför galen.


Kartago lever!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » lör dec 17, 2005 14:12

noike skrev:
Binchy skrev:Egentligen går sentensen "För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras". Men eftersom Kartago nog redan är förstört, så ändrade jag det nyligen till "För övrigt anser jag att Bushadministrationen bör förstöras" (dvs avsättas), och hoppas att grammatiken inte är alltför galen.


Kartago lever!


Jup, både förlaget och restaurangen (och antagligen staden också), men det var staden Kartago det syftades på här.

Jag gillar Cato d.ä.'s envishet.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Zaxx » lör dec 17, 2005 19:52

Gordo skrev:I jul ska jag försöka få min moster att bli en av oss. Jag har funderat lite fram och tillbaka på vilka avsnitt som jag ska visa henne och har väl mest funderat på avsnitt från s.1. Men i torsdags hemma hos Ankh sa Nyx: Varför inte börja med s.5. Och ja, varför inte?

Så det får helt enkelt bli s.5. Jag hoppas, hoppas att jag kommer att lyckas.


Jag vet ju hur mkt jag hatar att bli spoilad själv, så när ngn säger att de skall visa ngn s.5 FÖRST.. blir jag ... ja... tveksam. De kan ju inte se det "gottiga" först? Då vet de ju vad som kommer hända! 8)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » lör dec 17, 2005 21:26

Zaxx skrev:
Gordo skrev:I jul ska jag försöka få min moster att bli en av oss. Jag har funderat lite fram och tillbaka på vilka avsnitt som jag ska visa henne och har väl mest funderat på avsnitt från s.1. Men i torsdags hemma hos Ankh sa Nyx: Varför inte börja med s.5. Och ja, varför inte?

Så det får helt enkelt bli s.5. Jag hoppas, hoppas att jag kommer att lyckas.


Jag vet ju hur mkt jag hatar att bli spoilad själv, så när ngn säger att de skall visa ngn s.5 FÖRST.. blir jag ... ja... tveksam. De kan ju inte se det "gottiga" först? Då vet de ju vad som kommer hända! 8)


Jag håller med Zaxx, jag råkade läsa innan om händelserna i Seeing Red. Not good! De två allra första avsnitten är bra (I know I was hooked in about 20 minutes). Om man bara förvarnar att första säsongen är svagast, så orkar de nog igenom den.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » sön dec 18, 2005 10:35

Det är precis det som gjort att jag inte ens tänkt tanken på att visa något annat än s.1. MEN min moster är 50+ och för att jag ska få henne intresserad så tror jag att det är bättre att visa avsnitt där gänget inte går i high school.

Jag försökte s.1 med min mamma med det gick inte. Så nu gör jag ett försök med s.5 på dem båda.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » sön maj 07, 2006 0:52

Jag tänkte lite idag och insåg att sedan jag flyttade till Umeå för snart två år sen (!) har jag ständigt haft en eller flera Buffy/Angel-säsonger utlånade till klasskamrater. Aldrig den kompletta samlingen hemma. :D

För en vecka sedan hade jag Buffy s1-3 och s6-7 utlånade. Nu har jag dem hemma och s4-5 utlånade. 8) Hihi, s6-7 gavs rentav från en klasskamrat till en annan utan mig som mellanhand.

Angel s3 och Firefly-boxen är också utlånade. Och det är rätt härligt att veta att jag har vänner som får uppleva allt för första gången... nu måste jag bara komma på en strategi för att omvända så många som möjligt under sista året. Men jag får väl klura lite på det över sommaren. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Isabella » sön maj 07, 2006 13:59

Jag försöker just nu få min kusin att kolla på Buffy. Men hon vill inte. Så när jag har köpt s.1 så ska jag få henne att kolla på den. jag skickade låten "under your spell" till henne och hon tyckte den var "Skitbra" så förhoppningsvis är väl det en början :) Eftersom hon är en sånn person som följer massor av serier på tv så kan det väll inte vara så svårt :P
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Glorificus » sön maj 07, 2006 18:18

Isabella skrev:Jag försöker just nu få min kusin att kolla på Buffy. Men hon vill inte. Så när jag har köpt s.1 så ska jag få henne att kolla på den. jag skickade låten "under your spell" till henne och hon tyckte den var "Skitbra" så förhoppningsvis är väl det en början :) Eftersom hon är en sånn person som följer massor av serier på tv så kan det väll inte vara så svårt :P

Förhoppningsvis behöver hon bara se några avsnitt så är hon fast... annars får du väl säga att det blir bättre och bättre. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Glorificus » tis maj 09, 2006 18:38

Mwahahaha! Mwahahahahaha!

:D

Ja, jag fick ännu en klasskamrat att idag dels yttra orden "jag har aldrig sett något av Buffy", och dels säga "ja, jag måste väl göra det" efter att jag sagt att det bara är att låna dvd-boxar av mig.

:D :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Isabella » ons maj 10, 2006 20:19

Okej, min kusin ville ha en till låt från OMWF (Under your spell/Standing) och jag sa då att när jag skaffar mig säsong 1 ska hon få låna den. Först sa hon att hon inte ville eftersom hon hade kollat på ett avsnitt häromdagen (!) och tyckt det vara ganska så dåligt. Eftersom det är säsong 7 på teve så berättade jag lite att det är sista säsongen och det blir tråkigt att börja kolla då för att man inte förstår någonting och att säsong 1 är lite löjlig men ändå bra. Då sa hon "haha.. kanske". Detta betyder (jag vet det) att hon åtminstone ger den en chans. Och hon kommer att gilla det. Det är jag övertygad om :D
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav eriked » sön maj 14, 2006 19:13

Imorn ska jag ta med Firefly till en klasskompis, han har verkat ytterst tveksam till min beskrivning av serien men det låter mig inte nedslås... Min förhoppning är att han sedan, efter att ha blivit frälst, ska fortsätta med Buffy/Angel!!!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons okt 22, 2008 13:41

Haha! Jag har omvänt min äldsta systerdotter till BtVS. Ett tag sen, iofs, men jag kan inte komma ihåg att posta allt. Hon har precis lånat andra säsongen, den sista jag äger, och gick under titten av första från att ladda ner resten om det är något att ha till måste köpa-status. Härligt att se. Hon har redan låtit tårar rulla under första säsongen, jag är spänd att se hur förstörd hon kommer bli under andra halvan av S2.

Och nej, jag tänker inte leda henne hit. Hon är bara 15, ffs, ni ska inte få korrumpera henne som ni korrumperat mig! :evil:

Jag har förresten en till på gång, det har börjat bra men jag får återkomma med ordentligt rapport vid senare tillfälle.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons okt 22, 2008 14:01

adolvsson skrev:Och nej, jag tänker inte leda henne hit. Hon är bara 15, ffs, ni ska inte få korrumpera henne som ni korrumperat mig! :evil:

Så du vill att hon ska gå ut i världen naiv och oförstörd och plötsligt få hela den onda världen kastad rakt i ansiktet utan möjlighet till psykiskt försvar? Låt gå för det då, men det är på ditt ansvar nu ifall hon söker sig till crystal meth eller Rob Schneider-filmer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons okt 22, 2008 14:03

noike skrev:Så du vill att hon ska gå ut i världen naiv och oförstörd och plötsligt få hela den onda världen kastad rakt i ansiktet utan möjlighet till psykiskt försvar?

Nejdå, jag är inte naiv, jag känner henne väl nog för att anta att hon redan är på mer än god väg att möta onda världen, jag föredrar bara att behålla illusionen av min egen naivitet levande ett litet tag till.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaia » ons okt 22, 2008 14:23

adolvsson skrev:Haha! Jag har omvänt min äldsta systerdotter till BtVS. Ett tag sen, iofs, men jag kan inte komma ihåg att posta allt. Hon har precis lånat andra säsongen, den sista jag äger, och gick under titten av första från att ladda ner resten om det är något att ha till måste köpa-status. Härligt att se. Hon har redan låtit tårar rulla under första säsongen, jag är spänd att se hur förstörd hon kommer bli under andra halvan av S2.

Och nej, jag tänker inte leda henne hit. Hon är bara 15, ffs, ni ska inte få korrumpera henne som ni korrumperat mig! :evil:

Jag har förresten en till på gång, det har börjat bra men jag får återkomma med ordentligt rapport vid senare tillfälle.


Blev du verkligen korrumperad av BF? Jag är skeptisk... Dessutom kommer hon bli korrumperad när som helst ändå. Kyrkan korrumperade mig, det är mina vänner därifrån som lärt mig allt jag kan om ett syndigt leverne :D
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » ons okt 22, 2008 14:33

gaia skrev:Blev du verkligen korrumperad av BF?

Nej, men två av mina stora intressen är att förvränga verkligheten och skylla ifrån mig. Hm, jag kanske borde lägga till det i profilen här, det ser rätt torftigt ut med bara "runka skägg".
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons okt 22, 2008 14:40

adolvsson skrev:
gaia skrev:Blev du verkligen korrumperad av BF?

Nej, men två av mina stora intressen är att förvränga verkligheten och skylla ifrån mig.

Fast när jag träffade dig först så var du hyfsat normal så på sätt och vis kan man kanske säga att det är sant.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons okt 22, 2008 14:48

noike skrev:Fast när jag träffade dig först så var du hyfsat normal så på sätt och vis kan man kanske säga att det är sant.

Jag vet inte vad som är sant längre.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons okt 22, 2008 14:50

Fan! Då är du ett steg närmare att vara en "fake expert" än vad jag är.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Echolls » lör nov 15, 2008 22:52

Jag har omvänt min mamma och en kompis (till AtS, BtVS gillade han redan). Nu håller jag på att titta på Buffy med min syster, vi har precis börjat med s4 och ska se första Angel-avsnittet i morgon. Jag tror att hon gillar det, men jag har inte vågat fråga. Jag har väldigt svårt för att höra något negativt om mina favoritserier från folk som inte redan har sett (och gillar) dem, men jag antar att hon skulle ha sagt till om hon inte hade velat se mer. :)
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron