Favoritpar i Buffy the Vampire Slayer? (spoilers)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav angel_z » sön jul 08, 2007 14:25

Förut så tyckte jag verkligen bäst om Buffy/Spike, men jag gillar Buffy/Angel också..så jag säger båda dom paren.

Jag hade så gärna sett Willow/Xander också, väldigt synd att det aldrig blev något mellan dem.
Angel
Användarvisningsbild
angel_z
Minion
 
Inlägg: 50
Blev medlem: 07 jul 2007

Inläggav brat » sön nov 22, 2009 0:57

Herre min gud!

"Jag tycker att hon ska vara med Riley, om hon ska vara med någon." ~ Glory

Seriöst. Hon sa precis så. Om Buffy. Att Buffy ska vara med Riley. Och hon var allvarlig.

Var bara tvungen att dela med mig. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » sön nov 22, 2009 10:38

Jag förstår inte, brat, du säger det som om det vore något konstigt med det. Hur menar du nu? Klart Buffy ska vara med Riley.

The Riley Finn Appreciation Society stödjer det där uttalandet helhjärtat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön nov 22, 2009 11:58

Glory är precis så bra som hon gav intryck att vara.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön nov 22, 2009 13:39

I den verkliga världen har jag ganska lite tvekan om att Riley skulle vara den bästa pojkvännen av de där tre. Stabilitet och pålitlighet (up until vampire hooker point) vinner liksom över blodtörst och hundraårig ångest. Men det gör tråkigare TV.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav brat » sön nov 22, 2009 14:42

Okej, jag tar den här lojaliteten med Riley som ett tecken på att ni är tre bra killar.. och det är ju bra! :)

Men Riley... zzz

Oj, ursäkta. Jag råkade somna.
Jag förespråkar inte att Buffy skulle välja Angel eller Spike i verkligheten, jobbigt liv liksom. Men jag förespråkar inte heller att hon skulle välja någon bara för att han är snäll eller trygg, som Riley. För han är tråkig. Och utan riktig kärlek finns det ändå ingen poäng, enligt min erfarenhet, hur bra man än skulle kunna vara för varandra.

Dessutom visste jag nog inte att vi pratade om vem Buffy skulle ha valt om det var verklighet... utan favoritkaraktärer och vem man vill se i serien (som visserligen är slut :P) och där går Riley bort för mig, utan tvekan.

"But I can't help thinking - isn't that where the fire comes from? Can a nice, safe relationship be that intense? I know it's nuts, but.. part of me believes that real love and passion have to go hand in hand with pain and fighting."
:D

Roligt att prata Buffy igen!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Rombat » sön nov 22, 2009 15:27

Jag har sagt det förr och säger det igen. Xander!

(spoiler Season 8) Om någon drar upp serietidningen nu så kan ni fara åt helv... fanders!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » sön nov 22, 2009 17:42

brat skrev:Men Riley... zzz
Oj, ursäkta. Jag råkade somna.

It's the Buffy Boyfriend Syndrome! Alla blir skittråkiga när de hamnar i ett förhållande med henne. Alla.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » sön nov 22, 2009 19:23

noike skrev:Glory är precis så bra som hon gav intryck att vara.

Ja, lite vett har man väl. :)

Hehe, och så slog brats "det här måste jag berätta på bf!" tillbaka. konstig åsikt är det faktiskt inte. :P

brat skrev:Jag förespråkar inte att Buffy skulle välja Angel eller Spike i verkligheten, jobbigt liv liksom. Men jag förespråkar inte heller att hon skulle välja någon bara för att han är snäll eller trygg, som Riley. För han är tråkig. Och utan riktig kärlek finns det ändå ingen poäng, enligt min erfarenhet, hur bra man än skulle kunna vara för varandra.

Mm, men det var det jag menade när jag protesterade mot dina protester - klart hon inte ska välja honom bara för att han är snäll och trygg, jag tyckte det var mer kärlek och mer kemi mellan Buffy och Riley (och att det var mer underhållande att följa hans klumpiga närmanden i början) än vad jag tyckte det var mellan Buffy/Angel eller Buffy/Spike. Och jag tyckte det var mycket mer tragiskt när Riley flög iväg i sin helikopter än det var vid uppbrotten från de andra. :(
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » sön nov 22, 2009 19:54

Glorificus skrev:jag tyckte det var mer kärlek och mer kemi mellan Buffy och Riley (och att det var mer underhållande att följa hans klumpiga närmanden i början) än vad jag tyckte det var mellan Buffy/Angel eller Buffy/Spike.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Hajskaft » sön nov 29, 2009 20:37

Faktiskt så har jag aldrig brytt mig om vem Buffy är med, helt ointressant för mig. Buffy är supergnällig och tråkig, hennes relationer är ännu tråkigare.. men ska hon vara med nån så måste jag säga Riley...
NOT! skoja bara, ingen vettig människa kan väl tycka Buffy ska vara med Riley, Captain Cardboard. Jag gillar Angel bäst så det får bli han..

favoritparen är Xander & Anya, Willow & Tara och Willow & Oz.

Finns det ingen tråd över de sämsta paren, som man kan gnälla över Buffy & Riley och Willow & "försöker att inte spy" Kennedy.. ?
Hajskaft
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 21 okt 2008

Inläggav marzipan » mån nov 30, 2009 18:27

Hajskaft skrev:ska hon vara med nån så måste jag säga Riley...
NOT! skoja bara, ingen vettig människa kan väl tycka Buffy ska vara med Riley

Jag tycker att Riley är en ganska söt pojke. Fast, nu är jag inte så vettig förstås. Lite oförtjänt skit tycker jag faktiskt att han fått. Mycket förtjänt också, iofs. Men känner ändå att Riley var... nödvändig.
Vet inte riktigt vad jag vill säga med det här. Att det är synd om stackars Riley, kanske. Att man borde sluta hata stackarn så mycket! Fast jag ska ju inte komma här och bestämma. Alla får ju hata precis hur mycket dom vill! (Ibland).

Själv kan jag inte välja favoritpar. Förlåt.

Edit: det är klart att jag kan välja favoritpar! Det är ju självklart!! (spoiler angel) Wes och Lilah! Wes och Fred! Allt med Wes! Wes!
Mitt favoritpar i btvs... kan jag fortfarande inte välja.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav Perkele » tor dec 10, 2009 2:15

caffeineaddict skrev:I den verkliga världen har jag ganska lite tvekan om att Riley skulle vara den bästa pojkvännen av de där tre. Stabilitet och pålitlighet (up until vampire hooker point) vinner liksom över blodtörst och hundraårig ångest. Men det gör tråkigare TV.


Nja... I den verkliga världen så skulle jag nog bara bli obehagligt berörd av Riley. En überpräktig militär som dessutom tycks vara kristen. Usch! Under den präktiga ytan kan inte finnas annat än ren ondska.

Hej alla förresten! Jag är, ehuru mångårig Buffyälskare, helt ny här på forumet. Upptäckte det av en slump och tycker det verkar vara ett trevligt ställe.
Användarvisningsbild
Perkele
Demon Fodder
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 dec 2009
Ort: Pajala

Inläggav gaspode » tor dec 10, 2009 2:22

Perkele skrev:Hej alla förresten! Jag är, ehuru mångårig Buffyälskare, helt ny här på forumet. Upptäckte det av en slump och tycker det verkar vara ett trevligt ställe.

Välkommen Perkele! Hoppas du kommer trivas, vi tycker själva att här är ganska mysigt :)

Gå in och presentera dig genom att svara på trådarna i presentationsdelen om du har lust! :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Mush » ons jan 06, 2010 17:18

Buffy & Spike. Det är brutalt. Det är fängslande. Det är retsamt. Det är Tro, hopp och sex. Det är starka band.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Averno » ons apr 07, 2010 12:37

Hmm. Måste nog ta med tre par.

1. Spike & Buffy (För dynamiken och energin)
2. Willow &Tara (För gulligheten)
3. Xander & Anya (För humorn)
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav Mush » mån maj 10, 2010 23:46

Buffy & Angel

Det är charmigt, lite klische' och sorgligt.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav miss-summers » tis maj 11, 2010 1:46

Buffy och Angel

Jag var Bangel tjej först, sen blev jag Spuffy - fullt ut tills jag såg om serien. Då insåg jag att Bangel är det som är mest rätt. De älskade varandra. Och hur de lyckades få allting att verka "sexigt" utan sex.

Giles/Jenny
Oz/Willow
Xander/Anya
Doyle (Angel s.1)/Cordelia
Spike/Drusilla
miss-summers
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 maj 2010

Inläggav LoveBuffy » mån jul 19, 2010 18:52

okej , jag måste nog säga Angel/Buffy . Först var dt angel sen spike och nu Angel. Men spike känns inte rätt med Buffy. Men han e ju störtskön xD
Im Buffy, The vampire slayer, and you are?
Användarvisningsbild
LoveBuffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 19 jul 2010
Ort: Sunnydale

Inläggav WillowGirl » ons dec 08, 2010 1:10

Willow och Tara!! :lovebunnier:
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron