halv-synkad Omkoll av buffy?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

halv-synkad Omkoll av buffy?

Inläggav gaspode » mån sep 15, 2003 17:09

Ja, det togs ju upp hemma på dvdforum..
Jag tänker definitivt börja om från Säsong 1 och kolla snart..
Är det fler som är intresserade eller?
Under den här formen behöver det ju inte vara lika synkat som om vi varit på dvdforum, då hade det nog inte kunnat bli mycket till diskussioner om avsnitten.

Det vore kul om vi var några stycken.
Iofs, de flesta har ju redan sett dom, så det blir väl diskussioner av det hela ändå, men det är ju inte fel att ha avsnitten friskt i minnet!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Peak » mån sep 15, 2003 17:40

Visst, jag är med... ;)
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Off » mån sep 15, 2003 18:40

Ska försöka göra det. Men har en fet tenta om 2 veckor som det måsta pluggas ordentligt för så jag håller nog i mig å tittar ikapp sen :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » mån sep 15, 2003 21:59

Kör igång ni så kommer jag med om några veckor! Är oerhört upptagen just nu och har i princip inte tid med någonting, men jag kommer att hänga på senare.
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » mån sep 15, 2003 23:39

känns inte riktigt som det är någon ide att kolla NU?.. jag har ju inte sett igenom S3 än.. :P
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör sep 20, 2003 3:01

Tycker vi väntar ett tag så att Zaxx hinner se mer (allt!) för första gången och så att fler har tid. Just nu ser jag bara ett avsnitt här och ett avsnitt där som jag känner för det. Upptäckte till min fasa för två veckor sedan att jag inte hade sett ett enda Buffy-avsnitt sedan Chosen sändes (dock hela Angel S3). Det är för sjutton tre månader! Så då kastades The Freshman och Living Conditions i för att de kändes "rätt" och roliga att se när (mini-spoiler)man precis börjat plugga på universitet. Sen blev det Doppelgangland och Angel av bara farten. Får se vart detta spontana omtittande tar mig näst. Blev onekligen sugen på Dead Things när jag läste om den briljanta recensionen som jag länkade till i Dead Things-tråden.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön sep 21, 2003 23:01

Har kommit fram till att jag är mer sugen på att se s06 igen än att börja om från början. Detta då jag bara sett s06 en gång(!!!)Om någon är intresserad av att kolla den lite halvsynkat så hade det varit skoj. Börjar med avsnitt 1 å 2 idag tror jag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » mån sep 22, 2003 9:31

jag skall försöka få hem Angel S1 och Buffy S4 i denna veckan.. så skall jag gräva ner mig i de avsnitten oxå.. :)

jag kommer snart fram till slutet... vänta bara! ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » mån sep 22, 2003 9:59

Jo, jag är med på vilken variant som än görs. Mer Buffy är alltid bra -- även om jag misstänker att jag kommer att göra ett kort uppehåll när mina andra filmer anländer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » fre nov 14, 2003 2:56

Tänkte kolla om de av oss som var med och såg s07 när den gick e sugna på å kolla igenom säsongen igen nu. Hade väl varit lite trevligt nu när man fått lite distans och inte gråter sig till sömns efter varje avsnitt pga att man vet att det var ett avsnitt mindre kvar på ens favvoserie :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » fre nov 14, 2003 10:05

Off: Jag väntar gärna till DVD-släppet, så att nästa gång man ser det är det med briljant kvalitet och schysst ljud... det kan ju inte vara mer än sex månader kvar. Men sex månader är iofs ändå sex månader...

(Dessutom ser jag ju om hela serien med syrran och hennes pojkvän nu, men det går seeegt för vi är tre människor med tre olika upptagna scheman...).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre nov 14, 2003 13:02

Hehe jo det låter som en tanke att vänta 6 månader men 6 månader år väääldigt långt borta. Kanske får kolla om någon annan säsong istället då. Var faktiskt ett tag sen jag såg Angel s02
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tor jan 08, 2004 23:21

e det dax att köra igång den hära omkollar på allvar eller? .. eller kör ni redan utan mig? ;) vet ju inte riktigt hur långt ni har kommit ??? :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor jan 08, 2004 23:52

Zaxx: Verkar aldrig ha blivit något av det där, men jag ser ju om serierna just nu tillsammans med syrran och hennes pojkvän. Vi har tagit oss fram till Buffy 4.07.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » fre jan 09, 2004 0:02

oooh.. vad tyckte de om s2 avsl. resp. s3 avsl. ????
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre jan 09, 2004 0:12

Ah, de älskar serien, vilket för syster var lite motvilligt men likväl gav hon sig och insåg dess övermäktiga kraft redan tidigt i S2.

Fascinerande nog var de inte så rörda av Becoming:s övermäktiga kraft som jag jämt är (fast de gillade den). Däremot verkade både Passion och framförallt Innocence knäcka dem rätt hårt (ärligt talat, tror vi satt alla tre i mörkret och försökte undvika att de andra såg våra tårar under de mer dramatiska bitarna av Innocence :D ).

Säsong 3 är ju så bra och så jämn att den bara flög förbi. Ärligt talat, bortsett från The Zeppo, Lovers Walk (syrran älskar ju Spike, naturligtvis) och Earshot så har jag inga jätteklara bilder av vad de egentligen tyckte om det avsnitt för avsnitt, men det fanns inga klagomål och de verkade allmänt jävligt involverade. Sen så har det även varit kollektiv snyftning till The Prom och nu senast Wild At Heart.

Har liiite svårare att sälja dem på Angel dock, även om de gillade In The Dark p.g.a. Spike. Jag gör som AKS rådde (lyd alltid de mäktiga och vackra, säger mitt sunda förnuft) och skippar de allra sämsta avsnitten i Angel S1. Vi får se hur det går.

Ska försöka fängsla min bästa polare någon gång framåt sommaren också, när jag är redo för ännu en re-watch och förhoppningsvis har Buffy S7 och Angel S4 på DVD.

Förresten, Zaxx, du var inte möjligen i Norrköping i eftermiddags? Jag stod vid ett övergångsställe, och döm om min förvåning när en stor, grå Volvo kör förbi med "Buffy" skrivet i jättestora bokstäver på vindrutan! :eek: Hakan låg på marken efter det måste jag säga. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » fre jan 09, 2004 0:28

nej det var inte jag som var där.. men när jag e klar med bilen kan jag lova att det kommer stå Buffy på mer än ETT ställe :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » fre jan 09, 2004 2:53

Tycker en omkoll när 5an börjar visa är given. Ett avsnitt om dagen är perfekta portioner Buffy :). Då kan även alla som inte har alla säsonger på DVD kolla.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Peak » fre jan 09, 2004 3:14

Det kan jag hålla med om... ;)
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Tinder » fre jan 09, 2004 6:34

Låter bra, ska nog passa på se igenom serien med 5an hursom hellst.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron