"Ny" BtVS utan Joss Whedon?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

"Ny" BtVS utan Joss Whedon?

Inläggav Ai » lör mar 05, 2005 19:15

Hur känns det här?

A Buffy Series Without Joss Whedon ?
From Lostcolonyentertainment.com - 2005-03-5th


For more than a decade, Writer/Producer/Director Joss Whedon has been synonymous with the "Buffy the Vampire Slayer" franchise, so much so that it seems inconceivable that anyone would even attempt to launch a new film or television series about the legendary super heroine without him. But strangely enough, that was, or maybe still is, a plan in the works.

"It’s a major misnomer to call Joss the ’creator’ of the Buffy Summers character," says a Sony executive who asked not to be identified. "As wonderful as Joss’ writing is, he didn’t come up with that character. He got the gig to do the first movie as a write-for-hire job. He wasn’t thrilled with what they did to his script and smartly managed to gain control of the TV series but really, ’Buffy’ isn’t his baby."

The original "Buffy the Vampire Slayer" movie came out in 1992 and starred Kristy Swanson as ’The Chosen One’ sent to save the world from demons. The 20th Century Fox film, scripted by hired gun Joss Whedon, was directed by Fran Rubel Kuzui, who also produced the motion picture with Kaz Kuzui. Whedon, after complaining loudly about the production team responsible for "ruining his script," managed to land a deal with Fox to produce the TV version in 1997, garnering creative control over the Buffy character. The Kuzui’s were attached as Executive Producers on the show (which aired for five seasons on the WB network before moving to UPN) but wielded no real power on the series, which is largely where things got sticky.

"Joss did a tremendous job expanding on the Buffy character and its mythology," says the Sony executive. "Aside from Buffy’s parents, who were unnamed in the movie, the only character from the movie to cross over to the series was the Slayer herself. Characters like Spike, Giles, Xander, the Master, Glory...that was all Joss."

However, somewhere along the way, egos were bruised, finances were disputed, and a rift occurred between Whedon and the franchise’s original "parents" with the Kuzui’s attempting to continue on with their own version of the super heroine...all without Whedon.

"I don’t think I’m revealing any big trade secrets in Hollywood by mentioning that a script had been circulating for years for a proposed big-screen Buffy sequel that would’ve been produced by the Kuzui’s with absolutely no involvement whatsoever from Joss," says the Sony exec. "The script was rather convoluted, I thought, and focused more on a male slayer character than Buffy, which made little sense to me...but make no mistake, the Kuzui’s retained the rights to continue with their own interpretation and as far as I know, remain well within their rights to do a new Buffy movie or series without having to consult with Joss."

If that’s not confusing, to further complicate matters, two years ago, a third party reportedly jumped into the fray, just after Whedon announced that he was ending Buffy’s run on UPN in 2003. The plan, according to Hollywood sources, was to create a completely separate TV program with a new actress taking over from series star Sarah Michelle Gellar.

"I was contacted by a producer -- whose name I won’t mention -- and asked to submit ’Joss Whedon-type material’," says "Communication Breakdown" director Richard O’Sullivan. "This was during the period in which I was first starting to pitch ’Breach of Heaven’ as a TV series and the obvious comparisons came up since they’re both kind of in the same genre. They wanted something ’Whedonesque’ but didn’t really give me any details about what the project was."

Part of O’Sullivan’s writing sample was subsequently leaked by a disgruntled former associate to Harry Knowles’ Ain’t It Cool News website, which initially reported it as the 2003/2004 season opener of Buffy’s sister show, "Angel," thus sparking a debate among Whedon fans about the script’s validity.

"At first I freaked," says O’Sullivan. "I thought, ’Fuck, the whole thing just went up in smoke.’ But then, my phone rang."

O’Sullivan says the producers of the proposed show concocted a plan to use the controversy to their advantage. The idea was to continue with plans to secure the rights to the Buffy character from the Kazui’s (who still had the option to use the main character from the movie, though not the characters or character histories from Whedon’s series), but now they wanted to rush a pilot into "top secret" production and book Screen Gems studios in Wilmington, N.C. (host to such series as "Dawson’s Creek" and "One Tree Hill") to serve as the home for the new show.

"I was offered a producer’s credit in exchange for basically acting as the ’front man’ for the pilot," says O’Sullivan. "They wanted to do business as ’Breach of Heaven,’ cast as ’Breach of Heaven,’ basically tell everyone we were making the ’Breach of Heaven’ pilot...but then when the cast and crew showed up, shoot the pilot for the new Buffy."

O’Sullivan was asked to script the pilot, with specific instructions given that the story would not be set in Sunnydale nor would it include characters from Whedon’s shows, other than Buffy and the odd mention of the Slayer’s mother, who was not to ever be referred to as "Joyce" (since "Joyce Summers" was a specific creation of Whedon).

The end result, which carried the working title "Slayer: The Adventures of Buffy Summers," picked up some 90 years in the future with the heroine frozen in time, literally turned to wood, and part of an art piece depicting a war between humans and demons.

"The idea was that at some point after the turn of the new millennium, a great battle took place between good and evil and for whatever reason, a powerful mystical force froze Buffy and the demons she was fighting for almost a century," says O’Sullivan. "When the story opens, a tour guide is explaining to a group of school kids -- a mixture of humans and demons -- that the world 90 years ago was a much different, less tolerant place."

Naturally, Buffy is released from the spell, and, after disposing of the demons she had been frozen with for nine decades, is forced to deal with the new inter-dimensional world order.

"It was a very Patton-after-the-war type script," says O’Sullivan. "Here you had Buffy, instantly transported to a new place in time, all her friends gone, the war she had fought since she was sixteen years old over...not knowing who to trust, not knowing how to deal with the fact that she’s not supposed to be fighting the monsters she was brought forth to kill. Plus, now she has to wrap her head around concepts like vampires and demons having free will and coexisting with humans in everyday life. It was an interesting new dynamic and not just a rehash of roads already traveled."

Plans for the series, which was being geared toward syndication or cable, were put on hold last year after negotiations to secure the rights stalled amidst the predictable legal wrangling. O’Sullivan believes, however, that the show, which likely would have starred Polish-born actress Aleks West (whom O’Sullivan later cast in his film "Communication Breakdown") would still make for some interesting television.

"Don’t get me wrong," says the filmmaker. "I’m a huge Joss Whedon fan. What he did with that series, and with ’Angel,’ was groundbreaking stuff. It blew the original movie away and I actually found Fran Kuzui’s film to be rather entertaining. But I think there are still so many different directions you can take that character."

Currently, plans remain in the works to bring O’Sullivan’s "Breach of Heaven" -- presumably the real "Breach of Heaven’ this time -- to television.

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=8653

Är det bara jag eller är det väldigt mycket sandlåda över det här? Han tog min spade och nu går jag och hämtar en större spade för det var jag som var den som hade spade från början!

Även om jag med jämna mellanrum känner mig svältfödd på Whedonverse och längtar så hett efter en spin-off - vilken som helst - att jag kan känna blodsmak i munnen, så känns det här inte alls roligt. Mest småaktigt.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Illyria » lör mar 05, 2005 19:20

Väldigt småaktigt känns det. Inget Buffy utan Joss! BtVS är hans baby.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav gaspode » lör mar 05, 2005 19:22

Läs här: http://whedonesque.com/?comments=6221

Simon på whedonesque säger att det är ett PR-trick och inte har ett sant ord i sig..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Ai » lör mar 05, 2005 19:24

Illyria skrev:Väldigt småaktigt känns det. Inget Buffy utan Joss! BtVS är hans baby.


Att jämföra en film som total-krashade med en lysande tvserie som gick i sju (+ fem, om man räknar Angel) år känns onekligen så.

Personligen struntar jag fullständigt i vem som 'uppfann' karaktären Buffy Summers från början, det är ju hela mytologin och historierna i serien som helhet som är BtVS.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Re: "Ny" BtVS utan Joss Whedon?

Inläggav noike » lör mar 05, 2005 19:25

Ai skrev:http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=8653

Är det bara jag eller är det väldigt mycket sandlåda över det här? Han tog min spade och nu går jag och hämtar en större spade för det var jag som var den som hade spade från början!

Publicitetstrick från början till slut.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör mar 05, 2005 19:25

All PR är bra PR? Känns inte som ett smart drag tycker jag, lär väl snarare få alla Joss-fans emot sig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Ai » lör mar 05, 2005 19:26

gaspode skrev:Läs här: http://whedonesque.com/?comments=6221

Simon på whedonesque säger att det är ett PR-trick och inte har ett sant ord i sig..


PR-trick från vem om vad?

Orkade inte läsa alla svaren, har lite svårt med vit text på svart... :?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav A bear » lör mar 05, 2005 19:31

Átt gnälla om vem som var först känns hur som helst som om Pete Best skulle hävda att han var Beatles riktige trummis.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Ai » lör mar 05, 2005 19:45

Ai skrev:
gaspode skrev:Läs här: http://whedonesque.com/?comments=6221

Simon på whedonesque säger att det är ett PR-trick och inte har ett sant ord i sig..


PR-trick från vem om vad?

Orkade inte läsa alla svaren, har lite svårt med vit text på svart... :?


Ok, tagit mig igenom nu. Känner mig lugnare och gladare och samtidigt lite världstrött. Har inte folk nåt liv?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » lör mar 05, 2005 20:13

Tur att det inte var sant. Om dom ska göra nåt mer med Buffy så ska det vara Joss-kontrollerat, inte nåt annat. Rör inte vår Buffy! Det känns som att det finns risk för att dom gör något med karaktären som inte känns som Buffy, och det kommer inte ha den där "Joss-känslan". Dom kan väl göra en serie/film om en annan slayer då, men inte Buffy. Trots att hon är en underbar karaktär som man saknar jättemycket så vill man hellre komma ihåg henne som man gör nu, och inte som nåt patetiskt försök från Sony-snubbar att håva in pengar (men visst, det skulle ju kunna bli bra, det vet ju egentligen inte jag något om).

Sen längtar jag också jättemycket efter en spinoff... *suck* Men Joss vill ju inte göra tv-serie nu... :cry:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » lör mar 05, 2005 21:23

Tror ju inte att vi är det enda Buffyforum som har en kampanj om "Joss for God 2005". De flesta Buffyiter älskar säkert Joss mer än de älskar karaktären Buffy. Och ja, det låter väldigt mycket som sandlåda. "Vi hade betalt en lysande ny talang för att skapa en ny karaktär till en film för oss, och sedan hade han mage att tycka att det var hans karaktär som borde följa hans manus. Some people!" JAG skulle i alla fall vara VÄLDIGT skeptiskt till en Buffy som inte hade Joss inblandad. Herregud, jag var väldigt skeptisk till serien Buffy, som jag då uppfattade som en spin-off efter filmen, innan jag visste hur turerna egentligen hade gått. Nu är jag ju såld på serien, och kan inte riktigt se filmen med samma entusiasm som innan.

Om de nu absolut vill göra en ny slayer film, så kan de väl göra en med en ny slayer, son-son-dotter-son-dotter-dotter till Buffy, eller nåt! Eller varför inte skapa en egen story från scratch? Nej, tänkte inte på det, då måste de ju tänka själva, det går ju inte...

Helt irrelevant, men Angel borde kallas brother-show, och inte sister-show?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tinwiel » lör mar 05, 2005 22:47

Binchy skrev: Om de nu absolut vill göra en ny slayer film, så kan de väl göra en med en ny slayer, son-son-dotter-son-dotter-dotter till Buffy, eller nåt! Eller varför inte skapa en egen story från scratch? Nej, tänkte inte på det, då måste de ju tänka själva, det går ju inte...


Tänka själva? Häda inte! Nyskapande? Nä... *suck*

Precis, Binchy, dom borde komma på ett helt nytt koncept isåfall och inte messa med vår Buffy. Och därmed basta!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Gordo » sön mar 06, 2005 11:58

Skönt att det inte finns så mycket sanning i det! Resonemanget som förs är verkligen på sandlådenivå. Att använda karaktären Buffy Summers utan alla de aspekter som byggt upp denna karaktär skulle ju inte fungera. Det skulle bara bli en karaktär men samma namn utan det innehåll och de omständigheter som finns runt karaktären och som fans över hela världen älskar.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön mar 06, 2005 12:40

Vem bryr sig om vem som gör serien så länge dom gör en spin-off?
Men det där att Buffy skulle frysas ner och vakna upp i framtiden lät riktigt dåligt.
Kan dom inte bara ta Spike eller någon som VILL göra mer.
Jobbiga idioter.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön mar 06, 2005 12:42

LWes skrev:Vem bryr sig om vem som gör serien så länge dom gör en spin-off?


:eek: Jag hamnar i chocktillstånd.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön mar 06, 2005 12:48

AKS skrev:
LWes skrev:Vem bryr sig om vem som gör serien så länge dom gör en spin-off?


:eek: Jag hamnar i chocktillstånd.


Jag är bredvid dig i samma chocktillstånd... fast mitt har yoghurt!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav mattek72 » sön mar 06, 2005 13:43

Bara blotta tanken, på någon variant av Buffy utan inblandning av Joss Whedon.
Känns fel på alla möjliga vis.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » sön mar 06, 2005 14:07

Nu har jag inte läst artikeln, eftersom den tydligen är rent skitsnack. Men en fortsättning utan Joss är absolut inte otänkbart för mig, så länge det är någon annan från ME som ligger bakom den. En Buffyfilm av t.ex. Tim Minear (vice gud och kung av Angel och Firefly) skulle vara underbart.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » sön mar 06, 2005 14:25

CheeseGuy skrev:t.ex. Tim Minear (vice gud och kung av Angel och Firefly) skulle vara underbart.

Eller David Greenwalt
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön mar 06, 2005 14:41

LWes skrev:Vem bryr sig om vem som gör serien så länge dom gör en spin-off?

Hädelse och kätteri! Kvalitet framför kvantitet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav carre » sön mar 06, 2005 14:57

Illyria skrev:Hädelse och kätteri! Kvalitet framför kvantitet.


word
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Tob » sön mar 06, 2005 14:59

Problemet är väl att man inte skulle kunna ta ett projekt med Buffy utan Joss Whedon på allvar. Mytologin är ju så starkt knutit till honom.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » sön mar 06, 2005 15:05

Illyria skrev:
LWes skrev:Vem bryr sig om vem som gör serien så länge dom gör en spin-off?

Hädelse och kätteri! Kvalitet framför kvantitet.

Så du menar att om det skulle göras en t.ex. Spike-film som någon annan en Joss skrev/producerade o.s.v. så skulle du hellre vilja att den inte gjordes?

Tob skrev:Problemet är väl att man inte skulle kunna ta ett projekt med Buffy utan Joss Whedon på allvar. Mytologin är ju så starkt knutit till honom.

Långt ifrån alla saker har ju hittats på av Joss. Det finns gott om fantastiska författare som tillfört en hel del till serierna.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » sön mar 06, 2005 15:59

LWes skrev:
Illyria skrev:
LWes skrev:Vem bryr sig om vem som gör serien så länge dom gör en spin-off?

Hädelse och kätteri! Kvalitet framför kvantitet.

Så du menar att om det skulle göras en t.ex. Spike-film som någon annan en Joss skrev/producerade o.s.v. så skulle du hellre vilja att den inte gjordes?

Tob skrev:Problemet är väl att man inte skulle kunna ta ett projekt med Buffy utan Joss Whedon på allvar. Mytologin är ju så starkt knutit till honom.

Långt ifrån alla saker har ju hittats på av Joss. Det finns gott om fantastiska författare som tillfört en hel del till serierna.


Javisst har även de andra tillfört saker, men lyssnar man på kommentatorspåren så förstår man ju att Joss haft sitt finger med i spelet i så gott som vartenda avsnitt. De mest uppskattade och roligaste sekvenserna är det nästan alltid han som har kommit på, oavsett vem som står som författare till hela avsnittet.

Det vi alla (eller åtminstone jag) reagerar så hårt mot är att man mer eller mindre säger att "Joss var en duktigt liten pojke som skrev vad vi bad honom att göra, men nu behöver vi inte honom längre, han är alldeles för besvärlig. Och eftersom vi betalade honom för att skapa, så äger vi hans skapelse."
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav LWes » sön mar 06, 2005 16:49

Binchy skrev:Det vi alla (eller åtminstone jag) reagerar så hårt mot är att man mer eller mindre säger att "Joss var en duktigt liten pojke som skrev vad vi bad honom att göra, men nu behöver vi inte honom längre, han är alldeles för besvärlig. Och eftersom vi betalade honom för att skapa, så äger vi hans skapelse."


Visst, men det är ju så att han är alldeles för besvärlig. Han har ju sagt att han är färdig med tv. Han vill inte göra mer tv.
Jag tänker inte ge upp mina drömmar om tv-serier, mini-serier och tv-filmer som utspelar sig i Buffyverse bara för att Joss inte vill göra mer tv.
Visst är det tråkigt när serier läggs ner efter bara några avsnitt, men om det skulle göras en spin-off serie med Spike eller Faith eller någon och låt oss säga att dom gör 13 avsnitt innan produtionen läggs ner för att serien har för lite tittare, så har vi fans ändå fått 13 avsnitt till från Buffyverse.
Se bara på Firefly, är vi inte glada att vi fick dom avsnitten vi fick av den serien?
Det jag menar är att jag är inte kräsen när det gäller det här (även om Buffy i framtiden idén som det stod om i artikeln sög riktigt mycket. var det det bästa dom kunnde komma på? Idag när jag har dela ut reklam i flera timmar har jag kommit på säkert 10 fantastiska idér för serier som är mycket bättre, det är ju alltså inte direkt svårt att komma på något bättre än 'Slayer: The Adventures of Buffy Summers')
LÅt mig bara försäkra mig helt nu för jag är lite förvirrad: ''Slayer: The Adventures of Buffy Summers'' kommer inte göras på riktigt utan det är bara någon som har hittat på? För den kan jag verkligen klara mig utan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » sön mar 06, 2005 17:13

Det är väl sådana "käcka" idéer de kommer att klämma fram, antagligen. De vill tjäna pengar snabbt, med så liten kreativ investering som möjligt.

Jag menade att de tyckte att Joss var krånglig på film-tiden. Han tyckte att de skulle följa hans manus någotsånär, och protesterade när de ville göra om det och ta bort hans vinklingar. Tänk vilken film det kunde ha blivit om de hade följt hans idé, då hade de kanske haft en riktig succé. Fast då hade Joss inte varit så frustrerad att han startade sitt eget Buffy-projekt. Damned if you do, damned if you don't. Den här diskussionen känns väldigt bekant. I think we've deja this vue.

Att han nu, efter tre TV-serier, och minst tio års ständig kamp mot bolag, censorer och andra, har tröttnat på TV-mediet tycker jag är helt förståeligt, och inte ett dugg krångligt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav LWes » sön mar 06, 2005 18:12

Jag har förresten för mig att jag läste för några månader sedan att det skulle göras en Angel mini-serie (serietidning) som utspelar sig efter serien tagit slut.
Har någon hört något mer om det?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön mar 06, 2005 20:48

LWes skrev:Så du menar att om det skulle göras en t.ex. Spike-film som någon annan en Joss skrev/producerade o.s.v. så skulle du hellre vilja att den inte gjordes?

Tycker inte jag var otydlig på något sätt.

Binchy skrev:Att han nu, efter tre TV-serier, och minst tio års ständig kamp mot bolag, censorer och andra, har tröttnat på TV-mediet tycker jag är helt förståeligt, och inte ett dugg krångligt.

Väldigt förståeligt, men jag tror samtidigt att om chansen för ett tv-projekt han verkligen gillade och såg som lovande skulle dyka upp att det inte är någon total omöjlighet ändå. Never say never.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » sön mar 06, 2005 21:13

Illyria skrev:
Binchy skrev:Att han nu, efter tre TV-serier, och minst tio års ständig kamp mot bolag, censorer och andra, har tröttnat på TV-mediet tycker jag är helt förståeligt, och inte ett dugg krångligt.

Väldigt förståeligt, men jag tror samtidigt att om chansen för ett tv-projekt han verkligen gillade och såg som lovande skulle dyka upp att det inte är någon total omöjlighet ändå. Never say never.


Hoppas! Hoppas! Hoppas! Tänk om han kunde få göra en serie, kanske t.o.m en Buffy/Angel- spin-off, på ett kabeltv-bolag. Ingen censur, han kunde få göra precis som han ville.... *drömmer mig bort*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » sön mar 06, 2005 22:00

Tinwiel skrev:
Illyria skrev:
Binchy skrev:Att han nu, efter tre TV-serier, och minst tio års ständig kamp mot bolag, censorer och andra, har tröttnat på TV-mediet tycker jag är helt förståeligt, och inte ett dugg krångligt.

Väldigt förståeligt, men jag tror samtidigt att om chansen för ett tv-projekt han verkligen gillade och såg som lovande skulle dyka upp att det inte är någon total omöjlighet ändå. Never say never.


Hoppas! Hoppas! Hoppas! Tänk om han kunde få göra en serie, kanske t.o.m en Buffy/Angel- spin-off, på ett kabeltv-bolag. Ingen censur, han kunde få göra precis som han ville.... *drömmer mig bort*


Håller med Illyria, det är lätt att säga "Aldrig mer!", men dyker det upp en jättechans så tar man nog den i alla fall...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron