störst avstånd mellan två säsonger?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

störst avstånd mellan två säsonger?

Inläggav Mr_Jack » ons dec 22, 2004 21:13

alltså, mellan vilka två säsonger har det känts som om det har hänt mest när man inte fått vara med och se liksom, mellan vilka två känns det som störst tidskillnad och såna saker, hoppas ni förstår vad jag menar ;)

personligen tycker jag mellan restless och buffy vs dracula (mellan säsong 4 och 5 altså). Förmodligen tycker jag så för att kanal 5 tog en låååång paus mellan dem, över sommaren. Men ni som såg det innan det gick på femman har säkert en annan uppfattning.
Senast redigerad av Mr_Jack ons dec 22, 2004 23:27, redigerad totalt 1 gång.
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav Ai » ons dec 22, 2004 21:47

Mellan fem och sex. Helt klart skulle jag velat sett mer av den sommaren.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav caffeineaddict » ons dec 22, 2004 22:03

Mr_Jack: He, jag tycker precis tvärtom. Det känns som att mellan fyra och fem hände i stort sett ingenting. Allt är mer eller mindre precis som vi lämnade det.

Ai har en poäng med sommaren mellan fem och sex, men även mellan två och tre hade jag gärna sett mer (spoiler S3):När gänget får reda på att Buffy saknas, hur hon anlände i L.A. och fixade lägenhet/jobb/pengar, hennes första veckor med sorgen, gänget som får börja försöka slakta vampyrer själva (när vi träffar dem igen har de åtminstone fått någon slags rutin), Xander och Willows återuppbyggnad av sin vänskap o.s.v. o.s.v.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons dec 22, 2004 22:10

Det hade varit kul att se mer av vad som hände mellan säsong 3 och 4 för karaktärerna som flyttade över till AtS. Speciellt Angel och [Angel 1x10]Wes.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav JRT » ons dec 22, 2004 22:24

Håller med ovanstående - sommaren mellan Buffy s2-3 och övergången för karaktärerna som flyttade till Ats. Att få se mer av sommaren 1998 hade varit som en förlängning av händelserna i Becoming vilket jag inte säger nej till...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav RalfiParpa » ons dec 22, 2004 22:24

Ai skrev:Mellan fem och sex. Helt klart skulle jag velat sett mer av den sommaren.


Här håller jag med. Spikes "I worked beside you all summer" bäddar ju för intriger.

Spoiler BtVS Säsong 6.
Jag hade gärna sett hur gänget sörjer Buffy, hur Willow slutligen kläcker idén att återuppliva henne och hur gänget börjar få förhoppningar.
Senast redigerad av RalfiParpa ons dec 22, 2004 22:44, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Ai » ons dec 22, 2004 22:39

RalfiParpa: Lite spoilermarkering där kanske? ;)
Tråden är omärkt.

Dessutom

[BtVS s. 6]

att få se hur dom beslutar sig för att programmera om 'boten, hur Spike blir barnvakt åt Dawn...osvosv....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav RalfiParpa » ons dec 22, 2004 22:41

Det här är ju en tråd som förutsätter att man har sett hela serien så jag tycker spoilermarkeringar är överflödiga.
Men visst.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav sus@n » tor dec 23, 2004 14:32

Jag tycker mellan S1 och 2 eftersom mycket lär ha hänt där emellan. Men jag har köpt boken "How I survived my Summervacation" som utspelas där emellan så jag lär få lite fakta :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr_Jack » fre dec 24, 2004 13:10

jag hade nog tyckt två och tre om det inte varit för femmans sommaruppehåll mellan 4 och 5.
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

spoilermarkering

Inläggav Lila » fre dec 24, 2004 13:40

Jag tycker faktist att vissa saker som Spikes förhållande till gänget ska försöka döljas i högsta möjliga mån..man kan ju råka hamna fel...bara i specifika avsitt tycker jag vi släpper allt fritt. Tänk er om ni sett fram till början av s4 o missa den utveckling som man själv genomgår MED Spike! Tänk va olyckligt att få veta att Spike ska bli snäll o kär i Buffy...hua...snacka om att förlora en del av själen i serien...Jag har inte sett Angel s2-s5 o kan tänka mig att det vilar en del överaskningar där..o de vill inte jag råka se..även om jag unviker trådar så gått det går!
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav Joamna » fre dec 24, 2004 15:22

Den jag är mest nyfiken på är nog mellan 5 och 6, kanske för att jag gillar säsong 6 rätt mycket.

sus@n skrev:Jag tycker mellan S1 och 2 eftersom mycket lär ha hänt där emellan. Men jag har köpt boken "How I survived my Summervacation" som utspelas där emellan så jag lär få lite fakta :D


Oh den sommaren har också gjort mig lite nyfiken, får skaffa den boken. Jag blir alltid enormt nyfiken när de pratar om saker i serien som man inte fått se.. men det är sånt som gör att det går att hålla serien vid liv hur länge som helst i huvudet..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » fre dec 24, 2004 21:59

Flisa skrev:Oh den sommaren har också gjort mig lite nyfiken, får skaffa den boken. Jag blir alltid enormt nyfiken när de pratar om saker i serien som man inte fått se.. men det är sånt som gör att det går att hålla serien vid liv hur länge som helst i huvudet..



När jag har hunnit läsa den kan jag ge omdöme om du orkar vänta så länge :D Jag märker själv att jag börjar suga i mig av andra saker nu när Buffy är slut (tack gud för att det finns 1 säsong av Angel kvar).
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Joamna » lör dec 25, 2004 0:09

sus@n skrev:
Flisa skrev:Oh den sommaren har också gjort mig lite nyfiken, får skaffa den boken. Jag blir alltid enormt nyfiken när de pratar om saker i serien som man inte fått se.. men det är sånt som gör att det går att hålla serien vid liv hur länge som helst i huvudet..



När jag har hunnit läsa den kan jag ge omdöme om du orkar vänta så länge :D Jag märker själv att jag börjar suga i mig av andra saker nu när Buffy är slut (tack gud för att det finns 1 säsong av Angel kvar).


Ja gör gärna det, det dröjer nog innan jag har råd och tid att skaffa mig den iaf. Känner igen det där med att man suger i sig andra saker nu, Buffy är inte slut bara för att man sett alla säsonger. Och jag har faktiskt drygt 2 säsonger kvar av Angel :)
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm


Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron