Varför blir man så besatt av buffys förhållanden?? (spoiler)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Re: ang besatthet av Spike o Buffy...

Inläggav sprite » sön dec 19, 2004 13:08

VelocityBoy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Vem av oss är det som har missförstått? Jag har nämligen uppfattat Spike som en ganska korkad karaktär (vilket många andra karaktärer snällt påpekar då och då).


Spike är smart och insiktsfull men han tänker inte efter han är impulsiv och otålig vilket gör att han ofta tar fel beslut...


Precis. Spike är defenitivt inte korkad.

Lila; intressant skrivet.
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

spike korkad?

Inläggav Lila » sön dec 19, 2004 14:26

Spike korkad? Hur tänker du då? Otaktisk och inpulsiv ja, men tänk alla gånger då han tänkt åt guppen (Tara e ingen demon, Willow freakar ur o ger sig på Big Bad mm) Spike har inga låsningar i huvudet som begrensar honom från att tänka lite vidare än de andra.

Hihi är det inte kul hur man kan tolka nåt annorlunda när man kommer från olika livstilar. JAg tycker ett liv med Spike verkar mycke mer bekymmelesfritt o ärligt än med Angel. Ja menar om inte det är destruktivt så undrar man ju....jag menar där finns ju ingen lösning...

Dessutom tycker jag Angel är cynisk och mellankolisk (i Buffy) och det finns tillräkligt i min vardag ändå för att jag ska drömma om en sån snubbe.

Angel är alldeles för realistisk för min smak. Visst absolut i VERKLIGHETEN är Angel mycke mer drömkille (förutom att han inte kan ha sex...oj BIG förutom där..men jag menar typen) men nu e de ju drömmar o romantik som får en att bli besatt...faktist!

Ta Buffys situvation. Angel hade absolut inte uppmuntrat Buffy att bara gå från Burger Meat Palace o rymma från alla krav, ja menar hallo, Angel, killen är ju uppoffraren själv. Men Spike vill befria Buffy från det. Ja menar sen att Angel egentligen har rätt men DET är inte romantik.

Jag är helt övertygad om att om hon hade fortsatt som i säsong 6 så hade hon gått under (...tjänar för lite, sover för lite= ångest =dawn streikar=buffy bryter ihopp) Det är inte hälsosamt alltid att göra det rätta heller. Nu hör ju inte det till tråden men Giles förvandlades till en skitstövel i mina ögon när han drog i från allt ansvar i s6. Jag menar gubben har laggd en världen börda på Buffy med hennes kall o allt och sen säga till hennen att hon ska ansvara för Dawn också??? Visst, Giles hade kanske inte valt att bli väktare men han var vuxen o ändå tagit på sig en typ av Papparoll. En jäkla check..som om det skulle hjälpa.

o sen har de mage o slänga ut henne s7???

Dam...det där skulle nästan passa som ny tråd: Giles
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav sus@n » sön dec 19, 2004 14:29

Lila: intressanta tankar. Jag älskar Spuffy men hade hellre valt Angel som pojkvän, han är mer puppy aktig. Fast Spike i S7 hade inte heller varit fel.

Sen vill jag rätta dig och säga att stället som Buffy jobbar på heter
Doublemeat Palace och inte Burger meat palace :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

doublemeat Palace

Inläggav Lila » sön dec 19, 2004 14:30

tack...hu villket namn... :eek:
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav Johannah » sön dec 19, 2004 14:53

Jag läste någonting riktigt intressant om Angel och skillnadena på honom i BtVS och i AtS. Boken heter "Five seasons of Angel" och storyn "That Angel doesn't live here anymore". Verkligen att rekommendera...
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav JRT » sön dec 19, 2004 14:57

Johannah skrev:Jag läste någonting riktigt intressant om Angel och skillnadena på honom i BtVS och i AtS. Boken heter "Five seasons of Angel" och storyn "That Angel doesn't live here anymore". Verkligen att rekommendera...


Låter mycket intressant... där kan det nog tänkas bli ett köp inom en snar framtid.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Re: ang besatthet av Spike o Buffy...

Inläggav Illyria » sön dec 19, 2004 14:59

VelocityBoy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Vem av oss är det som har missförstått? Jag har nämligen uppfattat Spike som en ganska korkad karaktär (vilket många andra karaktärer snällt påpekar då och då).

Spike är smart och insiktsfull men han tänker inte efter han är impulsiv och otålig vilket gör att han ofta tar fel beslut...

För att inte glömma att han är en total "fool for love", det spelar in i mycket han gör, men korkad är han definitivt inte. Tvärtom.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Buffybot Wannabe » sön dec 19, 2004 16:22

caffeineaddict skrev:det var det faktum att hon utnyttjade honom som var intressant.


På samma sätt som du önskar att Aly kunde utnyttja dig???
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav caffeineaddict » sön dec 19, 2004 17:00

Buffybot Wannabe skrev:
caffeineaddict skrev:det var det faktum att hon utnyttjade honom som var intressant.


På samma sätt som du önskar att Aly kunde utnyttja dig???


Heh. Det skulle jag nog inte tacka nej till, visst. Minus alla slagsmål. Förstår dock inte hur det blev relevant?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Johannah » mån dec 20, 2004 0:58

JRT skrev:Låter mycket intressant... där kan det nog tänkas bli ett köp inom en snar framtid.

Första boken om en tv-serie som jag någonsin köpt. Har kommit igenom en del av den nu, och det mesta är faktiskt riktigt intressant. Ser fram emot att snart krypa ner i sängen och läsa en "story" till.

EDIT: Glömde tillägga att "A world without love: the failure of family in Angel" ur samma bok är helt och fullkomligt underbar och fantastisk. Jag grät en skvätt när jag läste. Allt det hemska och tragiska i serien kom fram...

Köp boken någon! Så jag har någon att diskutera med.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav JRT » mån dec 20, 2004 1:17

Johannah: Boken är nu beställd från amazon. Första boken av icke fictionkaraktär som verkligen fångat mitt intresse, ska bli mycket intressant!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Johannah » mån dec 20, 2004 1:33

Aaah, perfekt :) Jag hoppas att jag inte har skruvat upp dina förväntningar alldeles för högt nu bara :|
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav JRT » mån dec 20, 2004 1:56

Nejdå, det blir nog bra. :) Läste om de andra kapitlen i boken och allt verkar väldigt intressant.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Johannah » mån dec 20, 2004 2:10

Bra bra. Förresten; någon snäll moderator kanske skulle vilja dela den är tråden? Känns som att vi kom lite väl OT nu...
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Re: spike korkad?

Inläggav sprite » ons dec 22, 2004 15:38

Lila skrev: Visst absolut i VERKLIGHETEN är Angel mycke mer drömkille (förutom att han inte kan ha sex...oj BIG förutom där..men jag menar typen) men nu e de ju drömmar o romantik som får en att bli besatt...faktist!


I verkligheten är spike min drömkille! (i säsong 7):) Inte för det här med att han skulle vara en bad boy som många snackar om. Jag gillar faktiskt inte så kallade "bad boys".
Han har helt enkelt det mesta och hans kärlek är vilkorslös.
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

spike bäst

Inläggav Lila » ons dec 22, 2004 16:13

jo han e min drömkille med...men man e tillsammans med en angeltyp så man måste ju övertyga sig själv att det e bra så.....

Jag tror att en Spike skulle va precis vad jag behöver iblan men det skulle lika gärna kunna sluta i katastrof.....Min kille håller mina fötter kvar på jorden....på gott o ont...

o villkorlös kärlek...hur många killar kan ge det utan att det slutar med att man tar dem för givet..

Jag tycker Spike har hittat balansen....
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Inläggav SarahTheBloody » ons dec 22, 2004 20:01

Mmm, Spike...vet inte vad jag kan säga om honom annat än att jag skulle gärna spendera evigheten med honom...

Jag blev lite :evil: i slutet på Buffy när hon sa till honom att hon älskade honom...så säger han "no you don´t.But thanks for saying it" Tycker hon skulle ha sagt " I Do love you" eller nåt... fast det kanske inte hade varit lika bra då? Men iaf så satte mina tårkanaler igång rejält då...
Without Passion, We'd Be Truly Dead./~Angelus~
Användarvisningsbild
SarahTheBloody
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 dec 2004
Ort: Eskilstuna

Inläggav monkeyboy » ons dec 22, 2004 20:17

Det var ju sant...

Välkommen till forumet Sarah!
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav SarahTheBloody » ons dec 22, 2004 20:23

Åh Tack! :)
Without Passion, We'd Be Truly Dead./~Angelus~
Användarvisningsbild
SarahTheBloody
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 dec 2004
Ort: Eskilstuna

Inläggav Ai » ons dec 22, 2004 20:32

STB! ;)

Här hittar du Presentationslänkar!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav sprite » sön dec 26, 2004 14:01

Annars är ju Xander utan tvekan ett pojkväns ämne också :) Han är otroligt snäll. Killen har ju också mycket humor :)

Lite konstigt igentligen att ingen nämnt honom innan. Men han kanske inte är lika spännande.. eller..?!
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

xander

Inläggav Lila » mån dec 27, 2004 17:13

xander i S5...när han fått en dubbelgångare o ska bevisa att han e han för willow och gör snobbendansen.....smälter inte allas hjärtan??
Användarvisningsbild
Lila
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 13 dec 2004

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron