sämsta serien (nolbergs officiella humortråd)(spoilers!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Ai » mån dec 06, 2004 18:37

nolberg: trodde du på allvar att nån härifrån addade dig? Knappast, lilla vän. Ett litet tips för framtiden: skriv inte ut ditt msn på ett forum man inte ens behöver regga sig för att läsa. Då blir det allmän egendom för hela internet att göra som man vill med. Det kanske är svårt för en elvaåring att förstå, men nu vet du. *ger nolisen en kaka*

Edit: Och SNÄLLA om du nu så gärna vill förolämpa oss - lär dig stava iallafall. Dålig stavning accepteras bara av intelligenta och trevliga människor.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » mån dec 06, 2004 19:02

CheeseGuy skrev:
nolberg skrev:alltså hur gamla är ni? buffy är gjort för 7-10 åringar

Ja, för det är ju i den åldern man tycker om att se människor flås levande. Och bli halshuggna. Och torterade.

Speak for yourself. Jag gillade att se "människor flås levande. Och bli halshuggna. Och torterade." när jag var 10.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån dec 06, 2004 19:10

noike skrev:
CheeseGuy skrev:
nolberg skrev:alltså hur gamla är ni? buffy är gjort för 7-10 åringar

Ja, för det är ju i den åldern man tycker om att se människor flås levande. Och bli halshuggna. Och torterade.

Speak for yourself. Jag gillade att se "människor flås levande. Och bli halshuggna. Och torterade." när jag var 10.


Tänkte precis säga samma sak. Braindead var en favoritfilm i den åldern.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav carre » mån dec 06, 2004 19:18

JA! det vart ju på mellanstadiet sån vart som bäst. Kolla på motorsågsmassaken med sina killkompisar och spela in skräckfilmer där vi jagade varandra på tak med yxor och machetes.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav VelocityBoy » mån dec 06, 2004 20:56

ey skrev:JA! det vart ju på mellanstadiet sån vart som bäst. Kolla på motorsågsmassaken med sina killkompisar och spela in skräckfilmer där vi jagade varandra på tak med yxor och machetes.


:P :P :P
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Noggster » mån dec 06, 2004 21:42

nolberg skrev:Ni är ju jävligt modna med som addar mig på msn och visar kuken, men men...ni ser ju buffy med :)


IRLG HAHAHA
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav nolberg » tis dec 07, 2004 0:06

va folk härifrån som addade mig jävla pedofiler
Användarvisningsbild
nolberg
Minion
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 03 dec 2004

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 0:08

Jajamensan. Låtom oss sjunga så här i juletid: Whedonska pedofiler är vi allihopa, allihopa, allihopa... DU MED! .... OCH JAG MED! .... DU MED! ... OCH JAG MED!

Nu fick jag ju nästan lite julstämning. Tack nolberg!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » tis dec 07, 2004 0:11

nolberg skrev:va folk härifrån som addade mig jävla pedofiler


Du bekräftar därmed att du är underårig :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav nolberg » tis dec 07, 2004 0:17

och vad är underårig? och varför berkräftar jag att jag är underårig? en 25åring kan ju använda ordet pedofil eller kallas nått det annat när man blir 18+?
Användarvisningsbild
nolberg
Minion
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 03 dec 2004

Inläggav VelocityBoy » tis dec 07, 2004 0:20

Skämt blir inte lika roliga om man måste förklara dem återkom till siten om något år och läs det igen...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ai » tis dec 07, 2004 0:50

nolberg skrev:va folk härifrån som addade mig jävla pedofiler


Eftersom du verkar ha svårigheter att läsa: INGEN addade dig härifrån! DU lade ut ditt msn på ett forum som alla som vill kan läsa utan att ens registrera sig - det gör ditt msn till allmän egendom på nätet! Din egen låga intelligensnivå satte dig i den sitsen. Sluta skylla på andra för din egen dumhet - det bara bekräftar hur ung du är.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav LWes » tis dec 07, 2004 1:02

nolberg skrev:och vad är underårig? och varför berkräftar jag att jag är underårig? en 25åring kan ju använda ordet pedofil eller kallas nått det annat när man blir 18+?


Anntingen har du ingen aning om vad underårig innebär eller så har du ingen aning om vad ordet pedofil betyder.
Välj själv.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis dec 07, 2004 1:06

nolberg skrev:va folk härifrån som addade mig jävla pedofiler


och här kommer en rolig twist på det hela, Nolberg skrev tidigare:

nolberg skrev:Sen tycker jag om småpojkar.


så vem är pedofilen?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav nata » tis dec 07, 2004 2:27

Jag borde nog helst också hållla mig borta från en sådan här tråd eftersom det finns risk att jag blir otrevlig.

Men det bor nog ett litet ologiskt troll inuti mig med, som gärna ställer upp och förvarar nolbergs rätt att dissa en serie utan att sett hela (el mer än ett avsnitt). En del serier (O.C, för att nämna en) kan jag bara inte med. Men även om inte allt faller mig i smaken är jag för... låt oss kalla det "feg" för att rega mig på ett O.C-fanforum och spy galla över den.


Fast nu gälller det ju inte "en del serier" och detta påhopp är oförsvarligt osv, osv...
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Lund

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 2:52

nata: Försvarar du alltså logiken i att registrera sig på ett forum för något man hatar bara för att gå in och säga till alla som postar där att de är dumma i huvudet? Bara för att man kan? Vad är poängen? Varför inte låta de människorna hålla sig på sin sida och så kan alla leva lyckliga, och möts man någon gång på neutral mark kan man utbyta dessa olika åsikter.

Har i ett flertal trådar de senaste dagarna (sedan förra veckans South Park-avsnitt) spytt galla över Paris Hilton, men det betyder inte att jag tänker regga mig på stupidspoiledwhoreforum.com och gå in och säga till alla Paris-fans att de är idioter och att de borde skaffa sig liv. Jag ser helt enkelt inte poängen med det. Det är sådan menlös provokation, då är det ju betydligt roligare att angripa Paris här där jag t.o.m. kan få lite medhåll eller åtminstone inte ge mig in i en strid mot vad jag vet kommer vara omöjliga odds. Ibland kanske jag har ett hyfsat självförtroende, men det är inte av den storlek att jag tror att jag kommer kunna omvända ett Paris-fan för att jag säger "Du har inget liv!" (vilket jag iofs inte skulle säga, med undantag för vissa mer grundideologiska åsikter brukar jag sällan döma ut människor p.g.a. vad de tycker i specifika frågor).

Jag förstår helt enkelt inte vad som egentligen försigår i t.ex. nolbergs huvud. Tror han/hon/det verkligen att bara för att han/hon/det skriver "Buffy är skit! Det går klockan fem på eftermiddagen! Ni är idioter!" (fast med sämre stavning och punktuation, jag kunde helt enkelt inte... skriva på det sättet. Det svider i fingertopparna) så kommer vi här att inse att "Ja, den store, vise nolberg har rätt! Vad har vi gjort? Vi måste sluta se på Buffy och besöka forumet NU!"?

Just det faktum att 99% av de människor som gör sådana saker inte kan stava bättre än jag kunde i femårsåldern är också intressant. Det måste vara en väldigt speciell sorts människor. Det kanske finns särskilda troll-grupper som sitter och har möten och äter smördeg och övar sig på att stava så dåligt som möjligt och komma med så grundlösa attacker som de bara kan fantisera ihop. Onekligen är det ett alldeles speciellt släkte.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nea » tis dec 07, 2004 3:12

caffeineaddict skrev:Ni är idioter!" (fast med sämre stavning och punktuation, jag kunde helt enkelt inte... skriva på det sättet. Det svider i fingertopparna) så kommer vi här att inse att "Ja, den store, vise nolberg har rätt!

Just det faktum att 99% av de människor som gör sådana saker inte kan stava bättre än jag kunde i femårsåldern är också intressant. Det måste vara en väldigt speciell sorts människor. Det kanske finns särskilda troll-grupper som sitter och har möten och äter smördeg och övar sig på att stava så dåligt som möjligt och komma med så grundlösa attacker som de bara kan fantisera ihop. Onekligen är det ett alldeles speciellt släkte.

caffeine, I love you. :D
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav RalfiParpa » tis dec 07, 2004 6:46

caffeineaddict skrev:Har i ett flertal trådar de senaste dagarna (sedan förra veckans South Park-avsnitt) spytt galla över Paris Hilton, men det betyder inte att jag tänker regga mig på stupidspoiledwhoreforum.com och gå in och säga till alla Paris-fans att de är idioter och att de borde skaffa sig liv.


Tja, någon behöver ju göra det. Ett nytt uppdrag för nolberg kanske?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tob » tis dec 07, 2004 9:06

caffeineaddict skrev:nata: Försvarar du alltså logiken i att registrera sig på ett forum för något man hatar bara för att gå in och säga till alla som postar där att de är dumma i huvudet? Bara för att man kan? Vad är poängen? Varför inte låta de människorna hålla sig på sin sida och så kan alla leva lyckliga, och möts man någon gång på neutral mark kan man utbyta dessa olika åsikter.


Nata försvar nog Nolbergs rätt att dissa serien fullständigt utan för den sakens skull ha sett så mycket. Hon hatar själv O.C. men har säkerligen inte sett mer än max ett avsnitt. Det var nog poängen antar jag.

Nolberg är och förblir en idiot, och jag håller med caffe om allt du skrev om honom, troll är roliga, men det hade varit ännu roligare om det hade funnits någon lite gnutta seriöst intryck från hans sida. Det mest spektakulära är ändå att han skaffar en avatar som verkligen är talande, så att verkligen ingen skall kunna missa hans budskap.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Nightcrawler » tis dec 07, 2004 10:34

Jag ahr läst långifrån hela tråden, men det tycker den känns ganska överflödig...Eftersom forumet heter Buffyforum är det ganska självklart att vi som hänger här älskar både Buffy och Angel...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 10:50

Nea skrev:caffeine, I love you. :D


Aaaaah, sweetie... :oops: :) Vilken underbar start på dagen. Love you too, fellow buffistadyrkare!

Now.... to the coffee machine! (Har "bryggare" ett namn på engelska eller är det bara "coffeemaker"? Jag är för nyvaken...).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tis dec 07, 2004 10:51

the brogger

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » tis dec 07, 2004 11:28

Caffeineaddict är min hjälte, och inte bara för hans genomsexiga nick.

Och på tal om; "Coffee brewer" är nog vad du är ute efter. Det är inte lika upphetsande som t ex "perculator", men det funkar. Keep the good stuff coming, baby!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav carre » tis dec 07, 2004 11:35

caffeineaddict skrev:[...]stupidspoiledwhoreforum.com


ROFL! I love you!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 12:09

adolvsson, ey: Tackar, tackar. Oh, nu är jag alldeles lycklig och upphetsad. You love me! You really, really love me! *cue Halle Berry-tears*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav carre » tis dec 07, 2004 12:14

caffeineaddict skrev:adolvsson, ey: Tackar, tackar. Oh, nu är jag alldeles lycklig och upphetsad. You love me! You really, really love me! *cue Halle Berry-tears*


jag kollade precis på din skivsamling. nu älskar jag dig ännu mer.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav poser » tis dec 07, 2004 12:17

Winnerbäck, Lars Dans Med Svåra Steg CD 1996
Winnerbäck, Lars Rusningstrafik CD 1997
Winnerbäck, Lars Med Solen I Ögonen CD 1998
Winnerbäck, Lars Kom CD 1999
Winnerbäck, Lars Elden CD-Singel 2001
Winnerbäck, Lars Live - För Dig [Limited] CD (2) 2001
Winnerbäck, Lars Singel CD 2001
Winnerbäck, Lars Söndermarken CD 2003
Winnerbäck, Lars Över Gränsen / Dunkla Rum CD-Singel (2) 2003
Winnerbäck, Lars Live I Linköping DVD 2004
Winnerbäck, Lars Vatten Under Broarna CD 2004


Hur kan man älska någon som äger det där ?

Needs more cowbell.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav carre » tis dec 07, 2004 12:22

poser skrev:
Winnerbäck, Lars Dans Med Svåra Steg CD 1996
Winnerbäck, Lars Rusningstrafik CD 1997
Winnerbäck, Lars Med Solen I Ögonen CD 1998
Winnerbäck, Lars Kom CD 1999
Winnerbäck, Lars Elden CD-Singel 2001
Winnerbäck, Lars Live - För Dig [Limited] CD (2) 2001
Winnerbäck, Lars Singel CD 2001
Winnerbäck, Lars Söndermarken CD 2003
Winnerbäck, Lars Över Gränsen / Dunkla Rum CD-Singel (2) 2003
Winnerbäck, Lars Live I Linköping DVD 2004
Winnerbäck, Lars Vatten Under Broarna CD 2004


Hur kan man älska någon som äger det där ?

Needs more cowbell.


vi gör alla våra misstag här i livet.. vissa lite fler än andra.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 12:22

poser: Hehe, jag står för det även om jag erkänner att Winnerbäck-samlingen nog bara hade varit, eh, hälften så stor om jag hade startat den idag. Eller åtminstone tagit dubbelt så lång tid att få ihop. Jag tycker fortfarande om det, men tycker om andra saker betydligt mer. Det uppstod en vissa noja över karln på gymnasiet och idag är jag rätt trött på det.

ey: Tack. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » tis dec 07, 2004 12:24

poser skrev:Hur kan man älska någon som äger det där ?

Needs more cowbell.


Det är ju sådant de där ungdomarna lyssnar på nuförtiden. Dunka-dunka är vad det är. Hemskt!
Fast jag tror nog att Blair Witch Project i DVD-samlingen är värre.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron