sämsta serien (nolbergs officiella humortråd)(spoilers!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Ai » lör jun 04, 2005 23:45

Inte jag heller. Men det är kanske samma fenomen som när knattetränaren kallar tioåriga fotbollskillar för 'gubbar'?

Tant, lilla gumman, fröken, damen har jag blivit kallad. Men grabb? Trots en rätt så stor dos av Tom Boy så...Nope, nix, nännämänsan.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » sön jun 05, 2005 0:18

Ai skrev:Inte jag heller. Men det är kanske samma fenomen som när knattetränaren kallar tioåriga fotbollskillar för 'gubbar'?

Tant, lilla gumman, fröken, damen har jag blivit kallad. Men grabb? Trots en rätt så stor dos av Tom Boy så...Nope, nix, nännämänsan.


Jag har blivit kallad "din jävla k*k" en gång. Visste inte om jag skulle bli förnärmad eller full i skratt...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » sön jun 05, 2005 0:19

Binchy skrev:Jag har blivit kallad "din jävla k*k" en gång. Visste inte om jag skulle bli förnärmad eller full i skratt...


Full i skratt! Definitivt! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » sön jun 05, 2005 0:39

Ai skrev:
Binchy skrev:Jag har blivit kallad "din jävla k*k" en gång. Visste inte om jag skulle bli förnärmad eller full i skratt...


Full i skratt! Definitivt! :D


Det var det som vägde över. Han som sa så blev lite purken när jag började skratta.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav monkeyboy » sön jun 05, 2005 3:23

Ni är väl helt enkelt för gamla för att hänga med i dagens ungdomars snack...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Tinkerbelle » sön jun 05, 2005 11:05

monkeyboy skrev:Ni är väl helt enkelt för gamla för att hänga med i dagens ungdomars snack...

jag har inte heller hört det,och jag antar att jag hör till dagens ungdom!?
fast det kan iofs bero på att jag bor ute i ingenstans.. :)
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav monkeyboy » sön jun 05, 2005 13:21

Tinkerbelle skrev:
monkeyboy skrev:Ni är väl helt enkelt för gamla för att hänga med i dagens ungdomars snack...

jag har inte heller hört det,och jag antar att jag hör till dagens ungdom!?
fast det kan iofs bero på att jag bor ute i ingenstans.. :)


sssh, du förstör!
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Tinwiel » sön jun 05, 2005 21:50

Binchy skrev:
monkeyboy skrev:Grabbar används ibland på samma sätt som engelskans guys...


Det går vi inte med på! Skulle ni gilla att kallas tjejer? Nej, trodde inte det..


Kan ju bero på att män är norm och en grupp människor hänvisas till genom manliga ord, aldrig kvinnliga, för att män aldrig skulle finna sig i att benämnas med feminina ord. För femininitet är nedvärderande, för en kille. Se exemplet med grabbar/guys, och att i i språk, tex franskan, så används pronomen i maskulinum plural för flera människor, om det är både män och kvinnor, och pronomen i femininum används bara om det är en kvinna, eller enbart kvinnor. Puh... nu blev jag feminist igen. :)

Citerar Madonnas låt What it feels like for a girl för att förtydliga vad jag menar (det är nån annan tjej som säger det, kan det vara från en film? ingen aning)

Girls can wear jeans
And cut their hair short
Wear shirts and boots
'Cause it's OK to be a boy
But for a boy to look like a girl is degrading
'Cause you think that being a girl is degrading
But secretly you'd love to know what it's like


Nu ska jag ge mig.

Angående att bli kallad fula ord. Jag och två tjejkompisar var ute på stan en onsdagkväll och festade lite. Ett gäng grabbar gick förbi, och fick för sig att det skulle vara kul att säga hej fittor till oss. Skitkul verkligen, tråkiga vi var som inte tyckte att det var kul, vi hade ju verkligen ingen humor. :rolleyes: Min kompis, som inte brukar svära så mycket, hon vänder sig om och skriker HEJ KUKAR åt dom. Inte riktigt samma sak kanske, men vi tyckte att det var hemskt roligt, för det var lite "out of character" för henne.

*suck* Blir så hemskt arg av sånt, dumma dumma snorungar. Vill helst spöa upp dom och fråga om dom skulle kalla sin mamma eller syster för fitta. Och jag är inte ens våldsam, jag bara hotar med stryk, men slåss aldrig. Jag gillar att kramas.

Nä, NU ska jag ge mig. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » sön jun 05, 2005 22:24

Tinwiel skrev:För femininitet är nedvärderande, för en kille. Se exemplet med grabbar/guys, och att i i språk, tex franskan, så används pronomen i maskulinum plural för flera människor, om det är både män och kvinnor, och pronomen i femininum används bara om det är en kvinna, eller enbart kvinnor. Puh... nu blev jag feminist igen. :)


Nja. Frasen "You go girl!" låter mycket postivare än om dte hade stått boy, för att inte tala om att flytet i meningen blir bättre. (Och ja, jag har skrivit den frasen till både caffe och adolvsson. De tog inte illa upp. Vad jag vet.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » sön jun 05, 2005 22:32

noike skrev:
Tinwiel skrev:För femininitet är nedvärderande, för en kille. Se exemplet med grabbar/guys, och att i i språk, tex franskan, så används pronomen i maskulinum plural för flera människor, om det är både män och kvinnor, och pronomen i femininum används bara om det är en kvinna, eller enbart kvinnor. Puh... nu blev jag feminist igen. :)


Nja. Frasen "You go girl!" låter mycket postivare än om dte hade stått boy, för att inte tala om att flytet i meningen blir bättre. (Och ja, jag har skrivit den frasen till både caffe och adolvsson. De tog inte illa upp. Vad jag vet.)


Nä, det finns ju undantag. That would be my dear fellow Buffyforumister. :)

Fast jag har nog lite rätt ändå.. varför kallar man annars killar för "tjejer" i sport osv när man tycker att dom presterar dåligt? Det finns en jargong men sen är det ju tur att alla inte följer den. Det beror ju på vilka kretsar det handlar om också, men i allmänhet så finns det dessa mönster.

Sen tror jag inte att nollberg har någon aning om vad vi pratar om. Han får växa på sig lite först, sen kanske han kan förstå lite mera komplicerade resonemang. Gggghhhnnn, nu var jag elak igen. Jag skyller allt på att jag har jobbat idag, jag måste få ut lite aggressioner. :twisted:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav JRT » sön jun 05, 2005 22:36

Tinwiel skrev:Gggghhhnnn, nu var jag elak igen.


Äh. Det där var ju inte ens kind-of-naughty.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tinwiel » sön jun 05, 2005 22:38

JRT skrev:
Tinwiel skrev:Gggghhhnnn, nu var jag elak igen.


Äh. Det där var ju inte ens kind-of-naughty.


Inte? Det var en liten förolämpning mot nollans intellekt bara. Men visst, bättre kan jag, men jag vågade inte. Han är inte så gammal stackarn... :rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav JRT » sön jun 05, 2005 22:41

Tinwiel skrev:
JRT skrev:
Tinwiel skrev:Gggghhhnnn, nu var jag elak igen.


Äh. Det där var ju inte ens kind-of-naughty.


Inte? Det var en liten förolämpning mot nollans intellekt bara. Men visst, bättre kan jag, men jag vågade inte. Han är inte så gammal stackarn... :rolleyes:[/quote

Det var en fjuttig förolämpning. Do your worst, sissy girl. :D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tinwiel » sön jun 05, 2005 22:44

JRT skrev:
Tinwiel skrev:
JRT skrev:
Tinwiel skrev:Gggghhhnnn, nu var jag elak igen.


Äh. Det där var ju inte ens kind-of-naughty.


Inte? Det var en liten förolämpning mot nollans intellekt bara. Men visst, bättre kan jag, men jag vågade inte. Han är inte så gammal stackarn... :rolleyes:[/quote

Det var en fjuttig förolämpning. Do your worst, sissy girl. :D


Next time, JRT Allmighty Evil, next time. :twisted:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav carre » mån jun 06, 2005 0:18

Tinwiel skrev:Fast jag har nog lite rätt ändå.. varför kallar man annars killar för "tjejer" i sport osv när man tycker att dom presterar dåligt? Det finns en jargong men sen är det ju tur att alla inte följer den. Det beror ju på vilka kretsar det handlar om också, men i allmänhet så finns det dessa mönster.


jag brukar kalla killar tjejer....
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav karykh » mån jun 06, 2005 10:00

Tinwiel skrev:Fast jag har nog lite rätt ändå.. varför kallar man annars killar för "tjejer" i sport osv när man tycker att dom presterar dåligt?


Fast ordet man brukar använda är väl kärringar, som då hänvisar till gamla kvinnor( ;) ) som ju oftast besitter ganska lite fysisk styrka. Även om det finns undantag som min grannes farmor som är en krutgumma utan dess like.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav nolberg » tis jun 21, 2005 14:42

töntar
Användarvisningsbild
nolberg
Minion
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 03 dec 2004

Inläggav A bear » tis jun 21, 2005 14:47

Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tis jun 21, 2005 15:16

It takes one to know one.
;)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Lipton » tis jun 21, 2005 15:21

LOL - Loggar han in bara för att skriva så där. Det är ju faktiskt ganska kul.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav HeY » tis jun 21, 2005 15:25

nolberg skrev:jag letade inte upp det en polare som kollar på det skrev sidan till mig och jag kunde inte hålla mig från att lära er vett, och sen kollar jag inte på skiten

sämsta serien som nånsin visats bög program för fan


Ojoj, jag är helt övertygad. Ska aldrig mer se på Buffy/Angel igen för då är jag en bög. Tack för att du satte lite, ehh, vett i skallen på mig (försök att läsa det med mitt stora sinne för sarkasm)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Shetani » tis jun 21, 2005 15:44

Wooo, the nolberg still lives. :D
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Binchy » tis jun 21, 2005 15:46

HeY skrev:
nolberg skrev:jag letade inte upp det en polare som kollar på det skrev sidan till mig och jag kunde inte hålla mig från att lära er vett, och sen kollar jag inte på skiten

sämsta serien som nånsin visats bög program för fan


Ojoj, jag är helt övertygad. Ska aldrig mer se på Buffy/Angel igen för då är jag en bög. Tack för att du satte lite, ehh, vett i skallen på mig (försök att läsa det med mitt stora sinne för sarkasm)


Tankarna går genast till bjälken i sitt eget och grandet i grannens öga...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav LWes » tis jun 21, 2005 15:51

Binchy skrev:Tankarna går genast till bjälken i sitt eget och grandet i grannens öga...


:?: :?: :?: Jag förstår inte... :?: :?: :?:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis jun 21, 2005 15:52

Binchy skrev:
HeY skrev:
nolberg skrev:jag letade inte upp det en polare som kollar på det skrev sidan till mig och jag kunde inte hålla mig från att lära er vett, och sen kollar jag inte på skiten

sämsta serien som nånsin visats bög program för fan


Ojoj, jag är helt övertygad. Ska aldrig mer se på Buffy/Angel igen för då är jag en bög. Tack för att du satte lite, ehh, vett i skallen på mig (försök att läsa det med mitt stora sinne för sarkasm)


Tankarna går genast till bjälken i sitt eget och grandet i grannens öga...


Hehee, men jag tycker såna här trådar är så bortkastat med tid. Bara för att en person någonstans här i världen säger att Buffy är dåligt och ett "bög-program (om man ska citera Nolberg)" så tänker inte jag sluta. Det är nästan så att man ska ignorera trådarna helt och hållet för det är antagligen det Nolbergh vill, få uppmärksamhet för att starta en diskussion, antagligen så ensam så han/hon behöver det här för att få vara social?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis jun 21, 2005 15:57

HeY, det var nolberg som borde tänka på bjälkar och grand, ingenting annat. Sorry.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tob » tis jun 21, 2005 15:59

HeY skrev:
Binchy skrev:
HeY skrev:
nolberg skrev:jag letade inte upp det en polare som kollar på det skrev sidan till mig och jag kunde inte hålla mig från att lära er vett, och sen kollar jag inte på skiten

sämsta serien som nånsin visats bög program för fan


Ojoj, jag är helt övertygad. Ska aldrig mer se på Buffy/Angel igen för då är jag en bög. Tack för att du satte lite, ehh, vett i skallen på mig (försök att läsa det med mitt stora sinne för sarkasm)


Tankarna går genast till bjälken i sitt eget och grandet i grannens öga...


Hehee, men jag tycker såna här trådar är så bortkastat med tid. Bara för att en person någonstans här i världen säger att Buffy är dåligt och ett "bög-program (om man ska citera Nolberg)" så tänker inte jag sluta. Det är nästan så att man ska ignorera trådarna helt och hållet för det är antagligen det Nolbergh vill, få uppmärksamhet för att starta en diskussion, antagligen så ensam så han/hon behöver det här för att få vara social?


Som sagt, nolberg är ett troll, dessutom ett nolletroll....han vill inte ha några diskussioner, han vill bara reta folk, vilket han har misslyckat rätt grovt med då alla bara skrattar åt honom.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Shetani » tis jun 21, 2005 16:01

Jag läste början av tråden igen. Behövde ett gott skratt. ^^ Och humorn bara fortsätter sidorna igenom.


nolberg skrev:Sen tycker jag om småpojkar.


Ähm.
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Binchy » tis jun 21, 2005 21:20

Shetani skrev:Jag läste början av tråden igen. Behövde ett gott skratt. ^^ Och humorn bara fortsätter sidorna igenom.


nolberg skrev:Sen tycker jag om småpojkar.


Ähm.


Lika barn leka bäst...för det var väl lekkompisar han pratade om. Annars är han sjuk och behöver vård.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » fre jun 24, 2005 6:41

nolberg skrev:töntar

Bild
Bild
Yup. You 'n me both.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron