Fulaste monstret? (spoilers för monsterutseenden)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Fulaste monstret? (spoilers för monsterutseenden)

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 23, 2004 15:03

Jag satt just och tänkte på alla extremt fula (dvs inte nödvändigtvis dåligt sminkade) monster i BtVS. Det fulaste och mest ologiska jag kan komma på är en gangstertyp med hajhuvud. Jag förväntade mig att det skulle vara en mask (i avsnittet också) men tydligen såg den här killen ut som en människa med ett gigantiskt blått hajhuvud utav plast. Det rörde sig inte ens när han pratade! Helt sinnessjukt. :)

Finns det några ni kan komma på som toppar listan?

Det finns en stor fet fettblobb till vampyr (Wesley är med så det måste vara S3), som är värsta kopian på en fetvampyr i Blade (om det inte är Blade som har snott från Buffy? Vilken kom först?).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: Fulaste monstret? (spoilers för monsterutseenden)

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 15:22

Mönsterstudenten Thomas skrev:Det fulaste och mest ologiska jag kan komma på är en gangstertyp med hajhuvud. Det rörde sig inte ens när han pratade!


Underbar demon måste jag säga. Som att de hittat en plastig hajmask och tänkt "Jaha, vad kan vi göra av det här?".

Mönsterstudenten Thomas skrev:Det finns en stor fet fettblobb till vampyr (Wesley är med så det måste vara S3), som är värsta kopian på en fetvampyr i Blade (om det inte är Blade som har snott från Buffy? Vilken kom först?).


Ah, Balthazar från 3x14 "Bad Girls" om jag minns rätt.
Blade kom först men jag tror ärligt talat inte att de "snott" Balthazar därifrån, stora slemhögar är ju knappast något nytt.

Om vi nu ska prata ripoffs så måste jag nämna Gnarl från 7x03 "Same Time, Same Place", alltså avsnittet där Willow återvänder hem.
Gollum, någon?

Det finns många fler jag har svårt för. Freddy Krueger-kopian i "Killed By Death" och roboten i "I Robot, You Jane" ligger högt på listan.

Om vi istället ska utse coolaste monster måste jag ge min röst åt Maskmannen i "What's My Line?". En kosmetikaförsäljare som kan förvandla sig till tusentals maskar, genialt!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Lipton » tis nov 23, 2004 15:53

:o Balt, Balthazar, balt balthazar balthazaaaaaaaaaaar.
Var den första som slog mig när jag såg rubriken.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Re: Fulaste monstret? (spoilers för monsterutseenden)

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 23, 2004 16:07

RalfiParpa skrev:Om vi nu ska prata ripoffs så måste jag nämna Gnarl från 7x03 "Same Time, Same Place", alltså avsnittet där Willow återvänder hem.
Gollum, någon?

Spoiler 7x03.
Jag tycker inte Gnarl är så lik Gollum, möjligtvis hållningen och huden. Däremot är Gnarl nog den mest läskiga demon jag någonsin har sett i Buffy. Jag uppfattar vampyrerna och övriga monsterdemoner som snarare roliga än skrämmande, men Gnarl gav mig ärligen rysningar i ryggraden. Hans vrickade, poetiska monolog och hur han utstuderat suger i sig små skinnslamsor... *rys*
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: Fulaste monstret? (spoilers för monsterutseenden)

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 16:16

Mönsterstudenten Thomas skrev:Spoiler 7x03.
Jag tycker inte Gnarl är så lik Gollum, möjligtvis hållningen och huden. Däremot är Gnarl nog den mest läskiga demon jag någonsin har sett i Buffy. Jag uppfattar vampyrerna och övriga monsterdemoner som snarare roliga än skrämmande, men Gnarl gav mig ärligen rysningar i ryggraden. Hans vrickade, poetiska monolog och hur han utstuderat suger i sig små skinnslamsor... *rys*


Det enda som nästan skrämt mig är nog The Gentlemen i "Hush". När de svävar fram tyst i skolkorridoren i jakt på hjärtan...huga.

Håller med om att vampyrer och demoner ofta är oavsiktligt roliga istället för skrämmande. Vissa demoner (särskilt i säsong ett och två) känns bara så oerhört b-skräckis.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav sus@n » tis nov 23, 2004 16:19

Fulaste är nog det i Forever eftersom det inte kunde röra sig mer än huvuden (rätt?)

Dessutom är fiskpersonerna i Go Fish också ganska fula.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 16:29

sus@n skrev:Dessutom är fiskpersonerna i Go Fish också ganska fula.


B-skräck om något.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav gaspode » tis nov 23, 2004 16:47

Bild
Who’s a little fear demon? Come on! Who’s a little fear demon!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Fulaste monstret? (spoilers för monsterutseenden)

Inläggav Illyria » tis nov 23, 2004 16:54

Mönsterstudenten Thomas skrev:Det fulaste och mest ologiska jag kan komma på är en gangstertyp med hajhuvud.

Det är ju meningen att det ska vara ett skämt, att han är en "loan shark" och därför ser ut så.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Lipton » tis nov 23, 2004 16:57

:D little fear demon hör väl hemma i en "Vilken är den sötaste demonen" tråd.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » tis nov 23, 2004 16:59

Nja, pratar vi dåligast, fula i benämningen sämst gjorda eller fulaste utseende? Till de dåligaste hör väl som sagt den stela demonen i Forever. Den animerade ormen i början av säsong 5 (No place like home?) såg rätt larvig ut. Machida, Reptile Boy, vad väl inte en av de bättre gjorda direkt, sen har vi förstås sett några riktigt dåligt gjorda vampyrsminkningar också (Russell Winters!). Moloch-roboten var dålig, men så är hela det avsnittet sunkigt.

Hajen i Tabula Rasa var fånig i sig, men med tanke på att det var en loan shark så blev det ju genast rätt roligt.

Balthazar var inte vacker, men en ganska rolig karaktär. "Unacceptable!" *vift vift* :D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav JRT » tis nov 23, 2004 17:02

"I am the dark lord of nightmares! The bringer of terror! Tremble before me. Fear me!" :D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 17:08

Måste även nämna den äckliga tentakelgrejen som kommer upp ur Hellmouth i slutet av "Prophecy Girl". Ser riktigt risig ut.

JRT: Det är väl meningen att Russell Winters ska se lite extra "demonisk" ut som vampyr? Ju äldre vampyrer blir desto fulare blir de och till slut har de ingen människoform överhuvudtaget.
Senast redigerad av RalfiParpa tis nov 23, 2004 17:56, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 23, 2004 17:08

JRT skrev:Balthazar var inte vacker, men en ganska rolig karaktär. "Unacceptable!" *vift vift* :D

Jag minns inte Balthazar, vilket avsnitt var han med i?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 17:11

Mönsterstudenten Thomas skrev:
JRT skrev:Balthazar var inte vacker, men en ganska rolig karaktär. "Unacceptable!" *vift vift* :D

Jag minns inte Balthazar, vilket avsnitt var han med i?


Den stora slemhögen du inte kunde minnas namnet på. Läs mitt inlägg som följer ditt.
Senast redigerad av RalfiParpa tis nov 23, 2004 17:12, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Pazuzu » tis nov 23, 2004 17:11

Mönsterstudenten Thomas skrev:
JRT skrev:Balthazar var inte vacker, men en ganska rolig karaktär. "Unacceptable!" *vift vift* :D

Jag minns inte Balthazar, vilket avsnitt var han med i?


3x14 Bad Girls, se RalfiParpas inlägg längre upp.

EDIT: Ralfiparpa hann före.
Senast redigerad av Pazuzu tis nov 23, 2004 17:12, redigerad totalt 1 gång.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Lipton » tis nov 23, 2004 17:12

JRT skrev:Balthazar var inte vacker, men en ganska rolig karaktär. "Unacceptable!" *vift vift* :D


Phu nu blev jag alldelens tårögd :D "Unacceptable!" *vift vift*
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » tis nov 23, 2004 17:16

RalfiParpa skrev:JRT: Det är väl meningen att Russell Winters ska se lite extra "demonisk" ut som vampyr? Ju äldre vampyrer blir desto fulare blir de och till slut har de ingen människoform överhuvudtaget.


Nja, det nämndes aldrig något om att han skulle vara så gammal. Tycker inte heller att han ser särskilt demonisk ut, snarare dåligt sminkad - Angels prosthetic/sminkning ser också underlig ut i det avsnittet. Inte så konstigt iofs eftersom det var första avsnittet, ny makeup-crew osv. Men visst är det en rimlig möjlighet!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 17:19

JRT skrev:
RalfiParpa skrev:JRT: Det är väl meningen att Russell Winters ska se lite extra "demonisk" ut som vampyr? Ju äldre vampyrer blir desto fulare blir de och till slut har de ingen människoform överhuvudtaget.


Nja, det nämndes aldrig något om att han skulle vara så gammal. Tycker inte heller att han ser särskilt demonisk ut, snarare dåligt sminkad - Angels prosthetic/sminkning ser också underlig ut i det avsnittet. Inte så konstigt iofs eftersom det var första avsnittet, ny makeup-crew osv.


Saxat från TVTome:
When Russell turns into a vampire he looks different than most vampires. This may be due to his age. Joss Whedon has said that as vampires age they start taking on even more demonic features in the facial area. Which means that at the time of this episode Russell was probably one of the oldest vampires in existence.

Men det här kan förstås bara vara en ursäkt för slarvig/dålig makeup, precis som du säger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 23, 2004 17:43

RalfiParpa skrev:Måste även nämna den äckliga tentakelgrejen som komme upp ur Hellmouth i slutet av "Prophecy Girl". Ser riktigt risig ut.

JRT: Det är väl meningen att Russell Winters ska se lite extra "demonisk" ut som vampyr? Ju äldre vampyrer blir desto fulare blir de och till slut har de ingen människoform överhuvudtaget.

Nu känner jag mig helt borta igen, vem är Russel Winters, och vem spelade han i vilket avsnitt?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav yazze » tis nov 23, 2004 17:47

Mönsterstudenten Thomas: dom pratar väll om the master, sässong 1 big bad, eller?
Senast redigerad av yazze tis nov 23, 2004 17:47, redigerad totalt 1 gång.
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 17:47

Mönsterstudenten Thomas skrev:
RalfiParpa skrev:Måste även nämna den äckliga tentakelgrejen som komme upp ur Hellmouth i slutet av "Prophecy Girl". Ser riktigt risig ut.

JRT: Det är väl meningen att Russell Winters ska se lite extra "demonisk" ut som vampyr? Ju äldre vampyrer blir desto fulare blir de och till slut har de ingen människoform överhuvudtaget.

Nu känner jag mig helt borta igen, vem är Russel Winters, och vem spelade han i vilket avsnitt?


Vampyren som Angel skjuter ut på en stol genom ett fönster i första avsnittet av Angel. Vem som spelade honom har jag ingen aning om. Det kanske var Steven Seagal.
Senast redigerad av RalfiParpa tis nov 23, 2004 17:49, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav yazze » tis nov 23, 2004 17:49

Jaha okej, ja trode Russel Winters var skådespelare till den karaktären de pratade om, men ja kan hålla med om att hans ansikte såg lite specielt ut, eller alla vampyrer i första angel tycker ja såg lite speciela ut.
var inte den vanliga buffy vapyr-looken som man var van vid.
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav Tob » tis nov 23, 2004 17:55

Vyto Ruginis spelar Russel Winters
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 23, 2004 18:15

yazze skrev:Jaha okej, ja trode Russel Winters var skådespelare till den karaktären de pratade om, men ja kan hålla med om att hans ansikte såg lite specielt ut, eller alla vampyrer i första angel tycker ja såg lite speciela ut.
var inte den vanliga buffy vapyr-looken som man var van vid.

De började ju uppenbarligen med en ny vampyrlook i Angel S1; rundare drag och ljusare ögon. Sen märktes det inte så mycket skillnad längre, men det tror jag var för att man hade vant sig och dessutom för att BtVS adapterade samma make-up-stil. Någon som vet lite mer om detta?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Zzzarka » tis nov 23, 2004 19:15

the Mayor som jätte orm i slutet på S3... syns så oooerhört väl att det är data gjort ...(och inte särskilt vacker) orm nissen i S5 är mkt bättre gjord ....
+Zzzarka
Användarvisningsbild
Zzzarka
Minion
 
Inlägg: 248
Blev medlem: 04 mar 2004
Ort: Karlstad

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 19:26

Zzzarka skrev:the Mayor som jätte orm i slutet på S3... syns så oooerhört väl att det är data gjort ...(och inte särskilt vacker) orm nissen i S5 är mkt bättre gjord ....


När han åker in i skolan syns det extra tydligt men jag kan trots det inte ogilla det. Han blir förvandlad till en stor orm. Jättehäftigt ju. Värsta klimaxet på en bra säsong. Orm! Häftigt!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Therealbuffy » tis nov 23, 2004 19:49

Gnarl va juh en riktig fuling....mest skrämmande va helt klart Kindersod och The Gentlemen
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav Xanahti » tis nov 23, 2004 22:30

Jag tycker den där krypande utomjordingen (eller vad det nu var) i ungefär mitten på säsong fem är riktigt äcklig. Jag kan inte för allt i världen minnas namnet på missfostret, men jag var riktigt skrämd av den. Man vill ju knappast ha den hängande över sängen när man vaknar mitt i natten.O_O
-there's a heart beat pulse
That keeps on pumping some sunshine ray
Through a crack in the shutter
Or a sight of a light at the end of a tunnel
Still there's a feeling this world is using me
-Action this day, Queen
Användarvisningsbild
Xanahti
Minion
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 sep 2004

Inläggav yazze » tis nov 23, 2004 22:35

RalfiParpa skrev:
Zzzarka skrev:the Mayor som jätte orm i slutet på S3... syns så oooerhört väl att det är data gjort ...(och inte särskilt vacker) orm nissen i S5 är mkt bättre gjord ....


När han åker in i skolan syns det extra tydligt men jag kan trots det inte ogilla det. Han blir förvandlad till en stor orm. Jättehäftigt ju. Värsta klimaxet på en bra säsong. Orm! Häftigt!

Och bäst av allt han åt ju upp Snieder :D
hade sådan skön skade glädje över hans död :twisted:
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron