Buffy the Vampire Slayer-filmen m. Kristy Swanson

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Den är såhär bra!

1
4
8%
2
3
6%
3
13
26%
4
17
34%
5
4
8%
6
4
8%
7
2
4%
8
3
6%
9
0
Inga röster
10!
0
Inga röster
 
Antal röster : 50

Buffy the Vampire Slayer-filmen m. Kristy Swanson

Inläggav Nicklas » tis okt 26, 2004 13:53

Hej!

Tyckte bara att det känns lite märkligt med ett Buffy-forum, helt utan en tråd där man diskuterar den gamla originalfilmen, som ju faktiskt även den är skriven av Joss Whedon själv.

Jag passade själv på att se den häromdagen... och... tja, jag tycker faktiskt att det är ganska märkligt att de fick möjlighet att göra en spin-off serie till den filmen, för den är sannerligen inte jättebra på något sätt :) Men det är ju å andra sidan roligt att se hur en så dålig film kunde bli en så fantastisk tv-serie.
Användarvisningsbild
Nicklas
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis okt 26, 2004 14:42

Det som fascinerade mig mest med filmen var att Luke Perry gav den bästa skådespelarinsatsen. Det är inte ett högt betyg på något sätt. Men jag tror han var den enda som ens hade lite förståelse för hur Joss-dialog ska sägas.

Sen var rektorn rätt rolig, tror jag.

Resten var hemskt. En sorg att se Joss namn på detta. 1,5/5 (och de där extra 0,5 är för de ett eller två skämt som faktiskt är hyfsat roliga och rektorn). Inte sevärt annat än som sorglig kuriosa för oss Jossister.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Buffy the Vampire Slayer-filmen m. Kristy Swanson

Inläggav RalfiParpa » tis okt 26, 2004 14:52

Nicklas skrev:Jag passade själv på att se den häromdagen... och... tja, jag tycker faktiskt att det är ganska märkligt att de fick möjlighet att göra en spin-off serie till den filmen, för den är sannerligen inte jättebra på något sätt :) Men det är ju å andra sidan roligt att se hur en så dålig film kunde bli en så fantastisk tv-serie.


Tror du missat något. Från IMDB:

The original script by Joss Whedon was heavily re-written to make the film "lighter". In the original script, Buffy burns down the school gym that the dance is being held in, in an effort to destroy the vampires. In the television series ("Buffy the Vampire Slayer" (1997)) this fact is referred to several times, as the series is seen as a spin-off the original, unproduced screenplay rather than this film.
Senast redigerad av RalfiParpa tis okt 26, 2004 14:54, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav mattek72 » tis okt 26, 2004 15:02

Filmen är dålig!
Att se Donald Sutherland i den är hemskt.
Den får betyg 1.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav RalfiParpa » tis okt 26, 2004 15:09

Själv gav jag den en fyra, vilket verkar vara ett populärt betyg.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Willowtree » tis okt 26, 2004 15:12

Samma här, jag skrattade filmen igenom. Dock vet jag inte om det var meningen att det skulle vara roligt hela tiden.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » tis okt 26, 2004 16:17

gillade buffys snygga kläder. verkligen.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Joamna » tis okt 26, 2004 18:15

Var ett tag sedan jag såg den nu, men jag kom ihåg att jag inte tyckte den var fullt så värdelös som jag trodde den skulle vara. Om än inte speciellt bra. Gav den en fyra, för nog skulle den kunna varit sämre iaf.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Sparvid » tis okt 26, 2004 18:52

Har inte sett den på många år, långt innan jag såg ett enda avsnitt av serien. Är det rekommenderat att se om den nån dag i framtiden?
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Illyria » tis okt 26, 2004 19:08

Har inte sett den, vet inte om jag tänker se den heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Magga » tis okt 26, 2004 22:00

var tvungen att köpa den, för jag tänkte att jag måste ju se
den nån gång...
haha, inte direkt mkt specialeffekter men ;)

ganska kul att se, gav den en 5:a
Användarvisningsbild
Magga
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 aug 2004
Ort: Åsbro

Inläggav Nicklas » tis okt 26, 2004 22:01

RalfiParpa skrev:Tror du missat något. Från IMDB:
The original script by Joss Whedon was heavily re-written to make the film "lighter". In the original script, Buffy burns down the school gym that the dance is being held in, in an effort to destroy the vampires. In the television series ("Buffy the Vampire Slayer" (1997)) this fact is referred to several times, as the series is seen as a spin-off the original, unproduced screenplay rather than this film.

Aha, där ser man... Fast det är ju fortfarande bara Joss som står som "writer" när man kollar på IMDb. Vilket fusk :)

Sparvid skrev:Har inte sett den på många år, långt innan jag såg ett enda avsnitt av serien. Är det rekommenderat att se om den nån dag i framtiden?

Tja... du borde ju iallafall se den för att... tja, att ha sett den bara - som ngn form av kuriosa - antar jag.
Användarvisningsbild
Nicklas
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis okt 26, 2004 22:21

Nicklas: det var regissören som skrev om manuset. Enligt Screenwriters Guild-regler så måste en regissör ha skrivit om över 60% för att denne ska få någon manuscredit överhuvudtaget -- fram till dess så är det personerna som skrev den första manuset i det tillfälliga produktionsbolaget skapat enbart för den filmen som får all ära.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » tis okt 26, 2004 23:11

Jag tycker det är coolt att fastän de flesta och Joss tyckte att filmen var ganska värdelöst så valde Joss att göra serien som en fortsättning på filmen istället för att börja från början.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav mattek72 » mån jan 03, 2005 16:58

Hittade detta på discshop

Gammalt original håller än

BUFFY THE VAMPIRE SLAYER är idag en TV-serie, som bl.a. mina avkommor gillar omåttligt mycket. Lämpliga mängder våld, spänning och komik. Serien baserar sig på långfilmen och då jag försökte övertyga mina barn att originalet slår TV-serien, så blev jag smädad. Hur skulle någon okänd flicka kunna vara bättre än Sarah Michelle Gellar?

10 år efter premiären känns BUFFY THE VAMPIRE SLAYER fortfarande festlig. Den saknar fina effekter, nervkittlande spänning och vettigt manus, men i gengäld är filmen ett Eldorado för citatfantaster och ett frosseri i snygg dialogtajming. Faktum är att filmen, utan denna humoristiska dialog och ironiska inställning till alla spånhuvade Valley Girls, skulle vara en ganska ohållbar föreställning. Nu lyckas man få alla medverkande att agera med en stor glimt i ögat och rollvalen är mer eller mindre perfekta.

Kristy Swanson, som numera tydligen agerar i totala idiotföreställningar (SOUL ASSASSIN, DUDE WHERE’S MY CAR), gör en pigg prestation som ärkestolpskottet Buffy, som har en intelligenskvot lika hög som hos en tom kexkartong. Hon får besök av en nedtonad och mystisk Donald Sutherland, som ska övertyga denna unga kvinna, att hon är den Utvalda vampyrdödaren. Hur kul som helst. Sedermera börjar hon ta sin uppgift på allvar eftersom vampyrer med Rutger Hauer och Paul Reubens i spetsen gör hennes liv surt och omringar henne med en massa döda skolkamrater. Levande döda, måste man väl säga. Till sin hjälp har hon en ganska tafatt Matthew Perry, som här gör en ganska rolig roll.

BUFFY THE VAMPIRE SLAYER är helt och hållet en ren underhållningsfilm som ska tas på så litet allvar som man bara kan. Man ska inte fästa vikt vid logiska hål eller brist på förklaringar… nej, man ska bara låta denna komedi dra oss med sig i sin totala och urbota dumhet. Så blir det muntrast.

Att BUFFY THE VAMPIRE SLAYER faktiskt är så bra beror i mångt och mycket på att den vågar skoja med stilarten. Den kombinerar klassisk skräckfilm med modern humor utan att vara smaklös. Som sagt, regin är inte av toppklass, men det duger. I vilket fall som helst lyckas regissören att sparka liv i skådespelare som annars skulle vara ganska ordinära. Bäst i det hela är Paul Reubens massivt överdrivna blodsugare. Och hans dödsscen är en klassiker. Jag skrattade så jag skrek. Paul Reubens, som är bäst känd som Pee Wee Herman och runkare på porrbio, har på senare tider igen fått visa vilket proffs han är. I BUFFY THE VAMPIRE SLAYER är hans komik besinningslös, men sååå underhållande.

DVD:n är ingen höjdare. Ljudet duger och bilden går att se på. Bonusmaterialet är snålt och kort. Musiken får inte mig att tralla i takt.

I det stora hela är BUFFY THE VAMPIRE SLAYER en sorts klassiker. Den följer ett spår som lades fram av de tidiga vampyrkomedierna och ungdomsskräckisar typ LOST BOYS. Visst är filmen ett sladdrigt verk av en visionslös regissör, men en kväll blir inte förstörd i sällskap av Buffy och vampyrerna. Sevärd med reservation för DVD-kvalité som inte når högt.

© Janne Ahlgren

Att Kristy skulle vara bättre än SMG,det får jag inte ihop.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav noike » mån jan 03, 2005 17:14

mattek72 skrev:"Serien baserar sig på långfilmen och då jag försökte övertyga mina barn att originalet slår TV-serien, så blev jag smädad.[...]Till sin hjälp har hon en ganska tafatt Matthew Perry, som här gör en ganska rolig roll."

Två riktigt roliga meningar i recensionen som bara visar att personen inte är speciellt insatt. Finns det någon annan person i hela världen som tycker att filmen är bättre än tv-serien?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ai » mån jan 03, 2005 17:17

Helt klart att Janne Ahlgren inte har nån koll alls...

Serien baserar sig på långfilmen och då jag försökte övertyga mina barn att originalet slår TV-serien, så blev jag smädad.


och du är värd det Janne! :twisted:

Ett orginal behöver absolut inte vara bäst bara för att det var först.

Edit: NU såg jag Matthew Perry klavertrampet också. Jösses - fick han betalt för att skriva det där? Hur kan det då komma sig att jag fortfarande är arbetslös????

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » mån jan 03, 2005 17:22

Ai skrev:Helt klart att Janne Ahlgren inte har nån koll alls...
Serien baserar sig på långfilmen och då jag försökte övertyga mina barn att originalet slår TV-serien, så blev jag smädad.

och du är värd det Janne! :twisted:
Ett orginal behöver absolut inte vara bäst bara för att det var först.

Och filmen var ju inte så trogen "originalet" heller.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ai » mån jan 03, 2005 17:32

noike skrev:
Ai skrev:Helt klart att Janne Ahlgren inte har nån koll alls...
Serien baserar sig på långfilmen och då jag försökte övertyga mina barn att originalet slår TV-serien, så blev jag smädad.

och du är värd det Janne! :twisted:
Ett orginal behöver absolut inte vara bäst bara för att det var först.

Och filmen var ju inte så trogen "originalet" heller.


Nåt som definitivt inte Janne Ahlgren är medveten om.

Har nån sett till nåt ex av orginalmanuset förresten - skulle vara kul att jämföra med filmen.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » mån jan 03, 2005 17:43

Ai skrev:Har nån sett till nåt ex av orginalmanuset förresten - skulle vara kul att jämföra med filmen.


Vet inte hur äkta det är men: http://www.movie-page.com/scripts/Buffy-the-Vampire-Slayer.txt
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noggster » mån jan 03, 2005 19:35

2st 8or?!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons jan 05, 2005 0:01

Visste inte att manuset var så omgjort. Det förklarar en hel del. Men en hel del av replikerna måste ha klarat sig igenom och de är ju det bästa med filmen. Jag har länge funderat på det där med den nedbrunna gymnastiksalen, den brann aldrig i filmen!

Jag vet inte om man verkligen ska se filmen nu om man inte sett den tidigare. Den var ju rätt rolig då, men det har ju hänt en del sedan -92. Och är man van vid SMG som Buffy blir ju film-Buffy bara fel, jag hade lite svårt för SMG eftersom jag sett filmen först, men efter ungefär ett halvt avsnitt var jag frälst (visar väl vem som är bäst).

Och hur kan man blanda ihop Luke och Matthew Perry?!? Är de ens släkt, hittade inget om det på IMDb.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav adolvsson » ons jan 05, 2005 1:24

Ai skrev:Har nån sett till nåt ex av orginalmanuset förresten - skulle vara kul att jämföra med filmen.

BtVS: The Origin är en serietidningsadaption, enligt utsago något uppfräschad för att passa TV-seriens ton, av långfilmsmanuset. Så jag gissar att den kan ligga rätt nära Joss originalversion. Närmare än filmen, i vilket fall. Inte för att det hjälper. Det var kul att läsa The Origin, men även om det inte var lika sugande dåligt som långfilmen, är det fortfarande långt ifrån lysande. Om det sedan beror på Joss, serieförfattaren, att historien inte skapades för formatet , att stjärnorna stod fel i himlen just den där natten eller någonting helt annat, det låter jag vara osagt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons jan 05, 2005 1:44

Binchy skrev:Men en hel del av replikerna måste ha klarat sig igenom och de är ju det bästa med filmen.

Tyvärr så är sättet de levereras på i filmen så överdrivet och dåligt att det nästan gör ont. Och nej, de båda Perry:na är inte släkt. (Perry är inte ett så ovanligt efternamn.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » sön mar 20, 2005 21:02

Nu har jag sett filmen. Äntligen, inte höga förväntningar men man måste ju se hur det började i alla fall. Ja, alltså... BRA är det ju inte.

Det är komiskt dåligt i jämförelse med serien, ändå otroligt hur de/Joss & co lyckades utveckla den väldigt enkla karaktären Buffy och hela Slayeridén från filmen till det som serien faktiskt blev. För i jämförelse med det här framstår ju till och med de sämre säsong 1-avsnitten som riktigt välgjorda och djupa.

Det finns förvisso vissa Joss-iga repliker, men de är som redan sagts oftast så dåligt levererade att man får lyssna noga för att ens uppfatta dem. Skådespelarinsatserna är ofta tragiska, gillar Perry bäst. Swanson är inget vidare och spelar över alldeles för mycket på vissa ställen. Rektorn och hans "detention slips", fungerar bara inte.

Fjuttiga spoilers ang rektorer i serien s1-3
Visst, varken Flutie eller Snyder var direkt vanliga tråkiga rektorer, men till och med Flutie som hade en väldigt liten roll i få avsnitt fick fler lager och bättre humoristiska repliker än han i filmen.

Synd att manuset skrevs om. Hade hellre sett Joss mörkare version. Satt och väntade på att Buffy skulle bränna ner gymnastiksalen, men nä, istället blev det ett väldigt mesigt cheesy slut. Vampyrerna var ju bara larviga här, ligger mycket närmare såsom vampyrer brukar framställas i dåliga filmer än hur de senare blev i serien. Jag säger bara; tufty ears...

Snyggt att de återanvände Hemery senare, desto mindre snyggt att de inte ens försökte återskapa Merrick. Om det nu inte var aktuellt/möjligt att ha med Donald Sutherland igen kunde de åtminstone ha försökt sig på någon liknande snubbe. Hade varit kul att återse Pike någon gång. Ett möte mellan Pike och Angel eller Pike och Spike :rolleyes: hade varit intressant.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav A bear » mån mar 21, 2005 10:51

JRT skrev:Snyggt att de återanvände Hemery senare, desto mindre snyggt att de inte ens försökte återskapa Merrick. Om det nu inte var aktuellt/möjligt att ha med Donald Sutherland igen kunde de åtminstone ha försökt sig på någon liknande snubbe. Hade varit kul att återse Pike någon gång. Ett möte mellan Pike och Angel eller Pike och Spike :rolleyes: hade varit intressant.


Spoiler 2x07 "Lie To me"Borde de inte ha kunnat plocka in Pike i stället för Ford? I och för sig, rollfiguren är väl såpass förknippad med Luke Perry att det hade blivit underligt att låta den spelas av någon annan... men det hade varit en snygg touch.

Själv smågillar jag faktiskt filmen; visst, den är hopplöst cheesy och inte i närheten av serien, men jag gillade den när jag såg den runt 93 och blev ärligt talat lite småsur när jag fick höra att de skulle göra TV-serie på den. Jag får ju erkänna att jag hade fel där. Men jämfört med mycket annat som gjordes i samma genre i slutet 80/början 90-talet har den åtminstone lite lyckad humor och en eller två rätt kusliga scener.

Sen finns det ju en del grejer som smygs in i serien - minns repliken om att Buffys, eh, kvinnliga attribut "scoff at gravity". Men man får väl vara glad om att de strök den där grejen att Buffy får PMS varje gång en vampyr är i närheten - hade inte blivit mycket spuffydå.
Senast redigerad av A bear mån jul 10, 2006 17:34, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav dansdansdans » sön jun 12, 2005 19:34

såg filmen idag! det var nästan lite pinsamt att fråga efter den på videomix.

- det är inte den, med hon, hon är inte med
- jag veeet!
- hon vad heter hon
- sarah
- ja just det, den ligger under komedi

aaah va fint att veta att i orgonalmanuscriptet så bränner Buffy ned school gym.. förklarar ju första avsnittet :)

jag tyckte den var småkul faktiskt. inte så kass. hehe david arquett :)

I'm a blood-sucking fiend!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Binchy » mån jul 10, 2006 12:15

Har nu sett mitt nyinköpta original på dvd, och antingen börjar jag bli senil (inte helt omöjligt...) eller så har de klippt om vissa replikskiften sedan den version jag spelade in från TV på vhs för hundra år sen...

Vampyrerna är ju verkligen erbarmerligt dåliga, man ryser ju (not in a good way) när de talar.

Bäst är Luke Perry's Pike, han har en hel del Spike över sig. Inte så att de skulle vara kopior på något sätt, men Pike skulle kunna vara ett första utkast till Spike.

Repliken "The rest is silence" måste leva kvar från Joss manus och ha någon som helst sammankoppling med något i det manuset. För här har det inget som helst med något annat att göra. Eller har jag missat något?

Och titta, det är ju Ricki Lake som är servitrisen som tvingas servera Pike och Benny. Var hon med i varenda film på den tiden, eller???
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav madskellig » mån jul 10, 2006 15:20

Jag såg också om den ganska nyligen, fortfarande en dålig film, men lite roligt var det då jag insåg att en av basketspelarna som man ser i ungerfär 2 sekunder under en match är Ben Affleck... fun stuff.

Jag såg först Buffy filmen då den kom på hyrvideo här, typ '93 kanske? Jag minns att jag då tyckte om den, å andra sidan så var jag 8 år gammal vilket kan förklara det. Men första gången jag såg Buffy på TV4 så såg jag det endast för att jag vagt mindes att jag gillat filmen då jag var liten :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Illyria » mån jul 10, 2006 15:24

Jag har fortfarande inte sett den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron