Varför började du titta på Buffy?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav noike » tis jul 15, 2008 16:42

BlackYesterday skrev:Jag har inte varit ett Buffy fan länge "/ Men jag är så fast som man kan bli, det var väl så att brosans ex är helt galen i serien... Började söka lite på youtube på det och såg lite småklipp, fick reda på att en kompis har alla säsonger, så vi såg ett par avsnitt och jag var fast. (:

Ingen som hälsat välkommen? Ohyfsat av dem. Men hej och välkommen.

När och om du känner för att inte vara så anonym så har vi en samling länkar till presentationssidor viewtopic.php?f=19&t=1409
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tis jul 15, 2008 16:43

Ja, vad noike sa! Välkommen!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav chriillee » fre jul 25, 2008 16:30

Första gången jag såg på Buffy var ungefär 2004, det var när Faith började hänga med borgmästaren, tror det var efter Bad Girls jag började titta. Då såg jag några avsnitt, sen slutade jag av någon anledning. Men sedan typ 2005, började jag kolla igen, det kom på 5an på natten. Såg från Säsong 2 till 4 tror jag, sen köpte jag boxarna istället, och har kollat på dom ungefär 50gånger säkert xD
Användarvisningsbild
chriillee
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 jul 2008
Ort: Märsta, Stockholms Län

Inläggav Jessy » ons feb 18, 2009 23:35

Oo.. minns inte viilken ålder jag var i riktigt, men jag vet att jag inte var speciellt gammal. Var hemma hos en vän till mig och hon och hennes syskon skulle se. Tydligen var alla syskonen en karaktär i serien (barn-grej visst??) och eftersom jag var gäst troor jag att jag fick va Buffy. Minns inte om jag virrat till de i efterhand för att hon blev min idol direkt och jag önskade att jag va lika cool^^

Vi kika iaf på de då, de va Halloween-avsnittet, och eftersom jag alltid varit en liten vampyr-tokig flicka och har en stark förkärlek till power-kvinnor så föll jag pladask och blev käär och har varit lyckligt gift sen dess.. typ 0=P
"If you think that's enough to kill me, you really
don't know what a Slayer is...
Trust me when I say you're gonna find out"


"When he wakes up, tell him...I don't know. Think of something cool; tell him I said it"
Användarvisningsbild
Jessy
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 feb 2009

Inläggav Echolls » fre jan 01, 2010 6:48

Jag tänkte först att det verkligen inte var min grej, för jag var inget fan av varken SF eller Fantasy då. Men väldigt många skrev om hur bra serien var, så jag såg till slut delar av ett avsnitt på tv (Prophecy Girl), men jag blev inte särskilt intresserad. Jag tyckte att serien verkade helt okej, men jag har väldigt svårt att fastna för serier när jag kastas in mitt i handlingen sådär, så det kanske inte var så konstigt att jag inte fortsatte titta.

Men något år eller så senare, 2005 var det i alla fall, så laddade jag ner första säsongen. Som jag har skrivit i avsnittstrådarna så blev jag inte helt fast förrän i säsong 4 första gången jag såg serien, men karaktärerna älskade jag ända från början så jag funderade aldrig på att sluta titta. Anledningen till att jag fastande så sent var för att jag blev besviken på många av de avsnitt som anses vara de bästa. Det behövdes en eller två tittar till för mig för att förstå hur bra de (flesta av dem) faktiskt är.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » ons jan 06, 2010 17:08

Jag var en sån som skrattade, fnös, hånade och sa att det var sämst när en polare satt varje kväll kl.5 och såg Buffy, ibland var han hos mig och fick kolla. Jag var någonstans i bakgrunden och kommenterade hur fula vampyrerna var, dom såg ut som grisar. När jag tänker tillbaka var det så här jag var mot nästan allt nytt. Har verkligen utvecklat mina vidder så dom blivit dimensionella. Idag gillar jag nästan alla genrer och jag tror det var med Buffy allt det här började. Första gången jag såg Buffy var som att vara i en märklig dröm, det kändes konstigt, främmande och värmande och det var när repriserna av S2 gick på tv4 som jag råkade gå en glimps av det en sommarkväll. Senare kom jag ihåg att det var Inca Mummy girl avsnittet. hah, kanske riktigt bästa avsnittet att presenteras för, men så var det. Sen var ju serien tillbaka i kanal 5 och min polare tjatade jämt om den. Och jag tror jag var för stolt för att medge att det var så jäkla bra, jag sa att serien var sämst. När polaren låg på slutet av S2 hade jag blivit smått såld hela tiden och sen beställde jag Säsong 1 på dvd. Resten är en awesome resa som jag uppskattar mer och mer för varje gång jag ser om serien. Den har lärt mig massa saker allså. Jag avgudar Buffy :lovebunny: Passar på att tacka polaren som verkligen fick mig att börja kolla, jag har visat massvis med serien för honom till idag som tack present hehe.

Varför jag började titta på Buffy? Ödet. ;)
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav lilith » lör apr 24, 2010 18:39

Mush skrev:Senare kom jag ihåg att det var Inca Mummy girl avsnittet.

Hah! Just det avsnittet var vad jag först tänkte på när jag tänkte på BtVS. Insåg det när jag såg om hela serien efter att ha köpt boxen. Vad är det med det avsnittet? :D Det är ju inte bra direkt. Men nåt har det kanske?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav miss-summers » tis maj 11, 2010 1:59

Jag var nio eller tio och min storasyster tittade på Buffy. Det var skittufft tyckte jag och ville också titta. Jag var helt såld på vad jag såg tills min mamma upptäckte det och förbjöd mig. Jag tittade lite ändå. Jag var sjuk för ungefär ett halvår sedan och fick för mig att se vad det var jag älskade så mycket som yngre. Hade i princip glömt allting. Och jag blev fast! Skolkade t.om för att se klart säsong 1.
miss-summers
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 maj 2010

Inläggav sfinx » tis maj 11, 2010 2:41

Välkommen!
Någon som vet att prioitera. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav herdware » tis maj 11, 2010 17:12

sfinx skrev:Någon som vet att prioitera. :)

Jäpp. En hel säsong går för övrigt utmärkt att ta sig igenom på en helg. Det vet jag av egen erfarenhet. (Det har jag nog skrivit om innan).

Välkommen!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Averno » tis maj 11, 2010 20:17

En hel säsong på en helg. :D
Det var så jag fastnade.

Min exfru tittade på Buffy ibland på tv men jag fnös bara åt det.
Så kom skilsmässan (inte pga det ;) ) och plötsligt satt jag i en lägenhet med våra barn.
Vid ett tillfälle skulle de hälsa på modern en helg och jag blev lämnad ensam och uttråkad.
Efter ett par timmar vid tv'n kom jag fram till att jag skulle tanka ner någon film istället, bara för att behålla förståndet.
På min tracker fanns inget av intresse att tanka ner, så jag fick panik. Då såg jag att Buffy säsong 6 låg där. Det lät ju inte så upphetsande men det innehöll ju iaf vampyrer. När första DVD'n var nere tankade jag och brände. Sedan intogs ryggläge och Bargaining drog igång. Där var jag såld. Jag tankade och plöjde säsong 6 den helgen.

En vecka senare ägde jag min första box. Det var en kinesisk box där vissa skivor inte funkar. Alltså fick jag köpa ytterligare en box och sedan blev det en till av bara farten. Den tredje boxen innehöll ju en skiva mer än de andra. Då måste man ju ha. :D
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav LoveBuffy » mån jul 19, 2010 18:48

slog på tvn en torsdags kväll och såg ngt som hette Buffy och tänkte att det kanske var intressant. Sen var jag fast! Poff. Älskar serien av hela mitt hjärta : ) < 3
Im Buffy, The vampire slayer, and you are?
Användarvisningsbild
LoveBuffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 19 jul 2010
Ort: Sunnydale

Inläggav gaspode » mån jul 19, 2010 19:05

LoveBuffy skrev:slog på tvn en torsdags kväll och såg ngt som hette Buffy och tänkte att det kanske var intressant. Sen var jag fast! Poff. Älskar serien av hela mitt hjärta : ) < 3

Välkommen till forumet LoveBuffy! :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis jul 20, 2010 10:58

Verkligen hjärtligt välkommen! Alltid kul med nytt folk!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LoveBuffy » mån aug 23, 2010 13:55

Tack allihopa förvälkomnadet xD
Im Buffy, The vampire slayer, and you are?
Användarvisningsbild
LoveBuffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 19 jul 2010
Ort: Sunnydale

Inläggav Not_Fade_Away » ons aug 25, 2010 16:49

Hejsan! Är "fresh" på detta forumet, konstigt att jag aldrig kikat in här tidigare. Oh well! =)

Första gången jag såg Buffy var år 2000, minns att jag bara bläddrade förbi och såg Buffy & Angel smyga vid en trappa ungefär, visade ju sig vara avsnittet Suprise! Men av någon anledning följde jag inte upp det utan det blev bortglömt.

År 2004 i Januari började reklamer på Kanal5 rulla, låten all the small things med blink 182 spelades och Buffy jagade vampyrer. DÅ fastnade jag, sedan dess är jag galen i Buffy och Angel=)
Not_Fade_Away
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 aug 2010

Inläggav gaspode » ons aug 25, 2010 16:52

Välkommen!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » ons aug 25, 2010 16:53

Välkommen!! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeavyAlex » ons aug 25, 2010 21:39

Välkommen! (:
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » tor aug 26, 2010 23:01

Välkommen Not Fade Away! Hoppas att du inte gör det, heller! ;-)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav TonyHeadÄrJättesnygg » fre nov 19, 2010 19:09

för något år sedan
TonyHeadÄrJättesnygg
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 19 nov 2010

Inläggav TonyHeadÄrJättesnygg » fre nov 19, 2010 19:10

hej förresten allihopa, är ny här. Jag är visst inte den enda nya. :D
TonyHeadÄrJättesnygg
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 19 nov 2010

Inläggav gaspode » fre nov 19, 2010 19:15

hej och välkommen!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre nov 19, 2010 22:43

Ja, hej och allt sådant där. Nytt blod är alltid kul!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » fre nov 19, 2010 22:48

Hej där! Välkommen. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Binchy » fre nov 19, 2010 23:23

Vad gammal man känner sig, när de flesta andra sett den Riktiga Buffy först och sen hittat filmen, men inte gillat den, för det är ju inte SMG.

Väkommen, TonyHeadÄrJättesnygg.
And once again with the feeling old. Han är bara femton år äldre än mig...
Did I mention sipping (i.e. swilling) red red wine?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav eynosh » fre nov 19, 2010 23:49

Sluta vara så på, ni skrämmer ju bort stackarn.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav herdware » lör nov 20, 2010 1:00

eynosh skrev:Sluta vara så på, ni skrämmer ju bort stackarn.

Ja, det kommer ju från rätt käft... :devil:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav eynosh » lör nov 20, 2010 11:15

herdware skrev:
eynosh skrev:Sluta vara så på, ni skrämmer ju bort stackarn.

Ja, det kommer ju från rätt käft... :devil:

Ni som är så på ju!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron