Varför började du titta på Buffy?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav sus@n » tis okt 26, 2004 14:41

Ganska skoj att det är många som hatat serien från början och sedan fastnat eller att de fastnat efter ett tag.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Eisa » tis okt 26, 2004 14:59

varifrån har man egentligen fått uppfattningen om att det är löjligt? de som ännu inte fastnat för serien säger också att det är fånigt och töntigt.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis okt 26, 2004 15:01

Eisa: De förbestämde när de hörde namnet, eller så har de bara tittat på ett avsnitt och det var Teacher's Pet, I Robot, You Jane eller Go Fish. Ungefär.

Om man bara ser några scener här och där kan väl åtminstone hela första och även stora bitar av andra säsongen ge lite "90210 med monster"-vibbar, men då tittar man å andra sidan inte särskilt länge eller särskilt noggrant.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » tis okt 26, 2004 15:02

Slötittade avsnitt när det gick på fyran. Jag tyckte det verkade bra och började följa serien. Dramatisk berättelse, inte sant?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav nikozar » ons okt 27, 2004 1:50

inget att göra sabrina tonårshäxan på 3an på 5an så var det buffy. Valde att kolla på Buffy eftersom SMG är så jefla het. var något fortsättningsavsnitt minns ej vilket. Såg avsnittet efter och sen så blev jag fast.
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav icyveil » tor okt 28, 2004 1:35

=) det roliga är att jag hatade buffy från början. och nu menar jag verkligen HATADE. jag började titta lite oftare när jag fick se spike den första gången, fast jag började inte titta permanent förrän efter taras hjärna blev uppkäkad. och så tittade jag ett litet tag i någon av de första säsongerna när angel var med (tyckte han var lik stefan i big brother och jag var typ kär i honom i ett par månader). det tog med andra ord ett rejält tag innan jag blev fast.

men jag har för mig att det var fånigare i de tidigare säsongerna.. lr har jag fel? ville jag bara att det skulle vara fånigt? för själva konceptet är ju lite småfjantigt, och titeln 'buffy the vampire slayer' är också lite lame^^; trodde alltid att serien var till för fjortisflickor, men uj så fel man kan ha ibland':U
Användarvisningsbild
icyveil
Demon Fodder
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: öjebjo

Inläggav Lipton » tor okt 28, 2004 9:52

icyveil skrev: när angel var med (tyckte han var lik stefan i big brother


Usch!!!! du hädar. ;) :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav caffeineaddict » tor okt 28, 2004 11:43

icyveil skrev:men jag har för mig att det var fånigare i de tidigare säsongerna.. lr har jag fel? ville jag bara att det skulle vara fånigt?


Du har nog svårt att hitta folk här som tycker att serien någonsin var riktigt fånig (med undantag för vissa avsnitt), men onekligen höll den sig lite mer lättsam och kanske närmare sina B-filmsrötter precis i början. Men redan fr.o.m. vissa avsnitt i S1 har det mer mörka och seriösa funnits där, och det har präglat serien i helhet ända sedan andra halvan av S2. Du borde verkligen gå tillbaka och se om början nu när du har börjat uppskatta serien. Jag har svårt att se att du skulle ogilla åtminstone andra halvan av S2 och S3 om du gillar serien som den är "nu" (med vilket jag antar att du menar de avsnitt som sänds på Kanal 5 för tillfället, m.a.o. S6 och början på S7).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Crystal » lör okt 30, 2004 16:45

Jag började bli intresserad av Buffy när det gick på fyran men jag var väl inte så intresserad då...sen när det började visas på 5:an så var det väl så att Simpsons kom innan på 3:an och efter slog jag över till 5:an och upptäckte Buffy och efter att jag hade tittat på det några gånger så blev jag fast.Det är nog den bästa serien som finns enligt mig...man får komma ifrån verkligheten en stund...!
Crystal
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tinwiel » sön okt 31, 2004 14:35

Alltså, just det där svaret med att Buffy är fånig fick jag av en bekant på en fest igår, hur töntigt och dåligt det var. Jag blev såklart uppriven och skrek "hädelse", så nu är min nya mission att få över honom till "vår sida". Japp, one buffy-marathon day is coming up..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Koala » sön okt 31, 2004 14:36

angel var med (tyckte han var lik stefan i big brother och jag var typ kär i honom i ett par månader


LYNCHA!!!!!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav icyveil » mån nov 01, 2004 15:22

hrhrm..! vad är det för fel på stefan? jag kan väl erkänna att jag inte direkt är lika besatt fortfarande men han är faktiskt snygg! och jag tror (men är inte säker) att han.. bor i samma stad som mig numer:'D

tack så mycket för era svar (även stefansvaren, heh), jag har faktiskt tänkt köpa ett par buffy-dvd'er. vet dock inte vilka jag ska välja:/ jag menar, de är SÅ dyra. vilken säsong är bäst enligt er? svårt att välja, kanske.. men jag tycker att av de jag sett änsålänge (senare hälften av säsong fem, sex och lite av sju) är jättebra. gillar när det är lite 'mörkare' avsnitt om ni förstår vad jag menar. hush var till exempel nästan lika bra som omwf!
 
(ain't sweet like the cutest demon you've ever laid your eyes on?)
Användarvisningsbild
icyveil
Demon Fodder
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: öjebjo

Inläggav Off » mån nov 01, 2004 21:28

Köp allihop för 1800 = 260 spänn per säsong

Se shoppingavdelning för mer info :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » tis nov 02, 2004 0:31

Trevlig avatar du har förresten :)
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Zaxx » tis nov 02, 2004 0:51

Jag började kolla för ni (oldies) övertalade mig i DVDforum tråden ... tackar
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis nov 02, 2004 0:58

Zaxx skrev:Jag började kolla för ni (oldies) övertalade mig i DVDforum tråden ... tackar


We rule! Steve Holt!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mr_Jack » ons nov 17, 2004 8:44

jag vägrade först att kolla på buffy när det började på kanal 5, jag missade de 8 första avsnitten, sedan, och detta är rätt kul, drömde jag att jag VAR buffy fast jag aldrig sett det och jag var tjej å allt.... sen efter det så började jag kolla på det, så mitt första avsnitt var puppet show.. riktigt bra avsnitt förövrigt.
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav sus@n » ons nov 17, 2004 16:09

Mr_Jack: snacka om skum story, att drömma att man är Buffy innan man har sett serien. var drömmen realistisk med serien med?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav eponinethen » ons nov 17, 2004 18:50

Jag hatade verkligen Buffy, det var det töntigaste jag hört talas om. Jag är en av de som verkligen trodde att Buffy var ett stort skämt. Måste erkänna att jag inte började kolla ordentligt på serien förrän i februari i år. Pinsamt.
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr_Jack » ons nov 17, 2004 21:53

sus@n jo, det liknade serien mycket och min dröm hade nog kunnat vara en episod, förrutom att omgivningarna inte riktigt passade in i ett buffy avsnitt...
Mr_Jack
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 nov 2004

Inläggav Mudbath » tor nov 25, 2004 15:40

eponinethen skrev:Jag hatade verkligen Buffy, det var det töntigaste jag hört talas om. Jag är en av de som verkligen trodde att Buffy var ett stort skämt. Måste erkänna att jag inte började kolla ordentligt på serien förrän i februari i år. Pinsamt.


Ungefär så var det för mig. Men jag började ännu senare.. :? började med att jag slökollade på tvn på nätterna.. sen fastnade jag. Blev bestört när jag förstod att det va sista säsongen som var nu så jag har börjat ladda ner första säsongen och kollar på den. :D
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Ai » tor nov 25, 2004 18:36

Välkommen Mudbath! Här hittar du lite presentationslänkar.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » tor nov 25, 2004 18:46

Mudbath välkommen till forumet.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Joamna » tor nov 25, 2004 18:51

Välkommen Mudbath!
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Pazuzu » tor nov 25, 2004 18:52

Välkommen hit! :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav monkeyboy » tor nov 25, 2004 19:17

Jag tyckte förövrigt också att Angel var lik big brother-stefan, overhanging forehead you know...

Jo när femman började sända buffy så började även min lillasyster titta och sa att det var "skitbra", jag svarade med att säga att serien var töntig osv osv. Några veckor senare krascha datorn ner sig och jag hade inget att göra när jag kom hem från skolan förutom att titta på TV och då råkade buffy bli ett av programmen jag tittade på, tror Whats my line pt 1 var den första, sen såg jag några avsnitt innan vi åkte iväg på skidresa så då missade jag några och började igen på Bewitched, Bothered... Sen var jag fastklistrad varje eftermiddag när det var buffy på tv, även med hel dator tills 4x02 som jag missade och då började jag ladda ner avsnitten istället...Hittade hit via lite googling kring buffy, tror jag letade efter episode guides på svenska...

Har fått äta upp kommentaren till min lillasyster en del men sånt får man ta =) Nu är iaf alla tre syskonen helt fast...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Johannah » tor nov 25, 2004 21:10

Jag kommer inte exakt ihåg när och hur jag började titta. Kommer bara ihåg att jag under sommaren 2001 såg Buffy på 4:an och att jag var tvungen att "följa" serien då jag sett en hel del av den tidigare. Jag var fast. Längtade länge efter att de skulle börja sända nästa säsong, men de sände ju bara S1-3 om och om igen.
Någon här som vet när 4:an sände Buffy för första gången? Jag måste ha sett det typ år 2000. Hann i alla fall se nästan alla avsnitt av S1-3 innan 4:an slutade sända programmet.

När 5:an sedan började sända orkade jag tyvärr inte följa serien eftersom att den gick så ofta på så usla tider. Någon dag såg jag en liten snutt av början på säsong fyra. Gick faktiskt med i Boxman under en 14-dagars testperiod bara för att kunna hyra hem hela BtVS S4 :oops: (Gick sedan ur.) Såg säsongen och var fast igen. Köpte de restrerade tre och sträcktittade.

Efter att ha sett det sista avsnittet av BtVS var jag förstörd. Efter ett par månader började jag titta på Angel.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Allycat » tor nov 25, 2004 21:56

Slötittade lite på vad jag tror var andra säsongen, men följde inte serien förrens fjärde säsogen.
Sedan blev jag tvungen att köpa resten av serien också...
"You know; Buffy: sweet girl, not that bright"
Användarvisningsbild
Allycat
Minion
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 14 sep 2004
Ort: Jönköping

Inläggav xAMNESIAx » sön nov 28, 2004 17:18

Slösåg första säsongen på 4:an, blev lite seriösare när andra säsongen började. Sedan när 4:an slutade med Buffy så tappade jag intresset. Det var inte förän 5:an var inte på S3-4 jag började bli fanatisk. Resten är historia.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Wyclef » tor dec 23, 2004 1:58

Bytte till mig säsong 1 och 2 av min brorsa eftersom han skulle köpa Reg 1 på dem eftersom han hade alla andra säsonger i Reg 1. Så jag tog chansen och bytte till mig dem mot några b-filmer ur min egen samling. Var först inte särskilt intresserad av serien, men kunde se något avsnitt när det gick på TV4. Fast nu när man själv hade säsong 1 och 2 så blev man fast och ville bara ha mer.
Wyclef
Minion
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 22 dec 2004
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron