Spike. (FETSPOILERS!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Ai » mån nov 29, 2004 21:47

VB: Mitt hår är ju inte torrt som jag antar att James' är (lockigt hår brukar vara det), och jag bleker inte lika ofta som honom nu för tiden. Visserligen hade jag en period på ett år ungefär när jag gjorde det varannan vecka - men det gick av två gånger och jag fick finna mig i att se ut som en Bergen-Belsen fånge tills det växte ut... Nu för tiden går jag till frissa och gör det var fjärde/femte vecka.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav carre » mån nov 29, 2004 21:56

jag kan bara tänka mig hur mitt skruvlockiga, übertjocka hår skulle se ut om man blonderade det *mardröm* :eek: :eek: :eek:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav monkeyboy » mån nov 29, 2004 22:25

Lipton skrev:Ang diskusionen coolhet Spike vs Angel. så lär jag hålla med om att Spike har högre coolhetsfaktor. Mycke högre, han har ju det här visa hudkontraktet ;) eller va.


Nää Angel är ballare, Angelusdragen lyser igenom, även om han är cool på ett annat sätt.

Sällar mig till de som tycker att Spike var som coolast tillsammans med Dru i säsong 2. Där nådde han ibland upp till skyhöga nivåer (School hard någon?). Gillar och gillar inte på samma gång hur man ofta använder honom som comic relief i senare säsonger...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav CheeseGuy » mån nov 29, 2004 23:07

Lipton skrev:Ang diskusionen coolhet Spike vs Angel. så lär jag hålla med om att Spike har högre coolhetsfaktor. Mycke högre, han har ju det här visa hudkontraktet ;) eller va.


Efter att ha sett Angel säsong 4 och 5 så tycker jag att det nästan är lite fånigt att diskutera vem av Angel och Spike som är coolast, då båda två framstår som töntar i jämförelse med ni-vet-vem.

Edit: :D
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Shetani » mån nov 29, 2004 23:12

CheeseGuy skrev:
Lipton skrev:Ang diskusionen coolhet Spike vs Angel. så lär jag hålla med om att Spike har högre coolhetsfaktor. Mycke högre, han har ju det här visa hudkontraktet ;) eller va.


Efter att ha sett Angel säsong 4 och 5 så tycker jag att det nästan är lite fånigt att diskutera vem av Angel och Spike som är coolast, då båda två framstår som töntar i jämförelse med ni-vet-vem.

Edit: :D


Är Lord Voldemort med i Angel?
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Johannah » mån nov 29, 2004 23:29

Shetani skrev:
CheeseGuy skrev:
Lipton skrev:Ang diskusionen coolhet Spike vs Angel. så lär jag hålla med om att Spike har högre coolhetsfaktor. Mycke högre, han har ju det här visa hudkontraktet ;) eller va.


Efter att ha sett Angel säsong 4 och 5 så tycker jag att det nästan är lite fånigt att diskutera vem av Angel och Spike som är coolast, då båda två framstår som töntar i jämförelse med ni-vet-vem.

Edit: :D


Är Lord Voldemort med i Angel?


HAHA! :D
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Zaxx » mån nov 29, 2004 23:33

Jag vill bara säga att jag älskar ALLA mina Fans... så ni behöver inte vara rädda.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Johannah » mån nov 29, 2004 23:46

Förresten. Även jag har blivit ganska trött på Spike-hysterin.

Spoiler Angel S5
Under BtVS var han min favoritkaraktär, men att folk blev helt galna när han kom in i Angel och att han faktiskt har blivit utnämnd till seriens bästa karaktär på diverse websiter. Det tycker jag verkligen inte att han är värd. Jag hade gärna sett att han inte kom in i serien. Hade absolut klarat mig utan honom där. Så nej, nu är jag otroligt trött på Spike.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Alla e bäst

Inläggav Dawn » tis nov 30, 2004 9:16

Jag tycker Spike är Väldigt cool Men även alla andra karaktärer i buffy/aNGEL utom Riley och whesly är Coola

Dom har alla egna sätt som får en att tycka dom är bäst allihopa :)
Does anybody even notice? Does anybody even care?
Användarvisningsbild
Dawn
Minion
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 19 jan 2004

Re: Alla e bäst

Inläggav adolvsson » tis nov 30, 2004 9:30

Dawn skrev:Jag tycker Spike är Väldigt cool Men även alla andra karaktärer i buffy/aNGEL utom Riley och whesly är Coola

Dom har alla egna sätt som får en att tycka dom är bäst allihopa :)

Tsk. Respect the Riley!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tis nov 30, 2004 9:39

Man får anta att Dawn bara sett Buffy, annars - :eek:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

heh

Inläggav Dawn » tis nov 30, 2004 10:18

vad mennar du nu då? :eek:
Does anybody even notice? Does anybody even care?
Användarvisningsbild
Dawn
Minion
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 19 jan 2004

Re: heh

Inläggav VelocityBoy » tis nov 30, 2004 10:22

Dawn skrev:vad mennar du nu då? :eek:


Se Angel så får du se, vi vill inte spoila något.

Spoiler Angel hela serien

Wesley utvecklas till värsta coolingen innan serien är över
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

hejj

Inläggav Dawn » tis nov 30, 2004 10:38

har sett angel till säsång 2 precis börjar 3:an

Men ska se vidare så får jag la see :)
Does anybody even notice? Does anybody even care?
Användarvisningsbild
Dawn
Minion
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 19 jan 2004

Inläggav JRT » tis nov 30, 2004 11:12

Ja, du får se själv... ;)

Angel hela serien
Den som tycker att Wesley är utan "coolhetsfaktor" efter seriens slut är... konstig.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

hmm

Inläggav Dawn » tis nov 30, 2004 11:14

har hiiiimmmla svårt att tro på det men får som sagt se :)
Dock blir jag glad om det stämmer _:)
Does anybody even notice? Does anybody even care?
Användarvisningsbild
Dawn
Minion
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 19 jan 2004

Inläggav JRT » tis nov 30, 2004 11:16

Jodå, jag kan garantera det... Du får snart se. Nu ska jag inte säga mer, då blir det spoilerigt...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tob » tis nov 30, 2004 11:18

Minitspoiler hela Angel
Det är ju inte för Wesleys fummelhumor som han placeras på första plats på mångas topplistor för bästa karaktär i Angel.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Lipton » tis nov 30, 2004 13:18

CheeseGuy skrev:
Lipton skrev:Ang diskusionen coolhet Spike vs Angel. så lär jag hålla med om att Spike har högre coolhetsfaktor. Mycke högre, han har ju det här visa hudkontraktet ;) eller va.


Efter att ha sett Angel säsong 4 och 5 så tycker jag att det nästan är lite fånigt att diskutera vem av Angel och Spike som är coolast, då båda två framstår som töntar i jämförelse med ni-vet-vem.

Edit: :D


Hoppas att ni förstår att jag skrev ovanstående som ett mer eller mindre skämt. Det är ju fjortisvarning på det inlägget. Jag har inte sett Angel 4o5 så jag får fåna mig. :D ni-vet-vem = Wessley, eller?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav CheeseGuy » tis nov 30, 2004 15:18

Lipton skrev:
CheeseGuy skrev:
Lipton skrev:Ang diskusionen coolhet Spike vs Angel. så lär jag hålla med om att Spike har högre coolhetsfaktor. Mycke högre, han har ju det här visa hudkontraktet ;) eller va.


Efter att ha sett Angel säsong 4 och 5 så tycker jag att det nästan är lite fånigt att diskutera vem av Angel och Spike som är coolast, då båda två framstår som töntar i jämförelse med ni-vet-vem.

Edit: :D


Hoppas att ni förstår att jag skrev ovanstående som ett mer eller mindre skämt. Det är ju fjortisvarning på det inlägget. Jag har inte sett Angel 4o5 så jag får fåna mig. :D ni-vet-vem = Wessley, eller?


Givetvis. :D Och ja. :D
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Lipton » sön dec 05, 2004 13:41

-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav nolberg » sön dec 05, 2004 21:53

spike är en tönt
Användarvisningsbild
nolberg
Minion
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 03 dec 2004

Inläggav Ai » sön dec 05, 2004 22:00

NOLBERG! Branching out till andra trådar! Fantastiskt!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinder » sön dec 05, 2004 23:16

Och på ett sätt har han ju rätt Spike var väll inte macho killen #1 på den tiden då han bodde hemma med mamma och skrev poesi. Men han har ju ändrats under tidens gång.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Tob » sön dec 05, 2004 23:34

Tinder skrev:Och på ett sätt har han ju rätt Spike var väll inte macho killen #1 på den tiden då han bodde hemma med mamma och skrev poesi. Men han har ju ändrats under tidens gång.


Men då var han inte heller Spike, utan William.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav JRT » sön dec 05, 2004 23:35

Tinder skrev:Och på ett sätt har han ju rätt Spike var väll inte macho killen #1 på den tiden då han bodde hemma med mamma och skrev poesi. Men han har ju ändrats under tidens gång.


Nej verkligen inte - som människa var nog William, utifrån det lilla vi sett, en lugn och vänlig icke-våldsam man. En kärlekstörstande mammagris, förmodligen ganska skyddad från den hårda omvärlden. På så sätt har Angelus mer gemensamt med Liam som var självcentrerad och våldsam redan då. Spike, som den själlösa vampyren Spike, är förstås en produkt av både "arv och miljö" - eller snarare demonarvet och erfarenheter under 120 år.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Ai » sön dec 05, 2004 23:38

Å andra sidan har han ju sina töntiga tillfällen...

[BtVS 3x08]
...även utan själ. Tex när han försöker ljuga i Lovers Walk. Och hur patetisk är han väl inte i det avsnittet över huvudtaget? :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav JRT » mån dec 06, 2004 0:00

Ai skrev:Å andra sidan har han ju sina töntiga tillfällen...

[BtVS 3x08]
...även utan själ. Tex när han försöker ljuga i Lovers Walk. Och hur patetisk är han väl inte i det avsnittet över huvudtaget? :D


Absolut. Den som påstår att Spike bara är "cool och häftig" känner inte karaktären alls. Det avsnittet är ett bra exempel på att Spike, oavsett hur ond han har varit, hur kaxig ytan är och och hur länge sen det var han var mesige William, så är han och förblir en kärlekstörstande person som vill ha bekräftelse.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Ai » mån dec 06, 2004 0:14

Så detta menas alltså att nolberg har rätt. Även om syftet med inlägget från början antagligen inte var att få medhåll direkt... :D

NOLISEN! Japp, vi håller med. Han är en tönt. Och vi gillar honom. 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » mån dec 06, 2004 0:31

Ai skrev:Han är en tönt. Och vi gillar honom. 8)


Han är en tönt och därför gillar jag honom... när Spike och Dru kom med i "School hard" var jag inte alls speciellt förtjust i honom. Dru som karaktär var väldigt intressant medans Spike bara framstod som en kliché punk-wannabe-bully (som kille blir man inte lika tagen av hans utseende) det var inte förrän han, sittande i rullstolen, blev mobbad av Angelus som jag började att sympatisera med honom. Senare älskade romantikern i mig mig när han hjälpte Buffy i "Becoming pt 2" för att få tillbaka sin älskade och efter att han visade upp sitt krossade hjärta i all sin patetiska prakt i "Lovers walk" så var jag fast...

Jag kommer ihåg att just innan jag började se serien så bläddrade jag i en någon tidning på SF bokhandeln i vilken de hade någon slags vem-är-bäst jämförelse mellan Spike och Angel så när jag såg Spike första gången kommer jag ihåg att jag tänkte hur kan man ens jämföra honom med en karaktär som Angel.
Senast redigerad av VelocityBoy mån dec 06, 2004 0:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron