sämsta serien (nolbergs officiella humortråd)(spoilers!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav carre » tis maj 01, 2007 21:20

A bear skrev:Du äger inte ett par blå tights?

!!!
DET ÄR HON!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Daimone » tis maj 01, 2007 21:22

HeY skrev:
Daimone skrev:Har redan varit inne och irreterat medlemarna på Forum för oss över 40, Forumsyd, Kvinnovetenskapligt forum, Diskutionsforum för villaägare. Elektrosforum, My little ponnyforumet och forum för handarbetare. Funderade på att gå in på Islamforum också, men var rädd för att råka starta tredje världskriget. Så jag valde att komma hit istället.

"För oss över 40", jag kanske har missförstått men är du över 40? I så fall, du är över 40 år gammal och du spenderar din fritid genom att gå in på ett Buffyforum för att skriva om hur dålig, töntig och tråkig serien är och kalla oss som faktiskt gillar serien för töntar? Över 40 och detta är vad du gör, men vi är töntarna? Över 40 år gammal och kallar b.la mig, en snart 17 årig kille, ett barn enligt lag, för tönt bara för att jag tycker att en Tv-serie är bra. Hmm, okej, jag ville bara få in detta ordentligt. Över 40 år och jag är en tönt. Förresten, det är datortiden är inte töntar inne? De är fortfarande inne, eller!?

Jag är inte över 40 och jag gillar inte Buffy. Jag dog när jag var 17.
Daimone
Minion

Inläggav CheeseGuy » tis maj 01, 2007 21:25

Daimone skrev:
brainslicer skrev:
Hallå! Jag har knivskuret serien svårt. Den ligger på backen och håller på att förblöda. Snart kommer jag slitta ut karaktärerna och börja misshandla dem ännu mer. Och ni gör absolut inget för att försvara den!

Jag ler åt älendet och har många trevliga stunder när jag tittar in i tråden iaf :)

Jag tycker att det jag skrev tidigare var en hel del seriös seriebashing iallafall.

Vad var det, specifikt, som du egentligen attackerade i det där inlägget? Jag förstår bara att du inte gillade idén med att skapa en massa nya slayers, och någonting med feministbudskapet, inte mer.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Daimone » tis maj 01, 2007 21:30

ey skrev:

!!!
DET ÄR HON!

???????? Hon vadå? Hallå! Jag är här för att irettera och förvirra. Jag kanske är en kille som låtsas att han är en tjej som låtsas att hon är en kille, eller så kanske jag är androgym eller könslös.
Daimone
Minion

Inläggav A bear » tis maj 01, 2007 21:35

Daimone skrev:
ey skrev:

!!!
DET ÄR HON!

???????? Hon vadå? Hallå! Jag är här för att irettera och förvirra. Jag kanske är en kille som låtsas att han är en tjej som låtsas att hon är en kille, eller så kanske jag är androgym eller könslös.

Jaja. Ge fan i eynosh sprit nästa gång bara.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Daimone » tis maj 01, 2007 21:37

CheeseGuy skrev:
Daimone skrev:
brainslicer skrev:
Hallå! Jag har knivskuret serien svårt. Den ligger på backen och håller på att förblöda. Snart kommer jag slitta ut karaktärerna och börja misshandla dem ännu mer. Och ni gör absolut inget för att försvara den!

Jag ler åt älendet och har många trevliga stunder när jag tittar in i tråden iaf :)

Jag tycker att det jag skrev tidigare var en hel del seriös seriebashing iallafall.

Vad var det, specifikt, som du egentligen attackerade i det där inlägget? Jag förstår bara att du inte gillade idén med att skapa en massa nya slayers, och någonting med feministbudskapet, inte mer.

Jag tycker att det framgick ganska tydligt vad jag inte gillade och det är mer än då. Men nu orkar jag inte mer för ikväll. Återkommer senare.
Daimone
Minion

Inläggav HeY » tis maj 01, 2007 21:37

Daimone skrev:
HeY skrev:
Daimone skrev:Har redan varit inne och irreterat medlemarna på Forum för oss över 40, Forumsyd, Kvinnovetenskapligt forum, Diskutionsforum för villaägare. Elektrosforum, My little ponnyforumet och forum för handarbetare. Funderade på att gå in på Islamforum också, men var rädd för att råka starta tredje världskriget. Så jag valde att komma hit istället.

"För oss över 40", jag kanske har missförstått men är du över 40? I så fall, du är över 40 år gammal och du spenderar din fritid genom att gå in på ett Buffyforum för att skriva om hur dålig, töntig och tråkig serien är och kalla oss som faktiskt gillar serien för töntar? Över 40 och detta är vad du gör, men vi är töntarna? Över 40 år gammal och kallar b.la mig, en snart 17 årig kille, ett barn enligt lag, för tönt bara för att jag tycker att en Tv-serie är bra. Hmm, okej, jag ville bara få in detta ordentligt. Över 40 år och jag är en tönt. Förresten, det är datortiden är inte töntar inne? De är fortfarande inne, eller!?

Okej, men vad menade du med "forum för oss över 40" då :?

Att du inte gillar Buffy kan jag acceptera, jag bryr mig inte om du inte gillar Buffy. Det är många i världen som inte gillar Buffy. Varför skulle jag känna mig provocerad av det? Är inte hela grejen med att det finns och skapas nya serier i olika genres till för att alla ska hitta något att titta på? Jag tycks gilla fantasy, jag tycks gilla karaktärer som känns åkta och mångdimensionella, jag tycks gilla serier som får en att tänka efter och har en djupare mening, jag tycks gilla serier som ibland kan ge mig en livläxa och få mig att reflektera om mitt eget liv. Jag har hittat en serie som ger mig precis allt detta och så mycket mer, det glädjs jag över. Varför skulle jag glädjas mindre över det bara för att just du inte tycker om serien? Den kanske inte uppfyller det som en serie ska göra för dig, då är det väl klart att du inte gillar dem.

Men kan jag bara få fråga en sak, och skulle jag kunna få ett svar på det också? Igonrera inte frågan, utan snälla bara fråga ärligt och rakt på den. Frågan: Om du inte gillar serien, vad gör du då här och vad tror du det ger dig av att berätta för oss som gillar serien om hur mycket du avskyr den? Det vill säga, vad är ditt mål med detta? :?:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tis maj 01, 2007 21:39

Daimone skrev:Men nu orkar jag inte mer för ikväll. Återkommer senare.

Suck. Jag får nog aldrig något svar på frågan, varför skrev jag så långt... :(

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » tis maj 01, 2007 21:45

Daimone skrev:
CheeseGuy skrev:
Daimone skrev:Jag tycker att det jag skrev tidigare var en hel del seriös seriebashing iallafall.

Jag tycker att det framgick ganska tydligt vad jag inte gillade och det är mer än då. Men nu orkar jag inte mer för ikväll. Återkommer senare.

Gör det, jag är nyfiken.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis maj 01, 2007 21:45

A bear skrev:
Daimone skrev:
ey skrev:

!!!
DET ÄR HON!

Jaja. Ge fan i eynosh sprit nästa gång bara.

Och MIN sprit framförallt.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tis maj 01, 2007 21:50

Nej, nu ska jag gå och se på Kristen Bell's "Pulse" och sedan sova. Men jag väntar glatt på svar min lilla Daim kula :lovebunny:

God Natt alla, och glöm inte bort att Buffy suger och Jesus finns inte!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » tis maj 01, 2007 21:53

Androgym? Är det ett sånt där gym där bara killar är tillåtna? Eller... (wohoo, i can annoy too, det är rätt så roligt :D )
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » tis maj 01, 2007 21:57

HeY skrev:Okej, men vad menade du med "forum för oss över 40" då :?

på samma sätt som h*n är på ett forum för buffyfans så kanske h*n var där för att säga något motsvarande om ålder? kanske=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav gaspode » tis maj 01, 2007 21:57

Tinwiel skrev:Androgym? Är det ett sånt där gym där bara killar är tillåtna? Eller... (wohoo, i can annoy too, det är rätt så roligt :D )

ingen gillar en ordmärkare hanna!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HippieSpellan » tis maj 01, 2007 21:58

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Androgym? Är det ett sånt där gym där bara killar är tillåtna? Eller... (wohoo, i can annoy too, det är rätt så roligt :D )

O.o jag gör det.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis maj 01, 2007 22:03

gaspode skrev:

Men jag tycker att det är så roligt att märka ord! Speciellt när nörden i mig måste hållas tillbaks för att inte börja förklara vad androgyn egentligen betyder... (andro, andras=man, gyne=kvinna, kommer från grekiskan).

Spellan: Jag gillar dig med. Spellan och jag får anmärka på varandras stavfel och grammatik, det är en sak vi har bestämt sinsemellan.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » tis maj 01, 2007 22:06

absolut. det växer vi med. Gillar dig med.

(övergullar så att mitt inre väsen egentligen slits mellan att säga naw och yuch)
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Nyx » ons maj 02, 2007 11:41

Varför stavar alla troll så illa? Det blir så svårt att ta dem på allvar då. :?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Binchy » ons maj 02, 2007 11:51

Nyx skrev:Varför stavar alla troll så illa? Det blir så svårt att ta dem på allvar då. :?

Precis vad jag också undrar, och tycker.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav A bear » ons maj 02, 2007 12:54

Nyx skrev:Varför stavar alla troll så illa? Det blir så svårt att ta dem på allvar då. :?

Men desto lättare att tycka att de är söta och roliga. Som små hundvalpar, ungefär. *klappar trollen* Titta pinnen! Vill du ha pinnen? Spring efter pinnen!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Murnau » ons maj 02, 2007 13:13

Daimone skrev:
Shetani skrev:Fick ditt ego sig en törn nu?

Nej, inte alls. Jag tar det snarare som en komplimang att bli ogillad av er.

:D Det där verkar vara lite av din fetish. Att bli hatad av folk. Fick du för mycket kärlek när du var barn?

Hanna: Keep up the ordmärkning please!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav Binchy » ons maj 02, 2007 13:17

Murnau skrev:Hanna: Keep up the ordmärkning please!

Jag skriver också under på det.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Garim » ons maj 02, 2007 13:22

Binchy skrev:
Murnau skrev:Hanna: Keep up the ordmärkning please!

Jag skriver också under på det.

/signed :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 13:28

Binchy skrev:

För att de ska vara lätta att se. Det är som de där gulorangea västarna som vägarbetare har.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » ons maj 02, 2007 13:35

noike skrev:
Binchy skrev:

För att de ska vara lätta att se. Det är som de där gulorangea västarna som vägarbetare har.

Men det finns ju Bra Människor (TM) som också stavar illa, speciellt på fyllan. Hur ser man skillnad då?

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav noike » ons maj 02, 2007 13:40

Binchy skrev:
noike skrev:För att de ska vara lätta att se. Det är som de där gulorangea västarna som vägarbetare har.

Men det finns ju Bra Människor (TM) som också stavar illa, speciellt på fyllan. Hur ser man skillnad då?

På hur de låter när de blir påkörda.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » ons maj 02, 2007 14:25

Tinwiel skrev:
gaspode skrev:

Men jag tycker att det är så roligt att märka ord! Speciellt när nörden i mig måste hållas tillbaks för att inte börja förklara vad androgyn egentligen betyder... (andro, andras=man, gyne=kvinna, kommer från grekiskan).

Det var tur att du skrev det där så slapp jag avslöja mig. :)

Jag vill veta vilka serier du gillar Daimone. Det vore kul att höra, för antingen är du ett riktigt stort fantasy/sci fi fan, eller den totala motsatsen.
Jag ser inget annat alternativ.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Daimone » ons maj 02, 2007 15:32

A bear skrev:

Men desto lättare att tycka att de är söta och roliga. Som små hundvalpar, ungefär. *klappar trollen* Titta pinnen! Vill du ha pinnen? Spring efter pinnen!

Jag har ett bra svar på det. Men jag är inte säker på hur grov i käften det är tillåtet att bli på sådana här forum. :twisted: Det kliar i fingrarna på mig men jag vill ju helst undvika polisanmällan.
Daimone
Minion

Inläggav carre » ons maj 02, 2007 15:48

haha, polisanmälan, då hade jag varit ute härifrån snabbare än jag hade sagt "eynosh får inte upp sin blattekuk"
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Daimone » ons maj 02, 2007 15:58

HeY skrev:
Daimone skrev:
HeY skrev:

Okej, men vad menade du med "forum för oss över 40" då :?

Att du inte gillar Buffy kan jag acceptera, jag bryr mig inte om du inte gillar Buffy. Det är många i världen som inte gillar Buffy. Varför skulle jag känna mig provocerad av det? Är inte hela grejen med att det finns och skapas nya serier i olika genres till för att alla ska hitta något att titta på? Jag tycks gilla fantasy, jag tycks gilla karaktärer som känns åkta och mångdimensionella, jag tycks gilla serier som får en att tänka efter och har en djupare mening, jag tycks gilla serier som ibland kan ge mig en livläxa och få mig att reflektera om mitt eget liv. Jag har hittat en serie som ger mig precis allt detta och så mycket mer, det glädjs jag över. Varför skulle jag glädjas mindre över det bara för att just du inte tycker om serien? Den kanske inte uppfyller det som en serie ska göra för dig, då är det väl klart att du inte gillar dem.

Men kan jag bara få fråga en sak, och skulle jag kunna få ett svar på det också? Igonrera inte frågan, utan snälla bara fråga ärligt och rakt på den. Frågan: Om du inte gillar serien, vad gör du då här och vad tror du det ger dig av att berätta för oss som gillar serien om hur mycket du avskyr den? Det vill säga, vad är ditt mål med detta? :?:

Har fler saker jag tänkt skriva om men har inte lyckas samanfatta det på ett vettigt sätt än. Så jag uppehåller mig här sålänge. Och så är det ett exprement också. Vill se hur upprörd jag lyckas göra er och vad er respons blir, ignoration, förlöjligande, avvikande från ämnet, sexuella indikationer, utslutning ur forumrt etc och så om det är möjligt att starta med "Buffy är den sämsta skitserien som någonsin vissat" och sedan övergå till att ha seriösa diskussioner eller om jag kommer att fortsätta att bli förlöjligat oavstt vad. Med det har jag inte sagt att jag inte kommer att fortsätta kritisera/ifrågasätta serien, men har åtminstone tänkt göra det på ett konstruktivt sätt men då måste jag nog gå in på de andra avsnitts/ämnestrådarna.
Daimone
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS