Weekly Diary of Watching...

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Nyx » sön okt 16, 2005 2:12

Håller med Wyndham om att Never Kill a Boy inte är så pjåkigt. Men det finns flera..*host Angel..*host Prophecy Girl...under s1 som är klart bättre. Visade svägerskan 5 avsnitt från första säsongen (hoppade över Teacher's Pet och the Pack). Sen Halloween. Sen Angel 5x02 Just Rewards :eek: Jag vet, stort hopp. Men hon har sett en massa Buffy och det är kul att hoppa flera år och notera skillnaderna. Framför allt kanske hur mycket bättre DB agerar längre fram. :)

EDIT: Detta var kvällens visning alltså. Annars har jag mest sett om Firefly under veckan som gått. Uppladdning inför Serenity!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav wyndham » sön okt 16, 2005 18:12

Brukade ranka Angel som tvåa, men jag kan inte låta bli att tänka hur mycket bättre det borde vara. Förhoppningsvis ändrar jag mig när jag ser om det. Givetvis är inget avsnitt ens i närheten av Prophecy Girl.

Generellt om s.1 kan sägas att early Xander är seriens roligaste karaktär någonsin. Roligare än Wes s.3, Spike s.4, Anya s.5, The Trio s.6 och Evil Uno s.7.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » sön okt 16, 2005 19:08

wyndham skrev:Generellt om s.1 kan sägas att early Xander är seriens roligaste karaktär någonsin. Roligare än Wes s.3, Spike s.4, Anya s.5, The Trio s.6 och Evil Uno s.7.

Oooh, halvkontroversiellt uttalande, men jag kan inte på rak arm påstå att du har fel. Xander är onekligen guld, och får nog mest utrymme till humor i S1.

THE ZEPPO FOREVER!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » mån okt 17, 2005 17:42

Som jag säger, när man ser säsong 1 inser man att den är bäst av allt i hela världen. Genuint konfys att inte fler förstår så. Xander är roligast, och the Master är inte långt efter.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Binchy » mån okt 17, 2005 21:08

Såg början på City of... på svärfars nya projektor igår. Angel var nästan i naturlig storlek när han svepte ut ur baren. Wow! Tyvärr var det ingen annan där som ville se Angel, så jag fick bara kolla ett par minuter.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Nyx » mån okt 17, 2005 21:20

Lifesize Angel. Very cool, Binchy! :) Vill de inte se Angel får du väl visa dem Buffy eller Firefly istället. Visa dig öppensinnad.

Igår återupptog min vän och jag Buffytittandet på söndagseftermiddagen. Den här gången hemma hos henne. Min buffybox fick resa så långt som till Kungsholmen. Sen gjorde vi avbrott för att gå och se Bröderna Grimm på bio, men därefter fortsatte vi se Buffy, nattugglor som vi är...fram till ungefär kl sex imorse. Man hinner se en hel del... :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Binchy » mån okt 17, 2005 22:03

De ville titta på Batman Begins, och när den inte fungerade så blev det Indiana Jones and the last crusade. Har inget Firefly och hade inte med mig något Buffy. Får väl bli om vi köper en projektor i julklapp till oss själva.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Nyx » tis okt 18, 2005 20:14

Låter som en utmärkt present till jul, Binchy! Tänk att se hela BtVS, AtS, Firefly och givetvis Serenity på stor skärm... *dagdrömmer

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Nyx » tis jan 31, 2006 13:25

Hade nytt maraton inatt... Vi såg Angel säsong 2 avsnitt 2 "Are You Now.." tom 17 "Disharmony" (hoppade över avsnitt 8 "Shroud.." och 14 "Thin Dead..") plus såg Fool for Love före Darla förstås! Totalt 15 avsnitt. Jag började nicka till vid halv sju imorse så då gjorde vi avbrott. Varför behöver vi människor sova? Borde inte dvd-tittande kunna ersätta sömn? :rolleyes:

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Binchy » tis jan 31, 2006 14:04

Hade lite maraton i helgen, såg större delen av tredje säsongen, och en bra bit in på fjärde. Måste ju se klart Buffy fort så att jag kan kasta mig över min nya fina Firefly-box. Extramaterial! *dreglar*

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Nyx » tis jan 31, 2006 14:29

Binchy skrev:Hade lite maraton i helgen, såg större delen av tredje säsongen, och en bra bit in på fjärde. Måste ju se klart Buffy fort så att jag kan kasta mig över min nya fina Firefly-box. Extramaterial! *dreglar*

Där har du mycket godis, Binchy! Särskilt alla roliga commentaries, ofta med en eller flera av skådisarna. Fast Joss kommentatorspår regerar som vanligt. ;)

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav A bear » tis jan 31, 2006 14:32

Nyx skrev:
Binchy skrev:Hade lite maraton i helgen, såg större delen av tredje säsongen, och en bra bit in på fjärde. Måste ju se klart Buffy fort så att jag kan kasta mig över min nya fina Firefly-box. Extramaterial! *dreglar*

Där har du mycket godis, Binchy! Särskilt alla roliga commentaries, ofta med en eller flera av skådisarna. Fast Joss kommentatorspår regerar som vanligt. ;)

Och påskägget!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Binchy » tis jan 31, 2006 14:47

A bear skrev:
Nyx skrev:

Och påskägget!

Påskägg? VARVARVAR???

De flesta kommentatorspår har jag hört, de fanns kvar på de brända skivorna som jag sett, men så gott som allt annat hade de tagit bort. Joss kommentarer regerar verkligen. Vissa är urkassa på att kommentera och berättar i princip bara vad vi ser, och duh, det ser vi också! Men Joss är underbar, man får alltid en massa insikter i både serien, skådespelarna, livet, universum och allting...

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Nyx » tis jan 31, 2006 15:20

Binchy skrev:
A bear skrev:
Nyx skrev:

Och påskägget!

Påskägg? VARVARVAR???

Den fjärde skivan, gå till symbolen ovanför "Gag reel" and the man sings... :D

Binchy skrev:De flesta kommentatorspår har jag hört, de fanns kvar på de brända skivorna som jag sett, men så gott som allt annat hade de tagit bort. Joss kommentarer regerar verkligen. Vissa är urkassa på att kommentera och berättar i princip bara vad vi ser, och duh, det ser vi också! Men Joss är underbar, man får alltid en massa insikter i både serien, skådespelarna, livet, universum och allting...

Ibland vill man bara knäfalla och dyrka honom.
;)

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Nyx » lör feb 11, 2006 1:20

Den här veckan, alltså...
Förra veckan avverkade min svägerska och jag Angel s2 plus större delen av s3. I tisdags var jag hemma hos henne istället för tvärtom och hennes dvd klarar inte av att visa mina angelboxar som är R1, så då såg vi 9 avsnitt från Buffys säsong 2 istället. Dagen efter kom hon hem till mig så att vi kunde fortsätta med Angel. Vi såg de sista 5 av s3 och hann se de 4 första av s4. I think she's hooked... ;) Roligt att hon uppskattar (spoiler Angel s4)Lilah och Wes lika mycket som jag! Det blir alltid intressanta (mini)diskussioner på småtimmarna mellan avsnitten när vi har maratonsessioner. Senast huruvida det bara finns ett visst antal berättelser och hur det egentligen förhåller sig med det kollektiva undermedvetna...
Nu de senaste två dagarna har jag sett flera avsnitt från senare hälften av Buffy s6. Bara för att ladda upp inför en hel vecka i Tyskland utan dvd. *shudder, gasp. Tror jag klarar mig nu...

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav merl » ons maj 03, 2006 21:48

Vet inte om det här är rätt tråd, men hur var det nu... "på buffyforum är det alltid rätt tråd". Så då passar det att väcka liv i den här tråden.

Jag har kommit fram till att jag ser alldeles för lite Buffy nu för tiden. Bara något enstaka avsnitt då och då, eller när jag råkar slå på tv:n under femmans sändningar på helgerna.
I och för sig har jag tagit mig igenom hela Angel under våren och nu senast Firefly (håller som bäst på att fördjupa mig i alla commentaries och extramaterialet) men känner att jag börjar sakna Buffy.

Så nu börjar jag känna att det är dags för en ny Buffy-omtitt, men kan inte riktigt bestämma mig för var jag ska börja någonstans. Ska jag från början eller hoppa direkt till någon av favoritsäsongerna (vilket är ungefär alla förutom s. 1 och 7)? Jag var mitt i en omtitt av s.3 i vintras innan jag kom på idén att se om Angel, så kanske man ska fortsätta där. Eller gå direkt vidare till s. 4 (Willow!), eller kanske 2:an (Dru!) eller... nej jag kan inte bestämma mig.

Någon som kan komma med åsikter eller idéer. Se om hela serien, eller enstaka säsonger?
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby

Inläggav Binchy » ons maj 03, 2006 22:28

Jag tycker: antingen se om hela eller börja från säs tre där du slutade sist.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav merl » ons maj 03, 2006 22:56

Jo, jag kanske ska börja från första säsongen nu i alla fall. Är inte så sugen på den, men den ser man ju ganska snabbt och sen har man ju den härliga andra säsongen. Första säsongen har jag också sett förhållandevis få gånger (enda säsongen jag inte har inspelad på vhs) kanske 3-4 gånger mot kanske 6-7 gånger av säsong 2 och 3.

(Hm, kan det vara så många gånger? Först på 4:an, sen femman, sen jo, det måste vara minst 4 omtittar efter det. Och vissa avsnitt betydligt fler. Jo, det stämmer nog.)
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS