buffyträff

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Rombat » fre jun 30, 2006 1:33

Glorificus skrev:Ja, jag tänker då ha skoj. :) Synd att inte du heller kunde följa, mads (provar olika namnförkortningar... det där lät ju bra.)..

Men jag funderade ändå på att passa på och åka söderut i etapper och hälsa på folk, så det är väl lika bra att jag reser själv. Glory on the road. Hihi, jag borde ta med mig en filmkamera. :D
Yay! We will give you skåne! Jag var jävligt sugen på träffen, men jag jobbar tyvärr. so dom säger:FAAAN!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav madskellig » fre jun 30, 2006 1:35

Glorificus skrev:Glory on the road. Hihi, jag borde ta med mig en filmkamera. :D

En dokumentär i fem delar, kan säljas dyrt till SVT. :D

Glorificus skrev: mads (provar olika namnförkortningar... det där lät ju bra.)..

I approve ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre jun 30, 2006 1:43

madskellig skrev:
Glorificus skrev:Glory on the road. Hihi, jag borde ta med mig en filmkamera. :D

En dokumentär i fem delar, kan säljas dyrt till SVT. :D

Ja, jag skulle till och med kunna intala mig själv att ett inköp av en egen DV-kamera vore en bra investering.

Åh... då kunde jag filma och intervjua folk också. Klippa ihop det till en dokumentär. I fem delar (märklig siffra, mads, men jag håller mig till den, hihi). Jag kom rentav på titeln nu: "Meet the Freaks". Jo, eftersom jag syftar på mig själv också är det okej.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » fre jun 30, 2006 1:50

Glorificus skrev:Åh... då kunde jag filma och intervjua folk också. Klippa ihop det till en dokumentär. I fem delar (märklig siffra, mads, men jag håller mig till den, hihi). Jag kom rentav på titeln nu: "Meet the Freaks". Jo, eftersom jag syftar på mig själv också är det okej.

Bra titel, halva jobbet gjort redan där! Och fem delar kändes självklart;

2 är för lite, du kommer ha alldeles för mycket material.

3 känns lite futtigt, gotta keep 'em wanting more!

4 är en jämn siffra (Ogillar jämna siffror)

men fem är alldeles rätt :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 1:57

madskellig skrev:
Glorificus skrev:Åh... då kunde jag filma och intervjua folk också. Klippa ihop det till en dokumentär. I fem delar (märklig siffra, mads, men jag håller mig till den, hihi). Jag kom rentav på titeln nu: "Meet the Freaks". Jo, eftersom jag syftar på mig själv också är det okej.

Bra titel, halva jobbet gjort redan där! Och fem delar kändes självklart;

2 är för lite, du kommer ha alldeles för mycket material.

3 känns lite futtigt, gotta keep 'em wanting more!

4 är en jämn siffra (Ogillar jämna siffror)

men fem är alldeles rätt :D

Plus, det blir lättare att hålla reda på vilken del som är vad om man kan använda sig av ena handens fingrar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav madskellig » fre jun 30, 2006 2:00

adolvsson skrev:Plus, det blir lättare att hålla reda på vilken del som är vad om man kan använda sig av ena handens fingrar.

Ännu lättare om man numrerar fingrarna. Och händerna, så att man inte blandar ihop dom.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Rombat » fre jun 30, 2006 2:01

madskellig skrev:
adolvsson skrev:Plus, det blir lättare att hålla reda på vilken del som är vad om man kan använda sig av ena handens fingrar.

Ännu lättare om man numrerar fingrarna. Och händerna, så att man inte blandar ihop dom.
höhöhöhöhöhöhö

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Glorificus » fre jun 30, 2006 2:03

madskellig skrev:

IRLG

Det är en plan.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 2:08

madskellig skrev:

Bra tänkt. Man har så mycket annat att tänka på, vill ju inte att hela projektet ska falla på att man blandar ihop pek- och långfinger. Heltossigt!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » fre jun 30, 2006 2:18

Jag insåg precis att jag glömt bort den där fingersången! :eek: Den man sjöng när man var liten för att lära känna sina egna händer och som slutar med "...Lilla Vickevire!".
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 13:08

Glorificus skrev:Jag insåg precis att jag glömt bort den där fingersången! :eek: Den man sjöng när man var liten för att lära känna sina egna händer och som slutar med "...Lilla Vickevire!".

TEH HOR-ROR!

Här skulle jag kunna skriva in texten, men jag har också glömt...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » fre jun 30, 2006 13:23

-läser på arrangeramera-

Är det dresscode på Buffy-inspirerat ? =) (Jag har alltid tyckt att gothare och vampyrer är ganska lika varandra)
Så sista anmälningsdagen är imorgon?
Ungefär vad skulle priskostnaden bli?
& slutligen; Finns det någon i typ 18-19års ålden som ska dit (jag vet inte hur gammal någon av er är tbh)

:lovebunny:
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav carre » fre jun 30, 2006 15:37

är det någon som räknat ut snittåldern på våra träffar, för det måste väl ligga på en 25 iaf... det är typ bara eynosh och jag som är under 20.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav buffymon » sön jul 02, 2006 21:14

sp1keout skrev:-läser på arrangeramera-

Är det dresscode på Buffy-inspirerat ? =) (Jag har alltid tyckt att gothare och vampyrer är ganska lika varandra)
Så sista anmälningsdagen är imorgon?
Ungefär vad skulle priskostnaden bli?
& slutligen; Finns det någon i typ 18-19års ålden som ska dit (jag vet inte hur gammal någon av er är tbh)

:lovebunny:

nej, det är ingen dress code:-) Klä dig som du vill.
Priset är 250 som främst går till lokalhyra. Inga pengar till husrum behövs ju eftersom vi sover i den hyrda gymnastiksalen under de två nätterna som träffen varar.

Det går fortfarande utmärkt att anmäla sig!

"there´s a party in my eyesocket and everyone´s invited!
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav Glorificus » sön jul 02, 2006 22:13

sp1keout skrev:Finns det någon i typ 18-19års ålden som ska dit

De som kommer är 17-37 år. :)
Det är en tjej som är 17 år, annars tror jag de flesta är 20+... en handfull är 30+.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Dasse » tis jul 11, 2006 20:46

Efter radioprogrammet om Buffy med gästerna Göran Gillinger och Orup så känns det skönt att höra att man inte är ensam runt min ålder att älska Buffy :)

ska bli skitskoj på träffen!
------
Frogs are damn cute
--------------
Dasse
Demon Fodder

Inläggav Binchy » tis jul 11, 2006 21:28

Glorificus skrev:Jag insåg precis att jag glömt bort den där fingersången! :eek: Den man sjöng när man var liten för att lära känna sina egna händer och som slutar med "...Lilla Vickevire!".

Tummetott, Slickepott, Långeman, Gullebrand
och lilla Vickevire!

Tummetott föll i sjön, Slickepott drog 'en opp, Långeman bar 'en hem, Gullebrann la 'en i säng, och lilla Vickevire sprang hem och skvallrade.

Lilltåa, Tåtilla, Tillerosa, Kroknosa och Stortompen opp i vädret!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Dasse » tis jul 11, 2006 21:33

hehe.. skulle vara roligt o se en engelsk översättning på den där "sången" ;)
------
Frogs are damn cute
--------------
Dasse
Demon Fodder

Inläggav noike » tis jul 11, 2006 21:39

Dasse skrev:hehe.. skulle vara roligt o se en engelsk översättning på den där "sången" ;)

Har gjorts, och den är väldigt mycket bättre:
Storyteller: Hello, children. Hello. Here is this morning's story. Are you ready? Then we'll begin.
[He opens the book and begins reading]
Storyteller: "One day, Ricky the magic pixie went to visit Daisy Bumble in her tumble-down cottage. He found her in the bedroom. Roughly, he grabbed her heavy shoulders, pulling her down onto the bed and ripping off her..."
[He is understandably shocked. He flips past two pages of the book, then resumes reading]
Storyteller: "Old Nick the sea captain was a rough, tough, jolly sort of fellow. He loved the life of the sea, and he loved to hang out down by the pier, where the men dressed as ladies..."
[He is again shocked. He flips past two more pages, slower than before. He is nudged by a stick from offstage, and resumes reading]
Storyteller: "Rumpletweezer ran the dinky-tinky shop in the foot of the magic oak tree by the wobbly dum-dum bush in the shade of the magic glade down in Dingly Dell. Here he sold contraceptives and..."
[Shocked, he begins flipping through the book without bothering to read it]
Storyteller: Discipline... naked... with a melon?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » tis jul 11, 2006 21:42

Monty Python, i presume? Har för mig att det är Eric Idle...
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav noike » tis jul 11, 2006 21:43

Binchy skrev:Monty Python, i presume? Har för mig att det är Eric Idle...

Jupp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Dasse » tis jul 11, 2006 22:05

Hehehe.. det var coolt.. :D
------
Frogs are damn cute
--------------
Dasse
Demon Fodder

Inläggav Glorificus » ons jul 12, 2006 0:41

Binchy skrev:

Tummetott, Slickepott, Långeman, Gullebrand
och lilla Vickevire!

Ååh, tack, Binchy!! :) *nostalgitripp*

Binchy skrev:Tummetott föll i sjön, Slickepott drog 'en opp, Långeman bar 'en hem, Gullebrann la 'en i säng, och lilla Vickevire sprang hem och skvallrade.

Lilltåa, Tåtilla, Tillerosa, Kroknosa och Stortompen opp i vädret!

:? Inget minne av de där, haha... märkliga ramsor...

Edit: Däremot var min favorit när jag var liten Pelle Plutt Plutt Plutt, tog ett skutt skutt skutt, över ån ån ån, tappa tån tån tån... In i kammarn, efter hammarn, spika fast den lilla tån!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » ons jul 12, 2006 0:56

Hm, jag förstår alla namn på fingrarna förutom Gullebrand. Nej, vänta! Nu förstår jag. Efter 29 år gick det upp ett ljus. Yay! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » ons jul 12, 2006 1:07

AKS skrev:Hm, jag förstår alla namn på fingrarna förutom Gullebrand. Nej, vänta! Nu förstår jag. Efter 29 år gick det upp ett ljus. Yay! :)

Hm... antar att jag får vänta några år till...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Binchy » ons jul 12, 2006 8:42

Glorificus skrev:
AKS skrev:Hm, jag förstår alla namn på fingrarna förutom Gullebrand. Nej, vänta! Nu förstår jag. Efter 29 år gick det upp ett ljus. Yay! :)

Gullebrand är det finger som har förlovnings- och vigselringar på sig...

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » ons jul 12, 2006 12:17

Binchy skrev:
Glorificus skrev:

Gullebrand är det finger som har förlovnings- och vigselringar på sig...

Aaaaaaaah... Bild

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » ons jul 12, 2006 12:25

Jepp, tog mig 29 år att komma på det. Iofs skulle jag vara generös om jag sa att jag tänkt på den en gång per år, men ändå. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS