7x15 Get It Done

Här pratar vi mest om Säsong 7

Betyg

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
5%
6
2
10%
7
1
5%
8
15
71%
9
2
10%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 21

7x15 Get It Done

Inläggav Zaxx » tor maj 27, 2004 1:12

ja hörni.. nu börjar det hetta till litegrann, mkt frågor besvaras. Fler uppstår! himlar oxå nu blir jag nu nästan TVUNGEN till att se vidare!

Avslutningen på avsnittet kändes "SHIT", och det gjorde mig nyfiken på fortsättningen. Samtidigt som detta händer, känner jag en ORO över att det inte kommer bli ett bra slut på serien. De har ju nu 7 avsnitt kvar bara! HJÄLP bara 7 buffyavsnitt kvar! hmmm
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor maj 27, 2004 1:17

Zaxx: du vill se nästa. Nästa lag på att se det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Langtry » tor maj 27, 2004 1:23

Jag kunde inte hålla mig, såg allt på en gång =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Off » tor maj 27, 2004 1:28

Du behöver iaf inte se dem med en veckas mellanrum som jag gjorde :)

Tyckte mycket om det här avsnittet precis som nästan alla andra avsnitt under s07. Spike+Jacka!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » tor maj 27, 2004 9:39

Off: Angående Spike och rocken så hade varit coolt om fighten med demonen hade skett off screen... alltså de skulle ha klippt ifrån scenen då han gick ut ur skolan (vad gjorde rocken där förresten? han lämnade ju den hos Buffy i "Seeing red") till en scen när han kommer dragandes med demonen men det fungerade ju bra som det var också iofs.

Jag gillar scenen när Buffy själv begraver Chloe och man zommar ut till allrummet med de andra... det visar på ett rätt snyggt sätt att Buffy får göra det svåra jobbet själv.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Zaxx » tor maj 27, 2004 21:24

kunde verkligen inte hålla mig!.. heliga guds moder va han är BÄST!!!!

http://www.buffyforum.se/upload/filmklipp/spike_rock.mpg
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav jonas. » tis jun 29, 2004 0:28

Spike och rocken scenen gör hela avsnitte


när jag såg slutscenen för första gången trodde jag att jag skulle dö... eller iallafall var jag chockad och den scenen hemsökte mej i en vecka till jag lyckats ladda ner avsnitttet efter.
Will this be Buffys final hour, or her finest hour?
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav Tinwiel » ons nov 10, 2004 18:57

Jag är väl inte så jätteförtjust i avsnittet egentligen, förutom en sak Läderjackan!! Oj vad jag har saknat den...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Pazuzu » ons nov 10, 2004 19:01

Jag fick ett infall att se femmans sändning idag. Nu inser jag att det här avsnittet är riktigt bra. Rysningar uppstår vid skuggspelet och slutscenen...

The Return of the Coat slår dock det mesta. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tinwiel » ons nov 10, 2004 19:08

ha! Kanske avsnittet skulle ha hetat "Return of the coat" istället? :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CiX » ons nov 10, 2004 19:10

men har du sett det i femman redan nu så har du ju sett den klippta versionen (kan hända att detta avsnitt inte har nån sån version, men jag tar inga risker)
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Pazuzu » ons nov 10, 2004 19:15

CiX: Var inlägget riktat mot mig? I varje fall har jag sett det på DVD innan, flera gånger, men det är först nu jag insåg hur bra "Get it done" var. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tinwiel » ons nov 10, 2004 19:22

Alltså jag såg det på femman nu men jag har ju sett oklippt version 2 ggr tidigare... men visst missar man ju massor när man ser den oklippta, det är väldigt mycket slowmotion och oj, vad hände där då, nähä, fick inte se....

Edit. När man ser den klippta menar jag ju...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CiX » ons nov 10, 2004 19:26

Pazuzu skrev:CiX: Var inlägget riktat mot mig? I varje fall har jag sett det på DVD innan, flera gånger, men det är först nu jag insåg hur bra "Get it done" var. ;)


Jo, menade dig, lyckades på något sätt missa Tinwiels (tänker på Tinúviel varje gång jag ser nicket) inlägg.
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Pazuzu » ons nov 10, 2004 19:30

CiX: Det blir lite ströavsnitt på TV, när den väl är på. Känner inte riktigt för en komplett omtitt än (men som säkert kommer när jag får hem mega-Buffy-boxen). ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tinwiel » ons nov 10, 2004 19:42

Vem är Tinúviel? :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Shetani » ons nov 10, 2004 19:47

Tinwiel skrev:Vem är Tinúviel? :)


Läser du inte Silmarillion?

Hon ska är med där, om jag inte blandat ihop min Tolkien fullständigt.
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tinwiel » ons nov 10, 2004 19:57

aha, nä jag har inte läst den. Jag har läst Sagan om ringen trilogin, det var 10 år sen, när jag var ca 15-16 alltså, och- håll i er nu- jag tyckte den var rätt så seg å tråkig faktiskt . Spännande värld visst, men jag lessnade på sida upp och sida ner av orch-fighting, delarna som handlade om Frodo och Sam var bättre. Jag tyckte filmerna var bättre, men jag ska läsa om böckerna, kanske till sommaren, och då på engelska, så då får jag återkomma med ett nytt omdöme... Mitt nick fick jag dock från att jag läste en sida med quenya-språk (Tolkiens påhittade alv-språk) och jag tog ett ord som var fint och la feminin-ändelse till det, så det är mycket möjligt att en sådan karaktär finns. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Shetani » ons nov 10, 2004 20:07

Ja, men då läste du ju Ohlmarks Sagan om Ringen! Det är ju en helt annan bok! Full med fel och sånt. Nä, läs nyöversättningen, den följer originalet bättre. :)

För att komma tillbaka till dagens avsnitt: Jäj! Skuggspelet var riktigt bra, fick mig att rysa lite. ;) Och rocken! ROCKEN! Need I say more?
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav CheeseGuy » ons nov 10, 2004 20:14

Har den nya översättningen kommit? Inte för att jag orkar läsa den, men ändå.

Ett bra avsnitt, med många sköna inslag: skuggspelet, rocken, en härlig cliffhanger, Andrew, öknen och Spike/Anya.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » ons nov 10, 2004 20:15

( Tinwiel: stå på dig! När Erik Andersson pratade om nyöversättningen blev jag i och för sig intresserad för det verkar som om den faktiskt flyter på lite bättre. Fast det är klart, Tolkien på engelska gav också träsmak i munnen och flisor i ögonen så man kan mycket väl skylla på författaren. )

Vad alla hakar upp sig på rocken. Att han spöade demonen hur bra som helst efter att han hade skaffar rocken kändes med än lovligt ostaktigt och lite småpinsamt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » ons nov 10, 2004 20:22

Men Spike är ju snyggare i rocken, nån mer motivering till dess storhet behövs väl inte? ;) Och det var ju en sån där meeetafor, att han bestämde sig för att återgå lite till sin hårda, tuffa sida, och inte bara vara knäpp eller själfull eller nån annan variant.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CiX » ons nov 10, 2004 20:25

angående tolkien: nya översättningen är ännu inte klar

angående Tinúviel: själva ordet betyder näktergal på quenya.... uhm, istället för att ta upp en massa plats så kan jag ge denna länk till en av dom källor jag använder till tolkiens värld.

Tinúviel

EDIT: upptäckte att Tinúviel ibland kallas för Tinwiel
Senast redigerad av CiX ons nov 10, 2004 20:29, redigerad totalt 1 gång.
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Shetani » ons nov 10, 2004 20:28

Nyöversättningen inte klar? Varför har jag då ett exemplar i handen just nu? Det är klart, det är bara Ringens Brödraskap som blivit översatt, inte hela boken/serien (beroende på hur man ser det, Tolkien såg det ju som en bok). Men första delen är iallafall översatt.

Dessutom, on topic dårå, mest mot noike. Själva grejen med rocken är väl inte den bästa, men det är Spike, det är en svart läderrock och det blir bra. O-o

ph34r t3h coat!
Senast redigerad av Shetani ons nov 10, 2004 20:34, redigerad totalt 2 gånger.
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav Pazuzu » ons nov 10, 2004 20:29

noike skrev:Vad alla hakar upp sig på rocken. Att han spöade demonen hur bra som helst efter att han hade skaffar rocken kändes med än lovligt ostaktigt och lite småpinsamt.


You are underestimating the power of the coat! ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav noike » ons nov 10, 2004 20:50

CiX: nyöversättningen är klar, alla delarna har bara inte publiserats än. (Sagan om De Två Tornen är i varje fall klart, så mycket vet jag)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CiX » ons nov 10, 2004 21:40

ber om ursäkt för min luddiga formulering, menade att boken ("boken"), inte finns att köpa (boken som i Härskarringen)
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav VelocityBoy » ons nov 10, 2004 22:20

noike skrev:Vad alla hakar upp sig på rocken. Att han spöade demonen hur bra som helst efter att han hade skaffar rocken kändes med än lovligt ostaktigt och lite småpinsamt.


Jag tyckte att det fungerade fantastiskt bra... det var inte rocken som gjorde att han slog demonen.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nyx » tor nov 11, 2004 0:02

Tinwiel: snygg ny avatar. Mjukvaluta i demonkretsar! ;)

Luthien Tinuviel är ju bara den ballaste karaktären i hela Silmarillion. Den bokens gamla översättning är verkligen helt OK. Beträffande LotR: läs på originalspråk - alltid bästa alternativet!

Jag tror liksom VB att det inte var rocken (mmm...läder 8) ) som gjorde att Spike storspöade demonen, däremot Buffys provokationer om att han hållit tillbaka för mycket.

Spike har alltid lyssnat på Buffys omdömen om honom och tagit dem på största allvar. Både på gott och ont. T ex när hon i 6.09 Smashed flera gånger upprepar att han är ond och inte har någon själ, varpå han genast intalar sig att han fortfarande är ond och provar att bita någon. Men även när hon säger att hon tror på honom (i 7.08 Sleeper, var det väl?) så kan han också därför motstå den förstes tortyr.

Undrar om det är riktigt sunt att fästa så stor vikt vid någon annans uppfattning om en. Guess that's what love can do to a guy...
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » tor nov 11, 2004 1:13

Tycker att det är ganska bra gjort det här med rocken, det har ju inget egentligen att göra med rocken utan mer att Spike först då på ett sätt riktigt accepterar att han fortfarande har kvar demonen i sig. Före William blev vampyr var han ju ganska långt från en hård slagskämpe och som jag ser det så har hansedan han fick själen omedvetet klivit ett steg bakåt från den vampyr "Spike" som han blivit till under årens lopp som odöd. Han har varken haft kvar "blodtörsten" att slåss som han haft som själlös vampyr samtidigt som han på nått sätt dragit sig ifrån den person han var som själlös vampyr. Först nu får han det faktumet konkret kastat i ansiktet av Buffy och han måste inse det själv. Därför ser jag det som ett val han gör när han tar på sig rocken, att acceptera sin "mörkare" sida och våga släppa endel av de hämningar han fått iom själen. Därför ser jag det inte alls som nått pinsamt att han väl med rocken på sig klarar av att spöa demonen.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 7



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron